bolesław Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 Dzięki danielg 539! Zrobię tak, chociaż myślałem też o nabiciu nowej tabliczki, bo wcześniej padają takie propozycje. A odnośnie siedzeń zrobię wpis w uwagach o demontażu dwóch- zmiana ilości miejsc siedzących- w celu przystosowania do wymogów komunikacji miejskiej i wtedy do WK i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 Według tego co powinno być: Jeżeli ma już zdemontowane siedzenia - to robisz zmiany konstrukcyjne oraz pierwsze badanie - co jest najlepszym wyjściem (ze względu na koszty). jeżeli nie ma zdemontowanych siedzeń, a mają być zdemontowane to ja bym usunął je przed przeglądem i postępował jak wyżej. Jeżeli nie są zdemontowane, a a wykonujesz pierwsze to musisz zrobić tak jak jest stan faktyczny, a później zmiany z okresowym - co w tym przypadku jest bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolesław Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 Cześć ketiw38! Koszty nie mają tu dużego znaczenia, bo autobus będzie należał do firmy, która ma swoją SKP,w której pracuję, dlatego te siedzenia są, a możemy je w każdej chwili zdemontować i zostaną tylko otwory w podłodze o średnicy 8 mm. I mówisz, że bez zmian konstrukcyjnych nie da rady? A gdyby WK poszedł na ten wpis w uwagach to będzie błąd z mojej strony? A gdybym stwierdził stan faktyczny siedzeń 37, a w dokumentach szwajcarskich jest 39 to też zmiany konstrukcyjne? Liczba miejsc stojących 59-czy to też trzeba zmienić po wyjęciu dwóch siedzeń. Jeszcze mam trochę czasu, żeby zrobić to badanie, dlatego proszę piszcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 A gdyby WK poszedł na ten wpis w uwagach to będzie błąd z mojej strony? Błąd, bo takie zmiany są określone w przepisach i musisz wykonać zmiany konstrukcyjne aby móc dokonać zmiany tego parametru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 bolesław, Skąd: szczecin a jak ten jest zarejestrowany http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=nl263 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 (...) A gdyby WK poszedł na ten wpis w uwagach to będzie błąd z mojej strony? A gdybym stwierdził stan faktyczny siedzeń 37, a w dokumentach szwajcarskich jest 39 to też zmiany konstrukcyjne? Liczba miejsc stojących 59-czy to też trzeba zmienić po wyjęciu dwóch siedzeń. Jeszcze mam trochę czasu, żeby zrobić to badanie, dlatego proszę piszcie. To jest to niezgodność danych z DR i niech klient jedzie do Szwajcarii aby skorygowali błąd To tak jak klient przyjeżdża do Ciebie z samochodem osobowym na 9 miejsc a ty widzisz 6 i ścianę grodziową bo facet sobie przerobił - a będzie wmawiał, że kupił już taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 28 Wrzesień 2010 Share Napisano 28 Wrzesień 2010 To jest to niezgodność danych z DR i niech klient jedzie do Szwajcarii aby skorygowali błąd Czy aby na pewno to jedyne wyjście i czy w tym konkretnym przypadku właściwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Wrzesień 2010 Share Napisano 29 Wrzesień 2010 Nie jest jedyne, bo inne są podane wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 Mercedes WDB2037451A219481,sprowadzony z Niemiec, różnica dmc oraz masy przyczep w DR przy braku Dmc zespołu na TZ,,, gdyby miał ktoś możliwość sprawdzić w serwisowym byłbym wdzięczny,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 W moim programie DMC=1905, O1=1500, O2=740. DMC wpisałbym z TZ a nie z brifu bo czasami było zaniżane ze względu na potrzebę wjazdu do strefy o ograniczonym DMC W uwagach wpis: Dane techniczne ustalono na podstawie tabliczki znamionowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 DMC wpisałbym z TZ a co z przyczepami w przypadku braku Dmc zespołu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 Nic - chyba, że homologacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 A wydawałoby się, że Niemcy mają porządek ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 Byś się zdziwił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 9 Maj 2011 Share Napisano 9 Maj 2011 Jeśli na TZ brak DMC zespołu pojazd nie powinien ciągnąć przyczepy, ale realia są różne i każdy wie o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiojciec Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 miałem ostatnio na przeglądzie renault trafic na tabliczce DMC 2760kg w niemieckim dowodzie było 2620kg no to napisałem zgodnie z tabliczką to wk odesłał bo niezgodość danych!? no to odzwonie do wk i mowie jaka sprawa a babka upiera sie ze musi byc tak jak w dowodzie!? co byscie zrobili??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 Nic, klient ma problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 W takich przypadkach wpisuję dane z TZ a w zaświadczeniu - Dane pojazdu ustalono na podstawie tabliczki znamionowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 Dane pojazdu ustalono na podstawie tabliczki znamionowej. I co z tego że tak wpiszesz, WK nie wpisze innych danych niż te w zagranicznym DR bo nie bedą kłamać . Dla Ciebie ważniejsza jest TZ bo nie widzisz homologacji a dla WK odwrotnie ważniejsze są papiery bo nie widzą TZ a pośrodku jest klient i jak się uprzecie przy swoim (Ty i WK) a obydwoje macie rację to klient będzie albo prostował zagraniczny DR albo zmieniał TZ albo jakimś dziwnym trafem zgubi się TZ i bedzie po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 Po długiej rozmowie z panią naczelnik WK doszliśmy do porozumienia w sprawie niezgodności zapisów w DR ( Polskim, czy zagranicznym ) i TZ ( najwięcej różnic w Szwajcarskich DR ), czyli tak j/w napisałem: W takich przypadkach wpisuję dane z TZ a w zaświadczeniu - Dane pojazdu ustalono na podstawie tabliczki znamionowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 Pytanie 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 W takich przypadkach wpisuję dane z TZ a w zaświadczeniu - Dane pojazdu ustalono na podstawie tabliczki znamionowej I tak powinno być, a może inaczej takie wyjście z tej sytuacji nie spowoduje podczas następnych badań technicznych pytań ze strony diagnosty "Panie a dlaczego oprócz nr vin w DR inne dane się nie zgadzają.....no przykro mi ale będzie odpowiednia notatka na zaświadczeniu i do WK na sprostowanie danych...." i ten cytat jest również argumentem do rozmów z upartym WK dla którego to co napisali w jakimś zagranicznym wydziale wg swoich przepisów jest ważniejsze od tego co piszemy MY Diagności zgodnie z polskimi przepisami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 Nie wiem czy tak jest się co zachwycać nad takim rozwiązaniem... jasne - tak jest najszybciej - dla klienta... Ale... co to właściwie jest DR - kawałek szmaty, czy dokument urzędowy potwierdzający zawarte w nim dane? Bo z tego co piszecie można by w zasadzie do woli zmieniać sobie dane w DR - nawet co roku. Ważne aby tylko diagnosta odpowiednią formułkę wpisał... I ta formuła jest ważniejsza niż wszystko - dotychczasowy DR, homologacje... A nawet poprzednie takie samo badanie od innego diagnosty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 Nie wiem czy tak jest się co zachwycać nad takim rozwiązaniem... jasne - tak jest najszybciej - dla klienta... Ale... co to właściwie jest DR - kawałek szmaty, czy dokument urzędowy potwierdzający zawarte w nim dane? Bo z tego co piszecie można by w zasadzie do woli zmieniać sobie dane w DR - nawet co roku. Ważne aby tylko diagnosta odpowiednią formułkę wpisał... I ta formuła jest ważniejsza niż wszystko - dotychczasowy DR, homologacje... A nawet poprzednie takie samo badanie od innego diagnosty Widzisz chodzi o to że tu wszyscy mają rację i WK i diagnosta . Urząd bo dane w DR powinny być zgodne z homologacją i diagnosta bo dane powinny być zgodne z TZ. Więc kto zawalił producent bo wystawiał homologację nie pasującą do TZ pojazdu. A co zrobić w przypadku gdy nie ma homologacji znaczy samego dokumentu (pojazd z zagranicy) moim zdaniem powinno się wystawić DR na dane z TZ bo w innym przypadku za rok ktoś może cofnąć pojazd za niezgodność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 Ale... co to właściwie jest DR - kawałek szmaty No Ty to tak bezpośrednio ,szmata i papier przyjmą wszystko. Jakby producent beknął zdrowo za wprowadzenie na rynek auta niezgodnego z wydaną homologacją to może by takich klopsów nie było.A tak przy okazji to ten niemiecki ordung(czy jak tam zwał) to pic na wodę,czy tam diagności nie sprawdzają zgodności zapisów DR ze stanem faktycznym tylko my musimy po nich prostować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.