piter1973 Napisano 23 Wrzesień 2022 Share Napisano 23 Wrzesień 2022 widoczne producent z Kowar "poskąpił " na materiale i pomimo nacisku siodła 15 ton rama lub zawieszenie może nie wytrzymać więcej. konstruktor "obciął " troszkę MMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 23 Wrzesień 2022 Share Napisano 23 Wrzesień 2022 Jak chcesz podyskutować to nie wklejaj mi maila od producenta który dotyczy innej naczepy. Jeśli piszesz ze pomogli w ustaleniu danych i korespondencja była dłuższa to wklej dane od tej naczepy na którą masz dowód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Wrzesień 2022 Share Napisano 24 Wrzesień 2022 14 godzin temu, duchu napisał: chodzi ci o 3000kg? Nie, o O2 = 1500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 26 Wrzesień 2022 Autor Share Napisano 26 Wrzesień 2022 W dniu 23.09.2022 o 20:20, Solaris napisał: to nie wklejaj mi maila od producenta który dotyczy innej naczepy Nie obraź się , ale oczywiście wiesz lepiej ..Dostali nr vin , razem ze skanem Dr , tak wiec dane sa od tej naczepy. A że wyliczanki nie pasują- widać także na TZ wklejonej wyżej . Oczywiśce , dzięki za pomoc i udział w dyskusji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yohosuno Napisano 28 Wrzesień 2022 Share Napisano 28 Wrzesień 2022 W dniu 22.09.2022 o 14:13, adam1501 napisał: Co powoduje w takim razie homologowanie naczep z klasycznym parametrami MMC=39 t. a DMC=35 t. ? Skąd się biorą takie wartości na TZ? Dla typowych naczep, na MMC = 39 t składają się: naciski 3 x 9 t i 12 t na siodło. Z powodu rozstawów producent ogranicza naciski na osie (3 x 8 t), ale również proporcjonalnie ogranicza nacisk na siodło zdejmując z siodła 1 t. Robi to w celu utrzymania równomiernego rozkładu mas. Tak więc 3 x 8 t + 11 t = 35 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 29 Wrzesień 2022 Share Napisano 29 Wrzesień 2022 Taki przykład z wczoraj - ... tylko proszę aby zarejestrować bez odstępstw ......... 😂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 29 Wrzesień 2022 Autor Share Napisano 29 Wrzesień 2022 Godzinę temu, IVVO napisał: Taki Ten sam producent . Tylko dekadę młodsza. 2 tylne koło siebie , przednia bardziej odsunięta ? 3 skrętna ? 11 godzin temu, Yohosuno napisał: ale również proporcjonalnie ogranicza nacisk na siodło zdejmując z siodła 1 t. ale są też "typowe" gdzie ten nacisk jest np 11.5... i dalej czy to ma sens jeżeli powiedzmy producent "nie wie" jaki będzie ciągnik. Ale wytłumaczenie jakieś jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 29 Wrzesień 2022 Share Napisano 29 Wrzesień 2022 Tak - 2021 rocznik - nie oglądałem zbyt dokładnie gdyż gość szuka frajera co puści ją bez odstępstw - bo w Niemczech przecież zarejestrowali to co Pan się czepia 15 minut temu, duchu napisał: "nie wie" jaki będzie ciągnik Ale ani nas ani producenta nie interesuje czyn to będzie ciągnięte - są parametry producenckie i jeśli mieszczą się w normach to sprawa przewoźnika - w tym przypadku raczej chodzi o wymiary nie masy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Wrzesień 2022 Share Napisano 29 Wrzesień 2022 12 godzin temu, Yohosuno napisał: Dla typowych naczep, na MMC = 39 t składają się: naciski 3 x 9 t i 12 t na siodło. Z powodu rozstawów producent ogranicza naciski na osie (3 x 8 t), ale również proporcjonalnie ogranicza nacisk na siodło zdejmując z siodła 1 t. Robi to w celu utrzymania równomiernego rozkładu mas. Tak więc 3 x 8 t + 11 t = 35 t. I tu leży sedno problemu. W założeniu ITS zapewne ładunek rozmieszczony na naczepie ma być równomiernie a przy takim rozmieszczeniu ładunku nacisk na siodło automatycznie się zmniejszy. Obniżony nacisk jak najbardziej będzie OK gdy przewożone jest 24 palety ważące po 900 kg każda i wówczas nie ma znaczenia do jakiego ciągnika naczepę podepniemy. Natomiast jak ktoś przewozi np. 3 rolki blachy o wadze 9 t/rolka (długość skrzyni z rolką blachy ok 1,5 m) to w przypadku zastosowania ciągnika 3-osiowego można tak rozmieścić ładunek, że nie dojdzie do przekroczenia nacisków na osie naczepy i ciągnika a dopuszczalny nacisk na sprzęg będzie przekroczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 29 Wrzesień 2022 Autor Share Napisano 29 Wrzesień 2022 2 godziny temu, IVVO napisał: i o wymiary nie masy wymiary czego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 29 Wrzesień 2022 Share Napisano 29 Wrzesień 2022 Zapewne naczepy i zapewne chodzi o szerokość: 2.750/3.200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 29 Wrzesień 2022 Autor Share Napisano 29 Wrzesień 2022 2 minuty temu, Logen napisał: Zapewne naczepy chyba się zgubiłem teraz, 2 godziny temu, danielg539 napisał: w przypadku zastosowania ciągnika 3-osiowego O właśnie i idąc w tym kierunku, po co kombinować z siodłem? 2 godziny temu, IVVO napisał: bez odstępstw ale tak z tymi naciskami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 29 Wrzesień 2022 Share Napisano 29 Wrzesień 2022 3 godziny temu, duchu napisał: ale tak z tymi naciskami ? Niemiec w porównaniu do innych nacji w ZDR podaje MMC i DMC - jeśli długość, szerokość i odległość sworznia byłaby OK to na te 57000 przy naciskach 9000 bez odstępstw. Ale w tej konkretnej naczepie to się nie kalkuluje bo i tak trzeba wystąpić do TDT o odstępstwa na sworzeń, długość i szerokość - wiec naciski to pikuś i iść po MMC - a czy to klient będzie ciągał to nie nasza broszka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yohosuno Napisano 29 Wrzesień 2022 Share Napisano 29 Wrzesień 2022 (edytowane) 10 godzin temu, IVVO napisał: Ale ani nas ani producenta nie interesuje czyn to będzie ciągnięte dokładnie 10 godzin temu, duchu napisał: czy to ma sens jeżeli powiedzmy producent "nie wie" jaki będzie ciągnik. Równomierny rozkład mas jest ważny z punktu widzenia ramy naczepy. Jeżeli przepisy krajowe wymuszają ograniczenie nacisków na osie, wszystko zależy od konstrukcji (sztywności ramy naczepy) czy nacisk na siodło również należy ograniczyć, wie to co najwyższej producent. Na przykład dla naczepy z kurtynami często jest to robione, a dla jakiejś niskopodwoziowej już nie niekoniecznie, bo producent zaręcza, że rama jest na tyle sztywna, że nierównomierny rozkład masy jej nie straszny. Edytowane 29 Wrzesień 2022 przez Yohosuno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 30 Wrzesień 2022 Autor Share Napisano 30 Wrzesień 2022 20 godzin temu, IVVO napisał: naciskach 9000 szeroki rozstaw? 20 godzin temu, IVVO napisał: wiec naciski idziecie w strone 12000 i 66000? 16 godzin temu, Yohosuno napisał: Równomierny rozkład mas jest ważny z punktu widzenia ramy naczepy. Proszę cie, jeżeli producent kostrukcyjnie podaje wartość 15000 to raczej nie ogranicza administracyjnie do 11000 z powodu 16 godzin temu, Yohosuno napisał: sztywności ramy naczepy bo to jakby sobie zaprzeczał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.