Skocz do zawartości

Kreska zamiast ilości miejsc w DR z Holandii


woycieh

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Kupiłem w Holandii kempingowego VW T4 w fabrycznej zabudowie Karmann, z 4 miejscami siedzącymi.
Po przyjeździe na pierwszy przegląd w PL okazało się, że jest zarejestrowany jako ciężarowy-kempingowy, a co gorsza w polu miejsc jest tylko kreska...
Kontaktowałem się z działem homologacji VW poprzez znajomą, która kiedyś tam pracowała, niestety samochód jest stary (1993) i powiedziano jej, że jest to trudne do zweryfikowania i mogą potwierdzić tylko 2 miejsca, a kategorii nie znają... 
Przypuszczam, że Karmann mógł nawet brać z VW samochody 2-osobowe, przerabiać je na kampery a potem legalizować dodatkowe miejsca, dlatego homologacja VW mi tu nie pomoże. 
Z Karmannem się jeszcze nie kontaktowałem, ale chyb też niewiele pomogą, 30letni samochód i gość w Polsce z problemem, raczej nie liczę na zbytnią pomoc...
Czy jest jakaś droga, aby zalegalizować te 4 miejsca? 
Zaznaczam, że jest to w 100% fabryczna zabudowa Karmann, bardzo nietypowa, niewykonalna w garażowych warunkach.
Samochód ma tabliczkę numerową producenta zabudowy, mam prospekt tego modelu z lat '90 itd. Wiem, że nie są to żadne oficjalne dokumenty, ale czy naprawdę tylko homologacja ratuje mnie w tym momencie?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc, wiem, że to mój błąd, że niedostatecznie sprawdziłem dokumenty przed zakupem, ale jestem naprawdę załamany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    14

  • woycieh

    9

  • adam1501

    7

  • IVVO

    7

17 minut temu, woycieh napisał:

Po przyjeździe na pierwszy przegląd w PL okazało się, że jest zarejestrowany jako ciężarowy-kempingowy, a co gorsza w polu miejsc jest tylko kreska...

Powinien zostać sklasyfikowany zgodnie z naszą klasyfikacją (specjalny - kempingowy) a liczba miejsc ustalona na podstawie stanu faktycznego. Skoro w zagranicznym dowodzie czegoś nie ma to diagnosta jest ślepy? Roku produkcji nie ma w zasadzie w żadnym ZDR  i jakoś się pojawia i świat się nie wali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta twierdzi, że bez dokumentu, który to potwierdzi nic nie zrobi. Tłumaczy to tym, że on nie wie, czy nie jest to jakiś wyrób z garażu, a co za tym idzie, że miejsca siedzące zamontowane są poprawnie.

Czyli jest nadzieja? To nie jest sztywna zasada i mogę próbować na innych stacjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, woycieh napisał:

Po przyjeździe na pierwszy przegląd w PL okazało się, że jest zarejestrowany jako ciężarowy-kempingowy, a co gorsza w polu miejsc jest tylko kreska...

Wklej skan holenderskiego DR.

Rozumiem, że pojazd nie został jeszcze zarejestrowany w kraju, zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, odbiłem się od drzwi na stacji i machina w ogóle nie ruszyła.

Wklejam zdjęcia dowodu, nie wiem na ile mogę pokazywać vin, więc zamazalem, w razie czego podeślę jeśli będzie trzeba.

IMG_20220208_212342.jpg

IMG_20220208_212302.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, nic tam nie ma.

Holender jeszcze wysłał mi to:

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/in-het-verkeer/verkeersregels/vervoer-van-personen-in-kampeerauto

Mówi, że to po prostu stare auto i prawo tam nie wymaga żadnych adnotacji odnośnie ilości miejsc w przypadku leciwego kampera. Pasażerów może być po prostu tyle, ile jest miejsc i już.

U nas oczywiście papierologia i biurokracja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, woycieh napisał:

prawo tam nie wymaga żadnych adnotacji odnośnie ilości miejsc w przypadku leciwego kampera.

A w przypadku leciwego nie kampera wymaga ? I skąd wytrzasnęli kategorię N1, skoro do leciwych kamperów pewnych danych nie wymaga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może by skorzystać z opinii rzeczoznawcy, w końcu po coś są? Później na stację.  W tym pojeździe to w ogóle jest niechlujnie z danymi. 

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, mirek_handlarz napisał:

W tym pojeździe to w ogóle jest niechlujnie z danymi

I jakoś przeżył tyle lat, przechodził badania techniczne.

 

9 godzin temu, woycieh napisał:

prawo tam nie wymaga żadnych adnotacji odnośnie ilości miejsc

I świat się nie wali... Podejrzewam, że tamtejsi diagności nie trzęśli się wykonując OBT tego pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"SA" oznacza prawdopodobnie pojazd kempingowy. Jedź do normalnego diagnosty, który liczbę miejsc odczyta z natury, a dodatkowo prawidłowo sklasyfikuje pojazd.

Napisz skąd jesteś to może ktoś z forum zgłosi gotowość do badania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie poszukaj czy ten co robił zabudowę istnieje, opisz mu co chcesz czyli że chcesz kwit na którym będzie napisane że zabudowali pojazd w latach XXXX i zmieniono liczbę miejsc co spowodowało że jest to pojazd taki a taki wg obecnej klasyfikacji (tej w NL). 

Ostatnio z firmy zasław dostałem kwitek - "Informacja" która wyprostowała przyczepę z ciężarowej na rolniczą a tak naprawdę nic na nim nie ma poza informacją że oni mają dokumentację autosana, ze wyprodukowali taką przyczepę, że mogła być i cięzarowa i rolnicza ale ze względu na obecne przepisy może być tylko rolniczą bez jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych. Z kwitkiem do WK niech poprawiają dowód rejestracyjny ( u mnie było to PC) i potem do diagnosty na nowe badanie żebym miał porządek. 

PS: dobrze że najpierw pytasz a potem zaczynasz łażenie do WK bo jak coś zarejestrujesz z błędami to potem trochę roboty żeby to odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklej jeszcze zdjęcia tych siedzeń.

Jeśli w DR brak danych to diagnosta powinien je ustalić "z natury".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się nie okazało że to jakieś taborety poprzykręcane na jednej śrubce, bo czegoś takiego to bym też wolał nie "legalizować"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla uniknięcia podatku stworzono "holenderkę" - bus  z podwyższonym dachem jako specjalny - kamper / też kombinują z podatkiem / - i przypuszczam iż o to tu chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, michal_k napisał:

Napisz skąd jesteś to może ktoś z forum zgłosi gotowość do badania :)

Jestem ze Śląska. Pojadę jeszcze na inne OSKP u mnie, może się uda. Po tej odmowie w pierwszej stacji uznałem, że nie ma co dalej jeździć po diagnostach, skoro jest taka sytuacja.

 

21 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

ewentualnie poszukaj czy ten co robił zabudowę istnieje,

Tak, to Karmann, do dziś robią kampery. Jest taki plan, żeby do nich pisać, ale póki co próbuję bez tego.

 

18 minut temu, IVVO napisał:

Osobiście - VW 70 ciężko jest umieścić wyposażenie kampera 

Jak najbardziej można, tam jest nawet prysznic z toaletą, co w T4 jest rzadkością :) ma doklejoną "du**ę", to taka wersja długa fabryczna T4 jeszcze dodatkowo przedłużona z wysokim dachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, IVVO napisał:

Osobiście - VW 70 ciężko jest umieścić wyposażenie kampera

Takiś stary, a jakbyś niewiele widział w życiu :-P Mam u siebie na stacji kampera na krótkim Viano z zabudową Westfalia. Uwierz, że się da. Łazienki toto mieć nie będzie, ale i miejsca do siedzenia, i stolik, i kuchenka, i dwa łóżka się zmieściły. Co ciekawe, miejsc siedzących ma cztery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, michal_k napisał:

Wklej jeszcze zdjęcia tych siedzeń.

Jeśli w DR brak danych to diagnosta powinien je ustalić "z natury".

Nie mam zdj. pod ręką, tutaj można zobaczyć co to za model:

https://www.camptoo.pl/camper/19232/Inpakken-en-wegwezen-met-Theo-Vol

 

7 minut temu, IVVO napisał:

Dla uniknięcia podatku stworzono "holenderkę" - bus  z podwyższonym dachem jako specjalny - kamper / też kombinują z podatkiem / - i przypuszczam iż o to tu chodzi

Dokładnie, mam takie same przypuszczenia. Pewnie ktoś go miał na firmę, odliczał VAT czy coś podobnego.

51a540162fdab2507d9e5220fe86dfd6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przypuszczałem - da to się tylko rozwiązać z fotelami "kapitańskimi ". Podchodzę do tego sceptycznie gdyż ostatnio z Holandii miałem podobnego z łóżkiem - i to było jego jedyne wyposażenie kempingowe   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kanapa dwuosobowa rozkładana do łóżka. Jedno miejsce ma pas trzypunktowy a drugie biodrowy. Tutaj trochę widać:

 

be7c9ab524a1a5595b538db915ebd890.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, woycieh napisał:

Jest taki plan, żeby do nich pisać, ale póki co próbuję bez tego.

Jedź do Krakowa i się nawet nie zastanawiaj. Aboz Ci wykona badanie i masz problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.