PK Napisano 7 Marzec 2012 Share Napisano 7 Marzec 2012 Tak brzmi pytanie: Na stację kontroli pojazdów przyjeżdża pojazd, skierowany na badanie przez Policję , przewożący towary niebezpieczne typu FL, który uczestniczyła w wypadku drogowym i zostały uszkodzone elementy nośne konstrukcji (ramy). Jest to pojazd cysterna o DMC 21 ton i zarejestrowany dnia 10.05.2009. 1. Jakie dokumenty powinien przedstawić użytkownik (właściciel) pojazdu? 2. Jaki rodzaj badania przeprowadzamy i jaki jest jego zakres ? 3. Jakie dokumenty wystawia diagnosta po przeprowadzonym badaniu? 4. Jaka powinna być pobrana opłata? 5. Jaki powinien być termin i zakres następnego badania? Ja wykonałbym tylko zakres badania dodatkowego po kolizji. Przynajmniej na egzamine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 7 Marzec 2012 Share Napisano 7 Marzec 2012 Pytanko niby proste nie mniej na egzaminie jak takie trafisz to trzeba odgadnąć jakiej odpowiedzi oczekuje się od egzaminowanego. Najlepiej przyjąć założenie, że to najłatwiejszy z możliwych przypadek i odpowiedź ma być jak najprostsza. Nie powinno się brać po uwagę "klinicznych przypadków" jakie mogą zdarzyć się w praktyce. Pkt 1 nie wymaga komentarza, pkt 3 także. W pkt 2 dodatkowe, ale z zakresem to może być już problem czy robić to co wymienione jak to mówi Dz.U. 155 i tu cytat: "obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 1-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia" czy też robić cały zakres OBT, czyli pkt 1-10. Jeżeli zostały uszkodzone w wyniku kolizji "elementy nośne konstrukcji (ramy)" to na bank zostały uszkodzone także elementy zawieszenia, jakieś koło, nadwozia (beczka) lub kabina, elementy instalacji pneumatycznej i elektrycznej, elementy mocowania zespołów ukł. napędowego, a jak to był przód to pewnie jeszcze układ kierowniczy i być może coś jeszcze. W takim to wypadku uprawniony diagnosta od, którego wymaga się paru lat praktyki warsztatowej zapewne nie poprzestanie na sprawdzeniu tego co wymienione na papierze, tylko zrobi cały zakres OBT wg pkt 1-10 dla spokoju sumienia, potem dodatkowa kontrola ukł. kierowniczego i zawieszenia, a na koniec materiały niebezpieczne. Ja na egzaminie postawił bym raczej na to co wymienione+dodatkowa kontrola+mat. niebezpieczne czyli zacytował bym fragment Dz.U.155. Jeśli chodzi o pkt 4 i 5 to poczytaj to: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=775 , oraz http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1508 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 Co do pkt 1. - nie zapominać o zaświadczeni z badania doraźnego zbiornika z TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mik8181 Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 skpauto, wyprzedziłeś mnie z tym dorażnym badaniem zbiornika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 Mik-u, po prostu tym razem byłem szybszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 W opisanym przypadku protokół TDT to oczywista oczywistość, podobnie jak dokument będący odpowiednikiem DR, ponieważ DR jest zatrzymany, więc o tym nie warto nawet wspominać, za to zakres badania jest sprawą nieco płynną . Opłaty to także temat rzeka. Więc może lepiej skupić się na tych kwestiach, do których nieco inaczej podchodzi się pisząc opisówkę, a inaczej w praktyce, a nie na tym co oczywiste. Zakładam bowiem, że PK, przygotowuje się do egzaminu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PK Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 Zgadzam się z kolegą. Egzamin a praktyka to bardzo często dwie różne rzeczy Przygotowuję się do egzaminu 14.03 i czym więcej czytam tym mniej wiem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 W opisanym przypadku protokół TDT to oczywista oczywistość, podobnie jak dokument będący odpowiednikiem DR, ponieważ DR jest zatrzymany, więc o tym nie warto nawet wspominać, za to zakres badania jest sprawą nieco płynną . Opłaty to także temat rzeka. Więc może lepiej skupić się na tych kwestiach, do których nieco inaczej podchodzi się pisząc opisówkę, a inaczej w praktyce, a nie na tym co oczywiste. Zakładam bowiem, że PK, przygotowuje się do egzaminu. Thesperado, ponieważ mowa była o badaniu powypadkowym,to zwróciłem uwagę na to, że oprócz Protokołu TDT, wymagamy dodatkowo Zaświadczenia z badania doraźnego zbiornika, które przeprowadza też TDT. A to jest ważnie zarówno na opisowym jak i na praktycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 Przygotowuję się do egzaminu 14.03 i czym więcej czytam tym mniej wiem:) Wszyscy tak mają , więc nie ma się czym przejmować. Pierwszy krok już zrobiłeś aby uporać się z egzaminami tzn. trafiłeś na to forum. Sądząc po miejscu po miejscy skąd jesteś pewnie egzamin w Krakowie, a po zapytaniu przypuszczam, że teoretyczny. Jeżeli mam rację to mogę Ci parę rzeczy podpowiedzieć. W kwestii dokumentów, faktycznie protokół ma być, ale i inne dokumenty także. Wracając do protokółu to ustawa o przewozie materiałów niebezpiecznych raczej nie przewiduje badania doraźnego w wypadku kolizji cysterny tylko nadzwyczajne. Jaka różnica? Dla egzaminowanego taka jak ta pomiędzy świadectwem dopuszczenia pojazdu do przewozu ... a świadectwem z czerwonym paskiem. Ci, którym się jakiś czas temu to myliło wiedzą. PK będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 PK będzie dobrze dopóki nie zda i nie zacznie pracy... bo potem to coraz gorzej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benoo Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 witam koledów,mam pytanie odnosnie cieżarówek tzn od kiedy,od jakiej masy i roku wymagamy ;ogranicznik ,abs,zwalniacz,chodzi mi o zwykłe samochody cieżarowe nie adr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PK Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 Ja stawiam że jedynym wymaganiem jest ogranicznik: pow 12 tony od 1.1.1988 pow 3,5 tony od 1.1.2008 Ale jeśli się mylę proszę bardziej doświadczonych o poprawkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucjan676 Napisano 10 Czerwiec 2012 Share Napisano 10 Czerwiec 2012 Witam. Ja mam takie pytanie W samochodzie ciężarowym marki FORD TRANSIT, o nadwoziu Furgon w przestrzeni pasażerskiej zamontowano dodatkowo trzy fotele dla pasażerów. Producent pojazdu nie wyposażył (poza pierwszym rzędem siedzeń dla kierowcy i pasażera) nadwozia w punkty mocowania pasów bezpieczeństwa. W tej sytuacji wynik badania pojazdu jest: A. pozytywny; B. negatywny; C. negatywny z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego przez diagnostę. Wiem w nadwozi furgon istnieje możliwość zamontowania siedzenia razem z pasam wg. regulaminu 14EKG ONZ, ale w pytaniu nie ma o tym mowy, nie piszę też o punktach mocowania siedzenia czy były przewidziane przez producenta, ja bym dał negatywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 10 Czerwiec 2012 Share Napisano 10 Czerwiec 2012 W tym wypadku N. Brak podstawy do zatrzymania DR. DR zatrzymujemy za ekologie-spaliny lub wycieki płynów, gdy zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym i za niezgodność danych w DR ze stanem faktycznym, choć w tym ostatnim przypadku zdania są podzielone i zależy jakie dane się nie zgadzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Czerwiec 2012 Share Napisano 11 Czerwiec 2012 Oczywiście nie wiem jakie intencje były autora pytania, więc odpowiedzi nie podam, ale sprawa dotyka zdaje się ważnego i chyba nie do końca rozstrzygniętego problemu - a mianowicie co ma decydujące znaczenie dla rozstrzygania zmian konstrukcyjnych w pojeździe - data ich dokonania, czy data I rejestracji pojazdu?? Co bowiem, jeśli zmian takich dokonano w pojeździe zarejestrowanym w... powiedzmy 1992 roku?? Warunki techniczne sprawdzamy dla pojazdu wg daty I rejestracji, czy dla danego zamontowanego podzespołu wg daty dokonania montażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Czerwiec 2012 Share Napisano 11 Czerwiec 2012 7) (47) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa:b) na siedzeniach innych niż przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r. W samochodzie ciężarowym marki FORD TRANSIT Pytanie jest lekko niekompletne, nie znamy daty I rej. Jeśli przed 20.10.2007 to P, jeśli po to N. Nie wnikamy w kotwiczenie siedzeń, pytanie nie wspomina więc przyjmujemy, że fabryczne. Warunki techniczne sprawdzamy dla pojazdu wg daty I rejestracji, Oczywiście, że tak, bo niby skąd na następnym okresowym diagnosta ma wiedzieć, że były jakieś zmiany i kiedy robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Czerwiec 2012 Share Napisano 11 Czerwiec 2012 Czyli podane pytanie bez podania daty I rejestracji pojazdu, w którym dokonano zmian pozostanie bez odpowiedzi... Argument Psuja bardzo do mnie przemawia, jednak w praktyce (nawet na tym forum) spotykam się z różnymi opiniami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Czerwiec 2012 Share Napisano 11 Czerwiec 2012 jednak w praktyce (nawet na tym forum) spotykam się z różnymi opiniami... Gdzie dwóch diagnostów tam trzy opinie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprociak Napisano 25 Wrzesień 2019 Share Napisano 25 Wrzesień 2019 Dzisiaj na egzaminie tj. 25.09 br na adr było o ogrzewacze które samochody mogą mieć , zwalniacze w samochodzie do 12 ton czy moga mieć czy nie tyle zapamiętałem jak coś sobie przypomnę to dodam ,a na opisówce na stacje diagnostyczna przyjechał samochód z lpg założona w 2012 roku z zagranicy co należy zrobić Jakie dokumenty wyda diagnosta jakie przeprowadzi Badanie jakie są czynności przed przystąpieniem do badania jak sprawdzi instalacje gazową najważniejsze w tym było dowód rejestracyjny zagraniczny do tego decyzja i protokół z tdt I dip reszta to opisanie z badań technicznych z gazu i tyle. We Wrocławiu zdało Podstawe 5 osób 10 idzie na praktyczny reszta poprawki na do specjalistyczne i opisówka. Może nie ma miejsca jak napisać egzaminu we Wrocławiu piszesz na kolanie ale uwierzcie lepsza atmosfera a do tego w miare normalni egzaminatorzy a do tego bym dodał jeszcze ze ja opisówke przeciągnołem o 10 min i nikt sie nie przyczepił w Krakowie zaraz by ci kartke wzieli i z miejsca masz negata za przeciąganie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Wrzesień 2019 Share Napisano 26 Wrzesień 2019 7 godzin temu, Paprociak napisał: przeciągnołem o 10 min i nikt sie nie przyczepił Koledzy, nie piszcie takich rzeczy na ogólnodostępnym forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Wrzesień 2019 Share Napisano 26 Wrzesień 2019 Jakby cokolwiek komuś strzeliło do głowy, to ogłaszam wszem i wobec, że to żadem mój potomek, ani żadne koligacje. A już na bank nie siedzieliśmy razem w szkolnej ławce! Ktoś był na wagarach, jak widać! Co drugi tu, to z polskiego "orginał"! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 26 Wrzesień 2019 Share Napisano 26 Wrzesień 2019 wszyscy "wią" kto jest kto, niczego nie trzeba tłumaczyć, nie ma takiej potrzeby, bo inaczej wygląda to jak "uderz w stół a nożyce się odezwą". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 26 Wrzesień 2019 Share Napisano 26 Wrzesień 2019 40 minut temu, Paprock napisał: Jakby cokolwiek komuś strzeliło do głowy (...) 13 minut temu, cezary napisał: (...) bo inaczej wygląda to jak "uderz w stół a nożyce się odezwą" 14 minut temu, cezary napisał: wszyscy "wią" kto jest kto (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Wrzesień 2019 Share Napisano 26 Wrzesień 2019 (edytowane) Taka anegdotka Z 20 lat temu jechałem z dwiema kuzynkami w wieku 6 i 8 lat " żółtaczką" Z Częstochowy do Opole Przed wjazdem na dworzec na chwilę w pociągu zgasło światło Młodsza - Ooooooo... świateło zgasło A starsza na to - Po jakiemu polskiemu języku ty mówisz - karcąc młodszą? Edytowane 26 Wrzesień 2019 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike_van_mik Napisano 26 Wrzesień 2019 Share Napisano 26 Wrzesień 2019 Godzinę temu, Paprock napisał: że to żadem mój potomek, ani żadne koligacje. i tak się nie wyprzesz Paprocka juniora a z drugiej strony powinieneś być dumny, że masz kolegę zmiennika i sam na forum z twoim nickiem nie jesteś :) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.