PAWEŁ.S Napisano 13 Sierpień 2009 Share Napisano 13 Sierpień 2009 witam kolegów diagnostów nurtuje mnie takie zagadnienie zmiana konstrukcyjna w pojezdzie z 1957r Zmiana ma polegac na ilości miejsc siedzących Chodzi dokładnie o samochód marki GAZ 69 który jest moją własnoscią jest on zarejstrowany jako cieżarowo osobowy , 2 miesca + 500kg ladunku. mam jeszcze jeden taki samochód zarejstrowany na 6 osób Tylne siedzenia to ławki skierowane wzdłuz do kierunku jazdy (fabryczne) moje pytanie brzmi jak przystosowac pojazd jezeli chciałbym zmienic liczbe miejsc siedzących. Miejsc kotwiczenia pasów i samych pasów brak i jeszcze te ławki i jeszcze jedno jest to karoseria otwarta Prosze o odpowiedz bo sam nie robie zmian konstrukcyjnych bo moja stacja nie jest uprawniona i nie jestem w temacie z taki rzeczami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 13 Sierpień 2009 Share Napisano 13 Sierpień 2009 z 2 na 6 czy z 6 na 2??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWEŁ.S Napisano 14 Sierpień 2009 Autor Share Napisano 14 Sierpień 2009 z 2 na 6 albo na 8bo tez były takie rejestrowane [ Dodano: 14-08-2009, 14:00 ] ogólnie to na 6 starczy bo bedzie tłok na zlocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 18 Styczeń 2010 Share Napisano 18 Styczeń 2010 Problem taki jak w tytule, jedynie inny rocznik. Klient przyjechał na stację odesłany z WK. Kupił Gaza 69 z '59 roku. W dowodzie ma ciężarowy. W adnotacjach urzędowych wpis: ładowność 500kg+ 2 osoby lub 0kg+8 osób. Ma coś z tym zrobić bo inaczej mu nie przerejestrują na niego. Chciałby mieć więcej niż dwa miejsca, ale jak to przeskoczyć? Z tyłu ma te nieszczęsne ławki ustawione bokiem do kierunku jazdy. Może ktoś z kolegów robił coś podobnego? Szkoda tego "gazika", bo w dość dobrym stanie. Na zabytek może nie przejść bo ma zamontowany "górny" silnik. Pomóżcie jeśli możecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Styczeń 2010 Share Napisano 18 Styczeń 2010 W adnotacjach urzędowych wpis: ładowność 500kg+ 2 osoby lub 0kg+8 osób. Podejrzewam, że nie trzeba tu zmian konstrukcyjnych tylko ustalenie danych. Wówczas określenie liczby miejsc na 8 przy ładowności (500 + 2 osoby czyli 75 na kierowcę i 68 pasażer) daje nam wynik 643kg i wszystko gra. Ładowność tego pojazdu to również osoby więc klient ma do wyboru czy wiezie ludzi czy towar w granicach ładowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 Podejrzewam, że nie trzeba tu zmian konstrukcyjnych Zmiany konstrukcyjne w tym przypadku nawet odradzam bo musiały by spełniać nowe wymogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 W adnotacjach urzędowych wpis: ładowność 500kg+ 2 osoby lub 0kg+8 osób. Podejrzewam, że nie trzeba tu zmian konstrukcyjnych tylko ustalenie danych. Wówczas określenie liczby miejsc na 8 przy ładowności (500 + 2 osoby czyli 75 na kierowcę i 68 pasażer) daje nam wynik 643kg i wszystko gra. Ładowność tego pojazdu to również osoby więc klient ma do wyboru czy wiezie ludzi czy towar w granicach ładowności. Jak pogodzić pojazd ciężarowy i 8 miejsc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Styczeń 2010 Share Napisano 20 Styczeń 2010 Jak pogodzić pojazd ciężarowy i 8 miejsc O tak : samochód ciężarowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków; określenie to obejmuje również samochód ciężarowo-osobowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu ładunków i osób w liczbie od 4 do 9 łącznie z kierowcą; (Prawo o ruchu drogowym art 2 pkt 42) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 20 Styczeń 2010 Share Napisano 20 Styczeń 2010 Jeśli zostawimy ciężarowy to jest problem z miejscami. I nie chodzi tylko o cyfrę ale również o rozmieszczenie na pojeździe (miejsca dla pasażerów w przestrzeni ładunkowej) -chociaż w tym roczniku mogłoby zostać, ale jeśli zostawimy 8 miejsc to nie wyda ładowności. Ławki umieszczone bokiem do kierunku jazdy w pojeździe zarejestrowanym w tym roczniku mogłyby zostać, ale trzeba by go nazwać osobowym. A to już zmiana, a co za tym idzie kolejny problem, bo przeróbka taka musi być wykonana przez uprawniony warsztat i fotele muszą być zamontowane w oryginalnych punktach mocowania ( a co z pasami?). I czy w takim układzie można zostawić te ławki na boku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Styczeń 2010 Share Napisano 20 Styczeń 2010 I czy w takim układzie można zostawić te ławki na boku. Oczywiście: 2a) (33) siedzenia nie mogą być skierowane bokiem do kierunku jazdy. Za siedzenia skierowane bokiem do kierunku jazdy uważa się takie, których pionowa środkowa płaszczyzna wzdłużna tworzy kąt nie mniejszy niż 10° z pionową środkową płaszczyzną wzdłużną pojazdu. Przepis nie dotyczy pojazdu zarejestrowanego przed dniem 20 października 2007 r., pojazdu pogotowia ratunkowego, motoroweru, motocykla, pojazdu czterokołowego oraz samochodu ciężarowego, ciągnika samochodowego, samochodu specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej większej niż 3,5 t, autobusu z miejscami dla pasażerów stojących, a także zarejestrowanego po raz pierwszy do dnia 20 października 2010 r. autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej większej niż 10 t, w którym siedzenia skierowane bokiem do kierunku jazdy są skupione w tyle pojazdu w celu utworzenia zintegrowanej kanapy o najwyżej 10 miejscach siedzących;(Dz.U.32 paragraf 8 ust 4 pkt 2a) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz p. Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 bo przeróbka taka musi być wykonana przez uprawniony warsztat i fotele muszą być zamontowane w oryginalnych punktach mocowania . No tak,to wytłumacz mi jakie to zmiany konstrukcyjne może wykonać przedsiębiorca,które to zmiany, spowodują zmiane danych w dowodzie rejestracyjnym oprócz zmiany rodzaju? Dlaczego przedsiębiorca nie może zabudować siedzeń w punktach kotwiczenia nie oryginalnych? Jeżeli może dokonywać zmiany konstrukcyjne a punkty kotwiczenia do takich należą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Dlaczego przedsiębiorca nie może zabudować siedzeń w punktach kotwiczenia nie oryginalnych? Jeżeli może dokonywać zmiany konstrukcyjne a punkty kotwiczenia do takich należą? Przedsiębiorca musi zamontować siedzenia w miejscach konstrukcyjnie do tego przewidzianych przez producenta danego pojazdu. Podstawa prawna: Dz.U. 155 załącznik1 pkt. 9.1.7 Pasy bezpieczeństwa również : 9.1.12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Przedsiębiorca musi zamontować siedzenia w miejscach konstrukcyjnie do tego przewidzianych przez producenta danego pojazdu. Podstawa prawna: Dz.U. 155 załącznik1 pkt. 9.1.7 Pasy bezpieczeństwa również : 9.1.12 Przepis ten dotyczy chyba tylko połowy Polski, gdyż Busy ciężarowe, przerobione na autobusy tych warunków nie spełniają a jednak jeżdżą,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz p. Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Dlaczego przedsiębiorca nie może zabudować siedzeń w punktach kotwiczenia nie oryginalnych? Jeżeli może dokonywać zmiany konstrukcyjne a punkty kotwiczenia do takich należą? Przedsiębiorca musi zamontować siedzenia w miejscach konstrukcyjnie do tego przewidzianych przez producenta danego pojazdu. Podstawa prawna: Dz.U. 155 załącznik1 pkt. 9.1.7 Pasy bezpieczeństwa również : 9.1.12 I jeszcze pytanie;czy aby przedsiębiorca nie jest "producentem"w/g PoRD? Jakoś w Dz.U.155 zał.1 pkt.9.1.7 nie ma tego podkreślonego j/w Jest;dla danego typu pojazdu. jakoś to wszystko do siebie nie pasuje.Przed wejściem w życie Dz.U.155 Kowal mógł zabudować siedzenia a teraz nawet przedsiębiorca nie ma prawa dokonać zmian a PoRD mu tego nie zabrania!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 I jeszcze pytanie;czy aby przedsiębiorca nie jest "producentem"w/g PoRD? Niestety "markes30" interpretuje ten zapis prawidłowo i szkoda, że niewielu oprócz niego,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Przed wejściem w życie Dz.U.155 Kowal mógł zabudować siedzenia a teraz nawet przedsiębiorca nie ma prawa dokonać zmian a PoRD mu tego nie zabrania!? Teraz również może to wykonać kowal pod warunkiem prowadzenia obok kowalstwa stosownej działalności z tą różnicą, że obecnie siedzeń nie może zamontować tak jak kiedyś w dowolny sposób byle trwale do nadwozia tylko w miejscach przeznaczonych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz p. Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Jeszcze raz zadam pytanie czy do zmian"konstrukcyjnych " ma prawo tylko" producent" w dosłownym tego sława znaczeniu, czy i przedsiębiorca zgodnie z PoRD? Czy przedsiębiorca nie może wykonywac konstrukcyjnych punktów kotwiczenia!? To tak z ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 I jeszcze pytanie;czy aby przedsiębiorca nie jest "producentem"w/g PoRD?Jakoś w Dz.U.155 zał.1 pkt.9.1.7 nie ma tego podkreślonego j/w Jest;dla danego typu pojazdu. jakoś to wszystko do siebie nie pasuje.Przed wejściem w życie Dz.U.155 Kowal mógł zabudować siedzenia a teraz nawet przedsiębiorca nie ma prawa dokonać zmian a PoRD mu tego nie zabrania!? Przedsiębiorca może być producentem SAM-a, lub zabudowy a nie przy przeróbce. Dz. 155 nic nie zmienił w tej kwestii tylko po prostu to było nie dopowiedziane w końcu zostało uregulowane czarne na białym i kowal nie ma nic do tego. Przedsiębiorca ma prawo dokonać zmian, ale nie mogą być one niezgodne z przepisami. Zawsze tak było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz p. Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Czyli wszyscy ci co przerabiają cięzarówki na BUSy działają nielegalnie???? Chociaż dokonują tego profesjonalnie??? To dlaczego dalej działają!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Proszę mi wytłumaczyć, dlaczego ten samochód nie może zostać samochodem ciężarowym? I drugi punkt - jeśli mówimy wyłącznie o zmianach liczby miejsc (a nie zmianie rodzaju pojazdu) to dlaczego nie mogę jej zrobić we własnym zakresie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Chociaż dokonują tego profesjonalnie??? że jak?????????? Wybacz, ale 90 procent busów ma fotele przykręcone przez blachę i zazwyczaj wyliczeniowa masa pasażerów przekracza ładowność. Dlatego omijają mnie szerokim łukiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz p. Napisano 3 Luty 2010 Share Napisano 3 Luty 2010 Proszę mi wytłumaczyć, dlaczego ten samochód nie może zostać samochodem ciężarowym? I drugi punkt - jeśli mówimy wyłącznie o zmianach liczby miejsc (a nie zmianie rodzaju pojazdu) to dlaczego nie mogę jej zrobić we własnym zakresie? Drugi punkt - bo to jest teraz zmiana konstrukcyjna zgodnie z Dz.U.155 zal 1pkt 9.1.7 a wcześniej tego nie było ! [ Dodano: 03-02-2010, 21:54 ] Chociaż dokonują tego profesjonalnie??? że jak?????????? . Psuj nie widziałeś niemieckich busów z powiększoną ilością miejsc,które sprowadzane były do Polski!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2010 Share Napisano 4 Luty 2010 bo to jest teraz zmiana konstrukcyjna OK - ale gdzie jest zapis, że zmian konstrukcyjnych nie mogę dokonywać sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Luty 2010 Share Napisano 4 Luty 2010 OK - ale gdzie jest zapis, że zmian konstrukcyjnych nie mogę dokonywać sam? A masz odpowiedni PKD ? Jak tak to możesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2010 Share Napisano 4 Luty 2010 A masz odpowiedni PKD ? Jak tak to możesz... Ale proszę mi pokazać w przepisach: a) gdzie jest wymóg, że w ogóle muszę być przedsiębiorcą b) jakie PKD jest odpowiednie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.