Jacdiag Napisano 9 Lipiec 2009 Share Napisano 9 Lipiec 2009 przyczepa jednoosiowa obciąża również zaczep ciągnika to zależy od miejsca umieszczenia osi i sposobu rozmieszczenia ładunku np umieszczenie ładunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 9 Lipiec 2009 Share Napisano 9 Lipiec 2009 Ja miałem około miesiąc temu na przeglądzie naczepę orginalną FRUEHAUF zarejestrowaną jako SAM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Lipiec 2009 Share Napisano 9 Lipiec 2009 I co w związku z powyższym uczyniłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 10 Lipiec 2009 Share Napisano 10 Lipiec 2009 Po rozmowie z włścicielem który ma ją od 2002r kilka wpisów w dowodzie już było. Mówi że kupił ją od ITS z jakiegoś przetargu. Uczyniłem to że dopuściłem ją dalej do urzytku chyba dobrze zrobiłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Lipiec 2009 Share Napisano 10 Lipiec 2009 Mówi że kupił ją od ITS z jakiegoś przetargu. Dobry bajer to połowa sukcesu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 11 Lipiec 2009 Share Napisano 11 Lipiec 2009 Bajer ale prawdziwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Lipiec 2009 Share Napisano 11 Lipiec 2009 Bajer ale prawdziwy Czyżby??? Mówi że kupił ją od ITS z jakiegoś przetargu. I myślisz, że nie dostał dokumentów??? albo kupił jako SAM-a??? T wszystkie pojazdy z demobilu też by musiały by być rejestrowane jako SAM. W/g mnie jawny wałek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 11 Lipiec 2009 Share Napisano 11 Lipiec 2009 Numer ramy ma nabity tabliczka zastępcza dowód rejestracyjny w nim marka SAM model XXX, rodzaj pojazdu naczepa ciężarowa . Nr ramy nabity w mazowieckim początek W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 25 Grudzień 2010 Share Napisano 25 Grudzień 2010 Witam Nie chcę tworzyć kolejnych wątków a myślę że w tym temacie będzie pasować moje pytanie. Po podwórku wala się 4 osie od przyczepy D47 (wyciągnięte ze złomu z czasów jak PGRy cięly i oddawały na złom nawet dobre przyczepy), 2sztuki od D35 (jedna z hamulcami i jedna bez) no i jedna od D83 z blizniakami, dwa "wózki" od d35 chyba oraz jeszcze jakieś dwa ale nie wiem od jakiej przyczepy (łącznie 2 z obrotnicami i dwa bez). Mam też ramę od RCW (oś+rama bo resztę na złom oddałem). Do tego 6 kompletnych kół. Zaczep "na drugą przyczepę", 2 prawie kompletne instalacje pneumatyczne. Ogólnie pocieliśmy trochę "złomu" i złom oddaliśmy na skup złomu a reszta leży i do czegoś się przydaje jak coś się przerabia. Do rzeczy: Chodziło mi po głowie zrobić wywrotkę jedno-osiową ale po namyśle doszliśmy do wniosku żeby zrobić przyczepę rolniczą dwuosiową sztywną (osi i kół mam dostatek). Kwestia kupna dwóch ceowników na ramę główną, trochę kształtek na boki, podłoga i burty to pikuś. Ogólnie przyczepka powstanie na 100% ale chodzi mi po głowie kwestia rejestracji jej jako SAM. Nie wiem czy warto, bo nie wiem jakie są koszta. Założenie jest takie: niska przyczepka aby nie trzeba było wrzucać nic wysoko (dwie wysokie już mam i szlag mnie trafia jak przyjdzie ładować metry drewna na nie lub stelwagę od bron), hamulce penumatyczne, jednoobwodowe na przednia oś bo ładowność niewielka potrzebna a nie chcę wpędzać się w koszta i robić hamulce na obie osie jak przyczepka będzie robić za przysłowiową miotlę wokół gospodarstwa, oświetlenie oczywiście będzie. Przyczepka na wzór D35 lub D46 ale koła balonowe. Zaczep z tyłu też będzie miała ale bez wyprowadzenia instalacji elektrycznej i pneumatycznej (czasem grabiarkę do siana podczepić lub jakąś linę żeby nie odczepiając przyczepy kogoś przeciągnąć) bo nie mam zamiaru ciągać za nią drugiej przyczepy. Założenie - ładowność 3,5tony, masa przyczepy to max 1250kg. Czy da się to zrobić przy hamulcach ja jedną oś? Pytanie jest takie: co potrzebuję do rejestracji jej jako SAM, jaka dokumentacja i jaki jest całkowity koszt rejestracji. Wyczytałem że potrzebny rzeczoznawca i od niego ocena techniczna, WK i wniosek o nabicie numeru ramy/VIN, SKP i znowu WK i mam dowód. Jakie są koszta na poszczególnych etapach?? Jakie dokumenty po drodze? Pytam bo nie wiem czy warto się bawić w rejestrowanie jak koszta będą wysokie. Mógłby to ktoś opisać tak krok po kroku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Grudzień 2010 Share Napisano 26 Grudzień 2010 Na początek udaj się na SKP gdzie będziesz dokonywał BT i tam ustal szczegóły z diagnostą, ponieważ to od niego będzie zależało czy będzie Ci potrzebna opinia rzeczoznawcy czy też nie, jakie warunki techniczne masz spełniać - czyli jakie wyposażenie a co za tym idzie jakie koszty poniesiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Grudzień 2010 Share Napisano 27 Grudzień 2010 Założenie - ładowność 3,5tony, masa przyczepy to max 1250kg. Czy da się to zrobić przy hamulcach ja jedną oś Raczej tak. Przyczepa rolnicza nie musi miec hamowanych wszystkich kół pod warunkiem, żej będzie posiadało odpowiednią skuteczność hamowania (27%). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 6 Styczeń 2011 Share Napisano 6 Styczeń 2011 czyli tak naprawdę to ładowność można określić dopiero po sprawdzeniu na SKP skuteczności hamulców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Styczeń 2011 Share Napisano 7 Styczeń 2011 czyli tak naprawdę to ładowność można określić dopiero po sprawdzeniu na SKP skuteczności hamulców? Trochę od tyłu podchodzisz do tego zagadnienia, ale coś w tym jest. Myślę, że należy załozyć jakąś ładowność podczas budowy przyczepy i na jej podstawie skonstruować ramę i układ jezdny, a dopiero poźniej brać pod uwagę konieczność dokonania korekty ładowności z racji pewnych parametrów układu hamulcowego. Przy założeniu, że obie osie przyczepy przy jej maksymalnym obciążeniu będą równo obciążone, to z uzyskaniem właściwego wskaźnika skuteczności hamowania nie powinno być problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 7 Styczeń 2011 Share Napisano 7 Styczeń 2011 a więc tak. Rama przyczepy będzie zrobiona na ładowność 4-4,5 tony (a wytrzyma więcej). Osie mam od różnych przyczep więc też wytrzymają tę ładowność ale tylko do jednej mam cylinder, okładziny itp bo w reszcie wycieliśmy i poszły na złom/śmietnik bo osie miały być do czego innego. Hamowana będzie więc tylko na przednią oś. Jedynie zaczep (dyszel) będzie taki jak np w autosance d35 lub d44 i on będzie ograniczał (rozsądkowo) ładowność przyczepy. Te dyszle nie są zaciekawe ale skoro wytrzymują po 20 lat to i ten wytrzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 No witam do mnie klient przyciągnął przyczepę SAM typu laweta wraz z dokumentami zakupu z firmy która je produkuje , z WK skierowanie do mnie o nabicie numerów oraz opina rzeczoznawcy z PZM-otu dokładnie. Powiem szczerze że przyczepa zrobiona bardzo solidnie i z pomysłem na tych małych kółkach. Masa własna 470 kg. Maksymalna masa całkowita 2500 kg no ładowność 2030 kg. Numery VIN i tabliczkę umieściłem po prawej stronie sprzęgu (naturalnie tej części stałej;) ) . Do tego zrobione dodatkowo pierwsze badanie za 305 zł plus za nabicie numeru i tabliczka. Wystawione zaświadczenie i DIP z określeniem rodzaju przyczepy CIĘŻAROWA podrodzaj INNA przeznaczenie PRZEWÓZ POJAZDÓW. Wszystko zrobiłem oki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 SAM typu laweta wraz z dokumentami zakupu z firmy która je produkuje To mi nie pasuje,bo jeśli firma produkuje w ilości większej niż 1 sztuka to powinno być homo ,no i nie SAM. pierwsze badanie za 305 zł plus za nabicie numeru i tabliczka Możesz to rozłożyć na części pierwsze bo coś mi za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 SAM - kupiony Właśnie [rozbij na składowe] też uważam, że za dużo policzyłeś - hm może po podwyżce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 że za dużo policzyłeś To już kiedyś było,kwotę za takie badanie to ustala właściel stacji więc tu nie widzę problemu.Z tym kupionym Sam-em to i owszem coś tu "nie gra" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Żle mnie zrozumieliście.... Ta firma jemu ta przyczepę poskładała z części które właściciel jej dostarczył. Miał po prostu fakturę wykonania takiej usługi [ Dodano: 11-03-2011, 21:39 ] i jeszcze fakturę za te części typu zaczep , światła,zawieszenie itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Żle mnie zrozumieliście.... Ta firma jemu ta przyczepę poskładała z części które właściciel jej dostarczył. Miał po prostu fakturę wykonania takiej usługi [ Dodano: 11-03-2011, 21:39 ] i jeszcze fakturę za te części typu zaczep , światła,zawieszenie itp Piszesz jak bym słyszał klienta,który się trochę "zamotał" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 11 Marzec 2011 Share Napisano 11 Marzec 2011 Budowa tej lawety dokładnie taka : rama główna wykonana z profili zamkniętych nówka, zabudowa do transportu aut odzyskana z jakieś ze szrotu, osie i kola również używane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 Jak już zrobiłeś to jest raczej po fakcie Co do ceny to rzeczywiście dobrze by było jakbyś ten temat rozwinął , bo sobie pomyślałem że łatwy jestem (w domyśle-tani). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 to chyba wg cen ITS-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Marzec 2011 Share Napisano 12 Marzec 2011 To już kiedyś było,kwotę za takie badanie to ustala właściel stacji http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6614 to chyba wg cen ITS-u Dokładnie,w PATRONACIE jest za lekką -183 ,ciężarowa do 3,5t-305,my zawsze braliśmy w/g pierwszego badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Marzec 2011 Share Napisano 13 Marzec 2011 że za dużo policzyłeś To już kiedyś było,kwotę za takie badanie to ustala właściel stacji więc tu nie widzę problemu.Z tym kupionym Sam-em to i owszem coś tu "nie gra" Tak masz rację z ceną Cena wysoka, ale jak klient to przełknął to dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.