mirek.g Napisano 25 Lipiec 2009 Share Napisano 25 Lipiec 2009 Sory za to pytanie ,ale skąd WK po pierwszym badaniu bierze wartość F.3 ,skoro nie ma tego w DIP-e ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 25 Lipiec 2009 Share Napisano 25 Lipiec 2009 A jakby tak dodać G.+O.1 być może stąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Lipiec 2009 Share Napisano 25 Lipiec 2009 F.3 to DMC zespołu pojazdów czyli DMC pojazdu + DMC przyczepy. W DR ciągników samochodowych jest ona obowiązkowa , a jest w świadectwach homologacji i na każdej tabliczce znamionowej jako druga pozycja po DMC pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 25 Lipiec 2009 Share Napisano 25 Lipiec 2009 Uważam, że dopóki prawo stanowić będą dyletanci i nieuki dotąd w przepisach będzie pełno niejasności i różnej interpretacji nawet w podstawowych kwestiach. Spójrzmy: DMC jest ustalana administracyjnie na terenie danego kraju. To skąd producent pojazdu np. w USA ma wiedzieć jakie przepisy będą obowiązywały w państwie do którego trafi dany pojazd w ramach importu prywatnego za ileś tam lat? On tego nie wie więc wybija MMC czyli wartość na jaką pojazd skonstruował. A u nas się upierają, że to jest DMC. Na podstawie czego ustala się DMC? Ograniczają ją przepisy. Tak jak ograniczają np. dopuszczalny nacisk osi. Przecież każdy wie jaka jest w Polsce DMC pojazdu dwuosiowego. Jeżeli MMC pojazdu jest mniejsza od DMC pojazdu dwuosiowego (a tak jest w przypadku samochodów osobowych jakimi poruszamy się na co dzień) wtedy jego rzeczywista masa całkowita musi byś co najwyżej równa jego MMC. Jeśli natomiast jego MMC jest wyższa od DMC (administracyjnego) , a tak jest czasami w przypadku ciężarówek, wtedy jego rzeczywista masa całkowita nie może nigdy przekroczyć tej właśnie, ograniczonej przepisami krajowymi masy. Kiedyś mieliśmy w Polsce sytuację, że DMC pojazdu dwuosiowego nie mogła przekroczyć 16t. Były ciężarówki, które miały MMC np. 18t i tyle miały wybite na tabliczce, wydziały komunikacji wpisywały w DR (i słusznie) DMC 16t. Czy miało to sens przy przyjęciu, że na tabliczce jest DMC? Marzy mi się dzień, że ktoś mądry kiedyś poświęci ileś tam ze swego cennego czasu i uporządkuje ten bałagan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Lipiec 2009 Share Napisano 25 Lipiec 2009 skąd WK po pierwszym badaniu bierze wartość F.3 ,skoro nie ma tego w DIP-e Ja osobiście np. tą wartość dopisuję w uwagach zaświadczenia. Dla każdego pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 25 Lipiec 2009 Share Napisano 25 Lipiec 2009 A jakby tak dodać G.+O.1 być może stąd? Raczej "F2" + "O1" ponieważ "G" to masa własna i nijak ma się do parametru "F3" Jeżeli MMC pojazdu jest mniejsza od DMC pojazdu dwuosiowego (a tak jest w przypadku samochodów osobowych jakimi poruszamy się na co dzień) wtedy jego rzeczywista masa całkowita musi byś co najwyżej równa jego MMC. Chyba coś tu się zakręciłeś Maksymalna masa całkowita to nic innego jak maksimum możliwości obciążenia danego pojazdu. Dopuszczalna masa całkowita, to parametr regulowany przepisami. Tak więc jeśli MMC jest wyższa niż DMC to OK, ale odwrotnie to już jest jest to nielogiczne i nie musi tego regulować żaden przepis więc nie wiem do czego zmierzasz. Marzy mi się dzień, że ktoś mądry kiedyś poświęci ileś tam ze swego cennego czasu i uporządkuje ten bałagan. Mi również, ale niestety jest to tak realne jak dzień w którym kibice Legii Warszawa, Arki Gdynia i Wisły Kraków będą wspólnie oglądali mecze ligowe Ja osobiście np. tą wartość dopisuję w uwagach zaświadczenia. Dla każdego pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 26 Lipiec 2009 Share Napisano 26 Lipiec 2009 Raczej "F2" + "O1" ponieważ "G" to masa własna i nijak ma się do parametru "F3" To byłaby totalna głupota. F3 wcale nie musi być suma F2 i O1, za to moze byc mniejsze, wiec wpisanie jako sumy moze doprowadzic do tragedi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 26 Lipiec 2009 Share Napisano 26 Lipiec 2009 F3 wcale nie musi być suma F2 i O1 Nie musi być ale w pojazdach nowych w 99%-ach jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Lipiec 2009 Share Napisano 26 Lipiec 2009 F3 wcale nie musi być suma F2 i O1 Dokładnie. Ja akurat zazwyczaj biorę tą wartość z tabliczki znamionowej. Schody zaczynają się jak tabliczki brak, wtedy w ruch idą katalogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Lipiec 2009 Share Napisano 26 Lipiec 2009 Schody się również zaczynają jak ten parametr ktoś strzeli z sumy tych dwóch pozycji a na tabliczce znamionowej jest inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Lipiec 2009 Share Napisano 26 Lipiec 2009 Już o tym rozmawialiśmy - masa zespołu - czy to maksymalna, czy dopuszczalna nie musi być suma odpowiednich mas składowych przyczepy i pojazdu. Bywa niższa i z pewnością w więcej niż jednym przypadku na 100. On tego nie wie więc wybija MMC czyli wartość na jaką pojazd skonstruował. A u nas się upierają, że to jest DMC. I tu jest pies pogrzebany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 27 Lipiec 2009 Share Napisano 27 Lipiec 2009 Jeżeli MMC pojazdu jest mniejsza od DMC pojazdu dwuosiowego (a tak jest w przypadku samochodów osobowych jakimi poruszamy się na co dzień) wtedy jego rzeczywista masa całkowita musi byś co najwyżej równa jego MMC. Chyba coś tu się zakręciłeś Maksymalna masa całkowita to nic innego jak maksimum możliwości obciążenia danego pojazdu. Dopuszczalna masa całkowita, to parametr regulowany przepisami. Tak więc jeśli MMC jest wyższa niż DMC to OK, ale odwrotnie to już jest jest to nielogiczne i nie musi tego regulować żaden przepis więc nie wiem do czego zmierzasz. Dla mnie logiczne jest, że DMC pojazdu silnikowego dwuosiowego w Polsce wynosi 18t. Tak ustaliła nasza polska administracja i żaden dwuosiowy samochód (czy to osobowy, czy ciężarowy) nie może tej wartości przekroczyć bez odstępstw. I logiczne dla mnie jest, że każdy producent projektuje i oblicza samochody na różne MMC. Dlatego ma tabliczkach znamionowych podaje tę wartość. Oczywiście nasze bałaganiarskie przepisy twierdzą, że to jest DMC pojazdu co dla mnie nie jest logiczne, bo jaki wpływ nasza administracja miała na tę wartość wybitą na tabliczce znamionowej dla pojazdu wyprodukowanego np. w Brazylii. Żadną. No więc jest to wartość administracyjna?? Może to brzmi jak herezja, a raczej na pewno tak brzmi. Ja na co dzień też podaję tę wartość jako DMC pojazdu bo nie mam innej możliwość. Gdyby to zależało ode mnie to w rubryce DMC pisałbym 18t a w rubryce MMC wartość odczytaną z tabliczki i wtedy rzeczywista masa całkowita pojazdu nie może przekroczyć mniejszej z tych wartości. Czy widzisz jakiś logiczny błąd w moim rozumowaniu? Poza tym, że jest sprzeczne z tym co robimy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 31 Marzec 2013 Share Napisano 31 Marzec 2013 Rzecz dotyczy samochodu Kia Sorento ,osobowy ,wielozadaniowy,włoski dowód : F2-2600 F3-5400 O1-2800 F2 i F3 na tabliczce identyczne Moje pytanie dotyczy tego jakie należy wpisać wartości MMC i DMC zestawu w DIP. Znalazłem wiele podobnych tematów ale konkretnie niczego nie wyłuskałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 31 Marzec 2013 Share Napisano 31 Marzec 2013 Co Cię tu niepokoi, skoro jest to samochód terenowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 31 Marzec 2013 Share Napisano 31 Marzec 2013 Wpisałem jak jest i nie mam pewności, bo nigdzie nie jest to zapisane że jest to terenowy ,co prawda jest to sprawa konstrukcji pojazdu,ale myślałem ,że mimo to może należy obniżyć do wartości dopuszczalnej określonej przepisami krajowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 31 Marzec 2013 Share Napisano 31 Marzec 2013 Na drodze obowiązują wartości rzeczywiste. W DIP wpisujesz konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Marzec 2013 Share Napisano 31 Marzec 2013 Co Cię tu niepokoi, skoro jest to samochód terenowy ? A co to ma do rzeczy, że terenowy? Nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 Wracając do tematu,proszę o jakąś wskazówkę jak Wy koledzy postępujecie w takiej sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 jak Wy koledzy postępujecie w takiej sytuacji Ja był bym skłonny ograniczyć masę przyczepy do 2600 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 Ja był bym skłonny ograniczyć masę przyczepy do 2600 kg. Pytanie tylko, czy przy ciągnięciu przyczepy DMC pojazdu nie wzrasta (może być taki zapis w homologacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 Faktycznie już kiedyś michal_k, tego dowiodłeś. Najprościej to by było odczytać nr homo z TZ i sprawdzić w katalogu ITS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 Ja był bym skłonny ograniczyć masę przyczepy do 2600 kg. Raczej niemożliwe, bo zarówno w DiP-ie jak i DR podajemy MMC przyczepy a to ustala producent pojazdu. DMC przyczepy i tak jest ograniczone niezależnie od tego jaką MMC ustalił producent. Wiadomo,że to DMC nie może przekraczać masy pojazdu czyli ostatecznie DMC pojazdu. Stąd tak czy tak, przyczepa nie może mieć DMC większego niż 2600 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 Stąd tak czy tak, przyczepa nie może mieć DMC większego niż 2600 kg. Ale problem jest przy DMC zespołu, z którego wynika, że DMC przyczepy jest większe niż DMC pojazdu (o ile DMC pojazdu nie zmienia się przy ciągnięciu przyczepy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 jest przy DMC zespołu, z którego wynika, że DMC przyczepy jest większe niż DMC pojazdu (o ile DMC pojazdu nie zmienia się przy ciągnięciu przyczepy). To i tak nie zmienia tego że DMC przyczepy nie może być większe niż masa pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Kwiecień 2013 Share Napisano 1 Kwiecień 2013 To i tak nie zmienia tego że DMC przyczepy nie może być większe niż masa pojazdu. Załóżmy hipotetycznie, że w homologacji jest zapis typu "podczas ciągnięcia przyczepy DMC pojazdu wzrasta do 2700 kg" - wtedy byłoby OK (DMC pojazdu 2700 + DMC przyczepy 2700 dałoby zespół 5400). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.