Skocz do zawartości

Pojazd przyst. do kierowania przez osobę niepełnosprawną


k2ryszard

Rekomendowane odpowiedzi

Ford Transit, przystosowany do kierowania przez osobę niepełnosprawną. Liczba miejsc - 2. Fotel kierowcy ruchomy na kółkach z możliwością przesuwania do tyłu pojazdu aby kierujący mógł przesiaść się z wózka na fotel. W bocznych drzwiach winda do wózka. Skrzynia automat sterowana z dodatkowego panelu. Kierownica podwyższona z dodatkowym wspomaganiem. Jak to zarejestrować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • wojtek1k

    8

  • grzegorz70

    6

  • blakop

    5

  • danielg539

    5

Jeśli na wszystkie przeróbki są zaświadczenia wystawione przez podmiot uprawniony do dokonywania takich przeróbek + opinia rzeczoznawcy, to nie widzę przeszkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to zarejestrować?

 

Jeśli dwa miejsca i przegroda, to normalnie - ciężarowy. To, że auto jest przystosowane do kierowania przez osobe niepełnisprawna nie zmienia rodzaju pojazdu.

 

Ważne są natomiast

zaświadczenia wystawione przez podmiot uprawniony do dokonywania takich przeróbek + opinia rzeczoznawcy

Bo w żadnym razie nie może to być samoróbka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z punktu widzenia procedur związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu (a więc związanych z rejestracją pojazdu) przeróbki o których piszesz nie mają żadnego wpływu na rejestrację. Pojazd taki nie podlega z punktu widzenia przepisów o rejestracji pojazdów żadnym dodtakowym procedurom, w żaden tez inny sposób nie jest "wyróżniany" (znaczek inwalidzki jako ogólno przyjete info na szybie to wszystko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bryfie jest to samochód osobowy

 

A naprawdę jest osobowy czy ciężarowy??

 

Jeśli masz rozbieżności między brief-em i autem to powinienes opisać go z natury. Ale najlepiej będzie jak tą sprawe omówisz ze swoim WK przez telefon.

 

[ Dodano: 04-12-2006, 15:44 ]

Na temat rozbiezności między dokumentacją a stanem faktycznym poczytasz tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie jest to sam. osobowy. Poprzednia liczba miejsc 6 została skreślona na 2. Fotele te przeskadzałyby w poruszaniu sie wózkiem z windy do fotela kierowcy (wg mnie ). Czy winda przed przeglądem powinna być podana badaniu przez UDT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie jest to sam. osobowy. Poprzednia liczba miejsc 6 została skreślona na 2. Fotele te przeskadzałyby w poruszaniu sie wózkiem z windy do fotela kierowcy (wg mnie ). Czy winda przed przeglądem powinna być podana badaniu przez UDT?

 

Co do badania windy przez UDT, chyba wazne jest jaki udzwik ma ta winda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, rozporządzenie nie różnicuje urządzeń do transportu osób niepełnosprawnych pod względem ich udźwigu. Nakazuje tylko ich badania przez DT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, rozporządzenie nie różnicuje urządzeń do transportu osób niepełnosprawnych pod względem ich udźwigu. Nakazuje tylko ich badania przez DT.

 

uuups :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 years later...

Podepnę się pod temat.

Pojazd fabrycznie nowy, przystosowany przez autoryzowany serwis do kierowania przez osobę niepełnosprawną, czy powinien przejść dodatkowe badanie na OSKP i dlaczego nie? :-D

Nie ukrywam, że zależy mi na czasie. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest już zarejestrowany??

 

Jeśli nie, to w zasadzie zmiana parametrów - czyli zmiana warunków wydania homologacji na pojazd "bazowy" obliguje podmiot dokonujący tej zmiany do uzyskania nowego homo. A jeśli to była zmiana tylko jednego pojazdu tego typu w tym roku to tylko oświadczenie firmy i zwykłe OBT przed I rejestracją w kraju. Tak naprawdę traktujesz to jak każdą inną sytuację zabudowy pojazdu przed I rejestracją.

 

Jedno ale - w tym konkretnym wypadku trudno to wyegzekwować, bo co niby po dokonaniu tych zmian zmieni się w danych pojazdu mających wpływa na "kształt" wystawionego w efekcie dowodu rejestracyjnego? No chyba tylko przeznaczenie (w rozumieniu tabeli nr 4 do zał.nr 4 Dz.U.137, poz.968 z 2007 ze zm.). Ale jak się domyślam masy i inne takie się nie zmienią, więc...Pytanie czy właściciel koniecznie chce ten wpis w DR... Zresztą tryb dokonywania tego wpisu (o przeznaczeniu pojazdu do określonych celów) też nie jest jednoznacznie określony, ale to już inny temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest już zarejestrowany??

Z tego co wiem, to nie jest. Z rozmowy, przeprowadzonej z panią o miłym głosie, wynika, że chodzi tutaj o zabezpieczenie się na wypadek udziału pojazdu w zdarzeniu drogowym. Miałoby to być swoistym potwierdzeniem poprawności montażu ręcznego gazu i hamulca zasadniczego sterowanego ręcznie. Nie sposób określić, na początku roku, jakie może być zapotrzebowanie na takie pojazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba tylko przeznaczenie (w rozumieniu tabeli nr 4 do zał.nr 4 Dz.U.137, poz.968 z 2007 ze zm.)

 

Ale czy na pewno przeznaczenie "przewóz osób niepełnosprawnych" tutaj pasuje? Tak myślę, że raczej oznacza pojazd przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych (w domyśle pasażerów), a nie do kierowania przez osobę niepełnosprawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewóz to nie kierowanie pojazdem, więc do tego konkretnego przypadku nie pasuje. Wydaje mi się, że w związku z dużymi zmianami w sposobie kierowania pojazdem, a co za tym idzie ingerencją w jego konstrukcję powinna być homo na przeróbkę. Niemniej jednak OBT bez dodatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - macie rację. Źle zrozumiałem grzegorza, albo sam sobie w głowie założyłem, że chodzi o przewóz... A faktycznie - jeśli chodzi o samo przystosowanie dla kierowcy to słabo to widzę...

 

Czyli tak - przystosowanie tylko miejsca kierowcy nie będzie skutkować żadnymi zmianami ani wpisami w DR w stosunku do identycznego, fabrycznego autka z homologacją...

Niech dobrze przemyślą sprawę. Dokonując zmian technicznych w nowym pojeździe MUSZĄ zgodnie z art 68 uzyskać homologację na te zmiany z wyjątkiem zmian "jednostkowych". Myślę, że lepszym rozwiązaniem dla nich byłoby jednak dokonywanie tych zmian w zarejestrowanym pojeździe...

 

Pytanie jakie masz badanie zrobić? Opis zmian nie podchodzi. Dodatkowe... Jakie??

Bo przed rejestracja to tylko okresowe przed I rej. na pojazd wyprodukowany w ilości jednej sztuki rocznie, ale na to wymagałbym oświadczenia zabudowującego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nadal, wiem, że nic nie wiem. :sad:

To jeszcze jedno pytanie, jak byście podeszli do takiego pojazdu podczas badania, wymagalibyście jakiegoś wpisu w DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nadal, wiem, że nic nie wiem.

Bo takie są nasze przepisy :( . Najlepiej udać, że w aucie nie ma żadnej zmiany a jak się chce to zrobić zgodnie z przepisami to pojawia się problem, bo pasowało by taki pojazd poddać procesowi homologtacji, bo djagnoście raczej trudno będzie ocenic poprawność i zgodnośc z przepisami wprowadzonych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nadal, wiem, że nic nie wiem. :sad:

 

No przecież Ci wszystko wyjaśniliśmy.

Jest nowe auto z homologacją, to jakie niby chcesz badanie zrobić przed rejestracją??

Sam piszesz - chcą mieć podkładkę w razie "W"... i chcą w to wmanewrować Ciebie (w sensie diagnostę) Proszę bardzo, ale wtedy tylko i wyłącznie na zasadzie zabudowy jednostkowej.

 

Albo niech robią te zmiany dopiero po rejestracji. Tylko wtedy też nie zrobisz im badania, bo niby jakie? To nie będą zmiany konstrukcyjne. Brak możliwego badania do przeprowadzenia z dostępnego katalogu badań...

 

Ktoś podłubał coś w aucie i teraz szuka jak na to wszystko pisemną asekurację innych uzyskać. Nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"poprawność montażu hamulca zasadniczego sterowanego ręcznie" ........koledzy, a jak sprawdzić jego skuteczność? zgodnie z prawem? - może pytanie głupie (nie spotkałem się jeszcze z takim pojazdem), ale nie wiem jak do tego podejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak producent wyprodukuję jeden egzemplarz pojazdu w roku (danego typu) jest zwolniony z obowiązku homologacji. np. firmy kupują same podwozia i robią zabudowy lub np. produkują naczepy do przewozu gabarytów itd. wpisz sobie bogamet w wyszukiwarkę i jest filmik jak firma wozi tramwaje z pesy w bydgoszczy - to jest taka produkcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, a jak sprawdzić jego skuteczność? zgodnie z prawem? - może pytanie głupie (nie spotkałem się jeszcze z takim pojazdem), ale nie wiem jak do tego podejść.
Wszystko masz w przepisach. Skuteczność ma być taka jak dla nożnego tylko nacisk na dźwignię 20 daN. Tylko kto mierzy nacisk przy badaniu hamulca :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.