Skocz do zawartości

Urządzenie do pomiaru geometrii


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 81
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    7

  • markes30

    5

  • piozar11

    4

  • llary

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Natomiast przyrząd do pomiaru geometrii ustawienia kół i osi pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t - Hunter WA 130/140 z kamerami HS401 został wyróżniony certyfikatem zgodności TDT nr 6 43 045 2009

 

Pracuję na tym urządzeniu - rewelacja. Prosty w obsłudze , kompensacja głowic pasywnych polega na przetoczeniu poj. ok. 20 -30 cm , pomiary dokładne i czytelne . Dla przykładu , pełny pomiar z ustawieniem kątów i zbieżności dla Skody Octavii zajmuje mi ok. 20 min.

Polecam . Jedyną wadą tego urządzenia jest jego cena :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez pilota i kilku innych dodatków 73 tyś netto.
No właśnie ta cena :shock: a warto dodać że samo wykonanie tego typu urządzenia jest tańsze od czterogłowicowej opcji z kamerami np Ravaglioli, a cena dwa razy wyższa, mam nadzieje że do przyszłego roku potanieje ta "cudowna" technologia bo też mam w planach zakup czegoś takiego tylko z firmy Geoliner 670 3D to samo co John Bean wg handlowca który mi to oferuje geometrie mogę ustawiać nawet na niewypoziomowanym podwórku :lol: ...tylo ta cena :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena jest faktycznie dośc wysoka, ale biorąc pod uwagę szybkość i dokladność pomiaru jego zakup jest uzasadniony. W 2000r ośmioglowicowy Beissbarth kosztował 60 000 PLN netto, uwzględniając inflację cena nie jest przerażająca.

Oczywiście cena sprawdzenia geometri jak rownież samego badania pokolizyjnego powinna być wyższa do obecnej.

Wg norm czasowych ASO pomiar i regulacja geometri kół osi pojazdu zajmuje 1-2 roboczogodziny co przy cenie roboczogodziny w ASO 120-200 zł pozwala na dosyć szybkie zamortyzowanie się przyżądu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

wg handlowca który mi to oferuje geometrie mogę ustawiać nawet na niewypoziomowanym podwórku

:?::?::?:

 

Ano pracuje na takim John'ie Bean. I ja, nie-mechanik polubilem geometrie :)

Nic w tym sie nie ustawia, nic nie poziomuje - kompensacja to przetoczenie pojazdu po 30 cm w te i wewte...

Ogarniam pelna geometrie n.p. BMW (katy i zbieznosc tyl i przod) oczywiscie poluzowane wszystko wczesniej na warsztacie w 40 - 60 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja, nie-mechanik polubilem geometrie

 

Tiaa... a ustawiałeś kiedyś w Astrze F ?

 

Hehe... żartuję oczywiście, ale są auta których patrząc pod kątem geometrii nie da się polubić... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tylo ta cena
ok 17000EURO netto za Geolinera :shock:
Wg norm czasowych ASO pomiar i regulacja geometri kół osi pojazdu zajmuje 1-2 roboczogodziny co przy cenie roboczogodziny w ASO 120-200 zł pozwala na dosyć szybkie zamortyzowanie się przyżądu
już widze tą kolejke samochodów jak bym brał taką kase :?
ale są auta których patrząc pod kątem geometrii nie da się polubić...
no niby masz racje ale wtedy trzeba podchodzić pod kątem finansowym i za wymontowanie u takiej astry drążka i uruchomienie połączenia w imadle dodatkowa opłata, chociaż tak wlaściwie to lepiej kiedy nie trzeba tego robić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
drążkami u góry
Ople daewoo to fakt tragedia, ale taki passat czy inne audi (chyba ze 20 letnia 80) to calkiem ladnie sie kreca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

drążkami u góry
Ople daewoo to fakt tragedia, ale taki passat czy inne audi (chyba ze 20 letnia 80) to calkiem ladnie sie kreca.

 

Ja mam jeszcze ten plus ze mam warsztat obok - i jak cos nie idzie to furka laduje na podnosniku i nieodkrecajace sie elementy sa traktowane mlotem, palnikiem, znow mlotem... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

palnikiem

 

Z tym palnikiem radzę uważać,mileliśmy przypadek w Lanosie po palniku pękł drążek,na szczęście na terenie firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

palnikiem

 

Z tym palnikiem radzę uważać,mileliśmy przypadek w Lanosie po palniku pękł drążek,na szczęście na terenie firmy.

widocznie na warsztacie nie grzejecie i mieliście za zimno więc drążek za szybko ostygł :evil: ale masz racje różnie to może być po takim podgrzewaniu w nieustalonych warunkach....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze ten plus ze mam warsztat obok

Ja mam z kolei ten plus ze klient sam sobie szuka warsztatu.

Regulacje nie działają-odjazd.... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Musimy kupić nowy sprzęt do geometrii kół

Co myślicie o GTI GEOMASTER Specjal

Proszę o pomoc

Jesli coś innego w podobnych pieniądzach to czekam na propozycję

 

[ Dodano: 11-10-2010, 14:12 ]

A może ktoś coś wie na temat działania i użyteczności GTI Progeo838?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Ja na oskp mam do pomiaru i regulacja BEISSBARTH-MICROLINE 4600-8.Rewelacja prosty w obsłudze i bardzo dokładny :V

 

Czy masz do tego przyrzadu instrukcje stanowiskową ?

Czy instrukcja jest potrzebna w czasie odbioru ?.jeżeli tak to skąd "ściągnąć".???

Wszystkie są tej nie ma 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy instrukcja jest potrzebna w czasie odbioru ?

 

TDT zawsze interesował się "pełną" instrukcją. Stanowiskowe ich nie interere, tak bynajmniej było u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDT zawsze interesował się "pełną" instrukcją

 

DTR- w wersji "książkowej " to mam,tylko nie mogę sobie przypomnieć ,czy żądali też instrukcji stanowiskowych???

 

Może wypowiedzą się koledzy którzy mieli już odbiór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DTR- w wersji "książkowej " to mam,tylko nie mogę sobie przypomnieć ,czy żądali też instrukcji stanowiskowych???

 

Może wypowiedzą się koledzy którzy mieli już odbiór.

Przecież stanowiskowa to wyciąg z DTR. U mnie wystarczały główne instrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Witam Panowie.Proszę o opinie na temat maszyny JOHN BEAN 3D Chodzi o jej awaryjność i trudność obsługi i cenę. A kolejne pytanie jest o montażownicę HOFMANN MONTY 5800 jw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Proszę o opinie na temat maszyny JOHN BEAN 3D Chodzi o jej awaryjność i trudność obsługi i cenę

Bardzo dobre urządzenie. Pracuję na Visualiner 3D. Jest proste w obsłudze. Uproszczona procedura kompensacji bicia koła (przez przetaczanie samochodu). Od zakupu urządzenia kilkaset ustawionych samochodów i żadnych problemów z urządzeniem. Użytkowane przy podnośniku czterokolumnowym i jedyny problem to niektóre samochody dostawcze. Są za szerokie i kolumny podnośnika zasłaniają widok kamerom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.