lala17 Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Witam. Sytuacja jest następująca: w trakcie BT stwierdzam niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym. W DR jest Corsa 1,2 w rzeczywistości Corsa 1,5D. Chcąc pomóc klientowi dzwonię do WK. Otrzymuje informację, że błąd popełnił diagnosta (nie z naszej stacji) i podczas I BT co innego wpisał w zaświadczeniu a co innego w DIP-ie. Panie z WK potrzebują zaświadczenia z BT z pozytywnym wynikiem i opisem zaistniałej sytuacji, ponieważ bez tego nie mogą wymienić DR a wpis w uwagach o zmianach nie wchodzi w rachubę (opinia WK). Ja nie mogę dać pozytywa (co najwyżej 7 dni warunkowego).No i sytuacja jest patowa. Jak radzicie sobie z podobną sytuacją? Kto poniesie koszty wymiany DR? Cytuj
Tomek D Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 My odsyłamy tam gdzie było robione pierwsze badanie żeby oni sprostowali Cytuj
lala17 Napisano 14 Listopad 2007 Autor Napisano 14 Listopad 2007 Tak też uczyniłem, ale co by było gdyby I BT wykonała nasza stacja? Chodzi mi o zaświadczenie z pozytywem którego żąda WK. Cytuj
Tomek D Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 jak nam się trafi jakiś błąd to dajemy odpis z badania z poprawionym błędem do tej pory zawsze to wystarczało Cytuj
Nowicjusz Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 ale co by było gdyby I BT wykonała nasza stacja? Każdy ma prawo się pomylić, też robimy tak jak napisał Tomek D Cytuj
lala17 Napisano 14 Listopad 2007 Autor Napisano 14 Listopad 2007 CO jednak z wymianą DR? Czy interpretacja WK o konieczności zaświadczenia z pozytywem aby wymienić DR jest prawidłowa?(auto ma nieważne BT). Cytuj
Nowicjusz Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Dziwna sytuacja, ale dużo leży w gesti WK moją jeszcze do wykorzystania miejsce na adnotacje urzeędowe, ale jak nie będą chcieli no to zostaje dogadać się z klientem. A tak nawiasem mówiąc wolałbym zapłacić za ten dowód niż myśleć co tam wykombinuje WK. Z nimi to nigdy niewadomo. Cytuj
Tomek D Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Klient przy odbiorze dokumentów (badania, DR) też jest zobowiązany je sprawdzić Cytuj
ijm Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Aby uniknac takich sytuacji musimy wszyscy zwracac wieksza uwage przy kopiowaniu danych z innych dip-ow. Bo mysle ze tak powstal blad w tym przypadku. Cytuj
lala17 Napisano 14 Listopad 2007 Autor Napisano 14 Listopad 2007 Mam cichą nadzieję, że wypowie się Ktoś z WK. Są przecież takie osoby wśród nas. Molestuje tą sprawę tak bardzo, bo to nie pierwszy raz nam się trafia i zawsze to samo: nich pan wystawi zaświadczenie z pozytywem a my resztę załatwimy :(słowa WK). Cytuj
Jacdiag Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 też jest zobowiązany je sprawdzić nawet podpisuje oświadczenie "potwierdzam prawidłowość danych ..." pamiętam że przy odbieraniu mojego DR poprawiano 2 błędne wpisy liczba osi X DMC przyczepy X (przy wpisanym hak w DR) Cytuj
Psuj Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Panie z WK potrzebują zaświadczenia z BT z pozytywnym wynikiem i opisem zaistniałej sytuacji, Masło maślane. Nie dasz pozytywa bo gościu sie wypnie i pojedzie w siną dal, poza tym jest to niezgodne z prawem. Jak chcesz być w porządku do klienta to odeślij go do stacji która robiła pierwsze, niech skontaktują się z WK i sprostują sprawę. Ty tracisz stówkę ale zyskasz klienta za rok. Jeśli jest ci bez różnicy co będzie z klientem wystawiasz negatywa, w zaświadczeniu wpisujesz poprawną pojemność, moc i paliwo i nie martwisz sie niczym. Zyskujesz stówkę na badaniu ale klient za rok cię prawdopodobnie nie odwiedzi. Ja bym go odesłał. Cytuj
Darek :-) Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Kto nic nie robi ten się nie myli , a tak poważnie skoro niezgodność to N i najlepiej dokładnie wyjaśnić klientowi co ma z tym fantem zrobić. Z drugiej strony programy na których pracujemy też mają niekiedy myki. Dlatego po wydrukowaniu dobrze jest sprawdzić czy wszystko jest dobrze. Cytuj
wiesław Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Ja daje N a na stronie drugiej piszę - po dokonaniu korekty np nr nadwozia ,czy typu itp badanie ważne do 2008 ...... tak jest to uzgodnione z naszym WUK i działa świetnie Cytuj
blakop Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Tak w ogóle problemu by nie bylo, gdyby rubrykę "markę model" wypełnino zgodnie z jej nazwą, czyli OPEL CORSA - i koniec... Ktoś jednak wpadł w tym kraju na genialny pomysł, aby do nazwy dodawac wszelkie oznaczenie jakie tylko możliwe -, bo przecież "OPEL CORSA 1.8 TDI COMBI PLUS TRENDLINE V6 24V VAN" brzmi o wiele lepiej i świdczy o posiadniu lepszego pojazdu niz własciciel zwykłego "OPEL CORSA"... A juz oznaczenie typu "... 1.2 KAT" jest po prostu standardem na SKP (niestety)... Pewnie, że najlepiej w tym wypadku odsłac do pierwszej SKP, ale wiadomo - w wielu wypadkach to po prostu inemożliwe. NIe dziwie sie jednak WK, że na negatywie nie chcą nic zrobić... W końcu przychodzi do nich klient, który ma dowód bez wanych badań technicnych - jednoczesnie przynosi też zaświadczenie, że jego pojazd nie jest juz dłużej dopuszczony do ruchu... No to jak maja wydac nowy DR - dokument dopuszczajacy pojazd do ruchu? Na podstawie czego? Jednym z rozwiązań oże ybc badanie warunkowe o którym pisałeś na wstepie (7 dni) lub zaśw. bez wbicia w DR z którym będzie musiał pojawic się w WK i tyle... Cytuj
Jacdiag Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Ja daje N a na stronie drugiej piszę - po dokonaniu korekty np nr nadwozia ,czy typu itp badanie ważne do 2008 ...... czyli w rejestrze masz N a w DR po korekcie będzie P a opłata ewidencyjna Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Ja daje N a na stronie drugiej piszę - po dokonaniu korekty np nr nadwozia ,czy typu itp badanie ważne do 2008 ...... tak jest to uzgodnione z naszym WUK i działa świetnie Nie ma innej mozliwości w tym wypadku ,jak tylko zatrzymac DR i wyslac do WK. na zaswiadczeniu opisujemy np.taki a taki numer VIN odczytano z natury,niezgodny z DR itd....... Reszta to zmartwienie klienta(niestety),aby wyjasnil sprawe w WK. i prawdopodobnie (jak nie jest to wałek) WK skieruje na badania na tymczasowych tablicach.i okresli jakie bad ma zrobic SKP.i wyda nowy DR z prawidłowym nr VIN(nie znam przepisów WK-czy wydaje sie w tym wypadku nowy DR czy sie poprawia nr.VIN w starym DR?) Cytuj
blakop Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Opisałeś postępowanie w pełni zgodne z przepisami - choć na pewno nie najprostsze, nie najszybsze i najdroższe dla klienta - ale istotnie powinno tak być. Dodam tylko, że wymiana DR jest konieczna w przypadku każdej zmiany danych na DR - katalog adnotacji umieszczanych w DR jest ściśle określony i nie przewiduje się nanoszenia tam zmian danych zamieszczonych w wierzchniej (zalaminowanej) części dokumentu - po to taka właśnie konstrukcja tego dokumentu została wymyślona. Wszystko to jednak ma sens przy zmianie tak istotnych danych jak np, nr VIN. Przy niezgodnościach takich jak opisana na wstępie - czyli jakieś śmieszne "1.3" czy cokolwiek innego czego w istocie rzeczy nawet nie powinno tam być starałbym sie uprościć tryb postępowania... Cytuj
Jackow Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Ja spotkałem się z pomyłką -zawyżone DMC w DR. Nie będę mnożył postów. Tu to opisałem http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4266 Cytuj
berecik Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Generalnie te zapisy w DR nie zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego więc MOIM ZDANIEM korygujmy je przy jakiejś wymianie DR (pomijając sprawe identyfikacji pojazdu np. VIN , czy rodzaju pojazdu) natomiast przy naciskach , kg, itp w uwagach wpisywać notake "Pojazd sprawny technicznie dopuszczony do ruchu do dnia ... po uzupelnieniu zapisów w DR" Takm bedzie szybciej i mniej stresowo ale bardziej życiowo Cytuj
rurek777 Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 ja jeśli mam takie przypadki robię bat dod. w zaświadczeniu wpisuje dane faktyczne i odsyłam do wk. przeważnie wpisują w adnotacjach jak poprawią dopiero okresowe Cytuj
ijm Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 ja jeśli mam takie przypadki robię bat dod. Powinno byc chyba skierowanie z WK na dodatkowe. Cytuj
Psuj Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 ja jeśli mam takie przypadki robię bat dod. ale jakie dodatkowe? nie bardzo tak. Cytuj
lala17 Napisano 16 Listopad 2007 Autor Napisano 16 Listopad 2007 Dziękuję Koledzy za zainteresowanie. Troszkę wyjaśniliśmy sobie problem, choć napewno nie do końca. Uważam że, przy obecnym stanie prawnym naszej działalności, jest to chyba niemożliwe. Każda taka sytuacja wymaga po prostu życiowego podejścia do sprawy a rozwiązania które zadawalają obydwie strony należy uznać za właściwe. Pozdro Cytuj
jaka Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Jak dodatkowe to naprzykład "hak" i kolego "blakop" nie mozliwe że w adnotacjach tego nie można wbić , to w jakim celu rubryka adnotacje urzędowe nawet jeżeli chodzi o DMC przyczepy. Nie rozumiem dlaczego zaraz zmieniać dowód rej? Dodam tylko, że wymiana DR jest konieczna w przypadku każdej zmiany danych na DR - katalog adnotacji umieszczanych w DR jest ściśle określony i nie przewiduje się nanoszenia tam zmian danych zamieszczonych w wierzchniej (zalaminowanej) części dokumentu - po to taka właśnie konstrukcja tego dokumentu została wymyślona. Wszystko to jednak ma sens przy zmianie tak istotnych danych jak np, nr VIN. A Instalacja gazowa? Zmienia sie rodzaj paliwa. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.