Młody8 Napisano 11 Listopad 2007 Share Napisano 11 Listopad 2007 Prawidłowo się upierał. Należało wpisać 2000kg. To ja wiem. Umieściłem to pismo dodatkowo do tego które zamieścił bohdang. Tak dla rozwiania resztek wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magcn Napisano 9 Sierpień 2022 Share Napisano 9 Sierpień 2022 (edytowane) W dniu 25.10.2006 o 21:38, Bogusław Maćkowski napisał: Homologacja jest wydana na partię pojazdów i dane łącznie z VIN uzupełnia dealer, natomiast tabliczka znamionowa jest przypisana do pojazdu o konkretnym numerze VIN. Diagnosta wydaje wynik badania negatywny z powodu niezgodności zapisów w dowodzie rejestracyjnym a stanem faktycznym. Zapisuje w uwagach, iż w dowodzie DMC wynosi tyle a na tabliczce producenta tyle. Zaznacza iż tabliczka jest fabryczna. Po dokonaniu zmiany zapisów w dowodzie wynik pozytywny następny termin badania do. I wszystko. W kwestiach spornych klient z reguły był tym pojazdem i urzędnik nadzorujący stację podchodzi do samochodu widzi co widzi i podtrzymuje stanowisko diagnosty - bo chyba odczytać DMC z tabliczki to każdy urzędnik potrafi. Mam taką nadzieję. Odgrzebuję temat, znalazłem go przez google. Nie jestem diagnostą, ale posiadaczem auta, z którym wczoraj dopadł mnie, niestety, poruszony problem i został, póki co, rozwiązany odmiennie od powyższych wyjaśnień. Krótko: auto zakupione w polskim salonie 10 lat temu, jestem drugim właścicielem od 3 lat. Łatwo policzyć auto przeszło sześć badań technicznych, wczoraj przy siódmym diagnosta stwierdził "Oczywiste pomyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym..." Na tabliczce DMC pojazdu 2810 kg, w dowodzie 2805 kg, na tabliczce DMC zespołu pojazdu 4610 kg, w dowodzie 4780 kg. W domu sprawdziłem: dane w dowodzie rejestracyjnym są zgodne z kartą pojazdu, świadectwem zgodności WE i oświadczeniem dealera "o dodatkowych, wynikających z obowiązujących na terytorium RP przepisów, danych niezbędnych do jego rejestracji..." Nie było innych uchybień, więc diagnosta wydał mi zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu z wynikiem pozytywnym i z uwagami o stwierdzonych usterkach j.w. oraz podbił dowód rejestracyjny. Na teraz problem niby nie istnieje, ale pewnie powróci za rok. Co z tym fantem zrobić? Edytowane 9 Sierpień 2022 przez magcn literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Sierpień 2022 Share Napisano 10 Sierpień 2022 7 godzin temu, magcn napisał: Co z tym fantem zrobić? Może zwrócić się do producenta o wymianę tabliczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Sierpień 2022 Share Napisano 10 Sierpień 2022 A poza tematem, to zabrać uprawnienia wszystkim, którzy to olali i wrzucić do wora z Reksiami! 7 godzin temu, magcn napisał: Na teraz problem niby nie istnieje, ale pewnie powróci za rok. Co z tym fantem zrobić? Jak znam obecne obyczaje, to większość wydziałów komunikacji do adnotacji dowodu rejestracyjnego wpisuje dane techniczne właśnie te, spisane z tabliczki znamionowej, i w zaświadczeniu podane. Ale jak trafisz na urzędnika, który będzie miął swoją rację, że dane do dowodu zostały wprowadzone poprawnie na podstawie wyżej wymienionych dokumentów, to należałoby zastosować się do rady przez Michała napisanej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Sierpień 2022 Share Napisano 10 Sierpień 2022 29 minut temu, michal_k napisał: Może zwrócić się do producenta o wymianę tabliczki? Albo o umieszczenie tabliczki z drugiego etapu homologacji, jeśli taki był. Jeśli w tym przypadku TZ jest niezgodna ze świadectwem zgodności, to powinien być wynik negatywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 10 Sierpień 2022 Share Napisano 10 Sierpień 2022 24 minuty temu, aboz napisał: Jeśli w tym przypadku TZ jest niezgodna ze świadectwem zgodności, Tylko skąd u diagnosty na badaniu owe świadectwo zgodności ? Pomijam już fakt, że autor tematu, dopiero w domu to sprawdził. Więc na jakiej podstawie wynik negatywny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 10 Sierpień 2022 Share Napisano 10 Sierpień 2022 Poszukać, może gdzieś jest ukryta druga tabliczka znamionowa. Ale to jednak mało prawdopodobne. Pozostaje więc, tak jak Koledzy wyżej wspomnieli: Godzinę temu, michal_k napisał: zwrócić się do producenta o wymianę tabliczki Jeżeli nic z tego nie wyjdzie to: 52 minuty temu, Paprock napisał: wydziałów komunikacji do adnotacji dowodu rejestracyjnego wpisuje dane techniczne właśnie te, spisane z tabliczki znamionowej, i w zaświadczeniu podane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Sierpień 2022 Share Napisano 10 Sierpień 2022 Warto jeszcze sprawdzić jaki numer świadectwa homologacji jest w DR, a jaki na tabliczce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Sierpień 2022 Share Napisano 10 Sierpień 2022 39 minut temu, Mecher napisał: Więc na jakiej podstawie wynik negatywny ? Masz DR z numerem homologacji i dostęp do katalogu ITS, więc bez problemu weryfikujesz, czy dane w dowodzie są błędne, czy może na TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magcn Napisano 10 Sierpień 2022 Share Napisano 10 Sierpień 2022 16 minut temu, michal_k napisał: Warto jeszcze sprawdzić jaki numer świadectwa homologacji jest w DR, a jaki na tabliczce. Oba są identyczne. Dziękuję wszystkim za szybki odzew. Czuję, że łatwo nie będzie. Chyba zacznę od rady Michała i zwrócę się najpierw o wymianę TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Sierpień 2022 Share Napisano 10 Sierpień 2022 1 minutę temu, magcn napisał: Czuję, że łatwo nie będzie. Nie martw się na zapas. Jest jeszcze "opcja atomowa", czyli zagubienie tabliczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Sierpień 2022 Share Napisano 10 Sierpień 2022 52 minuty temu, magcn napisał: Czuję, że łatwo nie będzie. @ magcn, ja Ci mówię, podejdź do urzędu i na 99% będziesz miał wklepane do adnotacji dowodu rejestracyjnego dane tabliczkowe. No nie wiem na kogo musiałbyś trafić w okienku urzędu, żeby się nie udało. No chyba, że na Podhalu. (Zakładam, że to auto osobowe, a nie jakieś tam ciężarowe homologowane dwuetapowo.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Sierpień 2022 Autor Share Napisano 11 Sierpień 2022 W dniu 10.08.2022 o 10:02, Paprock napisał: No nie wiem na kogo musiałbyś trafić w okienku urzędu, żeby się nie udało. No chyba, że na Podhalu Na podlaskich urzędników, jeżeli pojazd salonowy i dokumenty wydane na podstawie ŚH. Pani w urzędzie nie rozumie skąd mam problem, skoro DR jest zgodny z ŚH a że na TZ są jakieś różnice, to nie ma znaczenia.... i ona poprawiać tego nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Sierpień 2022 Share Napisano 11 Sierpień 2022 18 minut temu, adam1501 napisał: ona poprawiać tego nie będzie. I dobrze - niech poprawi producent na tabliczce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 11 Sierpień 2022 Share Napisano 11 Sierpień 2022 Klient kiedyś przerabiał podobny problem z rozbieżnością pomiędzy DR a TZ w Hondzie. Okazało się, że pojazd który przez pomyłkę trafił do Polski był przeznaczony na inny rynek (stara Honda sprzed 2000r.). Klient był pracownikiem WSA w Warszawie a więc dopiął swego żeby producent wymienił mu TZ na nową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek95 Napisano 11 Sierpień 2022 Share Napisano 11 Sierpień 2022 Miałem podobną sytuację na badaniu przed I rej. (pojazd był rejestrowany gdzieś dalej nie w żadnym z sąsiednich starostw) zawsze piszę na podstawie TZ a w tym wypadku dostałem telefon ze starostwa, że mam poprawić zwiększyć też o ok 100kg względem danych z TZ bo im tak wychodzi z homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Sierpień 2022 Share Napisano 11 Sierpień 2022 3 godziny temu, michal_k napisał: I dobrze - niech poprawi producent na tabliczce Z mojego doświadczenia tak zwykle się to kończyło. W dniu 10.08.2022 o 09:07, magcn napisał: W dniu 10.08.2022 o 08:38, michal_k napisał: Warto jeszcze sprawdzić jaki numer świadectwa homologacji jest w DR, a jaki na tabliczce. Oba są identyczne. Ale zapewne jest inny wariant pojazdu i dlatego dane nie pasują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magcn Napisano 11 Sierpień 2022 Share Napisano 11 Sierpień 2022 45 minut temu, danielg539 napisał: Ale zapewne jest inny wariant pojazdu i dlatego dane nie pasują. O, to chyba właśnie to. Na TZ wariant jest XDRHHA, a w świadectwie zgodności - wariant: XDRHH*, wersja: XDRHH4. To teraz mam kolejne pytanie do producenta: co jest prawdą - to na TZ, czy to w świadectwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Sierpień 2022 Autor Share Napisano 12 Sierpień 2022 14 godzin temu, magcn napisał: To teraz mam kolejne pytanie do producenta: co jest prawdą - to na TZ, czy to w świadectwie? Podpinam się się w szczególności do mas przyczep w ciągnikach rolniczych, na TZ 2500 lub 3000, 3500 a w DR na podstawie ŚH 1500. Cytując naszego Klasyka - kino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Sierpień 2022 Share Napisano 12 Sierpień 2022 3 godziny temu, adam1501 napisał: na TZ 2500 lub 3000, 3500 a w DR na podstawie ŚH 1500. Bo homo zawiera masę przyczepy a TZ zawierają maksymalną masę maszyny jaką ciągnik może ciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 12 Sierpień 2022 Share Napisano 12 Sierpień 2022 2 godziny temu, danielg539 napisał: maszyny dokładnie to jest tak: " przyczepy będącej maszyną przystosowaną do poruszania się po drodze, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3 t" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Sierpień 2022 Autor Share Napisano 12 Sierpień 2022 3 godziny temu, danielg539 napisał: Bo homo zawiera masę przyczepy a TZ zawierają maksymalną masę maszyny jaką ciągnik może ciągnąć. Na TZ jest masa przyczepy bez hamulca a nie masa maszyny. Nawet ITS się zdziwił jak pokazałem zdjęcie TZ. Z początku nie wiedzieli o co pytam i dlaczego a jak zobaczyli zdjęcie, to się podrapali po głowach i stwierdzili, że trzeba to oprzeć o TDT bo to oni są od homologacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 12 Sierpień 2022 Share Napisano 12 Sierpień 2022 22 godziny temu, magcn napisał: O, to chyba właśnie to. Na TZ wariant jest XDRHHA, a w świadectwie zgodności - wariant: XDRHH*, wersja: XDRHH4. To jakiś peugeot czy tam citroen ?? Jeżeli wersja pojazdu jest 6 znakowa to będzie w numerze VIN pojazdu. Pierwsze 3 litery to fabryka następne 6 to wersja. Jeżeli wersja jest dłuższa niż 6 liter(ABCDEF-123456), to jest na tabliczce znamionowej, pod masami pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 12 Sierpień 2022 Share Napisano 12 Sierpień 2022 1 godzinę temu, adam1501 napisał: Na TZ jest masa przyczepy bez hamulca W niemieckich briefach też się spotyka 3000 kg 1 godzinę temu, adam1501 napisał: Nawet ITS się zdziwił ITS jest jedyny... i nie przestaje zadziwiać : z katalogu ITS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magcn Napisano 12 Sierpień 2022 Share Napisano 12 Sierpień 2022 44 minuty temu, Logen napisał: To jakiś peugeot czy tam citroen ?? Jeżeli wersja pojazdu jest 6 znakowa to będzie w numerze VIN pojazdu. Pierwsze 3 litery to fabryka następne 6 to wersja. Jeżeli wersja jest dłuższa niż 6 liter(ABCDEF-123456), to jest na tabliczce znamionowej, pod masami pojazdu. Tak, to peugeot. No proszę, do jakiej tajemnej wiedzy człowiek dostępuje ;-) W takim razie już wiem, że mój samochód został zarejestrowany na podstawie nieprawidłowego świadectwa zgodności i nieprawdziwego oświadczenia przedstawiciela producenta. Ciekawe, jak z tego wybrną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.