Psuj Napisano 4 Luty 2010 Share Napisano 4 Luty 2010 Ale proszę mi pokazać w przepisach: Wnerwić chcesz ludzi, czy namieszać trochę? Pisz jasno o co chodzi a nie ogólnik "zmian konstrukcyjnych" Dorze wiesz co w PORD pisze. Kwestia interpretacji czy obejmie to tylko rodzaj czy podrodzaj też. Bo dokładając foteli zawsze może się zmienić z vana/wielozadaniowego na ciężarowo-osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2010 Share Napisano 4 Luty 2010 Jak kwestia interpretacji? W PoRD jest wyraźny zapis, że przedsiębiorca jest wymagany wyłącznie dla zmian skutkujących ZMIANĄ RODZAJU POJAZDU. To o czy Wy piszecie to jest nadinterpretacja!! Nie ma tam słowa o żadnych innych zmianach, więc póki nie zmieniam rodzaju pojazdu mogę we własnym zakresie robić co mi się żywnie podoba!!! Jest to zresztą jedyne miejsce w całym PoRD gdzie stawia się dla podmiotu dokonującego zmian jakiekolwiek wymagania - bo już nawet dla producenta pojazdu takich wymogów nie ma - ba - producent pojazdu nie musi być nawet podmiotem gospodarczym!! Trzymajmy się faktów: PRZEDSIĘBIORCA TYLKO PRZY ZMIANIE RODZAJU POJAZDU. Koniec! A co do profilu działalności - ma być odpowiedni - ale jaki?? Bo to wynika tylko z wyjaśnień MI - i to dość niespójnych moim zdaniem... Naprawa i obsługa pojazdów - czyli Heniek w garażu może zakładać fotele - inne nie tak? A działalność związana z produkcją nadwozi samochodowych? W świetle wytycznych MI nie jest stosowna, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Luty 2010 Share Napisano 4 Luty 2010 Trzymajmy się faktów: PRZEDSIĘBIORCA TYLKO PRZY ZMIANIE RODZAJU POJAZDU. Koniec! A co do profilu działalności - ma być odpowiedni - ale jaki?? Bo to wynika tylko z wyjaśnień MI - i to dość niespójnych moim zdaniem... Naprawa i obsługa pojazdów - czyli Heniek w garażu może zakładać fotele - inne nie tak? A działalność związana z produkcją nadwozi samochodowych? W świetle wytycznych MI nie jest stosowna, tak? Tylko wszystkie te zagadnienia dotyczą WK i jest to ich problem a nie SKP. SKP ma wykonać badanie techniczne czy przebudowa została zgodnie z warunkami technicznymi a następnie klient ma w WK przedstawić dokument z przebudowy jeżeli takowy jest niezbędny i wówczas WK decyduje czy przedstawione dokumenty czyli zaświadczenie z badania i oświadczenie o przebudowie jeżeli takowe jest niezbędne są wystarczające do dokonania zmian danych w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 4 Luty 2010 Share Napisano 4 Luty 2010 Z tą zmianą liczby miejsc w pojeździe to trzeba rozróżnić, czy się tę liczbę zmniejsza czy zwiększa. Bo o ile zmniejszyć liczbę miejsc mógłby sam właściciel (tak jak pisze "blakop") i nie obniżyłoby to poziomu bezpieczeństwa, o tyle, jeśli ów właściciel chciałby tych miejsc dołożyć, to już pojawiłoby się w tym momencie sporo problemów natury konstrukcyjno-prawnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2010 Share Napisano 4 Luty 2010 A ja tak nie myślę. Jeśli fotele dokładam w miejsce fabryczne do tego przewidziane, realizując to za pomoca fabrycznych foteli dedykowanych do tego modelu to nie widzę tu miejsca na problemy. Jesli zaś płyta podłogowa nie jest do tego przystosowana, to i ja i Ty i zakład "naprawa i obsługa pojazdów" nie zrobi tego prawidłowo, o ile w ogóle jest możliwość prawidłowego przeprowadzenia takiej operacji. I dokładnie - jesli gdziekolwiek miałby powstać problem, to tylko w WK, a nie SKP, której nie powinno obchodzić kto dokonał tych zmian, a jedynie czy są one zgodne z przepisami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Luty 2010 Share Napisano 5 Luty 2010 I dokładnie - jesli gdziekolwiek miałby powstać problem, to tylko w WK, a nie SKP, której nie powinno obchodzić kto dokonał tych zmian, a jedynie czy są one zgodne z przepisami. Ano tyż prawda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 5 Luty 2010 Share Napisano 5 Luty 2010 Proszę mi wytłumaczyć, dlaczego ten samochód nie może zostać samochodem ciężarowym? Może zostać a nawet powinien. A gdyby właściciel zadowolił się dwoma miejscami to sprawa byłaby prosta. Liczba miejsc dwa, ładowność 500kg. Ale on chce mieć chociaż 5 miejsc a WK oczekuje badania, w zaświadczeniu z którego będzie podane konkretnie: rodzaj pojazdu, liczba miejsc, dopuszczalna ładowność. I tu zaczyna się problem "rubryczkowy" bo nie chcą uwzględnić, że może mieć podane dwojako 8 osób lub dwie osoby plus 500kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 5 Luty 2010 Share Napisano 5 Luty 2010 A ja tak nie myślę. Jeśli fotele dokładam w miejsce fabryczne do tego przewidziane, realizując to za pomoca fabrycznych foteli dedykowanych do tego modelu to nie widzę tu miejsca na problemy. Ależ ja nawet nie pomyślałem, by w przypadku fabrycznych kotwień stwarzać problem. Myślałem, że piszemy o konkretach i nie zwracamy uwagi na niedoskonałość wypowiedzi. Oczywiście, że w przypadku przygotowania pojazdu przez producenta do zmian liczby miejsc, tej zmiany może dokonać właściciel. Nie potrzeba tu ustawowo uprawnionego przedsiębiorcy, gdyż nie zmienia się rodzaj pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Luty 2010 Share Napisano 15 Luty 2010 Problem taki jak w tytule, jedynie inny rocznik. Klient przyjechał na stację odesłany z WK. Kupił Gaza 69 z '59 roku. W dowodzie ma ciężarowy. W adnotacjach urzędowych wpis: ładowność 500kg+ 2 osoby lub 0kg+8 osób. Ma coś z tym zrobić bo inaczej mu nie przerejestrują na niego. Chciałby mieć więcej niż dwa miejsca, ale jak to przeskoczyć? Z tyłu ma te nieszczęsne ławki ustawione bokiem do kierunku jazdy. Może ktoś z kolegów robił coś podobnego? Szkoda tego "gazika", bo w dość dobrym stanie. Na zabytek może nie przejść bo ma zamontowany "górny" silnik. Pomóżcie jeśli możecie Uważam że należy zachować prawa nabyte i warunki techniczne jakie pojazd spełniał na dzień pierwszej rejestracji. Należy zostawić rodzaj pojazdu sam. ciężarowy liczba miejsc 8 ładowność 500kg+68+75=643kg. Wszelkie uwagi mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Luty 2010 Share Napisano 15 Luty 2010 Też tak uważam. Wpisujemy wartości maksymalne - żadne tam dodawanie, a właściciel realizując przewóz musi uważać, aby nie przekroczyć DMC, niezależnie od tego w jakich proporcjach będzie wiózł ładunek/ludzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.