Skocz do zawartości

DMC przyczepy z hamulcem


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, adam1501 napisał:

Nie koniecznie, jeżeli hak jest zamocowany do zabudowy

to producent zabudowy może ograniczyć tę masę i po takiej przebudowie pozostanie tak jak jest.

Oki czyli jeśli po zmianach jak jest mocowany do ramy to wg. Ciebie można zmienić na 3,5 T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt tam był jakiś kontener teraz po zmianach jest laweta, czyli mogę śmiało MMC z ham wpisać 3500 kg oczywiście pod warunkiem ,że jest mocowany do ramy? Piszę dla upewnienia się czy się rozumiemy.Bez żadnego wyciągu z homo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Analogia jak do samochodu ciężarowego i ciągnika siodłowego. Jak jest ciężarowy to ma przyczepy jak staje się ciągnikiem siodłowym to jakimś cudem przyczepy wyparowują a jak z powrotem staje się ciężarowym to na powrót się pojawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, adam1501 napisał:

Nie koniecznie, jeżeli hak jest zamocowany do zabudowy

to producent zabudowy może ograniczyć tę masę i po takiej przebudowie pozostanie tak jak jest.

Oki czyli jeśli po zmianach jak jest mocowany do ramy to wg. Ciebie można zmienić na 3,5 T?

Oki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki przykład - no ale akurat ten egzemplarz to pojazd specjalny spełniający warunki ADR ale o DMC 3500 kg. Na pierwszy rzut oka ciągnik siodłowy z tego co pamiętam ma zamontowany hak do ciągnięcia przyczep. Niestety nie mam jego DR ale firma Konar ze Stęszewa produkuje takie cacuszka. Ciekawe czy ma wpisane masy przyczep i adnotację HAK w DR?? 

lawety-konar-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Vercyngetoryks napisał:

ten egzemplarz to pojazd specjalny

Ciekawe czy ma wyposażenie pomocy drogowej, bo na zdjęciu nie widzę wideł ani motylka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo taka konfiguracja - ciągnik siodłowy ciągnący przyczepę i dla zabawy niejako z posadowionym na siodle bagażnikiem.  W takim kraju jak Niemcy widuję całą masę równych konfiguracji. Nie mogę znaleźć zdjęcia też MAN z HDS za kabiną i siodłem oraz z zaczepem do ciągnięcia przyczepy ale z podwoziem czteroosiowym i z "bagażnikiem" w postaci kontenera. Nie sądzę aby w takich pojazdach brakowało wpisów o ładowności i DMC ciągniętych przyczep. Istnieją w naturze takie wynalazki tylko dokumenty nie potrafią ich opisać ?? 

man ciągnik siodłowy z przyczepą.jpg

Odnośnie wcześniejszego przykładu - w CEPIKU wisi specjalny a co w nim specjalnego?? - nie wiem - ma specjalne nalepki albo inne takie te - jak dla mnie żadnej specjalności nie dostrzegam - może ten żółty zderzak to czyni?? 

Edytowane przez Vercyngetoryks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Vercyngetoryks napisał:

ciągnik siodłowy ciągnący przyczepę i dla zabawy niejako z posadowionym na siodle bagażnikiem. 

To jest samochód ciężarowy służący do przewozu ładunków - zgodnie z definicją. Ciągnik samochodowy służy wyłącznie do ciągnięcia przyczepy.

18 minut temu, Vercyngetoryks napisał:

może ten żółty zderzak to czyni?? 

A może na badanie zakłada widły ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Vercyngetoryks napisał:

Albo taka konfiguracja - ciągnik siodłowy ciągnący przyczepę

Brak mas przyczep w ciągniku siodłowym to zdaje mi się wydumka ITS-u, tak jak inne ich twory oderwane od rzeczywistości.

15 minut temu, Vercyngetoryks napisał:

W takim kraju jak Niemcy widuję całą masę równych konfiguracji. Nie mogę znaleźć zdjęcia też MAN z HDS za kabiną i siodłem oraz z zaczepem do ciągnięcia przyczepy

Nie trzeba Niemiec. U nas też są takowe pojazdy i nic w tym nadzwyczajnego poza jakąś chorą sytuacją o braku przyczep dla ciągnika siodłowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) - dolly może być  i kierowca ma dwa DR na przyczepy. Ale ta raczej nie była dolly - jakby podpiął ją na siodło to tak jak teraz gdy jest rozciągnięta to szorowałby światłami po jezdni. Ale np zestawy które wożą śmigła do wiatraków to są to dwie (każda ma DR)  przyczepy łączone ze sobą na krótko w celu stworzenia jednego "pojazdu" w czasie jazdy bez ładunku. Potem są rozpinane i łączy je ładunek.  

Edytowane przez Vercyngetoryks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, adam1501 napisał:

może ograniczyć tę masę i po takiej przebudowie pozostanie tak jak jest.

Zwróć uwagę ze chcą podnieść a nie ograniczyć. Przed zmianą zabudowy było:

W dniu 27.07.2022 o 08:16, mirek.g napisał:

na TZ sam. ciężarowy DMC 3500 kg ma zespół pojazdów 7000 kg a w DR masa  p-py z ham. 2000 kg ........ Chcąc zmienić na 3500

 

Wychodzi to troche dziwnie , przez to mój żart ze zmianą tabliczki, tym bardziej że przedtem był kontener.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, mirek.g napisał:

Oki czyli jeśli po zmianach jak jest mocowany do ramy to wg. Ciebie można zmienić na 3,5 T?

Niekoniecznie, bo często fabryczne ramy są przedłużane w celu zamontowania większej zabudowy a wówczas dochodzi jeszcze problem ze statecznością pojazdu i z koniecznością ograniczenia pionowego nacisku na kulę haka ( jest on związany z masa przyczepy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, danielg539 napisał:

często fabryczne ramy są przedłużane w celu zamontowania większej zabudowy

Dokładnie ,  tak się zdarza i znam taki przypadek : Auto krajowe , "fabryczna" zabudowa i przedłużona rama ( lepiej żeby B....p nie czytał) W KP podwozie miało 2000kg na haku , po II etapie w DR 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, duchu napisał:

Zwróć uwagę ze chcą podnieść a nie ograniczyć.

Ja to rozumiem, że pierwotnie było 3500 kg dla przyczepy a po zabudowie zrobiło się 2000 kg a teraz pojazd jest przywracany do stanu pierwotnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiemy , chyba od nowości był z zabudową 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan  pierwotny to widelec, a czy obecna zabudowa pozwala na przywrócenie pierwotnych parametrów haka tego nie wiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mirek.g napisał:

chyba od nowości był z zabudową 

Mój opisywany też był od "nowości"(krajowy), przypominam :rama miała 2000 kg na haku (KP) , po zabudowie dostała 0 (DR) ale TZ do dzis mówi 5500 zespołu

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

Ja to rozumiem

Ja  inaczej, troche tych zmian na "autolawetę" porobiłem i mam takie odczucia że ten mój żarcik z tabliczką nie do końca jest żartem i pierwotnie była tam inna cyfra (która nie odpowiadała właścicielowi.Dobrze by było sie dowiedzieć co to za auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2022 o 18:06, duchu napisał:

troche tych zmian na "autolawetę" porobiłem

A tam praktycznie zawsze hak mocowany jest do zabudowy i bywa, że w pojazdach homologowanych jego uciąg wynosi śmiesznie mało (np. 400 kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.07.2022 o 18:06, duchu napisał:

TZ do dzis mówi 5500 zespołu

Powinna być tabliczka z drugiego etapu. W Wektorze mocują do ramy pomocniczej zabudowy, zaraz za kabiną, po prawej stronie. Widziałem też na ramie zabudowy, jak w naczepach (od czoła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.