busiarz Napisano 24 Kwiecień 2016 Share Napisano 24 Kwiecień 2016 Panowie, co jest z tymi renaultami? W osobowej lagunie miałem popierdzielone wartości z dowodu kontra tabliczka (wartość O.1). Zaniżył mi to wtedy, w WK nie było problemu. Obecnie kupiłem busa mastera, zarejestrowany w PL. Na BT diagnosta pokazuje że na tabliczce dmc zestawu to 6300kg. Jest niezgodność i jest problem. W dowodzie rejestracyjnym F3 to 5500kg a wartość O.1 to 2000kg. W xero brief niemieckim (skąd przyjechał rok temu, xero mam od właściciela) O.1 jest również 2000kg. Co tu jest grane? Co jest ważniejsze, tabliczka czy brief lub dowód? Może jakoś dziwnie zgubię tą tabliczkę i pojadę na wyrobienie nowej i będzie po problemie? Aczkolwiek jest to naklejka, a z tego co wiem to nabiją mi metalową, nie wiem jak np w DE będą na to mi patrzeć, wolałbym mieć oryginał i nie kombinować. Te francuzy to mają w tych głowach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2016 Share Napisano 24 Kwiecień 2016 Z tabliczki nie ustalisz O1. Tylko F3. Parametr O1 ustalisz tylko na podstawie homologacji, względnie informacji od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Kwiecień 2016 Share Napisano 24 Kwiecień 2016 Co jest ważniejsze, tabliczka czy brief lub dowód? - najważniejsze jest to aby zapisy były zgodne. I diagnosta pokazuje dobrze. Cóż, rok temu na badaniu zamiast to wyjaśniać nastąpiła dobrze znana pomroczność jasna skutkująca dzisiaj ZONKIEM. Co do wielkości parametru [O.1] to producent go ustala. Wyliczanka tylko czasem się sprawdza i nie jest sposobem wyznaczania tego parametru na badaniu technicznym przez diagnostę! A rok temu pewnie poszło [F.1]/[F.2] wynosi 3500 kg + [O.1] wynoszące 2000 kg i wyszło [F.3] = 5500 kg. Czyli wyszło, ale z wora szydło i teraz dowód rejestracyjny do poprawki, a literalnie to do wymiany na wiadomo czyj koszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 24 Kwiecień 2016 Share Napisano 24 Kwiecień 2016 Na BT diagnosta pokazuje że na tabliczce dmc zestawu to 6300kg. W dowodzie rejestracyjnym F3 to 5500kg jest niezgodność Co jest ważniejsze, tabliczka czy brief lub dowód? Wszystko jest ważne-a dokładnie to co na TZ ma grać z DR . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Kwiecień 2016 Share Napisano 25 Kwiecień 2016 Obecnie kupiłem busa mastera, zarejestrowany w PL. Na BT diagnosta pokazuje że na tabliczce dmc zestawu to 6300kg. Jest niezgodność i jest problem. W dowodzie rejestracyjnym F3 to 5500kg a wartość O.1 to 2000kg. Zapewne jakiś kowal pierwsze BT wykonywał i nie widział pojazdu i dlatego taka komedia wyszła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 25 Kwiecień 2016 Share Napisano 25 Kwiecień 2016 jakiś kowal pierwsze BT wykonywał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Kwiecień 2016 Share Napisano 25 Kwiecień 2016 To nie widzisz co robisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daroot Napisano 25 Kwiecień 2016 Share Napisano 25 Kwiecień 2016 Piszą ludzie w sieci że natrętny policjant może zrobić problem na drodze, przy niezgodności DR z TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Kwiecień 2016 Share Napisano 25 Kwiecień 2016 Gdyby tylko chciałoby się mu popracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 25 Kwiecień 2016 Share Napisano 25 Kwiecień 2016 natrętny policjana czemu natrętny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 25 Kwiecień 2016 Share Napisano 25 Kwiecień 2016 a czemu natrętny? bo się czepia... a diagnoście to nie przeszkadzało. W trakcie badania nie słyszysz od klientów w sytuacji kiedy Ty znajdziesz "coś" tekstu w stylu: "- panie tyle razy mnie policjant kontrolował i mu nie przeszkadzało, a panu przeszkadza?". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Kwiecień 2016 Share Napisano 25 Kwiecień 2016 Piszą ludzie w sieci że natrętny policjant może zrobić problem na drodze, przy niezgodności DR z TZ. Może co najwyżej: Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie: 7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daroot Napisano 25 Kwiecień 2016 Share Napisano 25 Kwiecień 2016 A po co jest F.3 takie duże w powyższym przypadku, skoro przyczepa może być max 2000kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Kwiecień 2016 Share Napisano 25 Kwiecień 2016 Duże jak duże. Znalazłoby się paru chętnych, którym w [F.3] i z siedem ton ledwie by stykło. Przyczepa ma 2000 kg na podstawie zagranicznego dokumentu i teraz to raczej z przedstawicielem producenta należałoby wyjaśniać sprawę w zakresie parametrów na hak i w [F.3]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Kwiecień 2016 Share Napisano 27 Kwiecień 2016 Pozostaje jeszcze możliwość, że masę przyczepy ograniczono ze względu na uciąg haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 28 Kwiecień 2016 Share Napisano 28 Kwiecień 2016 Nie powinno być odwrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Kwiecień 2016 Share Napisano 28 Kwiecień 2016 Pozostaje jeszcze możliwość, że masę przyczepy ograniczono ze względu na uciąg haka. Nie ma takiej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Kwiecień 2016 Share Napisano 28 Kwiecień 2016 Pewnie też można ograniczyć prędkość i naciski ze względu na opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Kwiecień 2016 Share Napisano 28 Kwiecień 2016 naciski ze względu na opony Jeden już tu na forum próbował ,za naciskami chciał pociągnąć DMC . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Kwiecień 2016 Share Napisano 28 Kwiecień 2016 A dlaczego mówicie, że nie ma takiej możliwości? Auto jest zz zagranicy zdaje się, a tam sprawy te mogą wyglądać całkowicie inaczej. Skoro DMC można sobie na życzenie ograniczyć, to może i uciąg haka też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Kwiecień 2016 Share Napisano 28 Kwiecień 2016 Auto jest zz zagranicy zdaje się, a tam sprawy te mogą wyglądać całkowicie inaczej. Doprecyzuję. U nas nie ma takiej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Kwiecień 2016 Share Napisano 28 Kwiecień 2016 Tak - u nas nie. Ale pierwotnie za granicą to mogło być powodem ograniczenia - i myślę, że to Daniel miał na myśli. Obecnie z kolei, żeby się dowiedzieć prawdy tylko pytanie do producenta i chyba nie ma co dalej gdybać w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Kwiecień 2016 Share Napisano 28 Kwiecień 2016 Tak - u nas nie. Ale pierwotnie za granicą to mogło być powodem ograniczenia - i myślę, że to Daniel miał na myśli. Dokładnie to miałem na myśli. Doprecyzuję. U nas nie ma takiej możliwości. Z tym jak najbardziej się zgadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 1 Maj 2016 Share Napisano 1 Maj 2016 Z tym jak najbardziej się zgadzam.To możesz jeszcze bardziej doprecyzować co nie wolno bo z tego co ja wiem to DMC można ograniczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Maj 2016 Share Napisano 1 Maj 2016 Nie ma mozliwości zmniejszenia O1 lub 02 ze względu na parametry haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.