Skocz do zawartości

Tester OBD do 24V na OSKP


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, danielg539 napisał:

Procedura potrzebna

Nie ma już tego w rozporządzeniu a usterki mówią o odczycie kodów usterek.

14 minut temu, danielg539 napisał:

sprawdzenie samego OBD zajmuje dużo mniej czasu niż odczyt wszystkich usterek.

W moim testerze odczyt kodów usterek zajmuje 11 sekund, nie bardzo rozumiem o jakim czasie mówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można poprosić o wskazanie konkretnego rozporządzenia w sprawie badań, bo nie ukrywam, że motam się trochę. Nie, nie idzie mi o żadną wersję pomocniczo ujednoliconą a obowiazujący, aktualny akt prawny. I miałbym prośbę o wyraźne zaznaczanie czy dyskusja rozbija się o benzynę lub diesla oraz o jaką instalację idzie. Trudno jest mi odgadywać co autor wypowiedzi miał na myśli pisząc "procedura", "odczyt kodów" "nie ma już tego w rozporządzeniu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paprock napisał:

"procedura"

zapewne rozchodzi się o:
"...Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD lub wykonanie tradycyjnego pomiaru zanieczyszczeń gazowych wieloskładnikowym analizatorem spalin i ich wynik uznać za wiążący. ..." (776)
której
 

4 minuty temu, Paprock napisał:

"nie ma już tego w rozporządzeniu"

ponieważ obowiązujący zapis jest skrócony właśnie o tę procedurę:

"...Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. ..." (2066)

w związku z tym wystarczy już tylko:
 

8 minut temu, Paprock napisał:

"odczyt kodów"

bo tak mówi tabela usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest dla benzyny:

9 minut temu, adam1501 napisał:

"...Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. ..." (2066)

 

A to dla diesla: 

2 godziny temu, adam1501 napisał:

Nie ma już tego w rozporządzeniu a usterki mówią o odczycie kodów usterek.

 

 

Czyli, po mojemu, i tu i tu jest jakaś "procedura".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Paprock napisał:

po mojemu, i tu i tu jest jakaś "procedura".

Oczywiście, że jest, ale procedura dokonania pomiarów. Odczyt OBD został ograniczony do odczytu kodów i w zależności od czytnika różnie to wygląda. W moim trwa to kilkanaście sekund ale pracowałem na takim czytniku, który był sprzężony z analizatorem i tam cały proces trwał 20 min i nie dało się zrobić nic na skróty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, adam1501 napisał:

W moim trwa to kilkanaście sekund

Jakie masz urządzenie?? Wczoraj Pan z IC, gdzie kupiony był KTS, przysłał nam certyfikat ITS i skróconą instrukcję obsługi. Teraz tylko zainstalować oprogramowanie na laptopie, zgłosić do TDT i działać.

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Capeleca i czekam na potwierdzenie spełnienia wymagań, ponieważ zgodnie z DTRką jest on w zakresie pomiarowym 8-36 V a w certyfikacie nie ma wzmianki o tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, adam1501 napisał:

W moim testerze odczyt kodów usterek zajmuje 11 sekund, nie bardzo rozumiem o jakim czasie mówisz.

Nie każdy czytnik diagnostyczny jest w stanie wykonać sam odczyt usterek silnika. Niektóre urządzenia diagnostykę rozpoczynają od wykonania testu globalnego co zwykle trwa kilka minut, bo skanowane są wszystkie systemy pojazdu.

Generalnie to rozchodzi mi się o to aby czytnik posiadał posiadał funkcję umożliwiająca odczyt samego OBD, bez konieczności skanowania wszystkich układów pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, danielg539 napisał:

Niektóre urządzenia diagnostykę rozpoczynają od wykonania testu globalnego co zwykle trwa kilka minut

Na takim właśnie kiedyś pracowałem. Ogromne nieporozumienie. Nie można było się połączyć i dokonać odczytu kodów usterek stałych i oczekujących, trzeba było właśnie czekać aż urządzenie zrobi wszelkie swoje testy a potem wyświetli wynik. Cały proces trwał ok 20 min więc przy BT szybciej było wykonać pomiar analizatorem czy też dymomierzem niż zrobić odczyt - były to czasy że można było zrobić tak lub tak a nie jak teraz, że trzeba i tak i tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2023 o 22:57, Paprock napisał:

Skleć sam i udostępnij nam! :516:

przepisy tego nam nie narzucają,  a instrukcja dostarczana wraz z urządzeniem - co prawda  w języku polskim - nic mądrego nie wnosi do sprawy (pod zastosowanie jako OBROTOMIERZ RC-3) - skoro wydający certyfikat pozwolił na brak opisu jak to stosować na SKP no to cóż...tak zostanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu tylko Euro 4, Euro 5 i Euro 6 czyli do 3,5 tony. Powyżej 3,5 tony nie ma takich norm

Edytowane przez Solaris
  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.