danielg539 Napisano 14 Marzec 2011 Share Napisano 14 Marzec 2011 Z lawetami SAM to jest ciekawa historja, bo mniejsi producenci czasami potrafia sprzedać taką fabryczną przyczepę bez VAT-u (oszczędność może wynieść nawet 2000 zł) ale wówczas nie posiada ona homologacji i numeru VIN. Nabywca zgłaszaw WK, że zbudował sama i występuje o nadanie cech identyfikacyjnych. Taki to juz kraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol2306 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Witam Sorki że odkopuje troszeczkę temat ale mam mały problem. Tak jak mowa była w pierwszym poście tego tematu mam pytanie odnośnie rejestracji przyczepy SAM z wykorzystaniem podwozia od Stara. Byłem dzisiaj w OSKP i po wytłumaczeniu o co mi chodzi kontroler stwierdził ze nie mogę zarejestrować takiej przyczepy pow. 3,5t. z takiego powodu,. że nie może być SAM pow.3,5t a drugi powód to że nie mogę wykorzystać ramy i podwozia od "kiedyś" użytkowanego stara. Jak to dokładnie z tym jest. Według postów wcześniejszych z przed paru lat niby można.... Czy coś się zmieniło w prawie?? Dodam że dzwoniłem do ITS i po rozmowie okazało się że można to zarejestrować... Proszę o pomoc Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Dodam że dzwoniłem do ITS i po rozmowie okazało się że można to zarejestrować... W przepisach nic się nie zmieniło (zmieni się za 2 m-ce) tak więc musisz poszukać takiej OSKP, która podejmie się zbadania takiego pojazdu. Czy ta przyczepa to będzie przyczepa rolnicza, bo jesli nie to nie dziwie sie, że diagności nie chcą poejśc do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol2306 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Co dokładnie ma sie zmienić w przepisach??? Ta przyczepo-wywrotka będzie do ciągnika rolniczego czyli w zasadzie chyba rolnicza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Co dokładnie ma sie zmienić w przepisach??? Po 22 czerwca takiego badania technicznego juz nie wykonasz na OSKP a jedynie w specialnie wydzielonym osrodku i jak na razie to chyba będa tylko 2 takie w Warszawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol2306 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 To lipa troszeczkę A czy jest jakiś zapis lub ustawa odnoszący się do mojego posta? Tak aby ewentualnie podeprzeć się jakimiś przepisami ze można takie coś rejestrować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Rama Twojej przyczepki ma być konstrukcji własnej w zasadzie - więc wykorzystanie ramy od innego pojazdu faktycznie nie bardzo pasuje... A limitu DMC po prostu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol2306 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 A czy przeróbka takiej ramy tzn usuniecie wszystkich cech podobnych do oryginału, zbiorników, niepotrzebnych przewodów itp nie zalicza się do konstrukcji SAM?? Zależy mi na ramie od Stara np. bo jest to mocna konstrukcja i ma już w sobie cały wywrot instalacje do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 usuniecie wszystkich cech podobnych do oryginału No już to brzmi niejednoznacznie... A co z nr ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 A czy przeróbka takiej ramy tzn usuniecie wszystkich cech podobnych do oryginału, zbiorników, niepotrzebnych przewodów itp nie zalicza się do konstrukcji SAM A co z nr VIN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol2306 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Nr ramy nie będzie. Rama pochodziła by ze zezłomowanego samochodu lub z odzysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Moment - zezłomowany i z powrotem cudownie zmaterializowany w częściach? Nr nie będzie? A co z nim się stało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol2306 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Przerobiony:D Nr ramy jest z przodu pojazdy a cały przód z kabina włącznie pozostał by na złomie... chodzi mi tu generalnie o całą resztę co znajduje się za kabina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Nie ma definicji czym jest "rama konstrukcji własnej". Od oceny i zdania diagnosty zależy, czy obciętą ramę innego pojazdu uzna za taki twór... Jak obetnę ramę STARA na pół to już mam"konstrukcję własną"? Nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 A co z przepisem Art 66 4. Zabrania się: 5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1; I jeszcze jeden Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent. 2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu: 1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM"; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 A co z przepisem Art 664. Zabrania się: 5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1; Nic. Rama to nie nadwozie o którym mowa w tym przepisie. Poza tym kolega jak wspomniał bierze tylko część ramy - akurat bez nr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol2306 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Podam może mały filmik jaki znalazłem na YouTube. Była by to konstrukcja podobna do tej na filmiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Ale Ty musisz sobie SKP szukać - tu nikt Ci odpowiedzi nie da. To jest indywidualna decyzja diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol2306 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Ale chyba sami jesteście diagnostami i powiedzcie mi czy sie da to zrobić czy nie??? Skoro u jednego się da to dlaczego u drugiego nie?? Czy zawracać sobie głowę taka konstrukcja czy dać sobie spokój... "Przeróbka" takiej przyczepy powiedzmy kosztowała by ok 5tys a kupno o podobnym tonażu to wydatek rzędu 13 tys wiec różnica znaczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Ja osobiście proponuje kupic przyczepę fabryczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Wszystko masz już tu napisane. Czytaj ze zrozumieniem. To nie musi być uznane za ramę konstrukcji własnej... Ale może. Ale co - jak Ci kolega jakiś na forum napisze, że by to przyjął, to co Ci to niby da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Nr nie będzie? A co z nim się stało? Wycięty , pozostałość ramy kupił jako złom użytkowy . Nie na darmo firmy mają w nazwach "skup i przerób złomu " . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Ale co - jak Ci kolega jakiś na forum napisze, że by to przyjął, to co Ci to niby da? No jak co? Pojedzie do niego Karol - powtórzę za Blakopem - limitu DMC nie ma, a czy rama zostanie uznana za konstrukcję własną to wyłączna decyzja diagnosty ze względu na brak jakiejkolwiek definicji konstrukcji własnej. Dlatego jeśli koniecznie chcesz to szukaj najpierw stacji, która uzna to za konstrukcję własną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol2306 Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 Dziękuje za odpowiedz i za pomoc:D takie pytanie mam odnośnie czy jest jakiś zapis który określa że SAM nie podlega DMC??? Z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Kwiecień 2013 Share Napisano 4 Kwiecień 2013 takie pytanie mam odnośnie czy jest jakiś zapis który określa że SAM nie podlega DMC??? Dla SAM-a określa się DMC jak dla każdego innego pojazdu. Nie ma natomiast przepisu, który mówiłby, że przyczepa SAM może mieć DMC tylko do 3,5 tony, więc może mieć tyle na ile pozwalają warunki techniczne (czyli dwuosiowa 18 ton). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.