Skocz do zawartości

zmiana DMC przyczepy


Effendi
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i poprosze szanowne grono fachowców o poradę :)

 

Posiadam przyczepe ciężarowa ( zapis z DR ) o DMC 1500 kg, ( a jest to najzwyklejsza w świecie przyczepka towarowa dwuosiowa o takiej dużej masie 1500 kg DMC, MW 340 kg i DŁ 1160 kg ) i chciałbym zmienić jej DMC na jakieś 1000 do 1100 kg, moje pytanie brzmi czy dokonac tego mogę na corocznych badaniach czy wystarczy podjechać do jakieś konkretnej wyznaczonej stacji a moze trzeba uzyskac opinie od biegłego?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana dmc może być spowodowana tylko zmianami konstrukcyjnymi . Nie można tego zrobić ot tak sobie dla potrzeby np z dopasowaniem do prawa jazdy.

Zmiany opisuje rzeczoznawca , następnie przegląd w SKP dotyczący zmian konstrukcyjnych i następnie WK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej ciężka sprawa w przyczepie już użytkowanej, bo przyczepa powinna zostać poddana zmianom konstrukcyjnym, nie tylko fikcyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze zmianami konstukcyjnymi to nie będzie żądnego problemu, poprostu wcześniej zrobię jakiś drobny remoncik przyczepki i jakies sensowne zmiany konstrukcyjne o jakich piszecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana dmc może być spowodowana tylko zmianami konstrukcyjnymi .

 

Sęk w tym, że wielu uważa, że nie. § 14 rozporządzenia o rejestracji pojazdów gdzie warunkowane są takie zmiany używa takiego enigmatycznego określenia jak "zmiana właściwych warunków technicznych". W bardzo wielu WK dość dziwnie (według mnie) interpretują ten zapis i stoją na stanowisku, że ten zapis absolutnie nie dotyczy faktycznych zmian konstrukcyjnych... Zapis faktycznie jest niejednoznaczny i trudno z nim polemizować.

 

Co do skierowań na badanie po zmianach to już chyba na palcach jednej ręki drwala można policzyć WK w które się to bawią. Obecny kształt przepisów warunkuje takie badanie samym faktem dokonania zmian w pojeździe, bez potrzeby skierowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny kształt przepisów warunkuje takie badanie samym faktem dokonania zmian w pojeździe, bez potrzeby skierowania.

U nas badania dotyczące zmian , wykonujemy bez skierowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana dmc może być spowodowana tylko zmianami konstrukcyjnymi . Nie można tego zrobić ot tak sobie dla potrzeby np z dopasowaniem do prawa jazdy.

i to bardzo poważnymi

ostatni jaki robiłem to przebudowa autobusu przegubowego (3 osie DMC 22,5 t ) na 2 osiowy pojazd specjalny - pogotowie techniczne DMC 16 t

poprostu wcześniej zrobię jakiś drobny remoncik przyczepki i jakies sensowne zmiany konstrukcyjne o jakich piszecie

wymontujesz jedną oś :?::shock::shock::shock:

 

[ Dodano: 04-03-2008, 11:55 ]

do poczytania

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=894&highlight=zmiana+dmc

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=2570&highlight=zmiana+dmc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymontujesz jedną oś

 

a dlaczego zmainy konstrukcyjne kojarza sie tobie z wymontowaniem osi ?? :lol:

ja akurat mam zamiar skrócic te przyczepke o jakiś 1,0 mb ( najmniej ) oraz zmienic długość tzw "dyszla" na krótszy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego zmainy konstrukcyjne kojarza sie tobie z wymontowaniem osi ??

podałem przykład gdzie DMC musiała być zmniejszona

a akurat mam zamiar skrócic te przyczepke o jakiś 1,0 mb ( najmniej ) oraz zmienic długość tzw "dyszla" na krótszy

MW zmiejszy się o 40-60 kg i tyle wzrośnie ładowność,

po takich zmianach będziesz mógł załadować jedną paletę o wadze ok 1200 zamiast dwóch po ok 580

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem - przy opisanych zmianach można się kłócić czy nie zmieni sie środek ciężkości, nacisk na urządzenie sprzęgające, ogólne rozłożenie mas i nacisk na oś... więc DMC mogłaby się jak najbardziej zmniejszyć moim zdaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się zmienić dmc. Można zmienić masę własną, ładowność, przeznaczenie i przez to dokonać zmian konstrukcyjnych, ale nie dmc zapisane w dow. rej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się zmienić dmc.

 

Bo?

 

§3.2. (załącznik nr 6 do Dz.U.Nr 227, poz.2250 z 2003r. z późn.zm.) "W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości."

 

Czyli jak najbardziej może się np. zmniejszyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Panowie trochę wrócę do tematu sprzed lat odnośnie DMC przyczepy SAM. Mam klienta który chce kupić przyczepke typu SAM 2 osiowa o DMC 1800 kg. Co można zrobić przy obecnych przepisać aby to DMC obniżyć do 1500 kg,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zmiany konstrukcyjne.......". Tylko jak je uzasadnić? Możliwościami technicznymi pojazdu ciągnącego? Nie pasującą kategorią prawa jazdy kierowcy? :shock: A co się stało z konstrukcją przyczepy, że raptem trzeba ją "odchudzić" o 300kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.