Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

DMC przyczepy z hamulcem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie mama dylemat,DMC pojazdu 1840 kg,zespołu na tabliczce 2800 kg ,dowód rejestracyjny i katalog podają 1300 kg DMC przyczepy z ham,którą wartość wpisać w DIP

Napisano

ja jednak sugerował bym sie tabliczką w końcu to dane producenta dla tego pojazdu :)

Napisano
ja jednak sugerował bym sie tabliczką w końcu to dane producenta dla tego pojazdu :)

Tyle tylko że z tabliczki nie wynika DMC przyczepy, trenowaliśmy to już na mym własnym przykładzie.

Napisano

Do blakop,jest to włoski brif

 

[ Dodano: 17-03-2009, 10:11 ]

Do adama,możesz rozwinąć temat

Napisano

Tabliczka rzecz święta ale sa odstępstwa od tego.Jezeli w brifie podają inną DMC przyczepy niz wynika to z tabliczki podaję wartość z brifu :-)

Napisano

A możesz podać jakieś bliższe dane tego pojazdu?

Tabliczka znamionowa nie podaje informacji na temat mas przyczepy, tak jak nie podaje informacji na temat masy własnej np. To są dane deklarowane przez producenta, a określane w trakcie procesu homologacyjnego dla danego pojazdu. Jeśli są dokumenty wskazujące te wartości to należy się nimi podeprzeć, a nie bawić w wyliczanki.

 

Możesz podać co to za auto?

Napisano

Podaj początek nr nadw (8 znaków). - jest w nim zakodowany wariant i wersja pojazdu. Renault zawsze ma większą O1 i O2 niż wskazywałaby na to różnica mas z tabliczki. Nawet na forum jest na ten temat pismo.

Napisano

Generalnie 1300/680 przy F3 2800, ale np wariant pojazdu "JA0505" ma nawet 1350.

 

Jak chcesz, żeby wilk był syty i owca cała to wpisz w adnotacjach : O1 i O2 - 1300/680, a DMC przyczepy jako różnicę z tabliczki :)

Bo "O1" z DR to nie to samo co dmc przyczepy na DIP :)

Napisano

Czyli reasumując,w DIP-pie DMC przyczepy z ham. lepiej wpisać różnicę?

Napisano
Czyli reasumując,w DIP-pie DMC przyczepy z ham. lepiej wpisać różnicę?

 

 

ja tak robię i uważam że nie jest to błąd :>

Napisano

Panowie co sprawdzacie podczas przeglądu , katalog ITS , homologacje czy tabliczkę i numer VIN . Oczywiście tabliczkę i VIN , to na niej znajdują się dane dotyczące tego i tylko tego konkretnego pojazdu . W tej nieszczęsnej sprawie pisałem do Ministra Infrastruktury który odpisał mi . Tabliczka i jeszcze raz tabliczka , jeśli jej nie ma możemy posiłkować się innymi źródłami.

Napisano

Tabliczka jest wyznacznikiem mas pojazdu, przecież producent jakos okreslił takie dane i umiescił je w homologacji pojazdu jak i na tabliczce. I takie paramertry wpisujemy, a jezeli jej sie nie posiada albo nie mamy zawartych nas interesujących parametrów to oczywiście posługujemy sie dostepnymi danymi zawarytmi w katalogach i innych dostepnych nam srodkach.

Napisano

Jeśli nie mamy odpisu homologacji możemy posłużyć się wynikiem różnicy mas z tabliczki. Jeśli jest homo i podaje więcej to ten konkretny parametr uznajemy z homo, ponieważ nie jest bezpośrednio umieszczony na tabliczce. Nie polecam korzystać przy tym parametrze z katalogów bo tam różne rzeczy potrafią być wypisane...

Napisano

Jednak przy założeniu, że dany typ niezależnie od wariantu i wersji ma taką a nie inną masę spokojnie można oprzeć się na katalogu. W wielu wypadkach znamy dokładne dane dotyczące homologacji, wariantu i wersji - dane te są na wielu DR - dlaczego mam nie korzystać wtedy z katalogu?

 

I wreszcie - jak mam ustalić z tabliczki parametr, którego tam NIE MA?!

Napisano

Do blakop,czekaj chyba czegoś nie rozumiem wg mnie F3 minus F2 daje DMC przyczepy

Napisano

Kolego "mirek-g", masz rację, tylko że do wpisania do DR pojazdu potrzeba O1 i O2. A to są masy maksymalne, nie dopuszczalne.

Napisano
Kolego "mirek-g", masz rację, tylko że do wpisania do DR pojazdu potrzeba O1 i O2. A to są masy maksymalne, nie dopuszczalne.

 

 

Tak ,tylko mnie interesowal wpis w DIP i tu miałem problem

Napisano

Kolego "mirek-g", masz rację, tylko że do wpisania do DR pojazdu potrzeba O1 i O2. A to są masy maksymalne, nie dopuszczalne.

Przepraszam kolegę bardzo ale którą masę wpisujemy jeżeli dla TEGO konkretnego pojazdu dopuszczalną masę producent ustalił na tym właśnie poziomie , mniejszą czy większą . A tak na marginesie homologacje wystawia się na całą partię pojazdu a nie dla konkretnego pojazdu . Porównajcie sobie tabliczki znamionowe np. GOLF III praktycznie każda jest inna ( DMC , DMC zespołu pojazdów, naciki na poszczegulne osie )

Napisano

Szanowni koledzy, w całej tej zabawie z ustalaniem mas przyczep nie zapominajmy, że producent przewidział i pozostawił pewną możliwość konfigurowania zespołu pojazdów w gestii użytkownika. Polega to np. na czymś takim:

DMC zespołu (F3) = 2250kg,

DMC pojazdu (F2) = 1460kg,

MMC p-py z hamulcem(O1) = 1150kg (parametr z homol.)

W powyższych danych nie ma żadnej sprzeczności ani błędu. Przy zachowaniu warunków: rzeczywista masa całkowita p-py nie może przekroczyć rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego (art.62, ust. 1 ustawy PORD), oraz: DMC zestawu nie może przekroczyć wartości: 2250kg (z tabliczki), klient może skonfigurować zestaw np. w taki oto sposób: rz.m.c. samochodu = 1125kg + rz.m.c. przyczepy = 1125kg. Całość = 2250kg. Wszelkie warunki i przepisy zostaną zachowane.

Oczywiście wszystkie te ustalenia robimy tylko na podstawie wiarygodnych dokumentów. Jeśli takowych nie posiadamy, pozostajemy przy danych z tabliczki.

Napisano

Zawodowstwo,zawodowstwo to wszystko wyjaśnia.Pozdrawiam i stawiam Ci piwo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.