blakop Napisano 24 Styczeń 2013 Share Napisano 24 Styczeń 2013 Czy na tej dźwigni ten czujnik do badania też idzie bezproblemowo założyć?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 24 Styczeń 2013 Share Napisano 24 Styczeń 2013 Tylko kto mierzy nacisk przy badaniu hamulca Wszyscy... W czasie kontroli na SKP przez TDT lub Starostwo... przy rolkach BHE-5C czujnik nacisku niezbędny do sprawdzenia owalizacji bębnów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 Tylko kto mierzy nacisk przy badaniu hamulca mam podobne zdanie Wszyscy... W czasie kontroli na SKP przez TDT lub Starostwo... z tym też się zgadzam Czy na tej dźwigni ten czujnik do badania też idzie bezproblemowo założyć?? a tutaj nie wyobrażam sobie tego nacisk na dźwignię 20 daN - przepraszam nie chce mi się szukać - gdzie to pisze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 aboz napisał/a:nacisk na dźwignię 20 daN - przepraszam nie chce mi się szukać - gdzie to pisze? wojtek1k, czy Ty jesteś diagnostą??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 nie a czy wszyscy diagności wszystko wiedzą? po to jest to forum aby się dowiedzieć. chyba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 aboz napisał/a:nacisk na dźwignię 20 daN - przepraszam nie chce mi się szukać - gdzie to pisze? Dz U 996 Dział II Pomiar sił hamowania (tabelka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 dziękuję kolego tyle razy wertowałem ten dziennik i nie rzuciło mi się w gały, może dlatego że mało jest pojazdów z hamulcem roboczym ręcznym - co do złośliwości kolegi daniela, a też byłem mądry ( i wszystko wiedzący) dopóki nie zobaczyłem przed stacją dźwigu na 8 osiach z dmc 120T, hehehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 dziękuję kolego Drobnostka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 czy wszyscy diagności wszystko wiedzą? Nie ale mamy 2 posatwowe dienniki ustaw (Dz U 32 i Dz U poz. 996), które każdy diagnosta powinien bezwzględnie zać a przynajmniej wiedzieć gdzie czego szukać. Jest jeszcze wiele innych aktów prawnych ze znajomościa których bywa różnie. Sposób pomiaru sił hamowania opisany jest w Dz U z 7.09.2012r poz 996 załącznik nr 1 Dział II (41-45). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 Ponawiam pytanie, jak byście podeszli do badania okresowego pojazdu przystosowanego do kierowania przez osobę niepełnosprawną, pedał gazu i hamulec zasadniczy sterowane ręką, za pomocą dźwigni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 ......................zakładasz przyrząd do pomiaru nacisku na pedał hamulca i...............badasz przepraszam - też zbytnio tego nie widzę, ale może są takowe - gdzie to idzie założyć? jeszcze raz przepraszam - mam dziś dobry humor, a poza tym jestem nieuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 Ponawiam pytanie, jak byście podeszli do badania okresowego pojazdu przystosowanego do kierowania przez osobę niepełnosprawną, pedał gazu i hamulec zasadniczy sterowane ręką, za pomocą dźwigni? Do mnie jeździ taki jeden pojazd. Jak masz problem badaniem na rolkach to jedź z opóźnieniomierzem nie będziesz miał kłopotów A serio, jakoś sobie trzeba radzić. pedał gazu i hamulec zasadniczy sterowane ręką, za pomocą dźwigni? Zazwyczaj można też zadziałać normalnie nogą na te pedały bo dźwignie właśnie na nie działają (znaczy się wciskając dźwignie lub obracając powodujesz wciskanie odpowiedniego pedału) więc siadasz i jedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 tylko cisnąć nogą mamy inny maksymalny nacisk na pedał niż cisnąć ręką - lekcję już odrobiłem. dalej jak działa pedał i sterowanie ręczne - to sprawdzamy oba? bo przecież (chyba?) osoba pełno sprawna też może jeździć takim pojazdem. przepraszam - już nie będę drążył tego tematu rozważania są czysto teoretyczne - bo w praktyce gorzej jak takowy pojazd przyjedzie podczas kontroli przez starostwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 Nie każda kontrola ze starostwa jest "gramotna". Bardziej bym się obawiał, gdyby przyjechał przy kontroli z TDT...... Miewałem i takie i takie - wiem co mówię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 o tdt się nie wypowiadam - chyba że na PW lubię chłopaków - tylko uważam że są po to aby pomóc jak są jakieś wątpliwości, a nie zdołować - inaczej widzę konieczność kontroli przez organy nadrzędne, odbiegnę trochę od tematu: kto kontroluje lekarza???? .......a diagnosta to nieuk (ja ja wyżej) i trzeba go zdołować? wg. mnie nie powinno być kontroli czynności tylko dokumentacja, wyposażenie itd. ale.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 25 Styczeń 2013 Share Napisano 25 Styczeń 2013 Do mnie jeździ taki jeden pojazd. Jak masz problem badaniem na rolkach to jedź z opóźnieniomierzem nie będziesz miał kłopotów Przepraszam, nie sprecyzowałem pytania, bardziej chodziło o ingerencję w konstrukcję pojazdu, poprawność montażu, wpływ na bezpieczeństwo w ruchu. [ Dodano: 30-01-2013, 10:07 ] Może powinienem skierować pytanie do organów kontroli drogowej, może brodatymazur mógłby się wypowiedzieć w temacie. Czy gdyby podczas kontroli zauważył tego typu przeróbki zakwestionował by to, zażądał jakiegoś zaświadczenia odnośnie przeróbek, stwierdził zagrożenie dla prowadzącego? Nie wiadomo jak te dźwignie zachowają się podczas kolizji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 (edytowane) Odkopię trochę temat Czy przez te lata coś się zmieniło w temacie pojazdów przystosowanych do kierowania przez osoby niepełnosprawne ?? Czy zwykły warsztat może zamontować urządzenia do ręcznego sterowania hamulcem i gazem w pojeździe ?? Czy musi to robić jakaś jednostka uprawniona ?? Czy przy takich przeróbkach są jakieś wymagania ?? Są w ogóle jakieś informację w przepisach o takich urządzeniach ?? Oczywiście chodzi mi o pojazd już zarejestrowany. Edytowane 25 Marzec 2022 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 Nie ma wymagań, nie ma regulacji prawnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 Tak jest w przypadku dodatkowych pedałów do nauki jazdy: http://www.adaptor.pl/ http://www.adaptor.pl/images/st_marilyn/certyfikaty/certyfikat-pedaly.jpg i myślę sobie, że w przypadku inwalidzkich jest podobnie: https://emico.pl/oferta/dostosowanie-samochodu/reczne-sterowanie-gazem-i-hamulecm.html Ostatecznie to układ hamulcowy i nie ma samowoli. Sam kiedyś robiłem fotki pedałom z atestem PIMOTU, ale gdzieś zapodziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Marzec 2022 Share Napisano 27 Marzec 2022 W dniu 25.03.2022 o 20:57, Paprock napisał: Sam kiedyś robiłem fotki pedałom Ale po kiego, no chyba że do gabloty z opisem "tych..." i tak dalej. P.S. Tak mnie naszło takie skojarzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Marzec 2022 Share Napisano 27 Marzec 2022 Żeby się przekonać, że w tych urządzeniach nie ma samowoli. Samemu i bez atestu, to sobie można... wędkę z leszczyny wystrugać A i tak trzeba uważać coby nikt nie namierzył i pokuty nie zadał za niszczenie leśnej zieleniny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 28 Marzec 2022 Share Napisano 28 Marzec 2022 7 godzin temu, Paprock napisał: (...)wędkę z leszczyny wystrugać No... można, tyle tylko, że komfort łowienia = zeru, a i przy natrafieniu na konkretną sztukę można " skończyć z ręka w nocniku ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Marzec 2022 Share Napisano 28 Marzec 2022 8 godzin temu, Paprock napisał: Żeby się przekonać, że w tych urządzeniach nie ma samowoli. Przy nauce jazdy - niech tam, można cudować o jakieś kwity. Natomiast dla inwalidów, to wyposażenie jest wykonywanie indywidualnie i jednostkowo. Trudno zatem o jakieś atesty. Osobiście w tego typu pojazdach weryfikuje ich działanie i na tym kończę - nie szukam niczego więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 28 Marzec 2022 Share Napisano 28 Marzec 2022 Dlatego jak wyżej pisałem. Jak miałem klienta to dzwoniłem, pytałem, szukałem. Ocena wyposażenia "na zdrowy rozsądek" i to tyle w temacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Marzec 2022 Share Napisano 28 Marzec 2022 Godzinę temu, adam1501 napisał: Natomiast dla inwalidów, to wyposażenie jest wykonywanie indywidualnie i jednostkowo Nie tak do końca, bo np.: sterowanie oświetleniem bez odrywania ręki od kierownicy to standardowy moduł, ręczna dźwignia hamulca zasadniczego też jest standardowa itp. Inwencja tylko musi wykazać się warsztat w sposobie montażu tych podzespołów. To coś podobnego jak montaż instalacji gazowych, które składają się ze znormalizowanych elementów z których trzeba wybrać te pasujące do danego modelu pojazdu i je zamontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.