Skocz do zawartości

Przyczepa marki SAM powyżej 3.5 DMC


Kasciuszko

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś w was już takie coś robił ??? . Miałek klienta ktory chce zbudować przyczepe typu tandem , wykorzysta do tego celu ramę Stara , zmodyfikuje ja przedłyzy itd . Ale czy to bedzie Sam ? jesli uzyję ramy z pojazdu który był eksploatowany kiedys ? Jakich dokumentów powinienem zażadac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • karol2306

    9

  • blakop

    8

  • Jacdiag

    7

  • danielg539

    7

Starosta wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu :

1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia , podwozia lub ramy konstrukcji własnej którego markę określa się jako "SAM".

Czy będzie to konstrukcja własna ?

Czy wolno nam w ogóle wykonać badanie "SAM"-a przyczepy ciężarowej i specjalnej powyzej 3.5 t dmc ? nawet w OSKP.

Odpowiedź brzmi NIE .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbys mi to wyjaśnić czemu nie mozna ? Goscia posłałem do ITS , zadzwonił tam i powiedziano mu że nie ma problemu a w razie czego to podał swoj tel by dzwonić . Stąd moje pytania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie podstawy prawnej ale zwróć uwagę na załącznik nr 6 rozporządzenia w sprawie sposobu przeprowadzania badań tecchnicznych pojazdów marki "SAM' i zabytkowych ( Dz.U nr 238 poz 2395 z 2004r) .

Wykonując badanie wypełniamy - Dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki " SAM " - dla przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3.5 t .

A poza tym coś świta mi jeszcze z kursu ( choć to było bardzo dawno) że możemy wykonywać badania przyczep o dmc.do 3.5 t i ciągniki rolnicze do 1.5 t masy własnej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to na dzień dzisiejszy możemy robić badania marki SAM wszystkie od motocykla po tira - pytanie tylko jeśli mamy sprzęt do tego ( nie sprawdzimy np EURO2 czy 3, ale przyczepy owszem) . Podstawę prawną sprawdzę jutro. Jak się mylę to poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za wprowadzenie w błąd - zapis o ograniczeniach w badaniach "SAM" dla przyczep o dmc do 3.5 t i ciągników rolniczych obowiązywał do 01.01.2004 r ( Dz.U nr 44 z 1999r) został uchylony Dz.U nr 219 z 2003 r .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Wniosek który wypełnia właściciel wiadomo-ogólny ,ale teraz przez nas wypełniany jest ogólny dla pojazdu SAM i pomija się pola nie związane np z przyczepą oDMC 6t?

Bo w DIP -ie do 3,5 t tego sie nie zrobi.Prosze tych co robili niech to wyjasnią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
  • 10 months later...

Witam, no i właśnie w mojej głowie zrodził się problem i sprzeczność. No bo niby można, ale w cenniku nie ma nawet pozycji dla przyczepy SAM pow. 3.5 tony. Dzisiaj miałem klienta i nie wiem co z tym fantem zrobić.

Moim zdaniem wg Dziennik Ustaw z 2004 r. Nr 238 poz. 2395 par3.

5. Jednostka upoważniona do przeprowadzania badań zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi wydaje:

1) dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki "SAM" - z wyłączeniem przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony według wzoru określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia;

2) dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki "SAM" - dla przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony według wzoru określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia;

3) zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi według wzoru określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia.

I tu jest problem z tym magicznym 3.5 tony. Bo potem mogą być problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cenniku nie ma nawet pozycji dla przyczepy SAM pow. 3.5 tony.

3.10 przyczepa ciężarowa pow 3,5 do 16 t DMC - 269 zł

(+ 7.6 nabicie nru + 7.8 nabicie tabliczki )

2) dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki "SAM" - dla przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony według wzoru określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia;

sam udzieliłeś prawidłowej odpowiedzi

- przyczepa do 3,5 t DMC - wydajemy wg zał 6

- przyczepa pow 3,5 t DMC i każdy inny SAM - wydajemy wg zał 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cenniku nie ma nawet pozycji dla przyczepy SAM pow. 3.5 tony.

3.10 przyczepa ciężarowa pow 3,5 do 16 t DMC - 269 zł

(+ 7.6 nabicie nru + 7.8 nabicie tabliczki )

2) dokument identyfikacyjny badanego pojazdu marki "SAM" - dla przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony według wzoru określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia;

sam udzieliłeś prawidłowej odpowiedzi

- przyczepa do 3,5 t DMC - wydajemy wg zał 6

- przyczepa pow 3,5 t DMC i każdy inny SAM - wydajemy wg zał 5

 

Ok oczywiście zgodzę się że dodać nabicie numeru i tabliczki ale czy ta cena nie dotyczy tylko przczepy sprowadzonej z zagranicy? Na logikę (przeważnie tak się u nas z prawem nie da) przegląd przczepy do 3,5 kosztuje 305 zł a powyżej 269 zł.

Rozumiem że załącznik 5 stosujemy no i oczywiście wszystkie pola odnośnie silnika wyiksujemy("XXX"). Dzięki bardzo za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena nie dotyczy tylko przczepy sprowadzonej z zagranicy

dotyczy też SAM-a

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 29 września 2004 r.

w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów

 

3 Pierwsze badanie techniczne pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (dotyczy również jednej sztuki pojazdu zwolnionego z badań homologacyjnych):

 

PoRD

Art. 68. 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać na każdy nowy typ tych pojazdów świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu.

(...)

11. Przepisy ust. 1-10 nie dotyczą pojazdu:

1) zabytkowego,

2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM",

przegląd przczepy do 3,5 kosztuje 305 zł
:shock:

skąd taka kwota :?:

 

3.6 - przyczepa lekka, przyczepa ciężarowa rolnicza do 1,5 t d.m.c. - 92,00

3.7 - przyczepa ciężarowa rolnicza od 1,5 t do 6 t d.m.c. - 134,00

3.8 - przyczepa ciężarowa rolnicza powyżej 6 t d.m.c. - 165,00

3.9 - przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna do 3,5 t d.m.c. - 170,00

3.10 - przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c. - 269,00

3.11 - przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna powyżej 16 t d.m.c. - 297,00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wyjaśniłeś to masz rację.

Skąd taka kwota?

Hmm cennik pozycja I.b. Pierwsze badanie techniczne "Sam"-przyczepa, naczepa ciężarowa

i specjalna do 3,5 t. dmc 305 zł .

To po co pierwsze "SAM" jest skoro można zrobić jako pierwsze import.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, panowie. W tabeli opłat (tej tzw. urzędowej) nie ma opłat za badania "SAM-ów". Są to opłaty za badania pierwsze: pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (dotyczy również jednej sztuki pojazdu zwolnionego z badań homologacyjnych). To nie jest to samo co "badanie pojazdu "SAM" czy zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi". Zbieżność w zakresie wymagań dla w. wym. pojazdów jest tylko w zakresie braku obowiązku uzyskania homologacji. Nic więcej. W myśl obowiązujących przepisów, pojazd "SAM" nie jest ani pojazdem wyprodukowanym czy importowanym w ilości 1 szt. rocznie (znam gościa, który budował po 10 przyczep lekkich "SAM" w ciągu roku), ani pojazdem sprowadzonym z zagranicy i rejestrowanym po raz pierwszy za granicą. Są ludzie sprowadzający po kilkadziesiąt pojazdów rocznie. Tak więc propozycje ITS, dotyczące opłat za badania co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdów "SAM', czy zabytkowych są sensowne i jak najbardziej na miejscu. A to, że nasi "ukochani prawotwórcy" , przy tworzeniu tabeli opłat zapomnieli o tych "drobnych" szczegółach, nie jest żadną nowością. Jeżeli pamiętacie ich pierwszy "cennik urzędowy" za badania techniczne to zapewne zauważyliście ciekawostkę: opłatę za badanie okresowe motoroweru i przyczepy lekkiej, mimo iż te pojazdy badaniom okresowym nie podlegały (i nie podlegają).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Przeczytałem wszystkie posty odnosnie badan przyczep Sam powyzej 3,5 tony i do konca nie wiem czy mozna takie badania przeprowadzac czy nie prosze o konkrety mozemy badac czy nie. Za odpowiedzi z góry serdeczne dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Zastanawiam się nad wykonaniem przyczepy rolniczej o dmc 5t z hamulcem najazdowym na jednej osi o wym 5mx2,4m była by to platforma z niskimi burtami, dyszel z hamulcem najazdowym kupił bym nowy, a czy oś też musiała by być nowa, na jakie elementy musiał bym mieć faktury, a jakie elementy mógłbym wykożystać z tych które posiadam, np. kształtowniki na wykonanie ramy, lub koła?

poza jakimiś fakturami chyba rysunek techniczny jest potrzebny tak?

czy musiał bym poobliczać naciski na oś, duszel itd czy to zrobi doagnosta?

Czy podłoga i burty mogły by być wykonane z dębowych desek?>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Podobne mam pytanko. Przyczepa jednoosiowa-wywrotka z hamulcem pneumatycznym.

Oś mam od D47 - starą z czasów gdy sprzęt z PGRów po 10 latach użytkowania był złomowany (oś niecięta i niepogięta, z siłownikami hamulcowymi itp), hamulce byłyby nowe (od okładzin i siłownika po zbiornik i wtyk), koła nowe, rama własnej konstrukcji z nowych kształtek, podłoga i burty metalowe, oświetlenie nowe. Zaczep/hak - wystarczy jakiś stary czy musiałbym kupić nowy?

Jakieś faktury i rachunki potrzebne będą? Rysunek techniczny?

No i do jakiej DMC mógłbym zrobić taką przyczepę (jedna oś od przyczepy rolniczej autosan d47)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.