Skocz do zawartości

poduszka powietrzna


mimi

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 months later...
  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Norbert Jezierski

    7

  • Jackow

    7

  • blakop

    6

  • iras

    4

Skoro o poduszkach mowa to podczas zmiany ilości miejsc z 2 na 3 w samochodzie Mercedes Sprinter należy przesterować poduszkę po stronie pasażera. O tym się dowiedziałem będąc u źródła czyli w Mercedesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pytałem Meśka na przeglądzie? a on nic . twardy był i nie przeszedł. Panowie ...co ma AIRBACK do ilości siedzeń w pojeżdzie :shock::shock: czy 12 jaśków świadczy o tym że pojazd jest na 12 ośób a może odwrotnie :o:o:o Za przeproszeniem >>>JAJA SE ROBICIE>>>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to co? Jest tam dwustopniowa poduszka. Przy zmianie miejsc serwis musiał przeprogramować sterownik aby poduszka w pełni i odpowiednio szybko się napełniła chroniąc dwie a nie jedną osobę.

>>>JAJA SE ROBICIE>>>

Nikt tu se jaj nie robi :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

panowie a co powiecie na takie zagadnienia:

po przejechaniu całego BT diagnosta poprosił klienta o to aby zaparkował auto i wrócił do biura po odbiór DR. Klient ruszył pojazdem i po 7 metrach BOOOM wywaliło całą pościel w pojeździe. Wywaliło samoczynnie bowiem pojazd nie miał styczności ani z przeszkodami ruchomymi ani też nie jechał po nierównościach... Tak żeby dodać pikanterii całej sprawie: diagnosta przystępując do BT zwrócił właścicielowi uwagę, że na desce świeci się AIR BAG, i że niesprawność ta zagraża bezpieczeństwu. Właściciel oczywiście obśmiał badającego twierdząc że przecież "erbagiem się nie hamuje" oraz "nie wygłupiaj się pan"...

No i teraz zagadnienie nr 2:

Od tamtego czasu wiem, że zarówno na wyżej opisywanej SKP oraz na kilku sąsiednich każdy przypadek świecącej żarówki od A/B jak i przypadki w których żaróweczki te przepalone/wykrecone nie swiecą, nagradzany jest wynikiem N.

Co sądzicie o takim podejściu do sprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje także możliwość wyłączenia całego, bądź części systemu. Właściciel samochodu ma do tego prawo. Jednakże wyłączenie części systemu jest sygnalizowane. Dlatego pytam: czy jest jakiś przepis mówiący o airbagu jako obowiązkowym wyposażeniu pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest jakiś przepis mówiący o airbagu jako obowiązkowym wyposażeniu pojazdu?

 

Airbag nie jest obowiązkowym wyposażeniem, i nie ma na to przepisu. Ale jest już przepis który mówi, że pojazd ma być tak utrzymany aby nie zagrażał bezpieczeństwu osób jadących nim (PORD art66.1), a w przypadku wypadku niezadziałanie poduszki lub co gorsza zadziałanie bez powodu takim zagrożeniem może być - ogólnie wnioskujemy, że jeśli coś jest w aucie ma być sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pojazd jest wyposażony w AirBag to musi być on sprawny :!: Czy jeśli byłby uszkodzony jeden z przednich reflektorów p/mgilenych byłby pozytywny wynik badania dlatego, iż one nie są obowiązkowe :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy w tym momencie o urządzeniach -panowie uwaga!!określonych przez firmę................./program zapobiegający kryptoreklamie :razz: /.......jako urządzenia pomocnicze nie podlegające kontroli przez.../j.w :razz: /...organy do tego niepowołane :P to oczywiście moja interpretacja a nie cytat.

Więc proszę podać urządzenie , które w/g prawa skontroluje sprawność działania ukł. -ABS+EPC+ESP+AIRBAG+ITP+KROWA :evil::evil: To ostatnie to żart :cool::cool::cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc proszę podać urządzenie , które w/g prawa skontroluje sprawność działania ukł. -ABS+EPC+ESP

Tu nie trzeba urzadzenia w/g prawa. Prawo mówi samo za siebie

 

 

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

 

z dnia 16 grudnia 2003 r.

 

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

 

Dz. U. nr 227 poz. 2250

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

4.6. Urządzenie przeciwblokujące (ABS)

 

Sposób przeprowadzania badania : Oględziny.

 

Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający:

 

1. System sygnalizacji wskazuje uszkodzenie.

2. Zauważalna niekompletność: brak czujnika, sterownika, modulatora

Czyli jezeli swieci kontrolka ABS mozemy podejżewac ze jak pojazd jest wyposazony w te układy to może być z nich nie sprawny.

 

A co do AIRBAG to zgadzam sie nie ma nigdzie napisane. TYlko serwis lub programy które my na stacjach niekiedy posiadamy.

To co napisał PSUJ

że jeśli coś jest w aucie ma być sprawne.
:ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że to co jest zamontowane w samochodzie ma być sprawne. Chodzi mi o taki przykład jak wcześniej opisałem. Klient zażyczył sobie wyłączenie poduszki pasażera (która nie ma wyłącznika). Autoryzowany serwis to zrobi bo musi. Uświadomi tylko klienta, ewentualnie umieści stosowną informację na szybie. Klient przyjedzie na badanie i świeci kontrolka od airbagu. I co uwierzycie mu na słowo? Zwykłym testerem nikt nie jest w stanie sprawdzić co jest z tą poduszką grane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprzęta audio w autku też ma być sprawny ? Bo, jest w autku .A co z oświetleniem

wnętrza pojazdu ?

Samochody posiadają tez mozliwośc odłączenia poduszek pasażera kluczykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęta audio w autku też ma być sprawny ? Bo, jest

 

To nie jest urządzenie wpływające na bezpieczeństwo.

 

 

Samochody posiadają tez mozliwośc odłączenia poduszek pasażera kluczykiem.

 

Tylko pasażera, stosuje sie to podczas przewożenie dziecka w foteliku na przednim fotelu, tyłem do kierunku jazdy. Lampka sygnalizuje wtedy nie uszkodzenie, tylko wyłączenie jednej poduszki (są to dwie różne sygnalizacje) - reszta poduszek działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz przykład z innej beczki. Otóż samochód miał "przygodę" i wypaliła tylko poduszka kierowcy. Właściciel jest biedny i na wymianę poduszki nie ma pieniędzy. Kazał w serwisie odłączyć całkowicie poduszkę pasażera i "usunąć" sterownik SRS. Rozprutą kierownicę elegancko zaszył i sobie dalej jeździ samochodem. Przyjeżdża na badanie techniczne i co? Jak podejdziecie do tematu widząc taki stan rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich skłaniających się do N za poduszki powtórzę pytanie, które kiedyś już zadałem. Czy na Opla Astrę z 1994 roku (moja wersja miała air bag dla kierowcy) dostanę P na badaniu? Bo zaznaczam, że jest to poduszka fabrycznie zamontowana od nowości, nie wymieniana, nie wypalana itd. To jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na Opla Astrę z 1994 roku (moja wersja miała air bag dla kierowcy) dostanę P na badaniu?

Rozumiem, że poduszka sprawana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na Opla Astrę z 1994 roku (moja wersja miała air bag dla kierowcy) dostanę P na badaniu? Bo zaznaczam, że jest to poduszka fabrycznie zamontowana od nowości, nie wymieniana, nie wypalana itd. To jak?

 

U mnie masz "P" jak w banku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na Opla Astrę z 1994 roku (moja wersja miała air bag dla kierowcy) dostanę P na badaniu? Bo zaznaczam, że jest to poduszka fabrycznie zamontowana od nowości, nie wymieniana, nie wypalana itd. To jak?

 

Podejzewam ze chodzi ci o liczbe lat poduszki powietrznej czyli jej stan przydatności ok 10 lat i stąd to pytanie ?? Ale taka wiadomośc czyli okres 10 lat nie wszyscy wieddza Okreslony wiek poduszki jest danymi serwisowymi podanymi do wiadomości serwisom . Każdy koncern określa inaczej +/- 2 lata. Ale jak sie tu wiekszośc wypowiada nie ma przepisu na poduszke powietrzną czyli U mnie tez P jezeli jest sprawna. Chyba ze zobacze jakąś ingerencje w układ AIRBAG to N. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okreslony wiek poduszki jest danymi serwisowymi podanymi do wiadomości serwisom

Luk tutaj się mylisz. Dosć często spotykam się z naklejkami na lewym słupku,np Audi, informującymi o konieczności wymiamy airbagów po 15 latach.

 

Jeśli idzie rozpoznać że jest to kierownica od Airbaga to N.

 

Jak można dać N za urządzenie, którego nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.