rogalski Napisano 19 Marzec 2009 Napisano 19 Marzec 2009 Witam Mam pytanie czy możliwa jest zmiana konstrukacyjna z samochodu osobowego na ciężarowy dodam iz ten samochó został wyhomologowany jako cieżarowy następnie dokonoano zmiany konstrukcyjnej na osobowy i w chili obecnej w związku z mozliwościa odliczenia Vatu od paliwa klijent chce znów powrócić od sam. cięzarowego jeżeli tak to jakie wymagania musi spełnić i jkie badanie na vat należy przeprowadzić Cytuj
bohdang Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Napisz co to jest za samochód i czy jego podrodzaj jest "VAN". Cytuj
rogalski Napisano 20 Marzec 2009 Autor Napisano 20 Marzec 2009 Jest to Renault Laguna II combi nie wiem jaki rodzaj Cytuj
markes30 Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Jest to Renault Laguna II combi nie wiem jaki rodzaj Zmiana "powrotna" na ciężarowy jest możliwa (musi przebudowy dokonać przedsiębiorca PKD 5020). Dobrze by było aby klient przedstawił wyciąg z homo na tą Lagunę - sprawdź ile miejsc miała. Po tej zmianie nie robi klient badania na VAT tylko występuje do US o możliwość odliczania na podstawie wyroku ETS. Cytuj
mirek.g Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Jest to Renault Laguna II combi nie wiem jaki rodzaj Zmiana "powrotna" na ciężarowy jest możliwa (musi przebudowy dokonać przedsiębiorca PKD 5020). Dobrze by było aby klient przedstawił wyciąg z homo na tą Lagunę - sprawdź ile miejsc miała. Po tej zmianie nie robi klient badania na VAT tylko występuje do US o możliwość odliczania na podstawie wyroku ETS. Uwaga: z tym wyrokiem to jest różnie,bo nasi klienci robią bad.VAT,chyba do naszego US to jeszcze nie dotarło . HAHA Cytuj
markes30 Napisano 20 Marzec 2009 Napisano 20 Marzec 2009 Uwaga: z tym wyrokiem to jest różnie,bo nasi klienci robią bad.VAT,chyba do naszego US to jeszcze nie dotarło . HAHA Generalnie jeśli klient przyjdzie i poprosi o badanie VAT to trzeba wykonać. Wówczas składa w US zaświadczenie o VAT a jeśli pojazd nie spełnia wymogów VAT a jest ciężarowy to pozostaje droga o której pisałem wcześniej. Cytuj
DariuszSawicki Napisano 10 Lipiec 2009 Napisano 10 Lipiec 2009 Witam mam takiego samego klienta. Ford Fusion, fabrycznie ciężarowy 2 osobowy. Zmieniliśmy mu rodzaj na osobowy - 5 miejsc. Teraz po wyroku ETS ma zgodę leasingu na zmianę na ciężarowy. Pytanie: Na ile miejsc możemy mu to auto przerobić i jaką będzie miało ładowność? Obecne dane: DMC 2505 kg MW 1042 kg czyli ładowność 1463 kg przy 5 osobach Czy po zmianie na ciężarowy - montaż przegrody MW i ładowność pozostają bez zmian? pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj
Psuj Napisano 10 Lipiec 2009 Napisano 10 Lipiec 2009 Obecne dane:DMC 2505 kg MW 1042 kg czyli ładowność 1463 kg przy 5 osobach coś ci się chyba pokićkało... Dmc Fusion ma ok 1600 - 1640 a te 2502 to MMc zespołu z tabliczki znamionowej... Cytuj
DariuszSawicki Napisano 10 Lipiec 2009 Napisano 10 Lipiec 2009 Obecne dane:DMC 2505 kg MW 1042 kg czyli ładowność 1463 kg przy 5 osobach coś ci się chyba pokićkało... Dmc Fusion ma ok 1600 - 1640 a te 2502 to MMc zespołu z tabliczki znamionowej... Dane podaję z dowodu rejestracyjnego Pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj
TOSPOL Napisano 11 Lipiec 2009 Napisano 11 Lipiec 2009 Te 2505kg to raczej jest - masa zespołu pojazdów. Cytuj
Regan55 Napisano 11 Lipiec 2009 Napisano 11 Lipiec 2009 Te 2505kg to raczej jest - masa zespołu pojazdów. To pewne 100% jak piszesz Cytuj
DariuszSawicki Napisano 13 Lipiec 2009 Napisano 13 Lipiec 2009 dane z dowodu rejestracyjnego wraz z oznaczeniami F1 1605 F2 1605 F3 2505 G 1042 samochód osobowy pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj
abcs Napisano 13 Lipiec 2009 Napisano 13 Lipiec 2009 Czyli tak jak koledzy mówili. DMC i MMC 1605kg, MW- 1042, MMC zespołu 2505kg. Ładowność pojazdu będzie więc 563kg. Plus ewentualnie 900 kilogramowa przyczepka. Cytuj
al41 Napisano 14 Lipiec 2009 Napisano 14 Lipiec 2009 Oj F3 to chyba dopuszczalna masa całkowita zespołu a nie maksymalna. Cytuj
blakop Napisano 14 Lipiec 2009 Napisano 14 Lipiec 2009 Oj F3 to chyba dopuszczalna masa całkowita zespołu a nie maksymalna. W tym wypadku będzie to to samo w zasadzie... Cytuj
DariuszSawicki Napisano 14 Lipiec 2009 Napisano 14 Lipiec 2009 czyli po zmianie na ciężarowy - 5 miejsc ładowność będzie 563 kg? pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj
abcs Napisano 14 Lipiec 2009 Napisano 14 Lipiec 2009 Oj F3 to chyba dopuszczalna masa całkowita zespołu a nie maksymalna. masz rację. ale jeśli ta wartość jest podana na podstawie tabliczki znamionowej (a tak jest prawie w 100%) i na tabliczce była tylko jedna kolumna danych to te wartości są tożsame. [ Dodano: 14-07-2009, 15:47 ] czyli po zmianie na ciężarowy - 5 miejscładowność będzie 563 kg? Ładowność ciężarowego to dopiero obliczysz. masz do dyspozycji 563kg, musisz to pomniejszyć o 5 osób i sprawdzić ile zostanie. Cytuj
bogusław Napisano 14 Lipiec 2009 Napisano 14 Lipiec 2009 Ładowność ciężarowego to dopiero obliczysz. masz do dyspozycji 563kg, musisz to pomniejszyć o 5 osób i sprawdzić ile zostanie. Wg PoRD dopuszczalna ładowność oznacza największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu, więc dlaczego chcesz ją pomniejszyć Cytuj
adam1501 Napisano 14 Lipiec 2009 Napisano 14 Lipiec 2009 więc dlaczego chcesz ją pomniejszyć Nie pomniejszyć tylko w uproszczeniu powiedział czy pojazd takowy będzie zgodny z par.9a warunków technicznych. Cytuj
bogusław Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 aaa... chyba że tak jako początkujący mogłem skrótu myślowego nie zajarzyć Cytuj
DariuszSawicki Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 ok ale w 9a nie ma mowy o zmianie rodzaju tylko o zmianie miejsc. Przy okazji - nie zmieniam liczby miejsc (o ile to nie koliduje z ładownością) tylko rodzaj z osobowego na ciężarowy. Zmieni się ładowność czy nie? § 9a. (39) W samochodzie ciężarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie ilości miejsc, jeżeli: 1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i 2) (40) P - ((M +75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie: P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg, M - masa własna pojazdu, N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy. pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj
abcs Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 Ogólnie w tym wzorze chodzi o to aby samochód ciężarowy mógł przewozić co najmniej tyle ładunku nazwijmy "nieosobowego" co ludzkiego. Dlatego całkowitą ładowność samochodu (w tym przypadku 563kg) dzielimy na pół (co nam daje 281,5kg) i sprawdzamy czy "ładunek ludzki" nie przekracza tej liczby. W tym przypadku przekracza bo 75kg+4*68kg=347kg. Tak więc jako ciężarowy ten samochód nie może mieć 5 miejsc. Z ledwością wystarcza na 4 miejsca. [ Dodano: 15-07-2009, 17:27 ] Pokręciłem. Masę kierowcy trzeba odjąć od ładowności i dopiero resztę podzielić na dwa. Czyli w Tym przypadku mamy 488kg na pół to daje 244kg, a 4 osoby (poza kierowcą) po 68kg to jest 272kg a więc za dużo. Cytuj
mirek.g Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 dzielimy na pół Wytłumacz ,proszę skąd to dzielenie na pół.Jest w tym logika ,tylko,gdzie to napisane? Cytuj
DariuszSawicki Napisano 15 Lipiec 2009 Napisano 15 Lipiec 2009 podstawiam do wzoru: P - ((M +75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie: P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg, = 1605 kg M - masa własna pojazdu, = 1042 kg N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy. 5 miejsc: 1605-((1042+75) + 4*68) = 1605 - (1117+272) = 1605 - 1389 = 216 ≥ 272 - nie zgadza się 4 miejsca: 1605-((1042+75) + 3*68) = 1605 - (1117+ 204) = 1605 - 1321= 284≥ 204 zgadza się Dobrze to wyliczyłem? pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.