Skocz do zawartości

zmiana miejsc w samochodzie z 1957roku


PAWEŁ.S

Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegów diagnostów nurtuje mnie takie zagadnienie zmiana konstrukcyjna w pojezdzie z 1957r

Zmiana ma polegac na ilości miejsc siedzących Chodzi dokładnie o samochód marki GAZ 69 który jest

moją własnoscią jest on zarejstrowany jako cieżarowo osobowy , 2 miesca + 500kg ladunku. mam

jeszcze jeden taki samochód zarejstrowany na 6 osób Tylne siedzenia to ławki skierowane wzdłuz do

kierunku jazdy (fabryczne)

moje pytanie brzmi jak przystosowac pojazd jezeli chciałbym zmienic liczbe miejsc siedzących.

Miejsc kotwiczenia pasów i samych pasów brak i jeszcze te ławki i jeszcze jedno jest to karoseria

otwarta Prosze o odpowiedz bo sam nie robie zmian konstrukcyjnych bo moja stacja nie jest uprawniona i

nie jestem w temacie z taki rzeczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Problem taki jak w tytule, jedynie inny rocznik. Klient przyjechał na stację odesłany z WK. Kupił Gaza 69 z '59 roku. W dowodzie ma ciężarowy. W adnotacjach urzędowych wpis: ładowność 500kg+ 2 osoby lub 0kg+8 osób. Ma coś z tym zrobić bo inaczej mu nie przerejestrują na niego. Chciałby mieć więcej niż dwa miejsca, ale jak to przeskoczyć? Z tyłu ma te nieszczęsne ławki ustawione bokiem do kierunku jazdy. Może ktoś z kolegów robił coś podobnego? Szkoda tego "gazika", bo w dość dobrym stanie. Na zabytek może nie przejść bo ma zamontowany "górny" silnik. Pomóżcie jeśli możecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W adnotacjach urzędowych wpis: ładowność 500kg+ 2 osoby lub 0kg+8 osób.

Podejrzewam, że nie trzeba tu zmian konstrukcyjnych tylko ustalenie danych. Wówczas określenie liczby miejsc na 8 przy ładowności (500 + 2 osoby czyli 75 na kierowcę i 68 pasażer) daje nam wynik 643kg i wszystko gra. Ładowność tego pojazdu to również osoby więc klient ma do wyboru czy wiezie ludzi czy towar w granicach ładowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że nie trzeba tu zmian konstrukcyjnych

 

Zmiany konstrukcyjne w tym przypadku nawet odradzam bo musiały by spełniać nowe wymogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W adnotacjach urzędowych wpis: ładowność 500kg+ 2 osoby lub 0kg+8 osób.

Podejrzewam, że nie trzeba tu zmian konstrukcyjnych tylko ustalenie danych. Wówczas określenie liczby miejsc na 8 przy ładowności (500 + 2 osoby czyli 75 na kierowcę i 68 pasażer) daje nam wynik 643kg i wszystko gra. Ładowność tego pojazdu to również osoby więc klient ma do wyboru czy wiezie ludzi czy towar w granicach ładowności.

Jak pogodzić pojazd ciężarowy i 8 miejsc :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pogodzić pojazd ciężarowy i 8 miejsc :?:

O tak : samochód ciężarowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą; (Prawo o ruchu drogowym art 2 pkt 42)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zostawimy ciężarowy to jest problem z miejscami. I nie chodzi tylko o cyfrę ale również o rozmieszczenie na pojeździe (miejsca dla pasażerów w przestrzeni ładunkowej) -chociaż w tym roczniku mogłoby zostać, ale jeśli zostawimy 8 miejsc to nie wyda ładowności. Ławki umieszczone bokiem do kierunku jazdy w pojeździe zarejestrowanym w tym roczniku mogłyby zostać, ale trzeba by go nazwać osobowym. A to już zmiana, a co za tym idzie kolejny problem, bo przeróbka taka musi być wykonana przez uprawniony warsztat i fotele muszą być zamontowane w oryginalnych punktach mocowania ( a co z pasami?). I czy w takim układzie można zostawić te ławki na boku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy w takim układzie można zostawić te ławki na boku.

Oczywiście:

2a) (33) siedzenia nie mogą być skierowane bokiem do kierunku jazdy. Za siedzenia skierowane bokiem do kierunku jazdy uważa się takie, których pionowa środkowa płaszczyzna wzdłużna tworzy kąt nie mniejszy niż 10° z pionową środkową płaszczyzną wzdłużną pojazdu. Przepis nie dotyczy pojazdu zarejestrowanego przed dniem 20 października 2007 r., pojazdu pogotowia ratunkowego, motoroweru, motocykla, pojazdu

czterokołowego oraz samochodu ciężarowego, ciągnika samochodowego, samochodu specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej większej niż 3,5 t, autobusu z miejscami dla pasażerów stojących, a także zarejestrowanego po raz pierwszy do dnia 20 października 2010 r. autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej większej niż 10 t, w którym siedzenia skierowane bokiem do kierunku jazdy są skupione w tyle pojazdu w celu utworzenia zintegrowanej kanapy o najwyżej 10 miejscach siedzących;(Dz.U.32 paragraf 8 ust 4 pkt 2a)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
bo przeróbka taka musi być wykonana przez uprawniony warsztat i fotele muszą być zamontowane w oryginalnych punktach mocowania .

 

No tak,to wytłumacz mi jakie to zmiany konstrukcyjne może wykonać przedsiębiorca,które to zmiany, spowodują zmiane danych w dowodzie rejestracyjnym oprócz zmiany rodzaju?

Dlaczego przedsiębiorca nie może zabudować siedzeń w punktach kotwiczenia nie oryginalnych? Jeżeli może dokonywać zmiany konstrukcyjne a punkty kotwiczenia do takich należą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego przedsiębiorca nie może zabudować siedzeń w punktach kotwiczenia nie oryginalnych? Jeżeli może dokonywać zmiany konstrukcyjne a punkty kotwiczenia do takich należą?

Przedsiębiorca musi zamontować siedzenia w miejscach konstrukcyjnie do tego przewidzianych przez producenta danego pojazdu.

Podstawa prawna: Dz.U. 155 załącznik1 pkt. 9.1.7

 

Pasy bezpieczeństwa również : 9.1.12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedsiębiorca musi zamontować siedzenia w miejscach konstrukcyjnie do tego przewidzianych przez producenta danego pojazdu.

Podstawa prawna: Dz.U. 155 załącznik1 pkt. 9.1.7

 

Pasy bezpieczeństwa również : 9.1.12

 

Przepis ten dotyczy chyba tylko połowy Polski, gdyż Busy ciężarowe, przerobione na autobusy tych warunków nie spełniają a jednak jeżdżą,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego przedsiębiorca nie może zabudować siedzeń w punktach kotwiczenia nie oryginalnych? Jeżeli może dokonywać zmiany konstrukcyjne a punkty kotwiczenia do takich należą?

Przedsiębiorca musi zamontować siedzenia w miejscach konstrukcyjnie do tego przewidzianych przez producenta danego pojazdu.

Podstawa prawna: Dz.U. 155 załącznik1 pkt. 9.1.7

 

Pasy bezpieczeństwa również : 9.1.12

 

I jeszcze pytanie;czy aby przedsiębiorca nie jest "producentem"w/g PoRD?

Jakoś w Dz.U.155 zał.1 pkt.9.1.7 nie ma tego podkreślonego j/w :-? Jest;dla danego typu pojazdu. jakoś to wszystko do siebie nie pasuje.Przed wejściem w życie Dz.U.155 Kowal mógł zabudować siedzenia a teraz nawet przedsiębiorca nie ma prawa dokonać zmian a PoRD mu tego nie zabrania!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie;czy aby przedsiębiorca nie jest "producentem"w/g PoRD?

 

Niestety "markes30" interpretuje ten zapis prawidłowo i szkoda, że niewielu oprócz niego,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wejściem w życie Dz.U.155 Kowal mógł zabudować siedzenia a teraz nawet przedsiębiorca nie ma prawa dokonać zmian a PoRD mu tego nie zabrania!?

Teraz również może to wykonać kowal pod warunkiem prowadzenia obok kowalstwa stosownej działalności z tą różnicą, że obecnie siedzeń nie może zamontować tak jak kiedyś w dowolny sposób byle trwale do nadwozia tylko w miejscach przeznaczonych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz zadam pytanie czy do zmian"konstrukcyjnych " ma prawo tylko" producent" w dosłownym tego sława znaczeniu, czy i przedsiębiorca zgodnie z PoRD?

Czy przedsiębiorca nie może wykonywac konstrukcyjnych punktów kotwiczenia!?

To tak z ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie;czy aby przedsiębiorca nie jest "producentem"w/g PoRD?

Jakoś w Dz.U.155 zał.1 pkt.9.1.7 nie ma tego podkreślonego j/w :-? Jest;dla danego typu pojazdu. jakoś to wszystko do siebie nie pasuje.Przed wejściem w życie Dz.U.155 Kowal mógł zabudować siedzenia a teraz nawet przedsiębiorca nie ma prawa dokonać zmian a PoRD mu tego nie zabrania!?

 

Przedsiębiorca może być producentem SAM-a, lub zabudowy a nie przy przeróbce.

 

Dz. 155 nic nie zmienił w tej kwestii tylko po prostu to było nie dopowiedziane w końcu zostało uregulowane czarne na białym i kowal nie ma nic do tego.

 

Przedsiębiorca ma prawo dokonać zmian, ale nie mogą być one niezgodne z przepisami. Zawsze tak było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszyscy ci co przerabiają cięzarówki na BUSy działają nielegalnie????

Chociaż dokonują tego profesjonalnie???

To dlaczego dalej działają!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mi wytłumaczyć, dlaczego ten samochód nie może zostać samochodem ciężarowym?

 

I drugi punkt - jeśli mówimy wyłącznie o zmianach liczby miejsc (a nie zmianie rodzaju pojazdu) to dlaczego nie mogę jej zrobić we własnym zakresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż dokonują tego profesjonalnie???

 

że jak??????????

 

Wybacz, ale 90 procent busów ma fotele przykręcone przez blachę i zazwyczaj wyliczeniowa masa pasażerów przekracza ładowność.

 

Dlatego omijają mnie szerokim łukiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę mi wytłumaczyć, dlaczego ten samochód nie może zostać samochodem ciężarowym?

 

I drugi punkt - jeśli mówimy wyłącznie o zmianach liczby miejsc (a nie zmianie rodzaju pojazdu) to dlaczego nie mogę jej zrobić we własnym zakresie?

 

Drugi punkt - bo to jest teraz zmiana konstrukcyjna zgodnie z Dz.U.155 zal 1pkt 9.1.7 a wcześniej tego nie było !

 

[ Dodano: 03-02-2010, 21:54 ]

Chociaż dokonują tego profesjonalnie???

 

że jak??????????

 

.

Psuj nie widziałeś niemieckich busów z powiększoną ilością miejsc,które sprowadzane były do Polski!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to jest teraz zmiana konstrukcyjna

 

OK - ale gdzie jest zapis, że zmian konstrukcyjnych nie mogę dokonywać sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - ale gdzie jest zapis, że zmian konstrukcyjnych nie mogę dokonywać sam?

 

A masz odpowiedni PKD ? Jak tak to możesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz odpowiedni PKD ? Jak tak to możesz...

 

Ale proszę mi pokazać w przepisach:

a) gdzie jest wymóg, że w ogóle muszę być przedsiębiorcą

b) jakie PKD jest odpowiednie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.