Skocz do zawartości

Pojazd przyst. do kierowania przez osobę niepełnosprawną


k2ryszard

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • wojtek1k

    8

  • grzegorz70

    6

  • blakop

    5

  • danielg539

    5

Tylko kto mierzy nacisk przy badaniu hamulca
Wszyscy... ;) W czasie kontroli na SKP przez TDT lub Starostwo... :x:D

przy rolkach BHE-5C czujnik nacisku niezbędny do sprawdzenia owalizacji bębnów ... ::claus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kto mierzy nacisk przy badaniu hamulca :x

 

mam podobne zdanie :x

 

Wszyscy... ;) W czasie kontroli na SKP przez TDT lub Starostwo... :x:D

 

z tym też się zgadzam :x

 

Czy na tej dźwigni ten czujnik do badania też idzie bezproblemowo założyć??

 

a tutaj :D:shock: nie wyobrażam sobie tego

 

nacisk na dźwignię 20 daN

 

- przepraszam nie chce mi się szukać - gdzie to pisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aboz napisał/a:

nacisk na dźwignię 20 daN

 

 

- przepraszam nie chce mi się szukać - gdzie to pisze?

wojtek1k, czy Ty jesteś diagnostą???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aboz napisał/a:

nacisk na dźwignię 20 daN

 

 

- przepraszam nie chce mi się szukać - gdzie to pisze?

 

Dz U 996 Dział II Pomiar sił hamowania (tabelka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję kolego :D

 

tyle razy wertowałem ten dziennik i nie rzuciło mi się w gały, może dlatego że mało jest pojazdów z hamulcem roboczym ręcznym

- co do złośliwości kolegi daniela, a też byłem mądry ( i wszystko wiedzący) dopóki nie zobaczyłem przed stacją dźwigu na 8 osiach z dmc 120T, hehehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wszyscy diagności wszystko wiedzą?

Nie ale mamy 2 posatwowe dienniki ustaw (Dz U 32 i Dz U poz. 996), które każdy diagnosta powinien bezwzględnie zać a przynajmniej wiedzieć gdzie czego szukać.

Jest jeszcze wiele innych aktów prawnych ze znajomościa których bywa różnie.

 

Sposób pomiaru sił hamowania opisany jest w Dz U z 7.09.2012r poz 996 załącznik nr 1 Dział II (41-45).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie, jak byście podeszli do badania okresowego pojazdu przystosowanego do kierowania przez osobę niepełnosprawną, pedał gazu i hamulec zasadniczy sterowane ręką, za pomocą dźwigni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......................zakładasz przyrząd do pomiaru nacisku na pedał hamulca i...............badasz :x przepraszam - też zbytnio tego nie widzę, ale może są takowe - gdzie to idzie założyć?

 

jeszcze raz przepraszam - mam dziś dobry humor, a poza tym jestem nieuk :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie, jak byście podeszli do badania okresowego pojazdu przystosowanego do kierowania przez osobę niepełnosprawną, pedał gazu i hamulec zasadniczy sterowane ręką, za pomocą dźwigni?

 

Do mnie jeździ taki jeden pojazd. Jak masz problem badaniem na rolkach to jedź z opóźnieniomierzem :evil: nie będziesz miał kłopotów :lol:

 

A serio, jakoś sobie trzeba radzić.

 

pedał gazu i hamulec zasadniczy sterowane ręką, za pomocą dźwigni?

Zazwyczaj można też zadziałać normalnie nogą na te pedały bo dźwignie właśnie na nie działają (znaczy się wciskając dźwignie lub obracając powodujesz wciskanie odpowiedniego pedału) więc siadasz i jedziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko cisnąć nogą mamy inny maksymalny nacisk na pedał niż cisnąć ręką - lekcję już odrobiłem.

 

dalej jak działa pedał i sterowanie ręczne - to sprawdzamy oba? bo przecież (chyba?) osoba pełno sprawna też może jeździć takim pojazdem. przepraszam - już nie będę drążył tego tematu :)

 

rozważania są czysto teoretyczne - bo w praktyce :x

 

gorzej jak takowy pojazd przyjedzie podczas kontroli przez starostwo :D:shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każda kontrola ze starostwa jest "gramotna".

Bardziej bym się obawiał, gdyby przyjechał przy kontroli z TDT......

Miewałem i takie i takie - wiem co mówię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tdt się nie wypowiadam - chyba że na PW :x

 

lubię chłopaków - tylko uważam że są po to aby pomóc jak są jakieś wątpliwości, a nie zdołować - inaczej widzę konieczność kontroli przez organy nadrzędne,

 

odbiegnę trochę od tematu: kto kontroluje lekarza???? .......a diagnosta to nieuk (ja ja wyżej) i trzeba go zdołować? wg. mnie nie powinno być kontroli czynności tylko dokumentacja, wyposażenie itd. ale.... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie jeździ taki jeden pojazd. Jak masz problem badaniem na rolkach to jedź z opóźnieniomierzem :evil: nie będziesz miał kłopotów :lol:

Przepraszam, nie sprecyzowałem pytania, bardziej chodziło o ingerencję w konstrukcję pojazdu, poprawność montażu, wpływ na bezpieczeństwo w ruchu.

 

[ Dodano: 30-01-2013, 10:07 ]

Może powinienem skierować pytanie do organów kontroli drogowej, może brodatymazur mógłby się wypowiedzieć w temacie. Czy gdyby podczas kontroli zauważył tego typu przeróbki zakwestionował by to, zażądał jakiegoś zaświadczenia odnośnie przeróbek, stwierdził zagrożenie dla prowadzącego? Nie wiadomo jak te dźwignie zachowają się podczas kolizji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 years later...

Odkopię trochę temat ;) Czy przez te lata coś się zmieniło w temacie pojazdów przystosowanych do kierowania przez osoby niepełnosprawne ??

Czy zwykły warsztat może zamontować urządzenia do ręcznego sterowania hamulcem i gazem w pojeździe ??

Czy musi to robić jakaś jednostka uprawniona ?? Czy przy takich przeróbkach są jakieś wymagania ?? Są w ogóle jakieś informację w przepisach o takich urządzeniach ??

Oczywiście chodzi mi o pojazd już zarejestrowany.

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest w przypadku dodatkowych pedałów do nauki jazdy: http://www.adaptor.pl/

http://www.adaptor.pl/images/st_marilyn/certyfikaty/certyfikat-pedaly.jpg

i myślę sobie, że w przypadku inwalidzkich jest podobnie: 

https://emico.pl/oferta/dostosowanie-samochodu/reczne-sterowanie-gazem-i-hamulecm.html

Ostatecznie to układ hamulcowy i nie ma samowoli.

Sam kiedyś robiłem fotki pedałom z atestem PIMOTU, ale gdzieś zapodziałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.03.2022 o 20:57, Paprock napisał:

Sam kiedyś robiłem fotki pedałom

:shock: Ale po kiego, no chyba że do gabloty z opisem "tych..." i tak dalej.:giggle::faint:

P.S. Tak mnie naszło takie skojarzenie. :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się przekonać, że w tych urządzeniach nie ma samowoli. Samemu i bez atestu, to sobie można... wędkę z leszczyny wystrugać A i tak trzeba uważać coby nikt nie namierzył i pokuty nie zadał za niszczenie leśnej zieleniny. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Paprock napisał:

(...)wędkę z leszczyny wystrugać

No... można, tyle tylko, że komfort łowienia = zeru, a i przy natrafieniu na konkretną sztukę można " skończyć z ręka w nocniku ". :silent:

:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Paprock napisał:

Żeby się przekonać, że w tych urządzeniach nie ma samowoli.

Przy nauce jazdy - niech tam, można cudować o jakieś kwity. Natomiast dla inwalidów, to wyposażenie jest wykonywanie indywidualnie i jednostkowo. Trudno zatem o jakieś atesty. Osobiście w tego typu pojazdach weryfikuje ich działanie i na tym kończę - nie szukam niczego więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jak wyżej pisałem. Jak miałem klienta to dzwoniłem, pytałem, szukałem. Ocena wyposażenia "na zdrowy rozsądek" i to tyle w temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

Natomiast dla inwalidów, to wyposażenie jest wykonywanie indywidualnie i jednostkowo

Nie tak do końca, bo np.: sterowanie oświetleniem bez odrywania ręki od kierownicy to standardowy moduł, ręczna dźwignia hamulca zasadniczego też jest standardowa itp. Inwencja tylko musi wykazać się warsztat w sposobie montażu tych podzespołów. To coś podobnego jak montaż instalacji gazowych, które składają się ze znormalizowanych elementów z których trzeba wybrać te pasujące do danego modelu pojazdu i je zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.