blakop Napisano 16 Styczeń 2008 Share Napisano 16 Styczeń 2008 Pytanie tylko, czy ktoś z nas to robi ... No Ty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 17 Czerwiec 2008 Share Napisano 17 Czerwiec 2008 Mam dość poważne pytanie. Czy jest jakiś przepis (może w prawie unijnym) odnośnie obowiązku montażu Airbagu w pojazdach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 22 Czerwiec 2008 Share Napisano 22 Czerwiec 2008 A widziałeś PF126 z AIRBAG? Bo ja nawet katalizatora nie widziałem To to obowiązki producenta???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 23 Czerwiec 2008 Share Napisano 23 Czerwiec 2008 Skoro o poduszkach mowa to podczas zmiany ilości miejsc z 2 na 3 w samochodzie Mercedes Sprinter należy przesterować poduszkę po stronie pasażera. O tym się dowiedziałem będąc u źródła czyli w Mercedesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 23 Czerwiec 2008 Share Napisano 23 Czerwiec 2008 Ciekawe dlaczego, przecież przesterowanie nie zmieni kształtu np żeby była mniejsza i nie walła w bok głowy pasażera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 23 Czerwiec 2008 Share Napisano 23 Czerwiec 2008 Ja pytałem Meśka na przeglądzie? a on nic . twardy był i nie przeszedł. Panowie ...co ma AIRBACK do ilości siedzeń w pojeżdzie czy 12 jaśków świadczy o tym że pojazd jest na 12 ośób a może odwrotnie Za przeproszeniem >>>JAJA SE ROBICIE>>> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 24 Czerwiec 2008 Share Napisano 24 Czerwiec 2008 Jak to co? Jest tam dwustopniowa poduszka. Przy zmianie miejsc serwis musiał przeprogramować sterownik aby poduszka w pełni i odpowiednio szybko się napełniła chroniąc dwie a nie jedną osobę. >>>JAJA SE ROBICIE>>> Nikt tu se jaj nie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 24 Czerwiec 2008 Share Napisano 24 Czerwiec 2008 Ale co program uruchomienia airbega ma się do przeglądu?? rozumiem -bezpieczeństwo ale wynik badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks Napisano 20 Lipiec 2008 Share Napisano 20 Lipiec 2008 panowie a co powiecie na takie zagadnienia: po przejechaniu całego BT diagnosta poprosił klienta o to aby zaparkował auto i wrócił do biura po odbiór DR. Klient ruszył pojazdem i po 7 metrach BOOOM wywaliło całą pościel w pojeździe. Wywaliło samoczynnie bowiem pojazd nie miał styczności ani z przeszkodami ruchomymi ani też nie jechał po nierównościach... Tak żeby dodać pikanterii całej sprawie: diagnosta przystępując do BT zwrócił właścicielowi uwagę, że na desce świeci się AIR BAG, i że niesprawność ta zagraża bezpieczeństwu. Właściciel oczywiście obśmiał badającego twierdząc że przecież "erbagiem się nie hamuje" oraz "nie wygłupiaj się pan"... No i teraz zagadnienie nr 2: Od tamtego czasu wiem, że zarówno na wyżej opisywanej SKP oraz na kilku sąsiednich każdy przypadek świecącej żarówki od A/B jak i przypadki w których żaróweczki te przepalone/wykrecone nie swiecą, nagradzany jest wynikiem N. Co sądzicie o takim podejściu do sprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 20 Lipiec 2008 Share Napisano 20 Lipiec 2008 dobre podejście jesli jest poduszka to ma być sprawna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 21 Lipiec 2008 Share Napisano 21 Lipiec 2008 Istnieje także możliwość wyłączenia całego, bądź części systemu. Właściciel samochodu ma do tego prawo. Jednakże wyłączenie części systemu jest sygnalizowane. Dlatego pytam: czy jest jakiś przepis mówiący o airbagu jako obowiązkowym wyposażeniu pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Lipiec 2008 Share Napisano 21 Lipiec 2008 czy jest jakiś przepis mówiący o airbagu jako obowiązkowym wyposażeniu pojazdu? Airbag nie jest obowiązkowym wyposażeniem, i nie ma na to przepisu. Ale jest już przepis który mówi, że pojazd ma być tak utrzymany aby nie zagrażał bezpieczeństwu osób jadących nim (PORD art66.1), a w przypadku wypadku niezadziałanie poduszki lub co gorsza zadziałanie bez powodu takim zagrożeniem może być - ogólnie wnioskujemy, że jeśli coś jest w aucie ma być sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaso1 Napisano 21 Lipiec 2008 Share Napisano 21 Lipiec 2008 Jeśli pojazd jest wyposażony w AirBag to musi być on sprawny Czy jeśli byłby uszkodzony jeden z przednich reflektorów p/mgilenych byłby pozytywny wynik badania dlatego, iż one nie są obowiązkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 21 Lipiec 2008 Share Napisano 21 Lipiec 2008 Mówimy w tym momencie o urządzeniach -panowie uwaga!!określonych przez firmę................./program zapobiegający kryptoreklamie /.......jako urządzenia pomocnicze nie podlegające kontroli przez.../j.w /...organy do tego niepowołane to oczywiście moja interpretacja a nie cytat. Więc proszę podać urządzenie , które w/g prawa skontroluje sprawność działania ukł. -ABS+EPC+ESP+AIRBAG+ITP+KROWA To ostatnie to żart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 22 Lipiec 2008 Share Napisano 22 Lipiec 2008 Więc proszę podać urządzenie , które w/g prawa skontroluje sprawność działania ukł. -ABS+EPC+ESP Tu nie trzeba urzadzenia w/g prawa. Prawo mówi samo za siebie ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach Dz. U. nr 227 poz. 2250 -------------------------------------------------------------------------------- 4.6. Urządzenie przeciwblokujące (ABS) Sposób przeprowadzania badania : Oględziny. Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający: 1. System sygnalizacji wskazuje uszkodzenie. 2. Zauważalna niekompletność: brak czujnika, sterownika, modulatora Czyli jezeli swieci kontrolka ABS mozemy podejżewac ze jak pojazd jest wyposazony w te układy to może być z nich nie sprawny. A co do AIRBAG to zgadzam sie nie ma nigdzie napisane. TYlko serwis lub programy które my na stacjach niekiedy posiadamy. To co napisał PSUJ że jeśli coś jest w aucie ma być sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 22 Lipiec 2008 Share Napisano 22 Lipiec 2008 Oczywiście, że to co jest zamontowane w samochodzie ma być sprawne. Chodzi mi o taki przykład jak wcześniej opisałem. Klient zażyczył sobie wyłączenie poduszki pasażera (która nie ma wyłącznika). Autoryzowany serwis to zrobi bo musi. Uświadomi tylko klienta, ewentualnie umieści stosowną informację na szybie. Klient przyjedzie na badanie i świeci kontrolka od airbagu. I co uwierzycie mu na słowo? Zwykłym testerem nikt nie jest w stanie sprawdzić co jest z tą poduszką grane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kysy Napisano 24 Lipiec 2008 Share Napisano 24 Lipiec 2008 A sprzęta audio w autku też ma być sprawny ? Bo, jest w autku .A co z oświetleniem wnętrza pojazdu ? Samochody posiadają tez mozliwośc odłączenia poduszek pasażera kluczykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Lipiec 2008 Share Napisano 25 Lipiec 2008 sprzęta audio w autku też ma być sprawny ? Bo, jest To nie jest urządzenie wpływające na bezpieczeństwo. Samochody posiadają tez mozliwośc odłączenia poduszek pasażera kluczykiem. Tylko pasażera, stosuje sie to podczas przewożenie dziecka w foteliku na przednim fotelu, tyłem do kierunku jazdy. Lampka sygnalizuje wtedy nie uszkodzenie, tylko wyłączenie jednej poduszki (są to dwie różne sygnalizacje) - reszta poduszek działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 25 Lipiec 2008 Share Napisano 25 Lipiec 2008 A teraz przykład z innej beczki. Otóż samochód miał "przygodę" i wypaliła tylko poduszka kierowcy. Właściciel jest biedny i na wymianę poduszki nie ma pieniędzy. Kazał w serwisie odłączyć całkowicie poduszkę pasażera i "usunąć" sterownik SRS. Rozprutą kierownicę elegancko zaszył i sobie dalej jeździ samochodem. Przyjeżdża na badanie techniczne i co? Jak podejdziecie do tematu widząc taki stan rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 25 Lipiec 2008 Share Napisano 25 Lipiec 2008 Rozprutą kierownicę elegancko zaszył Jeśli idzie rozpoznać że jest to kierownica od Airbaga to N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Lipiec 2008 Share Napisano 27 Lipiec 2008 Do wszystkich skłaniających się do N za poduszki powtórzę pytanie, które kiedyś już zadałem. Czy na Opla Astrę z 1994 roku (moja wersja miała air bag dla kierowcy) dostanę P na badaniu? Bo zaznaczam, że jest to poduszka fabrycznie zamontowana od nowości, nie wymieniana, nie wypalana itd. To jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 28 Lipiec 2008 Share Napisano 28 Lipiec 2008 Czy na Opla Astrę z 1994 roku (moja wersja miała air bag dla kierowcy) dostanę P na badaniu? Rozumiem, że poduszka sprawana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 28 Lipiec 2008 Share Napisano 28 Lipiec 2008 Czy na Opla Astrę z 1994 roku (moja wersja miała air bag dla kierowcy) dostanę P na badaniu? Bo zaznaczam, że jest to poduszka fabrycznie zamontowana od nowości, nie wymieniana, nie wypalana itd. To jak? U mnie masz "P" jak w banku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 28 Lipiec 2008 Share Napisano 28 Lipiec 2008 Czy na Opla Astrę z 1994 roku (moja wersja miała air bag dla kierowcy) dostanę P na badaniu? Bo zaznaczam, że jest to poduszka fabrycznie zamontowana od nowości, nie wymieniana, nie wypalana itd. To jak? Podejzewam ze chodzi ci o liczbe lat poduszki powietrznej czyli jej stan przydatności ok 10 lat i stąd to pytanie ?? Ale taka wiadomośc czyli okres 10 lat nie wszyscy wieddza Okreslony wiek poduszki jest danymi serwisowymi podanymi do wiadomości serwisom . Każdy koncern określa inaczej +/- 2 lata. Ale jak sie tu wiekszośc wypowiada nie ma przepisu na poduszke powietrzną czyli U mnie tez P jezeli jest sprawna. Chyba ze zobacze jakąś ingerencje w układ AIRBAG to N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 29 Lipiec 2008 Share Napisano 29 Lipiec 2008 Okreslony wiek poduszki jest danymi serwisowymi podanymi do wiadomości serwisom Luk tutaj się mylisz. Dosć często spotykam się z naklejkami na lewym słupku,np Audi, informującymi o konieczności wymiamy airbagów po 15 latach. Jeśli idzie rozpoznać że jest to kierownica od Airbaga to N. Jak można dać N za urządzenie, którego nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.