Skocz do zawartości

Przyczepa marki SAM powyżej 3.5 DMC


Kasciuszko

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • karol2306

    9

  • blakop

    8

  • Jacdiag

    7

  • danielg539

    7

Po rozmowie z włścicielem który ma ją od 2002r kilka wpisów w dowodzie już było.

Mówi że kupił ją od ITS z jakiegoś przetargu.

Uczyniłem to że dopuściłem ją dalej do urzytku chyba dobrze zrobiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajer ale prawdziwy

 

Czyżby???

 

Mówi że kupił ją od ITS z jakiegoś przetargu.

 

I myślisz, że nie dostał dokumentów??? albo kupił jako SAM-a??? T wszystkie pojazdy z demobilu też by musiały by być rejestrowane jako SAM. W/g mnie jawny wałek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer ramy ma nabity tabliczka zastępcza dowód rejestracyjny w nim marka SAM model XXX, rodzaj pojazdu naczepa ciężarowa . Nr ramy nabity w mazowieckim początek W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam

Nie chcę tworzyć kolejnych wątków a myślę że w tym temacie będzie pasować moje pytanie.

Po podwórku wala się 4 osie od przyczepy D47 (wyciągnięte ze złomu z czasów jak PGRy cięly i oddawały na złom nawet dobre przyczepy), 2sztuki od D35 (jedna z hamulcami i jedna bez) no i jedna od D83 z blizniakami, dwa "wózki" od d35 chyba oraz jeszcze jakieś dwa ale nie wiem od jakiej przyczepy (łącznie 2 z obrotnicami i dwa bez). Mam też ramę od RCW (oś+rama bo resztę na złom oddałem). Do tego 6 kompletnych kół. Zaczep "na drugą przyczepę", 2 prawie kompletne instalacje pneumatyczne.

Ogólnie pocieliśmy trochę "złomu" i złom oddaliśmy na skup złomu a reszta leży i do czegoś się przydaje jak coś się przerabia.

Do rzeczy:

Chodziło mi po głowie zrobić wywrotkę jedno-osiową ale po namyśle doszliśmy do wniosku żeby zrobić przyczepę rolniczą dwuosiową sztywną (osi i kół mam dostatek). Kwestia kupna dwóch ceowników na ramę główną, trochę kształtek na boki, podłoga i burty to pikuś.

Ogólnie przyczepka powstanie na 100% ale chodzi mi po głowie kwestia rejestracji jej jako SAM. Nie wiem czy warto, bo nie wiem jakie są koszta.

Założenie jest takie: niska przyczepka aby nie trzeba było wrzucać nic wysoko (dwie wysokie już mam i szlag mnie trafia jak przyjdzie ładować metry drewna na nie lub stelwagę od bron), hamulce penumatyczne, jednoobwodowe na przednia oś bo ładowność niewielka potrzebna a nie chcę wpędzać się w koszta i robić hamulce na obie osie jak przyczepka będzie robić za przysłowiową miotlę wokół gospodarstwa, oświetlenie oczywiście będzie. Przyczepka na wzór D35 lub D46 ale koła balonowe. Zaczep z tyłu też będzie miała ale bez wyprowadzenia instalacji elektrycznej i pneumatycznej (czasem grabiarkę do siana podczepić lub jakąś linę żeby nie odczepiając przyczepy kogoś przeciągnąć) bo nie mam zamiaru ciągać za nią drugiej przyczepy.

 

Założenie - ładowność 3,5tony, masa przyczepy to max 1250kg. Czy da się to zrobić przy hamulcach ja jedną oś?

 

Pytanie jest takie: co potrzebuję do rejestracji jej jako SAM, jaka dokumentacja i jaki jest całkowity koszt rejestracji. Wyczytałem że potrzebny rzeczoznawca i od niego ocena techniczna, WK i wniosek o nabicie numeru ramy/VIN, SKP i znowu WK i mam dowód. Jakie są koszta na poszczególnych etapach??

Jakie dokumenty po drodze? Pytam bo nie wiem czy warto się bawić w rejestrowanie jak koszta będą wysokie.

 

Mógłby to ktoś opisać tak krok po kroku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek udaj się na SKP gdzie będziesz dokonywał BT i tam ustal szczegóły z diagnostą, ponieważ to od niego będzie zależało czy będzie Ci potrzebna opinia rzeczoznawcy czy też nie, jakie warunki techniczne masz spełniać - czyli jakie wyposażenie a co za tym idzie jakie koszty poniesiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie - ładowność 3,5tony, masa przyczepy to max 1250kg. Czy da się to zrobić przy hamulcach ja jedną oś

 

Raczej tak. Przyczepa rolnicza nie musi miec hamowanych wszystkich kół pod warunkiem, żej będzie posiadało odpowiednią skuteczność hamowania (27%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
czyli tak naprawdę to ładowność można określić dopiero po sprawdzeniu na SKP skuteczności hamulców?

 

Trochę od tyłu podchodzisz do tego zagadnienia, ale coś w tym jest.

Myślę, że należy załozyć jakąś ładowność podczas budowy przyczepy i na jej podstawie skonstruować ramę i układ jezdny, a dopiero poźniej brać pod uwagę konieczność dokonania korekty ładowności z racji pewnych parametrów układu hamulcowego. Przy założeniu, że obie osie przyczepy przy jej maksymalnym obciążeniu będą równo obciążone, to z uzyskaniem właściwego wskaźnika skuteczności hamowania nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak.

Rama przyczepy będzie zrobiona na ładowność 4-4,5 tony (a wytrzyma więcej).

Osie mam od różnych przyczep więc też wytrzymają tę ładowność ale tylko do jednej mam cylinder, okładziny itp bo w reszcie wycieliśmy i poszły na złom/śmietnik bo osie miały być do czego innego. Hamowana będzie więc tylko na przednią oś.

Jedynie zaczep (dyszel) będzie taki jak np w autosance d35 lub d44 i on będzie ograniczał (rozsądkowo) ładowność przyczepy. Te dyszle nie są zaciekawe ale skoro wytrzymują po 20 lat to i ten wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

No witam do mnie klient przyciągnął przyczepę SAM typu laweta wraz z dokumentami zakupu z firmy która je produkuje , z WK skierowanie do mnie o nabicie numerów oraz opina rzeczoznawcy z PZM-otu dokładnie. Powiem szczerze że przyczepa zrobiona bardzo solidnie i z pomysłem na tych małych kółkach. Masa własna 470 kg. Maksymalna masa całkowita 2500 kg no ładowność 2030 kg. Numery VIN i tabliczkę umieściłem po prawej stronie sprzęgu (naturalnie tej części stałej;) ) . Do tego zrobione dodatkowo pierwsze badanie za 305 zł plus za nabicie numeru i tabliczka. Wystawione zaświadczenie i DIP z określeniem rodzaju przyczepy CIĘŻAROWA podrodzaj INNA przeznaczenie PRZEWÓZ POJAZDÓW. Wszystko zrobiłem oki ?? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAM typu laweta wraz z dokumentami zakupu z firmy która je produkuje

To mi nie pasuje,bo jeśli firma produkuje w ilości większej niż 1 sztuka to powinno być homo ,no i nie SAM.

pierwsze badanie za 305 zł plus za nabicie numeru i tabliczka

Możesz to rozłożyć na części pierwsze bo coś mi za dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że za dużo policzyłeś

 

To już kiedyś było,kwotę za takie badanie to ustala właściel stacji więc tu nie widzę problemu.Z tym kupionym Sam-em to i owszem coś tu "nie gra"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żle mnie zrozumieliście.... Ta firma jemu ta przyczepę poskładała z części które właściciel jej dostarczył. Miał po prostu fakturę wykonania takiej usługi

 

[ Dodano: 11-03-2011, 21:39 ]

i jeszcze fakturę za te części typu zaczep , światła,zawieszenie itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żle mnie zrozumieliście.... Ta firma jemu ta przyczepę poskładała z części które właściciel jej dostarczył. Miał po prostu fakturę wykonania takiej usługi

 

[ Dodano: 11-03-2011, 21:39 ]

i jeszcze fakturę za te części typu zaczep , światła,zawieszenie itp

 

Piszesz jak bym słyszał klienta,który się trochę "zamotał"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa tej lawety dokładnie taka : rama główna wykonana z profili zamkniętych nówka, zabudowa do transportu aut odzyskana z jakieś ze szrotu, osie i kola również używane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już zrobiłeś to jest raczej po fakcie :D

Co do ceny to rzeczywiście dobrze by było jakbyś ten temat rozwinął , bo sobie pomyślałem że łatwy jestem (w domyśle-tani).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że za dużo policzyłeś

 

To już kiedyś było,kwotę za takie badanie to ustala właściel stacji więc tu nie widzę problemu.Z tym kupionym Sam-em to i owszem coś tu "nie gra"

 

Tak masz rację z ceną :oops:

Cena wysoka, ale jak klient to przełknął to dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.