Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

mimi

poduszka powietrzna

Polecane posty

mimi

Witam

Mam pytanie jak postapi w przypadku kiedy w samochodzie jest wystrzelona poduszka powietrzna (rozerwana deska, kierownica, odciety worek poduszki) brak kontrolki na desce. Szykałem w przepisach ale nic na temat poduszek nie znalazłem.

Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest długoś samochodu przeznaczonego do transporty samochodów(popularnie zwanych lorami), chodzi mi np. sam ciężarowy volvo fh12 z przyczepą, poniważ od kierowcy takiego pojazdu usłyszałem że wg ITD może mież 22 m.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ijm

W przypadku poduszki negatyw, a dl. po. samoch. to 12 m, a 22 m dotycza 3 poj. np ciagnik rolniczy plus 2 przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal

Dz.U 32.poz.262 Warunki techniczne pojazdów

 

§ 2. 1. Długość pojazdu, nie może przekraczać:

 

4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy - 18,75 m;

6) zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd wolnobieżny lub ciągnik rolniczy - 22,00 m;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mimi

Co do długości pojazdu sie zgadzam,ale dzisiaj był taki samochód na myjce i zciekawości zmierzyłem i faktycznie ma 22 m. !!!!

Negat za poduszke na jakiej podstawie (jesli mozecie podac podstawę).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski
Negat za poduszke na jakiej podstawie (jesli mozecie podac podstawę).
[...]

DZIAŁ III

Pojazdy

Rozdział 1

Warunki techniczne pojazdów

Art. 66

[...]

2. Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mimi

Dzieki bardzo za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden
volvo fh12 z przyczepą, poniważ od kierowcy takiego pojazdu usłyszałem że wg ITD może mież 22 m.
4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy - 18,75 m;

Trochę mylące jest to , że dł. poj . - 12 m ; dł. przyczepy - 12 m [ ale nie można tego sumować , gdyż dł. zestawu , jak wyżej ,- 18,75 ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arton

więc gość pojawia się takim zestawem na przegląd samego ciągnika i dostaje N za przekroczoną długośc. A jak odjedzie 200m od stacji, odepnie przyczepę i ponownie przyjedzie na przegląd? Mam rozumieć że wtedy P ? Długość zestawu to powinna być działka 'krokodyli" sprawdzana na drodze a nie diagnostów. No chyba że chodzi o jeden pojazd, tu jest wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

Zawsze sądziłem, że na przeglądzie bada się pojedyncze pojazdy, a nie zestawy wjeżdżające na SKP.

To chyba jest bardziej sprawa służb drogowych, niż diagnosty ...

 

Jak to jest w realu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

co do poduszek prosta zasada jeśli jest zamontowane jakieś urządzeni to ma być sprawny albo ma go nie być przykład halogeny jeśli są to mają być sprawne a poduszki to przecież bezpieszeństwo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf
Zawsze sądziłem, że na przeglądzie bada się pojedyncze pojazdy, a nie zestawy wjeżdżające na SKP.

To chyba jest bardziej sprawa służb drogowych, niż diagnosty ...

 

Jak to jest w realu ?

 

Podzielam to zdanie.

Ponadto jak przyjeżdża np. samochód z przyczepa (badamy tylko przyczepę) i w samochodzie nie ma kierunkowskazów, a my jako diagności sprawdzamy złącze przyczepa i w przyczepie jest Ok to nie ma podstaw to wydania N dla przyczepy.

Przyczepa jest sprawna, a że pojazd niesprawny. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boden
Zawsze sądziłem, że na przeglądzie bada się pojedyncze pojazdy, a nie zestawy wjeżdżające na SKP.

To chyba jest bardziej sprawa służb drogowych, niż diagnosty ...

Oczywiście że na SKP badamy pojedynczy pojazd , a sprawa poruszania się po drodze do nas nie należy lecz do drogówki i innych uprawnionych organów.

Jest to zmartwienie właściciela pojazdu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zebo
dł. poj . - 12 m ; dł. przyczepy - 12 m
Jest to zmartwienie właściciela pojazdu .

Właściciel kupując taki pojazd i przyczepę o dopuszczalnych gabarytach , nie może ich ciągnąć w zestawie , bo nie spełnia normy zestawu

4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy - 18,75 m;

Dla SKP jest ok , dla drogówki - nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Szczerze mówiąc, w zakresie badania nie widziałem sprawdzenia kontrolki działania poduszki powietrznej. Nie ma też zakresu działania poduszki jako takiej. Tak więc nie podlega badaniu.

 

Ostatnio na szkoleniu Krajowej Rady BRD uczyli nas, że jest jeszcze coś takiego jak zdrowy rozsądek. I zanegowanie jako wynik badania negat z powodu nie działania poduszki powietrznej można potraktować jedynie jako zdrowy rozsądek dając wcześniej wspomniany argument:

co do poduszek prosta zasada jeśli jest zamontowane jakieś urządzeni to ma być sprawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 16 grudnia 2003 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

Dz. U. nr 227 poz. 2250

Załącznik nr 1

Wykaz czynności ...

 

UWAGI:

1. Oględziny przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą dźwignika na stanowisku kontrolnym.

2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych wypadków niesprawności.

3. W indywidualnych, uzasadnionych wypadkach, przedmiot i zakres badania, sposób przeprowadzania badania i kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający ustala i wskazuje okręgowa stacja kontroli pojazdów.

jeżeli poduszka wystrzeliła i wisi na kierownicy to N

ale, gdy właściciel pozakleja ślady po odpaleniu to brak podstaw do N - pkt 1 uwag

podobnie będzie chyba z napinaczami pasów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk
2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych wypadków niesprawności.

 

To wszystko zalezy od tzw. kultury w tym wypadku kultury technicznej. Są kraje gdzie negatyw za brak płynu do spryskiwania nie jest niczym dziwnym (przypadek opisywany na tym forum), są kraje gdzie poważne usterki wydają się być niezuważane.

 

A co jeśli klient jest 100% laikiem i nie zadziwia go to, że poduszka w kierownicy (a własciwie jej osłona) jest posklejana a żarówka wyjęta? Może ten negatyw będzie dla niego cenną informacją?

Co do napinaczy sprawa jest oczywista, skoro wystrzelił to brał udział w wypadku a jeszcze nie spotkałem dokumentacji producenta, która po wypadku nie zalecałby wymiany pasów. Napinacz zawsze jest częscią składową pasów, a te znów są obowiązkowe.

 

Drogę do negatywa otwiera w/w pkt 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

istnieje możliwość odpalenia poduszki bez uszkodzenia pojazdu :D

Merol_vs_Babcia.wmv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

W takich przypadkach jak jest wypadek drogowy to jeśli w pojeździe wystrzelona jest poduszka to Policjan zabierając DR powinien wpisywać np. "zadziałał AIR BAG" i przy odbiorze DR w wydziale komunikacji żądać należałoby faktury na zakup poduszki i wykasowanie poduszki.

W takich przypadkach byłoby po wszystkim, ale nikt o tym nie pomyślał. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

I info o wypadku do CEPiK-u :)

Może też i lista uszkodzeń, wczytana tam przez ubezpieczyciela przy wypłacie odszkodowania, na podstawie protokołu zakładu ubezpieczeń.

Ja - kupując auto - mam kompletną historię jak na dłoni.

 

Eeeee, rozmarzyłem się ... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

chyba tak są kraje w których sam. z wystrzelonymi poduszkami jadą nie do serwisu TYLKO DO POLSKI :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A powiedzcie tak z ciekawości - ilu z Was dało w ostatnim czasie N za brak poduszki?

I pytanie drugie - ilu z Was dało N za przeterminowaną poduszkę? :)

 

Naszło mnie tak, bo właśnie przeglądałem ofertę interesującego mnie autka na allegro i byłem zaskoczony, że ma na wyposażeniu poduszkę (1994), ale po chwili policzyłem, że ma ona 14 lat, a z tego co pamiętam w SKODZIE np. jest to graniczny okres używania tego urządzenia - jest to wyraźnie napisane na szybie czołowej (choć małymi literkami) - na 14 lat. Coś mi świta, że inne marki mają jeszcze mniej... Skoro jest to wyraźne zalecenie producenta to powiedzcie - czy ktoś z was spotkał się z klientami (pytanie może w szczególności do pracowników serwisów u dealerów) którzy przyjeżdżają na wymianę airbagów z powodu przeterminowania i czy jeśli takie wymiany nie następują dajecie N? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

Na przykład ja daję zawsze dobry przykład i ze wszystkimi swoimi autkami jeżdżę do serwisu na wymianę jaśków co 5 lat.

 

Ps. Idę spać, bo już mi na mózg pada o tej godzinie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mimi

Pracowałem w serwisie Renault i producent nakazywał wymiane poduszek powietrznych co 10 lat!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norbert Jezierski

Nikt nie mówi, że to jest niezasadne.

Pytanie tylko, czy ktoś z nas to robi ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania

Ludzie płynu hamulcowego nie zmieniają przez 10 lat, a co dopiero poduszki powietrzne - taka kultura techniczna (no i mozliwości finansowe niestety też)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.