Skocz do zawartości

Uszkodzenia elementów pojazdu podczas wykonywania BTP


Sebastian ZG

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Jacdiag

    8

  • Sebastian ZG

    6

  • markes30

    5

  • cezary

    5

Sam hamujesz czy klient? Czujnik nacisku?Jeżeli Ty z czujnikiem to współczuję złomu który przyjeżdża.

Wolę nacisnąć mocniej bez czujnika, jak ma pękać to niech pęka u mnie, a nie przed skrzyżowaniem czy przejściem dla pieszych, ale odbiegamy już od tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy w tygodniu pęka ci na rolkach przewód hamulcowy ? Mi minimum 1 w tygodniu. Nadal twierdzisz że badania są niepotrzebne?

Nie przesadzaj, pękają Ci tylko dlatego, że mścisz się przy sprawdzaniu tylnej osi. Na drodze byłoby to niemożliwe, gdyż przód wcześniej zatrzymałby pojazd,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj, pękają Ci tylko dlatego, że mścisz się przy sprawdzaniu tylnej osi. Na drodze byłoby to niemożliwe, gdyż przód wcześniej zatrzymałby pojazd,,,
Janusz, Markes nie napisał które przewody, ale też należy zauważyć, że gdyby przednie elastyczne pękły ... oraz to co zauważyłeś jest wielce prawdopodobne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj, pękają Ci tylko dlatego, że mścisz się przy sprawdzaniu tylnej osi.

Ja też się mszczę ale pękł mi tylko pedał hamulca :?

:evil:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pękają Ci tylko dlatego, że mścisz się przy sprawdzaniu tylnej osi. Na drodze byłoby to niemożliwe, gdyż przód wcześniej zatrzymałby pojazd,,,

Masz racje, to coś jak badanie dozorowe zbiornika gazu czy cysterny ale dzięki temu można przetestować przewody, bo często bywa, że pękają w miejscach niewidocznych podczas oględzin (za zbiornikiem paliwa, za nadkolem itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi minimum 1 w tygodniu.
Sam hamujesz czy klient? Czujnik nacisku?Jeżeli Ty z czujnikiem to współczuję złomu który przyjeżdża.

 

Wjeżdżam na stacje i jadę po linii zawsze sam tych co wpuszczają klientów na kanał pomału wyłapują bo klient na przesłuchaniu zawsze powie prawdę, że nie użył miernika na pedał hamulca. Przewody pękają najczęściej przy sprawdzaniu serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, Markes nie napisał które przewody, ale też należy zauważyć, że gdyby przednie elastyczne pękły ... oraz to co zauważyłeś jest wielce prawdopodobne.

Wszystko się zgadza, mnie też strzelił elastyczny z przodu ( przy sprawdzaniu tylnej osi), jednak na drodze (przy abs-ie) nigdy by takiego ciśnienia nie dostał,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie też strzelił elastyczny z przodu ( przy sprawdzaniu tylnej osi), jednak na drodze (przy abs-ie) nigdy by takiego ciśnienia nie dostał,,,

Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. W sytuacjach ekstremalnych, przestraszony człowiek hamując awaryjnie potrafi wycisnąć dużo więcej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. W sytuacjach ekstremalnych, przestraszony człowiek hamując awaryjnie potrafi wycisnąć dużo więcej....

Nie musisz się nie zgadzać, gdyż tyle to ja wiem i w przypadku braku abs u przewód ten również strzeli ,,, ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sytuacjach ekstremalnych, przestraszony człowiek hamując awaryjnie potrafi wycisnąć dużo więcej....

ABS nie ogranicza ciśnienia w układzie hamulcowym a dodatkowo, przy tej prędkości badania on się wcale nie uruchomi. 8)

Dlatego przy badaniu jesteś w stanie wycisnąć równie wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS nie ogranicza ciśnienia w układzie hamulcowym a dodatkowo, przy tej prędkości badania on się wcale nie uruchomi.

 

Dlatego przy badaniu jesteś w stanie wycisnąć równie wiele.

Coś mi chciałeś przez to powiedzieć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi chciałeś przez to powiedzieć?

Potwierdzić Twoje stwierdzenie, że z ABS czy bez ABS, przy dużym nacisku na pedał, słaby przewód przy badaniu pęknie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że z ABS czy bez ABS, przy dużym nacisku na pedał, słaby przewód przy badaniu pęknie...

 

Nie tylko na badaniu. Osobiście miałem tą przypadłość dwa razy na drodze i to zawsze z górki... nikomu nie polecam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też strzelił przewód hamulcowy elastyczny. Na skrzyżowaniu ktoś mi wyskoczył a jechałem z przyczepką. Jak depnąłem na hamulec to zastanawiałem się co strzeli: hamulce czy oparcie fotela :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście miałem tą przypadłość dwa razy na drodze i to zawsze z górki... nikomu nie polecam...

 

To jakimi Ty samochodami jeździsz? :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Cześć,

 

jestem kierowcą i opowiem wam jaką ja miałem sytuację z diagnostą i chciałbym się dowiedzieć od was czy diagnosta postąpił słusznie i czy miał prawo zrobić to co zrobił

 

ale od początku:

 

pojechałem na przegląd autem, diagnosta wjechał na kanał przeprowadził wszystkie badania, nic nie pękło, nic się nie urwało. Wszedł do kanału i się zaczęło.. dojrzał lekka korozję (burchle nie goła rdza) na podłużnicy, wziął przecinak i zaczął skrobać..tak skrobał ze wyskrobał dziure..

 

powiedzcie mi czy miał prawo zrobić coś takiego?

 

czy mam prawo domagać się czegokolwiek?

 

dodam tylko, że to już drugie auto które ten PAN mi tak załatwił tylko wcześniej zamiast przecinaka wziął MŁOTEK do pomocy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Młotek to przesada, ale wkrętak czy mały przecinak używany ręcznie, aby móc sprawdzić stan ścianki, czy postępowanie korozji w elementach nośnych pojazdu IMHO można użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem - Badss - jesteś szczęściarzem. Trafiłeś na porządnego diagnostę. Musi to być bardzo rzetelny pracownik SKP. Powinieneś być mu wdzięczny za to, że aż tak dba o bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny.

 

Napisz, jak byś zareagował np na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego przez policje parę dni po przeglądzie. Albo co byś zrobił, gdyby konstrukcja pojazdu uszkodziła się po najechaniu na przeszkodę (np. dziurę w drodze). Miałbyś mu za złe, że nie przyłożył się do swoich obowiązków jak należy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taki sposób powinno się sprawdzać każdy samochód, do mnie miał pretensję jak urwałem linkę hamulca ręcznego bo była już tak pordzewiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wziął przecinak i zaczął skrobać..tak skrobał ze wyskrobał dziure..
Ja takie rzeczy to ręką w rękawicy robię. To się klienci dopiero dziwią. A, i rwę wszystko co się kruszy, a nie powinno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.