Skocz do zawartości

Naczepa niskopodwozie z Danii


duchu

Rekomendowane odpowiedzi

widoczne producent z Kowar "poskąpił " na materiale i pomimo nacisku siodła 15 ton rama lub zawieszenie może nie wytrzymać więcej. konstruktor "obciął " troszkę MMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz podyskutować to nie wklejaj mi maila od producenta który dotyczy innej naczepy. Jeśli piszesz ze pomogli w ustaleniu danych i korespondencja była dłuższa to wklej dane od tej naczepy na którą masz dowód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2022 o 20:20, Solaris napisał:

to nie wklejaj mi maila od producenta który dotyczy innej naczepy

Nie obraź się , ale oczywiście wiesz lepiej ..Dostali nr vin , razem ze skanem Dr , tak wiec dane sa od tej naczepy. A że  wyliczanki nie pasują- widać także na TZ wklejonej  wyżej . 

Oczywiśce , dzięki za pomoc i udział w dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2022 o 14:13, adam1501 napisał:

Co powoduje w takim razie homologowanie naczep z klasycznym parametrami MMC=39 t. a DMC=35 t. ? Skąd się biorą takie wartości na TZ?

Dla typowych naczep, na MMC = 39 t składają się: naciski 3 x 9 t i 12 t na siodło. Z powodu rozstawów producent ogranicza naciski na osie (3 x 8 t), ale również proporcjonalnie ogranicza nacisk na siodło zdejmując z siodła 1 t. Robi to w celu utrzymania równomiernego rozkładu mas. Tak więc 3 x 8 t + 11 t = 35 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, IVVO napisał:

Taki

Ten sam producent .  Tylko dekadę młodsza.   2 tylne koło siebie , przednia bardziej odsunięta ?

3 skrętna ?

11 godzin temu, Yohosuno napisał:

ale również proporcjonalnie ogranicza nacisk na siodło zdejmując z siodła 1 t.

ale są też "typowe" gdzie ten nacisk jest np 11.5... i dalej czy to ma sens jeżeli powiedzmy producent "nie wie" jaki będzie ciągnik. Ale wytłumaczenie jakieś jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - 2021 rocznik - nie oglądałem zbyt dokładnie gdyż gość szuka frajera co puści ją bez odstępstw - bo w Niemczech przecież zarejestrowali to co Pan się czepia  

15 minut temu, duchu napisał:

"nie wie" jaki będzie ciągnik

Ale ani nas ani producenta nie interesuje czyn to będzie ciągnięte - są parametry producenckie i jeśli mieszczą się w normach to sprawa przewoźnika - w tym przypadku raczej chodzi o wymiary nie masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Yohosuno napisał:

Dla typowych naczep, na MMC = 39 t składają się: naciski 3 x 9 t i 12 t na siodło. Z powodu rozstawów producent ogranicza naciski na osie (3 x 8 t), ale również proporcjonalnie ogranicza nacisk na siodło zdejmując z siodła 1 t. Robi to w celu utrzymania równomiernego rozkładu mas. Tak więc 3 x 8 t + 11 t = 35 t.

I tu leży sedno problemu. W założeniu ITS zapewne ładunek rozmieszczony na naczepie ma być równomiernie a przy takim rozmieszczeniu ładunku nacisk na siodło automatycznie się zmniejszy. Obniżony nacisk jak najbardziej będzie OK gdy przewożone jest 24 palety ważące po 900 kg każda i wówczas nie ma znaczenia do jakiego ciągnika naczepę podepniemy. Natomiast jak ktoś przewozi np. 3 rolki blachy o wadze 9 t/rolka (długość skrzyni z rolką blachy ok 1,5 m) to w przypadku zastosowania ciągnika 3-osiowego można tak rozmieścić ładunek, że nie dojdzie do przekroczenia nacisków na osie naczepy i ciągnika a dopuszczalny nacisk na sprzęg będzie przekroczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Logen napisał:

Zapewne naczepy

chyba się zgubiłem teraz,

2 godziny temu, danielg539 napisał:

w przypadku zastosowania ciągnika 3-osiowego

O właśnie  i idąc w tym kierunku, po co kombinować z siodłem?

2 godziny temu, IVVO napisał:

bez odstępstw

 ale tak z tymi naciskami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, duchu napisał:

ale tak z tymi naciskami ?

Niemiec w porównaniu do innych nacji w ZDR podaje MMC i DMC - jeśli długość, szerokość i odległość sworznia byłaby OK to na te 57000 przy naciskach 9000 bez odstępstw. Ale w tej konkretnej naczepie to się nie kalkuluje bo i tak trzeba wystąpić do TDT o odstępstwa na sworzeń, długość i szerokość - wiec naciski to pikuś i iść po MMC  - a czy to klient będzie ciągał to nie nasza broszka  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, IVVO napisał:

Ale ani nas ani producenta nie interesuje czyn to będzie ciągnięte 

dokładnie

10 godzin temu, duchu napisał:

czy to ma sens jeżeli powiedzmy producent "nie wie" jaki będzie ciągnik.

Równomierny rozkład mas jest ważny z punktu widzenia ramy naczepy. Jeżeli przepisy krajowe wymuszają ograniczenie nacisków na osie, wszystko zależy od konstrukcji (sztywności ramy naczepy) czy nacisk na siodło również należy ograniczyć, wie to co najwyższej producent. Na przykład dla naczepy z kurtynami często jest to robione, a dla jakiejś niskopodwoziowej już nie niekoniecznie, bo producent zaręcza, że rama jest na tyle sztywna, że nierównomierny rozkład masy jej nie straszny.

Edytowane przez Yohosuno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, IVVO napisał:

naciskach 9000

szeroki rozstaw? 

20 godzin temu, IVVO napisał:

wiec naciski

idziecie w strone 12000 i 66000?

16 godzin temu, Yohosuno napisał:

Równomierny rozkład mas jest ważny z punktu widzenia ramy naczepy.

Proszę cie, jeżeli  producent kostrukcyjnie podaje wartość 15000 to raczej nie ogranicza administracyjnie  do 11000 z powodu 

16 godzin temu, Yohosuno napisał:

sztywności ramy naczepy

bo to jakby sobie zaprzeczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.