Skocz do zawartości

Zmiana z ciężarowego dwu osobowego na osobowy 5 osób


joda

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym się przywitać jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum. Czytam je od dawna, jednak jakoś wcześniej nie było sposobności o nic pytać.

Mam taki problem : przyjeżdża klient na zmianę konstrukcyjną VW T4 z ciężarowego dwu osobowego na osobowy pięcio osobowy. W aucie zdemontowano przegrodę,

dołożono dodatkowe trzy fotele zamocowane na atestowanych śrubach oraz pasy. Auto to blaszak z przesuwnymi nie przeszklonymi prawymi bocznymi drzwiami. Badanie negatywne,

ze względu na brak przeszklenia części pasażerskiej. Klient poprosił o podstawę prawną takiego wyniku badania i tu jest problem, ponieważ jedyny przepis jaki znalazłem to Dz.U.

z 2003r. Nr 32, poz.262 z późn.zm. paragraf 8 podpunkt 6 który mówi : "Kabina kierowcy oraz pomieszczenie do przewozu osób powinno być wyposażone w wyjścia w postaci drzwi lub okien,

co najmniej po jednym na każdą stronę pojazdu, umożliwiające w razie konieczności wyjście na zewnątrz;". Wg klienta, ponieważ nie ma przegrody ten warunek spełniają drzwi przednie kierowcy lub pasażera. Po czyjej stronie leży racja ? Jeśli ktoś by mógł podać jakieś uwarunkowania prawne potwierdzające moje postępowanie będe wdzięczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołożono dodatkowe trzy fotele zamocowane na atestowanych śrubach oraz pasy

 

A czy fotele są w fabrycznych miejscach kotwiczenia przykręcone, czy po prostu sobie przywalił je przez blachę? Ja bym się jeszcze tego czepił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kabina kierowcy oraz pomieszczenie do przewozu osób powinno być wyposażone w wyjścia w postaci drzwi lub okien,

 

Te "lub" trochę mnie myli,myślę,że wystarczy jedno lub drugie,tak mi się wydaje,czyli albo drzwi albo okno.Powtarzam wg.mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOLF masz całkowitą racje N-ka chyba nieporozumienie i jeżeli było to załatwione w zakładzie ktury ma uprawnienia faktura plus zaswiadczenie o diałalnosci nr.4520z lub nr.5020a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że na bardzo istotną i na najbardziej ważną sprawę zwrócił uwagę Psuj i tu powinno być jasno określone, czy są punkty kotwiczenia siedzeń . Bo jeżeli ich nie ma to najlepsze atestowane śruby tu nie pomogą, bo auto fabrycznie nie zostało przystosowane do dodatkowych siedzeń . Uważam jeszcze że oszklenie powinno być dodatkowe i uzasadnienie, że są drzwi przednie,boczne przez szyby oraz tylne i przednia szyba jest małowystarczalne, bynajmniej w moim przekonaniu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mocowania foteli nie miałem zastrzeżeń. Głownie rozchodzi się o przeszklenie pojazdu.

Ty masz mieć pewność ,że on jest homol. zarówno ciężarowy jak i osobowy. Zaśw od producenta!!! Chroń swoją d... T4 ma różne podłogi i nie śruby są ważne tylko miejsca kotwiczenia .Sprawdź dokładnie , aby na wypadek "W" nie było płaczu, jak wyrwie siedzenie z podłogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - ale pytanie było jasne, jak i odpowiedź - kotwiczenia są OK.

Problemem kolegi jest przeszklenie tylnego rzędu siedzeń - mam być czy nie i dlaczego (podstawa prawna) i na tym się skupmy, bo o kotwiczeniach było już 1000 razy na forum i po co zamydlać tym każdy temat o przeróbkach?

 

Dojdzie do tego, że zapytam za chwilę np.o zagadnienie dot. emisji spalin, a w odpowiedzi usłyszę "nie wiem jaka powinna byc ta emisja, ale sprawdź czy fotele mają dobre kotwiczenia!" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2003r. Nr 32, poz.262 z późn.zm. paragraf 8 podpunkt 6 który mówi : "Kabina kierowcy oraz pomieszczenie do przewozu osób powinno być wyposażone w wyjścia w postaci drzwi lub okien

Nie sądzisz ze sam sobie odpowiedziałeś na nurtujące Cię pytanie!!!!! :D::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 2003r. Nr 32, poz.262 z późn.zm. paragraf 8 podpunkt 6 który mówi : "Kabina kierowcy oraz pomieszczenie do przewozu osób powinno być wyposażone w wyjścia w postaci drzwi lub okien

Nie sądzisz ze sam sobie odpowiedziałeś na nurtujące Cię pytanie!!!!! :D::hey

 

Nie do końca, ponieważ nie jest jasno określone czy przednie drzwi są wystarczające aby spełnić ten warunek. Pozdrawiam oraz dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, ponieważ nie jest jasno określone czy przednie drzwi są wystarczające aby spełnić ten warunek.

Powiem Ci szczerze ze im więcj na ten temat czytam to tez mam wątpliwości.

Z tego co się doczytałem pojazd ten ma drzwi boczne przesuwane/bez szyby/.

Na mój gust facio winien w te drzwi wstawić szybę chociaz nic tam nie pisze ze

drzwi boczne w przypadku osobówki muszą spełniać taki warunek.Mozesz napisać

mi jaki ma wpis w DR tzn:furgon,uniwersalny itp. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatrzymując się przy szybach nie musi być przeszklony dalej-nie wynika to z żadnego przepisu ,ma być co najmniej jedno wyjście na stronę i jest- przez przednie. Co nie zabronione w tym wypadku jest dozwolone. Podsumowując ja uważam ,że nie trzeba przeszklić pojazdu do przewozu osób (poza przednimi drzwiami oczywiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że nie trzeba przeszklić pojazdu do przewozu osób (poza przednimi drzwiami oczywiście)

nie wynika to z żadnego przepisu ,ma być co najmniej jedno wyjście na stronę i jest- przez przednie.

Ja tez czytając ten" przepis"/martwy przepis/ jestem zdania ze wszystko jest ok.

Z drugiej jednak strony widzę u siebie na SKP osobowy FIAT DUCATO/typowy

furgon na 9 osób/to chce mi się wyć a wiesz dlaczego?:

1/Kto to dopuscił do ruchu jako osobowy !!!! :evil:

2/Kto uchwalił taki a nie inny przepis/woził bym go z tydzień w takim samochodzie

na swój koszt+tego diagnostę który wykonał BT na osobowy/!!! :evil:

Myślę ze rozumiesz o co mi chodzi i w czym sedno sprawy!!! :D

Miłego dnia ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sadzicie o tym patencie

Nu ba /jak by powiedział mój Prof.ze szkoły/ mistrzostwo świata.!!!!! :D

W tym układzie czy warto kruszyć kopie o taką p......e jak szyba??? ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jestem właśnie w trakcie szkolenia i dziś poruszaliśmy podobny temat. Wykładowca stwierdził, że siedzenia muszą być homologowane do takiego typu pojazdu (ciekawe jak jest w tym przypadku) czyli muszą być dokładnie od takiego typu pojazdu, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykładowca stwierdził, że siedzenia muszą być homologowane do takiego typu pojazdu (ciekawe jak jest w tym przypadku) czyli muszą być dokładnie od takiego typu pojazdu, :)

Podał może jakąś podstawę prawną? Jak się to ma do pojazdu marki SAM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam i tak robie to znaczy taką zasadę przyjołem:

skoro mocowania siedzeń są ok. To uważam że ze względów bezpieczeństwa na każdy rząd siedzeń z jednej i z drugiej strony mają być albo drzwi (mogą być nieprzeszklone) albo okno a to z powodu jakby się pojazd przewrócił na bok to zawsze jest wyjście tą stroną na której nie leży. drzwi tylne uważam za coś co może występować ale nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam i tak robie to znaczy taką zasadę przyjołem

Dla mnie kiedyś kolega powiedział:myśl 2 godz. a rób 2 min. a nigdy odwrotnie.

Z biegiem czasu doszedlem do wniosku za miał rację.!!!!! :D:D::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podał może jakąś podstawę prawną?

 

Jest Regulamin nr 17 EKG ONZ Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdow w odniesieniu do siedzeń,ich mocowań i zagłowków.

 

Pkt 9.Modyfikacja typu pojazdu i rozszerzenie homologacji w odniesieniu do siedzeń,ich mocowań lub zagłowków.

 

9.1.Jakakolwiek modyfikacja typu pojazdu w odniesieniu do siedzeń,ich mocowań lub zagłowków wymaga powiadomienia służby administracyjnej,która udzieliła homologacji typu pojazdu.Służba tak może wówczas:

 

W skrócie ,uznać modyfikacje

zalecić nowe badanie.

Konkludując wg mnie musi być homo na mocowanie foteli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

mam Pandę Van-a "zamienić "na osobówkę.

dokupiono fabryczne siedzenia tył.pasy,

założenie nie sprawiło kłopotu -wyjecie plastikowych zaslepek imamy fabryczne mocowanie foteli i pasów

PYTANIE?

Mam dostep do danych homo vana i osobówki

Jak wpisze dane osobówki(a tak zrobię) to będzie coś innego jak na tabliczce :roll:

I czy taka przeróbka jest ok

9.1.Jakakolwiek modyfikacja typu pojazdu w odniesieniu do siedzeń,ich mocowań lub zagłowków wymaga powiadomienia służby administracyjnej,która udzieliła homologacji typu pojazdu.

 

van:

dmc-1360kg

dmc zesp-2160kg

masa własna-855kg

 

osobowy:

dmc-1255kg

dmc zesp-2055kg

masa wł-840kg

 

dodano:

katalog ITS ma identyczne dane dla osobówki (5osób) ,jak zamieszczone powyżej dla VANa :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.