DariuszSawicki Napisano 17 Lipiec 2009 Share Napisano 17 Lipiec 2009 to teraz jeszcze pytanie jakie warunki techniczne ma taki pojazd spełniać i gdzie to jest zapisane. Robimy go na 4 osoby, zakładamy kratkę to pewne. Co powinno zgodnie z przepisami jeszcze być zrobione. np. w fabrycznych pojazdach ale nie wszystkich montują np. podłokietnik - czy to jest obowiązkowe? na teraz znalazłem w Rozp. o war. tech. poj. § 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w: 4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom: 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.; przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom: a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią, b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach, c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm, d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej. Coś jeszcze? pozdrawiam Dariusz Sawicki [ Dodano: 24-07-2009, 11:22 ] dzwoniłem do ITS i powiedzieli mi, że oprócz kratki nie ma innych przepisów z których wynikałoby np. obowiązkowe montowanie podłokietnika. Wynika to jedynie z ostrożności producentów, którzy dla dobra klienta montują podłokietnik by nie zapomniał, że nie może przewozić 5 osób skoro ma tylko 4 wpisane w DR. pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 13 Sierpień 2009 Share Napisano 13 Sierpień 2009 dzielimy na pół Wytłumacz ,proszę skąd to dzielenie na pół.Jest w tym logika ,tylko,gdzie to napisane? P - ((M +75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie: P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg, M - masa własna pojazdu, N - liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy. Przekształcając: P-M-75-Nx68≥Nx68 Przenosząc Nx68 na drugą stronę: P-M-75≥2Nx68 Dzieląc stronami przez 2: (P-M-75)/2≥ Nx68 P-M jest dopuszczalną ładownością, 75kg to (teoretyczna) masa kierowcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yokashi Napisano 20 Sierpień 2009 Share Napisano 20 Sierpień 2009 w/w wzór odnosi się zatem do zm. konstrukcyjnych pojazdu- zm. rodzaju pojazdu czy też do zmiany liczby miejsc w pojeździe?? Ile w takim razie wyniesie ładowność?? I czy przy każdej zm. rodz. poj. ( nieważne czy zmieniają się naciski i DMC) potrzebne jest wystawione przez producenta św. homologacji? Jakieś pisma na ten temat? W razie czego proszę o przeslanie na mail: nathalia336@gmail.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 21 Sierpień 2009 Share Napisano 21 Sierpień 2009 to teraz jeszcze pytanie jakie warunki techniczne ma taki pojazd spełniać i gdzie to jest zapisane. Robimy go na 4 osoby, zakładamy kratkę to pewne. Co powinno zgodnie z przepisami jeszcze być zrobione. dzwoniłem do ITS i powiedzieli mi, że oprócz kratki nie ma innych przepisów z których wynikałoby np. obowiązkowe montowanie podłokietnika. Wynika to jedynie z ostrożności producentów, którzy dla dobra klienta montują podłokietnik by nie zapomniał, że nie może przewozić 5 osób skoro ma tylko 4 wpisane w DR. Coś tu bzdurnego wyszło. Skoro nie będzie 'podłokietnika' to pojazd posiada 5 miejsc i tyle wpisze diagnosta, to chyba oczywiste. Skoro piąte miejsce jest dostępne to niby czemu ktokolwiek miałby wpisać 4 poświadczając nieprawdę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Sierpień 2009 Share Napisano 22 Sierpień 2009 No moment - ale to, żeby miejsce było uznane jako miejsce siedzące to nie tylko miejsce na posadzenie tyłka w aucie - musi spełniać określone warunki techniczne (w zależności od daty I rej.pojazdu) - m.in.pasy. Jak usunę miejsca kotwiczenia pasów, to to już nie jest miejsce siedzące - nawet nie zablokowane podłokietnikiem - prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 22 Sierpień 2009 Share Napisano 22 Sierpień 2009 prawda? Według mnie nieprawda Pojazd powinien dostać nega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Sierpień 2009 Share Napisano 23 Sierpień 2009 Pojazd powinien dostać nega. Dlaczego? Przecież nie tylko podłokietnik jak wspomniał Blakop jest wyznacznikiem braku miejsca. To tylko nasze chore przepisy potworzyły cudaki w stylu ciężarowe porsche. Pojazd osobowy po przeróbce powinien nie tylko posiadać kratkę, a jeżeli 4 miejscowy to pas trzeci z tyłu powinien być usunięty, zamontowany podłokietnik, zdemontowany trzeci zagłówek. U nas (nawet u autoryzowanych przedstawicieli marek, w których pracowałem) wyglądało to tak, że wpadała firma montowała tylko przegrodę nie ingerując w nic więcej wystawiała dokumenty na ciężarówkę a później jak się się to odbywało nawet już nie firmy zewnętrzne a sam dealer montował przegrodę i w szufladzie miał dwa wyciągi ze świadectwa homologacji jeden na ciężarówkę, drugi na osobówkę i w momencie sprzedaży zamawiał odpowiednią kartę pojazdu. Reszta wyposażenia zostawała czyli pasy zagłówki itp. wręcz nawet przegród nie było bo po dzisiejszy dzień ludzie przyjeżdżają i robią wielkie oczy jaka przegroda jak jej nigdy nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 adam1501, czy wydasz pozytywa jeśli tych pasów nie będzie na przednim fotelu, pasażera lub kierowcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Sierpień 2009 Share Napisano 24 Sierpień 2009 Oczywiście, że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 25 Sierpień 2009 Share Napisano 25 Sierpień 2009 hmmmm.... a to czemu? Nie wystarczy wpisać liczba miejsc 4 (kierowca plus trzy z tyłu)? Przecież zdziwiłeś się kiedy napisałem, że pojazd powinien dostać nega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Sierpień 2009 Share Napisano 26 Sierpień 2009 Nie wystarczy wpisać liczba miejsc 4 (kierowca plus trzy z tyłu)? No nie bo ma pięć gotowych i w pełni wyposażonych miejsc, gdzie przy przebudowie powinien mieć jedno z tych miejsc wyeliminowane, poprzez demontaż pasa, zagłówka, montaż podłokietnika... itd. Przecież zdziwiłeś się kiedy napisałem, że pojazd powinien dostać nega. Opacznie zrozumiałem Twój post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DariuszSawicki Napisano 29 Sierpień 2009 Share Napisano 29 Sierpień 2009 No nie bo ma pięć gotowych i w pełni wyposażonych miejsc, gdzie przy przebudowie powinien mieć jedno z tych miejsc wyeliminowane, poprzez demontaż pasa, zagłówka, montaż podłokietnika... itd. stąd moje pytanie na które nie ma poparcia w przepisach. Gdzie jest napisane, że musisz zdemontować zagłówek, pas i założyć podłokietnik? Na pewno trzeba zamontować przegrodę zgodnie z cytowanym przeze mnie wcześniej przepisem. A co do reszty to nic nie znalazłem a w ITS powiedzieli, że nie ma takich przepisów... pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
66jacek66 Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 Zmiana z osobowego na ciężarowy.Dzwoniłem do MI Pani odpowiedziała można,do naczelnika wydziału warunków technicznych Pana Króla nie udała mi sie dodzwonić.Podstawa prawna DZ.U 108 przedsiębiorca EKD 5020A.Nasz WK stanowisko:można na samochody które są produkowane jako osobowe i ciężarowe.Stanowisko Dekra Polska negatywne:brak możliwości zbadania przegrody na stacji jej wytrzymałości na przesuwajacy sie ładunek 2 razy ładowność.Prosze podzielcie swoim doświadczenie,podstawa prawną itd.Dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 Stanowisko Dekra Polska negatywne:brak możliwości zbadania przegrodyna stacji jej wytrzymałości na przesuwajacy sie ładunek 2 razy ładowność. Rozumiem, że w Dekrze wszystkie pojazdy ciężarowe dostają N, tak samo jak autobusy bo jak w warunkach SKP sprawdzić palność użytych materiałów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 Stanowisko Dekra Polska negatywne:brak możliwości zbadania przegrody Tak pomiędzy prawdą a Bogiem czy wogóle jest jest mozliwość sprawdzenia tego w warunkach SKP... Ja twierdze stanowczo ze nie...Więc jaki z tego wniosek...W przypadku kiedy coś się stanie zawsze znajdzie się winny a kto-nie muszę pisać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 W przypadku kiedy coś sięstanie zawsze znajdzie się winny a kto-nie muszę pisać.... Dlatego jeżeli klient przyjeżdża na takie badanie to je wykonuje a jak klient ma obiekcje co do słuszności każe mu przed badaniem skontaktować się z WK przedstawić DR i zaświadczenie o przebudowie i wówczas otrzyma z urzędu odpowiedź czy wystarczy wykonać tylko BT i będzie miał z głowy czy też nie będzie mógł wykonać takowej przebudowy. Nie ma złości, wszyscy zadowoleni a jak coś się stanie to i tak d...a z tyłu i tak.... , więc po co zamartwiać się czymś na co nie mamy wpływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 22 Kwiecień 2010 Share Napisano 22 Kwiecień 2010 Chciałbym się upewnić czy na dzień dzisiejszy jeśli się robi z osobowego na ciężarowy zażądam opinii (jeśli ktoś ją zrobi) bo bym miał podkładkę to można zrobić tą zmianę czy coś się pozmieniało: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 22 Kwiecień 2010 Share Napisano 22 Kwiecień 2010 Przepisy nie zabraniają dokonywania zmian powodujących zmianę rodzaju pojazdu. Jednak na dzień dzisiejszy istnieje sporo uwarunkowań technicznych, które należy spełnić. Zaczynając choćby od podrodzaju pojazdu - musi być to wielozadaniowy lub van. Poprzez spełnienie proporcji mas: całkowitej, własnej, liczby (masy) pasażerów, aż po ową przegrodę, która ma być odpowiednio wytrzymała i zamontowana w sposób trwały. W sumie sama opinia rzeczoznawcy to za mało aby "nie dać ciała" w przypadku "W" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 22 Kwiecień 2010 Share Napisano 22 Kwiecień 2010 Zaczynając choćby od podrodzaju pojazdu - musi być to wielozadaniowy lub van. A dlaczego musi być wielozadaniowy lub van Zaznaczam że niechodzi o vat (jak narazie) o vat nie się gościu martwi puźniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 22 Kwiecień 2010 Share Napisano 22 Kwiecień 2010 Krótko mówiąc: z osobowego na ciężarowy da się przerobić tylko taki który jest "van-em" lub wielozadaniowym. Wynika to z rozporządzenia o homologacji, a ściślej - z zawartych tam definicji (zał. nr 1, dział C, Dz.U. z 2005r., nr 238, poz. 2010). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafałG Napisano 2 Czerwiec 2010 Share Napisano 2 Czerwiec 2010 Witam, Mam zamiar kupić samochód dostawczy na firmę. Już taki znalazłem, tyle że jest on zarejestrowany jako osobowy i nie wiem czy nie będzie problemów z przerejestrowaniem go na dostawczy. To jest Renault Master, oryginalnie był 9cio osobowy, jednak obecny właściciel wymontował z niego 7 miejsc, zostały 2 z przodu, zamontował przegrodę, ale go nie przerejestrował. Dlatego mam pytanie i będę wdzięczny za każdą wskazówkę i odpowiedź: czy nie będę miał problemów z przerejestrowaniem tego auta? i gdzie muszę się zgłosić żeby tego dokonać? jakie dokumenty są wymagane i gdzie co muszę złożyć? no i ile to będzie kosztować? Pozdrawiam Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 2 Czerwiec 2010 Share Napisano 2 Czerwiec 2010 Z dostawczym nie ma problemu. Musisz udać się do firmy, która ma uprawnienia do dokonywania przebudowy (tzn odp nr regon), demontaż foteli i montaż ściany, potem na BT i WK i masz ciężarowy. Koszt BT 180zł (okresowe+dodatkowe do 3,5 tony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Czerwiec 2010 Share Napisano 2 Czerwiec 2010 Koszt BT 180zł (okresowe+dodatkowe do 3,5 tony) W Krakowie więcej by było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 2 Czerwiec 2010 Share Napisano 2 Czerwiec 2010 Tzn??? Pewnie doszłoby ustalenie danych Hm Poznaniaki też ze sknerstwa są znani........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 2 Czerwiec 2010 Share Napisano 2 Czerwiec 2010 Hm Poznaniaki też ze sknerstwa są znani Ja tu nie widzę nigdzie poznaniaka.... No chyba ....tylko WIELKOPOLANINA.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.