Kasciuszko Napisano 20 Lipiec 2006 Share Napisano 20 Lipiec 2006 Czy ktoś w was już takie coś robił ??? . Miałek klienta ktory chce zbudować przyczepe typu tandem , wykorzysta do tego celu ramę Stara , zmodyfikuje ja przedłyzy itd . Ale czy to bedzie Sam ? jesli uzyję ramy z pojazdu który był eksploatowany kiedys ? Jakich dokumentów powinienem zażadac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 20 Lipiec 2006 Share Napisano 20 Lipiec 2006 Starosta wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu : 1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia , podwozia lub ramy konstrukcji własnej którego markę określa się jako "SAM". Czy będzie to konstrukcja własna ? Czy wolno nam w ogóle wykonać badanie "SAM"-a przyczepy ciężarowej i specjalnej powyzej 3.5 t dmc ? nawet w OSKP. Odpowiedź brzmi NIE . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasciuszko Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2006 A mógłbys mi to wyjaśnić czemu nie mozna ? Goscia posłałem do ITS , zadzwonił tam i powiedziano mu że nie ma problemu a w razie czego to podał swoj tel by dzwonić . Stąd moje pytania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 20 Lipiec 2006 Share Napisano 20 Lipiec 2006 Nie pamiętam dokładnie podstawy prawnej ale zwróć uwagę na załącznik nr 6 rozporządzenia w sprawie sposobu przeprowadzania badań tecchnicznych pojazdów marki "SAM' i zabytkowych ( Dz.U nr 238 poz 2395 z 2004r) . Wykonując badanie wypełniamy - Dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki " SAM " - dla przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3.5 t . A poza tym coś świta mi jeszcze z kursu ( choć to było bardzo dawno) że możemy wykonywać badania przyczep o dmc.do 3.5 t i ciągniki rolnicze do 1.5 t masy własnej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 20 Lipiec 2006 Share Napisano 20 Lipiec 2006 Z tego co pamiętam to na dzień dzisiejszy możemy robić badania marki SAM wszystkie od motocykla po tira - pytanie tylko jeśli mamy sprzęt do tego ( nie sprawdzimy np EURO2 czy 3, ale przyczepy owszem) . Podstawę prawną sprawdzę jutro. Jak się mylę to poprawcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 21 Lipiec 2006 Share Napisano 21 Lipiec 2006 http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2004/2395.htm Nie ma tam żadnych ograniczeń dotyczących DMC. Są tylko różne wzory dokumentów identyfikacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kasciuszko Napisano 21 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 21 Lipiec 2006 Dziękuję za infromacje wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 21 Lipiec 2006 Share Napisano 21 Lipiec 2006 Przepraszam za wprowadzenie w błąd - zapis o ograniczeniach w badaniach "SAM" dla przyczep o dmc do 3.5 t i ciągników rolniczych obowiązywał do 01.01.2004 r ( Dz.U nr 44 z 1999r) został uchylony Dz.U nr 219 z 2003 r . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiki Napisano 9 Marzec 2007 Share Napisano 9 Marzec 2007 Wniosek który wypełnia właściciel wiadomo-ogólny ,ale teraz przez nas wypełniany jest ogólny dla pojazdu SAM i pomija się pola nie związane np z przyczepą oDMC 6t? Bo w DIP -ie do 3,5 t tego sie nie zrobi.Prosze tych co robili niech to wyjasnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarek19787 Napisano 7 Kwiecień 2007 Share Napisano 7 Kwiecień 2007 Ja niedługo będe rejestrować takiego Sama ale wezme opinię rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 6 Marzec 2008 Share Napisano 6 Marzec 2008 Witam, no i właśnie w mojej głowie zrodził się problem i sprzeczność. No bo niby można, ale w cenniku nie ma nawet pozycji dla przyczepy SAM pow. 3.5 tony. Dzisiaj miałem klienta i nie wiem co z tym fantem zrobić. Moim zdaniem wg Dziennik Ustaw z 2004 r. Nr 238 poz. 2395 par3. 5. Jednostka upoważniona do przeprowadzania badań zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi wydaje: 1) dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki "SAM" - z wyłączeniem przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony według wzoru określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia; 2) dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki "SAM" - dla przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony według wzoru określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia; 3) zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi według wzoru określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia. I tu jest problem z tym magicznym 3.5 tony. Bo potem mogą być problemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Marzec 2008 Share Napisano 6 Marzec 2008 w cenniku nie ma nawet pozycji dla przyczepy SAM pow. 3.5 tony. 3.10 przyczepa ciężarowa pow 3,5 do 16 t DMC - 269 zł (+ 7.6 nabicie nru + 7.8 nabicie tabliczki ) 2) dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki "SAM" - dla przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony według wzoru określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia; sam udzieliłeś prawidłowej odpowiedzi - przyczepa do 3,5 t DMC - wydajemy wg zał 6 - przyczepa pow 3,5 t DMC i każdy inny SAM - wydajemy wg zał 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 6 Marzec 2008 Share Napisano 6 Marzec 2008 w cenniku nie ma nawet pozycji dla przyczepy SAM pow. 3.5 tony. 3.10 przyczepa ciężarowa pow 3,5 do 16 t DMC - 269 zł (+ 7.6 nabicie nru + 7.8 nabicie tabliczki ) 2) dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki "SAM" - dla przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony według wzoru określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia; sam udzieliłeś prawidłowej odpowiedzi - przyczepa do 3,5 t DMC - wydajemy wg zał 6 - przyczepa pow 3,5 t DMC i każdy inny SAM - wydajemy wg zał 5 Ok oczywiście zgodzę się że dodać nabicie numeru i tabliczki ale czy ta cena nie dotyczy tylko przczepy sprowadzonej z zagranicy? Na logikę (przeważnie tak się u nas z prawem nie da) przegląd przczepy do 3,5 kosztuje 305 zł a powyżej 269 zł. Rozumiem że załącznik 5 stosujemy no i oczywiście wszystkie pola odnośnie silnika wyiksujemy("XXX"). Dzięki bardzo za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Marzec 2008 Share Napisano 6 Marzec 2008 cena nie dotyczy tylko przczepy sprowadzonej z zagranicy dotyczy też SAM-a ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURYz dnia 29 września 2004 r. w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów 3 Pierwsze badanie techniczne pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (dotyczy również jednej sztuki pojazdu zwolnionego z badań homologacyjnych): PoRDArt. 68. 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać na każdy nowy typ tych pojazdów świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu. (...) 11. Przepisy ust. 1-10 nie dotyczą pojazdu: 1) zabytkowego, 2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM", przegląd przczepy do 3,5 kosztuje 305 zł skąd taka kwota 3.6 - przyczepa lekka, przyczepa ciężarowa rolnicza do 1,5 t d.m.c. - 92,00 3.7 - przyczepa ciężarowa rolnicza od 1,5 t do 6 t d.m.c. - 134,00 3.8 - przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 6 t d.m.c. - 165,00 3.9 - przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna do 3,5 t d.m.c. - 170,00 3.10 - przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c. - 269,00 3.11 - przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 16 t d.m.c. - 297,00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 6 Marzec 2008 Share Napisano 6 Marzec 2008 Z tego co mi wyjaśniłeś to masz rację. Skąd taka kwota? Hmm cennik pozycja I.b. Pierwsze badanie techniczne "Sam"-przyczepa, naczepa ciężarowa i specjalna do 3,5 t. dmc 305 zł . To po co pierwsze "SAM" jest skoro można zrobić jako pierwsze import. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Marzec 2008 Share Napisano 6 Marzec 2008 Hmm cennik pozycja I.b pewnie twórczość własna ITS-u w rozporządzeniu tego nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 6 Marzec 2008 Share Napisano 6 Marzec 2008 ok Dzięki bardzo za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 7 Marzec 2008 Share Napisano 7 Marzec 2008 Spokojnie, panowie. W tabeli opłat (tej tzw. urzędowej) nie ma opłat za badania "SAM-ów". Są to opłaty za badania pierwsze: pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (dotyczy również jednej sztuki pojazdu zwolnionego z badań homologacyjnych). To nie jest to samo co "badanie pojazdu "SAM" czy zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi". Zbieżność w zakresie wymagań dla w. wym. pojazdów jest tylko w zakresie braku obowiązku uzyskania homologacji. Nic więcej. W myśl obowiązujących przepisów, pojazd "SAM" nie jest ani pojazdem wyprodukowanym czy importowanym w ilości 1 szt. rocznie (znam gościa, który budował po 10 przyczep lekkich "SAM" w ciągu roku), ani pojazdem sprowadzonym z zagranicy i rejestrowanym po raz pierwszy za granicą. Są ludzie sprowadzający po kilkadziesiąt pojazdów rocznie. Tak więc propozycje ITS, dotyczące opłat za badania co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdów "SAM', czy zabytkowych są sensowne i jak najbardziej na miejscu. A to, że nasi "ukochani prawotwórcy" , przy tworzeniu tabeli opłat zapomnieli o tych "drobnych" szczegółach, nie jest żadną nowością. Jeżeli pamiętacie ich pierwszy "cennik urzędowy" za badania techniczne to zapewne zauważyliście ciekawostkę: opłatę za badanie okresowe motoroweru i przyczepy lekkiej, mimo iż te pojazdy badaniom okresowym nie podlegały (i nie podlegają). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurat Napisano 27 Sierpień 2008 Share Napisano 27 Sierpień 2008 Przeczytałem wszystkie posty odnosnie badan przyczep Sam powyzej 3,5 tony i do konca nie wiem czy mozna takie badania przeprowadzac czy nie prosze o konkrety mozemy badac czy nie. Za odpowiedzi z góry serdeczne dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 27 Sierpień 2008 Share Napisano 27 Sierpień 2008 Możemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyger Napisano 23 Marzec 2009 Share Napisano 23 Marzec 2009 Zastanawiam się nad wykonaniem przyczepy rolniczej o dmc 5t z hamulcem najazdowym na jednej osi o wym 5mx2,4m była by to platforma z niskimi burtami, dyszel z hamulcem najazdowym kupił bym nowy, a czy oś też musiała by być nowa, na jakie elementy musiał bym mieć faktury, a jakie elementy mógłbym wykożystać z tych które posiadam, np. kształtowniki na wykonanie ramy, lub koła? poza jakimiś fakturami chyba rysunek techniczny jest potrzebny tak? czy musiał bym poobliczać naciski na oś, duszel itd czy to zrobi doagnosta? Czy podłoga i burty mogły by być wykonane z dębowych desek?> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 27 Czerwiec 2009 Share Napisano 27 Czerwiec 2009 Podobne mam pytanko. Przyczepa jednoosiowa-wywrotka z hamulcem pneumatycznym. Oś mam od D47 - starą z czasów gdy sprzęt z PGRów po 10 latach użytkowania był złomowany (oś niecięta i niepogięta, z siłownikami hamulcowymi itp), hamulce byłyby nowe (od okładzin i siłownika po zbiornik i wtyk), koła nowe, rama własnej konstrukcji z nowych kształtek, podłoga i burty metalowe, oświetlenie nowe. Zaczep/hak - wystarczy jakiś stary czy musiałbym kupić nowy? Jakieś faktury i rachunki potrzebne będą? Rysunek techniczny? No i do jakiej DMC mógłbym zrobić taką przyczepę (jedna oś od przyczepy rolniczej autosan d47)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Czerwiec 2009 Share Napisano 30 Czerwiec 2009 do jakiej DMC mógłbym zrobić taką przyczepę skoro 2-osiowa D47 ma 6300kg DMC to na jedną przypada 3150 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=37404#37404 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 5 Lipiec 2009 Share Napisano 5 Lipiec 2009 Fajnie. Thx za info, 3tony to akurat będzie w DR bo gabarytowo malutka będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Green Napisano 9 Lipiec 2009 Share Napisano 9 Lipiec 2009 skoro 2-osiowa D47 ma 6300kg DMC to na jedną przypada 3150 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=37404#37404 Ale przyczepa jednoosiowa obciąża również zaczep ciągnika to chyba i dmc można zrobić większe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.