markes30 Napisano 8 Luty Share Napisano 8 Luty (edytowane) W związku z zapisem w tabeli załącznika 1 punkt 8.2.2.2.1 : odniesieniu do pojazdów o poziomie emisji Euro 4, 5 i Euro 6 odczyt zapisów systemu OBD. Szukam testera OBD który pracuje z zasilaniem z gniada do 24V . Jaki aktualnie dopuszczony do pracy na OSKP spełnia wymagania ? Co polecacie ? Edytowane 8 Luty przez markes30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Luty Share Napisano 8 Luty (edytowane) 9 minut temu, markes30 napisał: Szukam testera OBD który pracuje z zasilaniem z gniada do 24V . Do 3,5 t raczej te pojazdy nie mają instalacji 24 V. Edytowane 8 Luty przez adam1501 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Luty Autor Share Napisano 8 Luty W przepisach nie ma ograniczenia do 3,5T więc Euro 4, 5 i Euro 6 powyże 3,5 T też mamy badać OBD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 8 Luty Share Napisano 8 Luty (edytowane) Godzinę temu, markes30 napisał: Euro 4, 5 i Euro 6 Normy Euro opisane cyframi arabskimi odnoszą się do pojazdów do samochodów osobowych i lekkich dostawczych Edytowane 8 Luty przez mirek_handlarz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Luty Autor Share Napisano 8 Luty Tak coś kojarzyłem. Podeślijcie linka do podstawy prawnej na to . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 8 Luty Share Napisano 8 Luty Tu masz ładnie opisane: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwi4_a-YuYb9AhUKGewKHZSgAIIQFnoECA0QAQ&url=https%3A%2F%2Fyadda.icm.edu.pl%2Fbaztech%2Felement%2Fbwmeta1.element.baztech-article-BWAK-0032-0043%2Fc%2FStanik.pdf&usg=AOvVaw3j_L__FmLKCbT8XW_V4udY 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Luty Autor Share Napisano 8 Luty To pytanie uzupełniające: Czy istnieją pojazdy do 3,5T z instalacja 24V ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 8 Luty Share Napisano 8 Luty Coś mi świta, że były stare Toyoty Land Crusier w wersji dla wojska. Tyle, że tam były w szereg spinane dwa 12V aku tylko do rozruchu, sama instalacja chodziła na 12, ale jakie tam OBD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 9 Luty Autor Share Napisano 9 Luty To silniki z zapłonem samoczynnym mamy załatwione ale pozostają jeszcze pojazdy z zapłonem iskrowym powyżej 3.5 T W tabeli załącznika 1 poz. 8.2.1.2 W odniesieniu do pojazdów do klas emisji Euro 5 i Euro V: pomiar z użyciem analizatora spalin zgodnie ze sposobem określonym w dziale IV załącznika i odczyt zapisów systemu OBD. W odniesieniu do pojazdów od klas emisji Euro 6 i Euro VI: pomiar z użyciem analizatora spalin zgodnie ze sposobem określonym w dziale IV załącznika i odczyt zapisów systemu OBD zgodnie z zaleceniami producenta. Tutaj norma Euro jest nie tylko z cyfą arabską, ale również z rzymską ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Luty Share Napisano 9 Luty Trzeba szukać testera z drugim typem wtyczki, ponieważ nie można wpiąć się zwykłym testerem do 24V. Na dzień dzisiejszy nie panikowałbym. Stacja spełnia wymagania odnośnie obowiązkowego wyposażenia i na tej podstawie są wykonywane BT. Chyba żaden dzisiejszy czytnik nie obsługuje całej gamy pojazdów bo albo będzie czytał te starsze a z młodymi będzie problem lub na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 9 Luty Autor Share Napisano 9 Luty 25 minut temu, adam1501 napisał: Trzeba szukać testera z drugim typem wtyczki, ponieważ nie można wpiąć się zwykłym testerem do 24V. Czyli jednak musi być na OSKP tester OBD do 24V ? Niech on będzie jako drugi, oddzielny tylko jaki ? 26 minut temu, adam1501 napisał: Na dzień dzisiejszy nie panikowałbym. Stacja spełnia wymagania odnośnie obowiązkowego wyposażenia i na tej podstawie są wykonywane BT Panikować bym proponował wszystkim tym OSKP, które od dziś mają odbiory. !!! Te co mają odbiory mają chwilę na uzupełnienie ale co z tymi OSKP, którym odbiór się kończy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Luty Share Napisano 9 Luty 9 minut temu, markes30 napisał: Czyli jednak musi być na OSKP tester OBD do 24V ? To tak jak z przyrządem do świateł w lx, stacje były odbierane do momentu aż się ktoś doczytał, że to nie ta jednostka. 10 minut temu, markes30 napisał: Panikować bym proponował wszystkim tym OSKP, które od dziś mają odbiory. !!! Zapewne tak, czas pokaże. Do tej pory mogłeś pominąć OBD i zrobić klasyczną analizę/zadymienie i było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 9 Luty Autor Share Napisano 9 Luty Ja bym pozwiedzał mocniej : Najbliższe dni pokażą.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 13 Luty Share Napisano 13 Luty W dniu 8.02.2023 o 18:39, markes30 napisał: To pytanie uzupełniające: Czy istnieją pojazdy do 3,5T z instalacja 24V ? https://youtu.be/eEeulipbgag?t=643 Może być? Ale stary diesel. ( na marginesie ,ten chrupek ma ważne ...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 13 Luty Autor Share Napisano 13 Luty Nie no nie może być. Tester OBD ma sprawdzać pojazdy powyżej 3,5T, z zapłonem iskrowym, "prawie nowe" spełniające normę EURO V i VI . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Luty Share Napisano 13 Luty Ogólnie mam dwa AMX 530 i CAP - cap działa na 24v - AMX trzeba wyrwać lub naciąć płetwę bo do nowych gniazd nie wchodzi i zobaczyć czy się zadymi czy nie - to tak ekstremalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 13 Luty Autor Share Napisano 13 Luty Tylko CAP działa z analizatorem. Czyli trzeba kupić analizator i dokupić moduł CAP do OBD. Pracuję 25 lat jako diagnosta i nie miałem żadnego pojazdu pow 3,5 T z silnikiem o zapłonie iskrowym z normą EURO V i VI. Reasumując: ktoś każe nam kupić tester OBD do 24V, którego na rynku nie ma do badania pojazdów, które istnieją tylko teoretycznie. Takiego syfu w przepisach to jeszcze nie było. No to czekamy na pierwsze negatywne odbiory OSKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Luty Share Napisano 13 Luty 23 minuty temu, markes30 napisał: No to czekamy na pierwsze negatywne odbiory OSKP Będę miał w czerwcu * zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 13 Luty Share Napisano 13 Luty 2 godziny temu, IVVO napisał: i zobaczyć czy się zadymi czy nie - to tak ekstremalnie Nie trzeba eksperymentować samemu. Serwis Automexu mówił że już jeden diagnosta w Polsce go przeprowadził 😉Wynik? Zadymił 😁 Na chwilę obecną nie planują modernizacji AMX-a do 24v,mimo że taka możliwość teoretycznie istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boguslaw Napisano 13 Luty Share Napisano 13 Luty 1 godzinę temu, markes30 napisał: Pracuję 25 lat jako diagnosta i nie miałem żadnego pojazdu pow 3,5 T z silnikiem o zapłonie iskrowym z normą EURO V i VI. Ale mamy autobusy i ciężarowe powyżej 3,5t z CNG,LNG. I ktoś te badania robi, zgodnie z tabelką czy nie zgodnie z tabelką to nie wiadomo. Podczas kontroli wystarczy sprawdzić badania z wybranym rodzajem paliwa + powyżej 3,5t i już może się zrobić ciepło jak się okaże że stacja wykonywała okresowe, a na wyposażeniu nie posiada ODB24V. Za brak takiego urządzenia właściciel nie dostanie nic bo niema go w wymaganych, diagnosta zaś nie sprawdził i poświadczył nieprawdę jak nie podłączył (a maja to czarne na białym że nie podłączył) więc dopóki właściciel nie wyposaży stacji w takie ustrojstwo to ja takich pojazdów nie tykam. Wiem że w TDT też ludzie, ale nie wiadomo jakie dostaną wytyczne. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 14 Luty Share Napisano 14 Luty 21 godzin temu, markes30 napisał: Nie no nie może być. pytanie było takie: W dniu 8.02.2023 o 18:39, markes30 napisał: To pytanie uzupełniające: Czy istnieją pojazdy do 3,5T z instalacja 24V ? to i odpowiedż taka a nie inna,ALE zaznaczyłem :" stary diesel" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 22 Marzec Autor Share Napisano 22 Marzec W dniu 13.02.2023 o 17:05, Boguslaw napisał: Ale mamy autobusy i ciężarowe powyżej 3,5t z CNG,LNG. I ktoś te badania robi, zgodnie z tabelką czy nie zgodnie z tabelką to nie wiadomo. Tak samo jak mamy dźwigi i inne ponad-gabarytowe pojazdy, które na jeną OSKP się zmieszczą na inną nie wjadą bo brama jest na wysokości 4,10 m. Spełniony jest warunek minimum i nie badają ponad-gabarytów. Wymuszanie na OSKP zakupu testera OBD 24V jest niezgodne z dz.U.40 z 2006. Jako wisienkę na torcie dodam jeszcze fakt, że aktualnie oba testery OBD 24V nie są dostępne w sprzedaży. Kolejny krok w kierunku dożynania branży badań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek8340 Napisano 22 Marzec Share Napisano 22 Marzec Coś mi świta że prąd na obd jest znormalizowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 22 Marzec Share Napisano 22 Marzec 22 minuty temu, Tomek8340 napisał: prąd na obd jest znormalizowany Nie wiem, nie znam się ale jeżeli tak by było to po co są w sprzedaży dwa rodzaje czytników OBD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 22 Marzec Share Napisano 22 Marzec Różne gniazda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.