Skocz do zawartości

Naczepa niskopodwozie z Danii


duchu

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, michal_k napisał:

Ale na podstawie czego ten dopuszczalny nacisk jest ograniczany skoro nie ma takiego parametru w polskich warunkach technicznych?

Prawdopodobnie na skutek tego że w specyfice badań homologacyjnych standardowe sprzęgi siodłowe muszą odpowiadać wartości D równej 150 kN i wartości V równej 20 ton i być badane ze względu na te wartości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adam1501 napisał:

MMC=39 t. a DMC=35 t.

tu  masz tego przyklad

20220922_183201.jpg

4 godziny temu, Solaris napisał:

Dlatego jest 35

 

skoro przy tych samych naciskach mogło byćteoretycznie i  39 ?

4 godziny temu, Solaris napisał:

I tak pisałem, że daje zawsze po maksie, nic nie obcinam ile to wychodzi z dopuszczalnych nacisków i siodła

czyli w tym przypadku dałbyś maksa?

3 godziny temu, Solaris napisał:

Jakie Bodexy

 

Screenshot_20220922-191828_Messages.jpg

3 godziny temu, Solaris napisał:

Dopuszczalnego nacisku

2 linijka

dopuszczalne obciazenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopuszczalne naciski na Polskę ze względu na mały rozstaw osi jest 8000 kg więc pisząc że dałbym po maksie to znaczy że dałbym po 8000 tyle ile można, a w innym kraju dałbym po 9000 bo inny kraj mógłby tyle dopuścić. Pisałem że daje po maksie naciski dopuszczalne plus nacisk maksymalny na siodło. Jak trafiasz na SKP naczepę sprowadzoną z zagranicy to nie masz drugiej kolumny z naciskami dopuszczalnymi na Polskę bo nikt nie przewiduje do jakiego kraju trafi taka naczepa. I teraz naciski dopuszczalne wyliczam sam przyjmując 8000 lub 9000 (czasami 10000) zależy jaki rozstaw osi będzie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Solaris napisał:

Pisałem że daje po maksie naciski dopuszczalne plus nacisk maksymalny na siodło.

Czyli dla tej tabliczki:

20220922_183201.jpg

dałbyś jednak DMC równe 3x8000 + 15000 = 39000 kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest określone w homologacji 35000 to przecież nie podważam homologacji. Mówimy o najczęstszej sytuacji że lewej kolumny nie ma. Zapominamy o lewej kolumnie na Polskę i sami ustalamy od zera dane dla naszego kraju. Wtedy robiłbym tak jak mówie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Solaris napisał:

Jak jest określone w homologacji 35000 to przecież nie podważam homologacji.

Ale na jakiej podstawie nacisk na siodło jest obniżony? Jaki przepis daje producentowi takie prawo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego przepisu. Nie możesz z tym dyskutować z tego względu, że przy ustalaniu nieznanych danych pojazdu rozporządzenie mówi, że mamy brać pod uwagę informacje zawarte w takich źródłach jak: Dokumenty homologacyjne, Dane producenta pojazdu czy dane z Katalogu Marek i Typów pojazdów ITS. Więc jeśli w homologacji PL stwierdzono, że jest taka masa to tyle wpisujemy. Jest to najbardziej wiarygodne źródło. 

A druga sprawa to dyskusja dotyczyła naczepy sprowadzonej z Danii gdzie nie ma kolumny z danymi na Polskę, a co najwyżej może być kolumna z danymi na Danię. W Przypadku naczepy z Niemiec może być kolumna na Niemcy i trzeba ustalić dane na Polskę. A wklejanie tabliczki znamionowej z homologacją na Polskę nic nie wnosi bo co tutaj ustalać jak wszystkie dane są, wystarczy przepisać😀   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Solaris napisał:

Więc jeśli w homologacji PL stwierdzono, że jest taka masa to tyle wpisujemy.

Nam nie rozchodzi się o podważanie widocznych danych homologacyjnych tylko o odpowiedź na pytanie skąd bierze się obniżony nacisk na siodło? Dlaczego ta sama naczepa kupiona z polską TZ ma mniej niż taka sama sprowadzona z zagranicy. Analogiczna sytuacja jest z masą przyczep bez hamulca w ciągnikach rolniczych na TZ jest więcej niż w ŚW - dla nas niezgodność a magistrat mówi, że wszystko w porządku bo tyle jest w kwicie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, michal_k napisał:

Ale na jakiej podstawie nacisk na siodło jest obniżony?

 

40 minut temu, Solaris napisał:

Dokumenty homologacyjne, Dane producenta pojazdu czy dane z Katalogu Marek i Typów pojazdów ITS.

Chyba coś się zakręciłeś. Załóżmy że producent ustalił nacisk na siodło 25t, do homo nie jesteś w stanie dotrzeć, w katalogach brak tego modelu. Na podstawie jakiego przepisu, kto dał ci takie prawo aby ograniczyć ten nacisk do 18t przy których tak się upierasz?  W naszym DIPie  i w DR nie określamy tego parametru, więc na co on komu pisany w uwagach? To klient wie jakim ciągnikiem będzie to ciągane może ma ciągnik na który nie działa przyciąganie ziemskie. Na drodze i tak liczy się rzeczywista masa zestawu. Nie rozumiem Twoich wywodów, twierdzisz że  ograniczasz a dalej twierdzisz że opierasz się na danych producenta. A jak trafi się na ciężarowy z DE gdzie O.2 mają 1500kg to też mu obcinasz do 750?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj co pisałem. Nie ograniczam nacisku na siodło tylko biorę maksymalny, za wyjątkiem takiego przypadku jak tu gdzie na tabliczce wszystko już jest wyliczone więc nie zmieniam tego i nie poprawiam. Ale takich przypadków będzie mało gdzie masz na tacy podane dane na Polskę. Bo rozmawiamy o naczepach zarejestrowanych za granicą na pre-rejestracji w Polsce.

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Solaris napisał:

a wyjątkiem takiego przypadku jak tu gdzie na tabliczce wszystko już jest wyliczone

Ale czy potrafisz wskazać przepis, który pozwala producentowi ograniczać tą wartość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie pomyślałeś, że mogło to wynikać z ich obliczeń, że przy obniżonych naciskach na osie z 9000 na 8000 kg obliczyli że będzie też mniejszy nacisk na sprzęg. Badania homologacyjne mają przeprowadzone i z takimi danymi uzyskali homologację. Jak chcesz to poprawiaj ich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu zapewne nie rozchodzi się o jakiś przepis, który powoduje obniżenie tej wartości a o nie poparte przepisami wizje o ładowności ciągnika siodłowego, tak jak przytoczony przeze mnie przykład ciągnika rolniczego, gdzie podawane w "kwitach" jest 1500 kg a na TZ jest co innego. Wygląda to, z mojej obserwacji, że u nas jest problem na poziomie urzędniczym i producenci nie chcąc się kopać robią "kwity" pod urzędnika, któremu nie można wytłumaczyć, że ładowność to posiada nawet motorower nie wspominając o grzechu śmiertelnym - samochód osobowy. Definicje MMC i DMC są dla nich niepojętym opowiadaniem pod którym wg nich mógłby podpisać się sam Lem. Dlatego nie zdarzyło mi się uzyskiwać odpowiedzi od osób zajmujących się homologacjami dlaczego mamy takie kwiatki z których wynika, że producent nie do końca wie co wyprodukował lub nie bardzo wie jak do swego produktu wypełnić dokument homologacyjny. Tych przykładów można mnożyć bez liku: sławetna oś pojedyncza, posiadanie oznaczeń homologacyjnych reflektorów dla świateł których ta lampa nie posiada... . :medit::faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kwestie homologacji trzeba pytać tych którzy się tym w PL zajmują - to ich zakres i jak się producent zgadza z wynikami to czemu diagnosta ma mieć obiekcje?  I tak jest tyle niedomówień że nie ma sensu zajmować się kwestią czemu w PL obniżyli nacisk na sprzęg... może zwyczajnie nie mają innych możliwości technicznych do badań większych nacisków - ale to nie Nasze zmartwienie żeby teraz dyskutować z klientem czemu w PL jest tak a np w DE inaczej - "jak masz termometr do 40 stopni to nie zmierzysz 44"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mirek_handlarz napisał:

pomogą?

Pomogą

20220923_155305.jpg

W dniu 21.09.2022 o 16:45, Solaris napisał:

wychodzi z wyliczeń że będzie 11800 kg maksymalny nacisk na oś

Jak widać wyszło trochę inaczej i chyba nie powinno się tak do tego podchodzić , w sensie do wyliczaniki

21 godzin temu, Solaris napisał:

Dopuszczalne naciski na Polskę ze względu na mały rozstaw osi jest 8000 kg więc pisząc że dałbym po maksie to znaczy że dałbym po 8000 tyle ile można

To jest wiadome i nie o to pytałem , pytałem , jeżeli dałbys na maksa , to maks nacisk na siodło ?

20 godzin temu, michal_k napisał:

dałbyś jednak DMC równe 3x8000 + 15000 = 39000 kg?

o własnie o to 

20 godzin temu, Solaris napisał:

jest określone w homologacji 35000 to przecież nie podważam homologacji.

nikt z nas nie podważa, , przyjmijmy że jej nie widać , tak jak w przypadku duńczyka

18 godzin temu, michal_k napisał:

Ale na jakiej podstawie nacisk na siodło jest obniżony? Jaki przepis daje producentowi takie prawo?

i własnie o to mi chodzi : co zyskuje  producent lub nabywca, na podstawie tych moich wklejek, ograniczając masę do 35t , czy 35.5 kiedy mógł podać 39 lub nawet 44 w przypadku Bodexa?

9 godzin temu, adam1501 napisał:

ta sama naczepa kupiona z polską TZ

wiecej , ja tam wrzuciłem 2 jednej marki o róznych masach,prawdopodobnie 1 z odstepstwem , ale to sorawdzę.

9 godzin temu, adam1501 napisał:

jest z masą przyczep bez hamulca w ciągnikach rolniczych

chodzi ci o 3000kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że nic Ci nie pomogli bo dostałeś odpowiedź nie do tej naczepy. Twoja ma MMC równe 53400 kg  a koleś pisze, że w ogóle jedyne dane jakie potrafił załatwić to naciski 3 razy po 11200 kg i na sprzęg 25000 kg.

Załatwił Ci dane od naczepy MMC 58600 kg. Trzeba czasem przeliczyć to co ktoś podsuwa.

Już samo to że napisał - jedyne dane jakie dało się wyciągnąć - było wiadomo że szansa jeden na tysiąc że to ta twoja naczepa😀

Tak więc moje wyliczanki nadal prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Solaris napisał:

nie do tej naczepy.

Od tej naczepy- nie znasz wczesniejszych odpowiedzi. A jak spojrzysz na jedną z wrzuconych tabliczek  z Kowar to tam tez matematyka nie pasi

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2022 o 11:44, wojteczek napisał:

Przy takim rozstawie 1-2 to ta 1 oś powinna być liczona jako oś pojedyncza, osie 2-3 jako wielokrotna. 

zgoda : pojedyncza 8 ton ,  wielokrotna 16 ton , w sumie jest 24 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę się tylko do tego co pokazałeś w odpowiedzi. To co pokazałeś jest od innej naczepy o innych masach. Gdybyś to wpisał to się skompromitujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, duchu napisał:

jak spojrzysz na jedną z wrzuconych tabliczek  z Kowar to tam tez matematyka nie pasi

Piter sie mi wtrącił...

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2022 o 14:13, adam1501 napisał:

Co powoduje w takim razie homologowanie naczep z klasycznym parametrami MMC=39 t. a DMC=35 t. ? Skąd się biorą takie wartości na TZ?

proste - 39 ton MMC  bo naciski osi po 9 ton i siodło 12 ton ( 3x9 = 27 +12 =39 ) . naciski ograniczamy do 8 ton i mamy 3x8 = 24 ton +12 siodło = 36 ton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Solaris napisał:

się skompromitujesz

Raczej nie ,tym bardziej że jest szansa na dupikat... Spojrzysz na jedna  ztabliczek wyżej , tez matematyka nie pasi.

3 minuty temu, piter1973 napisał:

siodło 12 ton

Przeczytaj troche wyżej, na jednej tabliczce 2 naciski na siodło itd...

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.