Skocz do zawartości

[TDT] Pytania z egzaminu dla diagnostów


marcin6

Rekomendowane odpowiedzi

Tak brzmi pytanie:

Na stację kontroli pojazdów przyjeżdża pojazd, skierowany na badanie przez Policję , przewożący towary niebezpieczne typu FL, który uczestniczyła w wypadku drogowym i zostały uszkodzone elementy nośne konstrukcji (ramy). Jest to pojazd cysterna o DMC 21 ton i zarejestrowany dnia 10.05.2009.

1. Jakie dokumenty powinien przedstawić użytkownik (właściciel) pojazdu?

2. Jaki rodzaj badania przeprowadzamy i jaki jest jego zakres ?

3. Jakie dokumenty wystawia diagnosta po przeprowadzonym badaniu?

4. Jaka powinna być pobrana opłata?

5. Jaki powinien być termin i zakres następnego badania?

 

Ja wykonałbym tylko zakres badania dodatkowego po kolizji. Przynajmniej na egzamine :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko niby proste nie mniej na egzaminie jak takie trafisz to trzeba odgadnąć jakiej odpowiedzi oczekuje się od egzaminowanego. Najlepiej przyjąć założenie, że to najłatwiejszy z możliwych przypadek i odpowiedź ma być jak najprostsza. Nie powinno się brać po uwagę "klinicznych przypadków" jakie mogą zdarzyć się w praktyce.

Pkt 1 nie wymaga komentarza, pkt 3 także. W pkt 2 dodatkowe, ale z zakresem to może być już problem czy robić to co wymienione jak to mówi Dz.U. 155 i tu cytat:

 

"obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia"

 

czy też robić cały zakres OBT, czyli pkt 1-10.

Jeżeli zostały uszkodzone w wyniku kolizji "elementy nośne konstrukcji (ramy)" to na bank zostały uszkodzone także elementy zawieszenia, jakieś koło, nadwozia (beczka) lub kabina, elementy instalacji pneumatycznej i elektrycznej, elementy mocowania zespołów ukł. napędowego, a jak to był przód to pewnie jeszcze układ kierowniczy i być może coś jeszcze. W takim to wypadku uprawniony diagnosta od, którego wymaga się paru lat praktyki warsztatowej zapewne nie poprzestanie na sprawdzeniu tego co wymienione na papierze, tylko zrobi cały zakres OBT wg pkt 1-10 dla spokoju sumienia, potem dodatkowa kontrola ukł. kierowniczego i zawieszenia, a na koniec materiały niebezpieczne.

Ja na egzaminie postawił bym raczej na to co wymienione+dodatkowa kontrola+mat. niebezpieczne czyli zacytował bym fragment Dz.U.155.

Jeśli chodzi o pkt 4 i 5 to poczytaj to: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=775 , oraz http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1508

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisanym przypadku protokół TDT to oczywista oczywistość, podobnie jak dokument będący odpowiednikiem DR, ponieważ DR jest zatrzymany, więc o tym nie warto nawet wspominać, za to zakres badania jest sprawą nieco płynną . Opłaty to także temat rzeka. Więc może lepiej skupić się na tych kwestiach, do których nieco inaczej podchodzi się pisząc opisówkę, a inaczej w praktyce, a nie na tym co oczywiste. Zakładam bowiem, że PK, przygotowuje się do egzaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą. Egzamin a praktyka to bardzo często dwie różne rzeczy :-D Przygotowuję się do egzaminu 14.03 i czym więcej czytam tym mniej wiem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisanym przypadku protokół TDT to oczywista oczywistość, podobnie jak dokument będący odpowiednikiem DR, ponieważ DR jest zatrzymany, więc o tym nie warto nawet wspominać, za to zakres badania jest sprawą nieco płynną . Opłaty to także temat rzeka. Więc może lepiej skupić się na tych kwestiach, do których nieco inaczej podchodzi się pisząc opisówkę, a inaczej w praktyce, a nie na tym co oczywiste. Zakładam bowiem, że PK, przygotowuje się do egzaminu.

 

Thesperado, ponieważ mowa była o badaniu powypadkowym,to zwróciłem uwagę na to, że oprócz Protokołu TDT, wymagamy dodatkowo Zaświadczenia z badania doraźnego zbiornika, które przeprowadza też TDT. A to jest ważnie zarówno na opisowym jak i na praktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowuję się do egzaminu 14.03 i czym więcej czytam tym mniej wiem:)

Wszyscy tak mają :) , więc nie ma się czym przejmować. Pierwszy krok już zrobiłeś aby uporać się z egzaminami tzn. trafiłeś na to forum. Sądząc po miejscu po miejscy skąd jesteś pewnie egzamin w Krakowie, a po zapytaniu przypuszczam, że teoretyczny. Jeżeli mam rację to mogę Ci parę rzeczy podpowiedzieć. W kwestii dokumentów, faktycznie protokół ma być, ale i inne dokumenty także. Wracając do protokółu to ustawa o przewozie materiałów niebezpiecznych raczej nie przewiduje badania doraźnego w wypadku kolizji cysterny tylko nadzwyczajne. Jaka różnica? Dla egzaminowanego taka jak ta pomiędzy świadectwem dopuszczenia pojazdu do przewozu ... a świadectwem z czerwonym paskiem. Ci, którym się jakiś czas temu to myliło wiedzą.

PK będzie dobrze ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledów,mam pytanie odnosnie cieżarówek tzn od kiedy,od jakiej masy i roku wymagamy ;ogranicznik ,abs,zwalniacz,chodzi mi o zwykłe samochody cieżarowe nie adr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam że jedynym wymaganiem jest ogranicznik:

pow 12 tony od 1.1.1988

pow 3,5 tony od 1.1.2008

 

Ale jeśli się mylę proszę bardziej doświadczonych o poprawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam.

Ja mam takie pytanie

W samochodzie ciężarowym marki FORD TRANSIT, o nadwoziu Furgon w przestrzeni

pasażerskiej zamontowano dodatkowo trzy fotele dla pasażerów. Producent pojazdu nie wyposażył (poza pierwszym rzędem siedzeń dla kierowcy i pasażera) nadwozia w punkty mocowania pasów bezpieczeństwa.

W tej sytuacji wynik badania pojazdu jest:

 

A. pozytywny;

B. negatywny;

C. negatywny z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego przez diagnostę.

 

Wiem w nadwozi furgon istnieje możliwość zamontowania siedzenia razem z pasam wg. regulaminu 14EKG ONZ, ale w pytaniu nie ma o tym mowy, nie piszę też o punktach mocowania siedzenia czy były przewidziane przez producenta, ja bym dał negatywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku N. Brak podstawy do zatrzymania DR. DR zatrzymujemy za ekologie-spaliny lub wycieki płynów, gdy zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym i za niezgodność danych w DR ze stanem faktycznym, choć w tym ostatnim przypadku zdania są podzielone i zależy jakie dane się nie zgadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie wiem jakie intencje były autora pytania, więc odpowiedzi nie podam, ale sprawa dotyka zdaje się ważnego i chyba nie do końca rozstrzygniętego problemu - a mianowicie co ma decydujące znaczenie dla rozstrzygania zmian konstrukcyjnych w pojeździe - data ich dokonania, czy data I rejestracji pojazdu?? Co bowiem, jeśli zmian takich dokonano w pojeździe zarejestrowanym w... powiedzmy 1992 roku?? Warunki techniczne sprawdzamy dla pojazdu wg daty I rejestracji, czy dla danego zamontowanego podzespołu wg daty dokonania montażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7) (47) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa:

b) na siedzeniach innych niż przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego

zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 20 października 2007 r.

 

W samochodzie ciężarowym marki FORD TRANSIT

 

Pytanie jest lekko niekompletne, nie znamy daty I rej. Jeśli przed 20.10.2007 to P, jeśli po to N.

Nie wnikamy w kotwiczenie siedzeń, pytanie nie wspomina więc przyjmujemy, że fabryczne.

 

 

 

Warunki techniczne sprawdzamy dla pojazdu wg daty I rejestracji,

Oczywiście, że tak, bo niby skąd na następnym okresowym diagnosta ma wiedzieć, że były jakieś zmiany i kiedy robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podane pytanie bez podania daty I rejestracji pojazdu, w którym dokonano zmian pozostanie bez odpowiedzi...

 

Argument Psuja bardzo do mnie przemawia, jednak w praktyce (nawet na tym forum) spotykam się z różnymi opiniami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 years later...

Dzisiaj na egzaminie tj. 25.09 br na adr było o ogrzewacze które samochody mogą mieć , zwalniacze w samochodzie do 12 ton czy moga mieć czy nie

 tyle zapamiętałem jak coś sobie przypomnę to dodam ,a na opisówce

na stacje diagnostyczna przyjechał samochód z lpg założona w 2012 roku z zagranicy co należy zrobić 

Jakie dokumenty wyda diagnosta 

jakie przeprowadzi Badanie 

jakie są czynności przed przystąpieniem do badania 

jak sprawdzi instalacje gazową 

 

najważniejsze w tym było 

dowód rejestracyjny zagraniczny 

do tego decyzja i protokół z tdt 

I dip 

reszta to opisanie z badań technicznych z gazu i tyle. 

We Wrocławiu zdało Podstawe 5 osób 10 idzie na praktyczny reszta poprawki na do specjalistyczne i opisówka.

Może nie ma miejsca jak napisać egzaminu we Wrocławiu piszesz na kolanie ale uwierzcie lepsza atmosfera a do tego w miare normalni egzaminatorzy a do tego bym dodał jeszcze ze ja opisówke przeciągnołem o 10 min i nikt sie nie przyczepił w Krakowie zaraz by ci kartke wzieli i z miejsca masz negata za przeciąganie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Paprociak napisał:

przeciągnołem o 10 min i nikt sie nie przyczepił

Koledzy, nie piszcie takich rzeczy na ogólnodostępnym forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby cokolwiek komuś strzeliło do głowy, to ogłaszam wszem i wobec, że to żadem mój potomek, ani żadne koligacje.

A już na bank nie siedzieliśmy razem w szkolnej ławce! Ktoś był na wagarach, jak widać!

Co drugi tu, to z polskiego "orginał"!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy "wią" kto jest kto, niczego nie trzeba tłumaczyć, nie ma takiej potrzeby, bo inaczej wygląda to jak "uderz w stół a nożyce się odezwą". :silent:

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Paprock napisał:

Jakby cokolwiek komuś strzeliło do głowy (...)

:zzz:

13 minut temu, cezary napisał:

(...) bo inaczej wygląda to jak "uderz w stół a nożyce się odezwą"

:hah:

14 minut temu, cezary napisał:

wszyscy "wią" kto jest kto (...)

:ok:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka anegdotka 

Z 20 lat temu jechałem z dwiema kuzynkami w wieku 6 i 8 lat " żółtaczką"  Z Częstochowy do Opole

Przed wjazdem na dworzec na chwilę w pociągu zgasło światło 

Młodsza - Ooooooo... świateło zgasło

A starsza na to - Po jakiemu polskiemu języku ty mówisz - karcąc młodszą?

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

że to żadem mój potomek, ani żadne koligacje.

i tak się nie wyprzesz Paprocka juniora ;D a z drugiej strony powinieneś być dumny, że masz kolegę zmiennika i sam na forum z twoim nickiem nie jesteś :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.