Skocz do zawartości

Przyczepa marki SAM powyżej 3.5 DMC


Kasciuszko

Rekomendowane odpowiedzi

Z lawetami SAM to jest ciekawa historja, bo mniejsi producenci czasami potrafia sprzedać taką fabryczną przyczepę bez VAT-u (oszczędność może wynieść nawet 2000 zł) ale wówczas nie posiada ona homologacji i numeru VIN. Nabywca zgłaszaw WK, że zbudował sama i występuje o nadanie cech identyfikacyjnych. Taki to juz kraj :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...
  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • karol2306

    9

  • blakop

    8

  • Jacdiag

    7

  • danielg539

    7

Witam

 

Sorki że odkopuje troszeczkę temat ale mam mały problem. Tak jak mowa była w pierwszym poście tego tematu mam pytanie odnośnie rejestracji przyczepy SAM z wykorzystaniem podwozia od Stara.

 

Byłem dzisiaj w OSKP i po wytłumaczeniu o co mi chodzi kontroler stwierdził ze nie mogę zarejestrować takiej przyczepy pow. 3,5t. z takiego powodu,. że nie może być SAM pow.3,5t a drugi powód to że nie mogę wykorzystać ramy i podwozia od "kiedyś" użytkowanego stara.

 

Jak to dokładnie z tym jest. Według postów wcześniejszych z przed paru lat niby można.... Czy coś się zmieniło w prawie??

 

Dodam że dzwoniłem do ITS i po rozmowie okazało się że można to zarejestrować...

 

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że dzwoniłem do ITS i po rozmowie okazało się że można to zarejestrować...

W przepisach nic się nie zmieniło (zmieni się za 2 m-ce) tak więc musisz poszukać takiej OSKP, która podejmie się zbadania takiego pojazdu. Czy ta przyczepa to będzie przyczepa rolnicza, bo jesli nie to nie dziwie sie, że diagności nie chcą poejśc do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dokładnie ma sie zmienić w przepisach???

Po 22 czerwca takiego badania technicznego juz nie wykonasz na OSKP a jedynie w specialnie wydzielonym osrodku i jak na razie to chyba będa tylko 2 takie w Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lipa troszeczkę:) A czy jest jakiś zapis lub ustawa odnoszący się do mojego posta? Tak aby ewentualnie podeprzeć się jakimiś przepisami ze można takie coś rejestrować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama Twojej przyczepki ma być konstrukcji własnej w zasadzie - więc wykorzystanie ramy od innego pojazdu faktycznie nie bardzo pasuje... A limitu DMC po prostu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przeróbka takiej ramy tzn usuniecie wszystkich cech podobnych do oryginału, zbiorników, niepotrzebnych przewodów itp nie zalicza się do konstrukcji SAM?? Zależy mi na ramie od Stara np. bo jest to mocna konstrukcja i ma już w sobie cały wywrot instalacje do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przeróbka takiej ramy tzn usuniecie wszystkich cech podobnych do oryginału, zbiorników, niepotrzebnych przewodów itp nie zalicza się do konstrukcji SAM

A co z nr VIN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiony:D Nr ramy jest z przodu pojazdy a cały przód z kabina włącznie pozostał by na złomie... chodzi mi tu generalnie o całą resztę co znajduje się za kabina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma definicji czym jest "rama konstrukcji własnej". Od oceny i zdania diagnosty zależy, czy obciętą ramę innego pojazdu uzna za taki twór... Jak obetnę ramę STARA na pół to już mam"konstrukcję własną"? Nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z przepisem Art 66

4. Zabrania się:

5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1;

 

I jeszcze jeden

 

Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.

2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:

1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z przepisem Art 66

4. Zabrania się:

5) wymiany nadwozia pojazdu posiadającego cechy identyfikacyjne, o których mowa w ust. 3a pkt 1;

 

Nic. Rama to nie nadwozie o którym mowa w tym przepisie.

 

Poza tym kolega jak wspomniał bierze tylko część ramy - akurat bez nr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba sami jesteście diagnostami i powiedzcie mi czy sie da to zrobić czy nie??? Skoro u jednego się da to dlaczego u drugiego nie?? Czy zawracać sobie głowę taka konstrukcja czy dać sobie spokój... "Przeróbka" takiej przyczepy powiedzmy kosztowała by ok 5tys a kupno o podobnym tonażu to wydatek rzędu 13 tys wiec różnica znaczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz już tu napisane. Czytaj ze zrozumieniem. To nie musi być uznane za ramę konstrukcji własnej... Ale może. Ale co - jak Ci kolega jakiś na forum napisze, że by to przyjął, to co Ci to niby da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr nie będzie? A co z nim się stało?

Wycięty , pozostałość ramy kupił jako złom użytkowy .

Nie na darmo firmy mają w nazwach "skup i przerób złomu " .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co - jak Ci kolega jakiś na forum napisze, że by to przyjął, to co Ci to niby da?

 

No jak co? Pojedzie do niego :cool:

 

 

Karol - powtórzę za Blakopem - limitu DMC nie ma, a czy rama zostanie uznana za konstrukcję własną to wyłączna decyzja diagnosty ze względu na brak jakiejkolwiek definicji konstrukcji własnej. Dlatego jeśli koniecznie chcesz to szukaj najpierw stacji, która uzna to za konstrukcję własną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedz i za pomoc:D takie pytanie mam odnośnie czy jest jakiś zapis który określa że SAM nie podlega DMC???

 

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pytanie mam odnośnie czy jest jakiś zapis który określa że SAM nie podlega DMC???

 

Dla SAM-a określa się DMC jak dla każdego innego pojazdu. Nie ma natomiast przepisu, który mówiłby, że przyczepa SAM może mieć DMC tylko do 3,5 tony, więc może mieć tyle na ile pozwalają warunki techniczne (czyli dwuosiowa 18 ton).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.