danielg539 Napisano 22 Listopad 2023 Share Napisano 22 Listopad 2023 Procedura potrzebna, bo sprawdzenie samego OBD zajmuje dużo mniej czasu niż odczyt wszystkich usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2023 Share Napisano 22 Listopad 2023 12 minut temu, danielg539 napisał: Procedura potrzebna Nie ma już tego w rozporządzeniu a usterki mówią o odczycie kodów usterek. 14 minut temu, danielg539 napisał: sprawdzenie samego OBD zajmuje dużo mniej czasu niż odczyt wszystkich usterek. W moim testerze odczyt kodów usterek zajmuje 11 sekund, nie bardzo rozumiem o jakim czasie mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Listopad 2023 Share Napisano 22 Listopad 2023 Można poprosić o wskazanie konkretnego rozporządzenia w sprawie badań, bo nie ukrywam, że motam się trochę. Nie, nie idzie mi o żadną wersję pomocniczo ujednoliconą a obowiazujący, aktualny akt prawny. I miałbym prośbę o wyraźne zaznaczanie czy dyskusja rozbija się o benzynę lub diesla oraz o jaką instalację idzie. Trudno jest mi odgadywać co autor wypowiedzi miał na myśli pisząc "procedura", "odczyt kodów" "nie ma już tego w rozporządzeniu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2023 Share Napisano 22 Listopad 2023 2 minuty temu, Paprock napisał: "procedura" zapewne rozchodzi się o: "...Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD lub wykonanie tradycyjnego pomiaru zanieczyszczeń gazowych wieloskładnikowym analizatorem spalin i ich wynik uznać za wiążący. ..." (776) której 4 minuty temu, Paprock napisał: "nie ma już tego w rozporządzeniu" ponieważ obowiązujący zapis jest skrócony właśnie o tę procedurę: "...Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. ..." (2066) w związku z tym wystarczy już tylko: 8 minut temu, Paprock napisał: "odczyt kodów" bo tak mówi tabela usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Listopad 2023 Share Napisano 22 Listopad 2023 Ale to jest dla benzyny: 9 minut temu, adam1501 napisał: "...Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. ..." (2066) A to dla diesla: 2 godziny temu, adam1501 napisał: Nie ma już tego w rozporządzeniu a usterki mówią o odczycie kodów usterek. Czyli, po mojemu, i tu i tu jest jakaś "procedura". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 13 godzin temu, Paprock napisał: po mojemu, i tu i tu jest jakaś "procedura". Oczywiście, że jest, ale procedura dokonania pomiarów. Odczyt OBD został ograniczony do odczytu kodów i w zależności od czytnika różnie to wygląda. W moim trwa to kilkanaście sekund ale pracowałem na takim czytniku, który był sprzężony z analizatorem i tam cały proces trwał 20 min i nie dało się zrobić nic na skróty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 (edytowane) 13 minut temu, adam1501 napisał: W moim trwa to kilkanaście sekund Jakie masz urządzenie?? Wczoraj Pan z IC, gdzie kupiony był KTS, przysłał nam certyfikat ITS i skróconą instrukcję obsługi. Teraz tylko zainstalować oprogramowanie na laptopie, zgłosić do TDT i działać. Edytowane 23 Listopad 2023 przez Bartek24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 Ja mam Capeleca i czekam na potwierdzenie spełnienia wymagań, ponieważ zgodnie z DTRką jest on w zakresie pomiarowym 8-36 V a w certyfikacie nie ma wzmianki o tym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 16 godzin temu, adam1501 napisał: W moim testerze odczyt kodów usterek zajmuje 11 sekund, nie bardzo rozumiem o jakim czasie mówisz. Nie każdy czytnik diagnostyczny jest w stanie wykonać sam odczyt usterek silnika. Niektóre urządzenia diagnostykę rozpoczynają od wykonania testu globalnego co zwykle trwa kilka minut, bo skanowane są wszystkie systemy pojazdu. Generalnie to rozchodzi mi się o to aby czytnik posiadał posiadał funkcję umożliwiająca odczyt samego OBD, bez konieczności skanowania wszystkich układów pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 9 minut temu, danielg539 napisał: Niektóre urządzenia diagnostykę rozpoczynają od wykonania testu globalnego co zwykle trwa kilka minut Na takim właśnie kiedyś pracowałem. Ogromne nieporozumienie. Nie można było się połączyć i dokonać odczytu kodów usterek stałych i oczekujących, trzeba było właśnie czekać aż urządzenie zrobi wszelkie swoje testy a potem wyświetli wynik. Cały proces trwał ok 20 min więc przy BT szybciej było wykonać pomiar analizatorem czy też dymomierzem niż zrobić odczyt - były to czasy że można było zrobić tak lub tak a nie jak teraz, że trzeba i tak i tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 W dniu 21.11.2023 o 22:57, Paprock napisał: Skleć sam i udostępnij nam! przepisy tego nam nie narzucają, a instrukcja dostarczana wraz z urządzeniem - co prawda w języku polskim - nic mądrego nie wnosi do sprawy (pod zastosowanie jako OBROTOMIERZ RC-3) - skoro wydający certyfikat pozwolił na brak opisu jak to stosować na SKP no to cóż...tak zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 23 Listopad 2023 Share Napisano 23 Listopad 2023 4 godziny temu, danielg539 napisał: odczyt samego OBD A ktoś się orientuje, czy Bosh KTS 515 ma taką możliwość?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisielsrem Napisano 24 Listopad 2023 Share Napisano 24 Listopad 2023 Panowie czy pow. 3,5t OBD sprawdzamy tylko benzynę czy diesla też ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 24 Listopad 2023 Share Napisano 24 Listopad 2023 (edytowane) W dieslu tylko Euro 4, Euro 5 i Euro 6 czyli do 3,5 tony. Powyżej 3,5 tony nie ma takich norm Edytowane 24 Listopad 2023 przez Solaris 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.