Skocz do zawartości

Jakie kary może zastosować WK wobec diagnostów


pawel3041

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mie mowcie mi ze to wina własciciela,kazdy analiztor ma na wyswietlaczu nastepny termin legalizacji inie bedzie wykonywal wpełnej alalizy oraz nie wykonasz wydruku spalin.

Idziesz i zgłaszasz właścicielowi a on mówi, że ok on to zrobi ale nie teraz i masz w dalszym ciągu wykonywać badania techniczne. Cóż uczynisz jak jesteś jedynym żywicielem rodziny z pięcioma kredytami do spłaty i gromadką dzieci na utrzymaniu? Życie nie jest tak proste jakby Ci się wydawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Regan55

    7

  • max72

    5

  • ARTUR2214

    5

  • adam1501

    4

ADAM1501 napisał:

Cóż uczynisz jak jesteś jedynym żywicielem rodziny z pięcioma kredytami do spłaty i gromadką dzieci na utrzymaniu?[/color] Życie nie jest tak proste jakby Ci się wydawało.

 

 

moge Ci tylko powiedziec pamietaj,za masz to najcenniejsze-dzieci...

i rob tak by CIe nie straciły.

Zapewniam CIe ,ze zaden przedsiebiorca za to ze odmówisz wykonania takiego BT []NIE UKAZE CE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy analiztor ma na wyswietlaczu nastepny termin legalizacji inie bedzie wykonywal wpełnej alalizy oraz nie wykonasz wydruku spalin.
Moj tak nie ma, a moze by wyszlo przy braku legalizacji :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Zapewniam CIe ,ze zaden przedsiebiorca za to ze odmówisz wykonania takiego BT NIE UKAZE CE

 

Mlody jestes jeszcze kolego co???

Zazdroszcze CI tej pewnosci siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mlody jestes jeszcze kolego co???

Zazdroszcze CI tej pewnosci siebie...

[

prowadze SKP od 1991 R.to sam przemysl czy młody?

 

a jesli nawet młody-? tzn wg CIebie ze nie mam racji

 

kolego TYTUS pamietaj ostarej zasadzie RWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie mie mowcie mi ze to wina własciciela,kazdy analiztor ma na wyswietlaczu nastepny termin legalizacji inie bedzie wykonywal wpełnej alalizy oraz nie wykonasz wydruku spalin.

 

jak łatwo kogoś osądzić

 

kolego, niestety jesteś w błędzie ponieważ, nie każdy analizator posiada na wyświetlaczu następny termin badania

 

a tak na marginesie, co z badaniami wykonywanymi analizatorami które w trakcie legalizacji okazały się niesprawne i musiały zostać poddane ponownej kalibracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o skasowanie mojego postu z załacznikem

możesz sam to zrobić

Post można zmieniać przez 2880 minut, = 48 h od momentu jego wysłania

:D

 

[ Dodano: 16-11-2009, 10:53 ]

ale już przepadło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak na marginesie, co z badaniami wykonywanymi analizatorami które w trakcie legalizacji okazały się niesprawne i musiały zostać poddane ponownej kalibracji

 

jesli robisz BT w okresie waznosci legalizaji to masz wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli robisz BT w okresie waznosci legalizaji to masz wszystko ok

 

nie chcę wchodzić w niepotrzebną polemikę, ale wg. Ciebie w takim przypadku (analizator niesprawny ale posiadający ważną legalizację ponowną) robimy badanie techniczne pojazdowi czy DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie chcę wchodzić w niepotrzebną polemikę, ale wg. Ciebie w takim przypadku (analizator niesprawny ale posiadający ważną legalizację ponowną) robimy badanie techniczne pojazdowi czy DR?

KOlego jesli nie sprawny to nie robisz BTwidze.ze nie ma dyskutowac.

ROb jak uwazasz ale potem niech nie lamentuje co ma zrobic bo wynik kontroli jest taki a nie inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Ta sama rzecz ma sie do dymomierzy,Panowie przeceiz w pamieci dymomierza mozan do tylu sprawdzic 3- 60badan i porownac z rejestrem.

 

Mozesz kolego rozwinac co to za dymomierz ktory zapamietuje wbrew naszej woli wykonane badania???

Bo moj tego nie potrafi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę nie w temacie ale może komuś się przyda.Jak mamy analizator popsuty albo w legalizacji to zawsze możemy sprawdzić pojazd wyposażony w pokładowe systemy diagnostyczne OBDII/EOBD przyrządem który musi mieć każda skp. Jest to dopuszczalne zgodnie z dz.u.155 nie trzeba zamykać stacji i cztery litery bezpieczne.Wykonujemy badania pojazdów z OBDII i diesle.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które auta mają OBDII/EOBD?

Generalnie należy przyjąć iż auta homologowane po:

- 1 stycznia 1996 roku w USA

- 1 stycznia 2001 roku w UE

- 1 stycznia 2002 roku w Polsce maję OBDII/EOBD.

Po naszych drogach jeździ bardzo wiele samochodów okresu przejściowego, to znaczy wyposażonych w standaryzowane złącza OBDII, podłączonych jednak do sterowników starszego typu nie mających nic wspólnego z OBDII (np. Ford, Volkswagen, Daewoo). Dodatkowe zamieszanie spowodowała również prowadzona na szeroką skalę polityka prowadzona przez koncerny motoryzacyjne. Polega ona na tym, iż te same pojazdy w zależności od kraju w którym mają być sprzedawane wyposażane są lub nie w system OBDII/EOBD.

 

A jak przyjedzie pojazd starszy :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które auta mają OBDII/EOBD?

Generalnie należy przyjąć iż auta homologowane po:

- 1 stycznia 1996 roku w USA

- 1 stycznia 2001 roku w UE

- 1 stycznia 2002 roku w Polsce maję OBDII/EOBD.

Po naszych drogach jeździ bardzo wiele samochodów okresu przejściowego, to znaczy wyposażonych w standaryzowane złącza OBDII, podłączonych jednak do sterowników starszego typu nie mających nic wspólnego z OBDII (np. Ford, Volkswagen, Daewoo). Dodatkowe zamieszanie spowodowała również prowadzona na szeroką skalę polityka prowadzona przez koncerny motoryzacyjne. Polega ona na tym, iż te same pojazdy w zależności od kraju w którym mają być sprzedawane wyposażane są lub nie w system OBDII/EOBD.

 

A jak przyjedzie pojazd starszy :o

 

 

 

To odstepujemy od badania.Chodzi mi o to że w dużej części skp jest tylko jeden analizator i w razie awarii lub legalizacji może wykonywać badania pojazdów z OBDII i diesli.W wiekszości właściciele skp mają ciśnienie na obrót i średnio interesuję ich to że diagnosta nadstawia cztery litery.W razie kontroli TDT zamkną stację do czasu powrotu analizatora a diagnosta może stracić uprawnienia za wykonanie badań niezgodnie z dz.u.

A tak jak będziemy robić przez ten czas OBDII i diesle to mam nac nie zrobią.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja nie bardzo rozumiem co to za nowe prawo tworzycie. Aby SKP mogła wykonywać badania techniczne musi posiadać poświadczenie TDT, które stwierdza, że stacja spełnia warunki lokalowe i wyposażenia. Awaria jakiegokolwiek urządzenia automatycznie wyłącza SKP z funkcjonowania, gdyż przestaje spełniać warunki. I nie piszcie tu pierdół, że jak się zepsuł analizator spalin to można wykonywać badania tylko diesli albo samochodów z OBDII/EOBD bo żaden przepis nie przewiduje takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja nie bardzo rozumiem co to za nowe prawo tworzycie. Aby SKP mogła wykonywać badania techniczne musi posiadać poświadczenie TDT, które stwierdza, że stacja spełnia warunki lokalowe i wyposażenia. Awaria jakiegokolwiek urządzenia automatycznie wyłącza SKP z funkcjonowania, gdyż przestaje spełniać warunki. I nie piszcie tu pierdół, że jak się zepsuł analizator spalin to można wykonywać badania tylko diesli albo samochodów z OBDII/EOBD bo żaden przepis nie przewiduje takiej możliwości.

 

 

przeczytaj dział IV dz.u.155 szczegółowy sposób pomiaru emisji itd.Jest tam taka możliwość.Mi chodzi o to że diagnosta odpowiada swoją d.... za to jak wykonuję badanie a właściciel to w razie czego zatrudni nowego diagnostę.Rozmawiałem z panem z TDT jak był na kontroli i powiedział że w podanym wyżej przypadku konsekwecję będą dotyczyły tylko właściciela a nie diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konsekwecję będą dotyczyły tylko właściciela a nie diagnosty.

 

a, świstaki siedziały i ......

 

[ Dodano: 17-11-2009, 21:04 ]

Awaria jakiegokolwiek urządzenia automatycznie wyłącza SKP z funkcjonowania, gdyż przestaje spełniać warunki

 

zgadzam się z Tobą, ale powiedz mi czy jetsteś pewny czy Twój analizator spalin w trakcie wykonywania badań technicznych jest sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale powiedz mi czy jetsteś pewny czy Twój analizator spalin w trakcie wykonywania badań technicznych jest sprawny

Bumaga to potwierdza....!!! :D /oczywiście z legalizacji/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale powiedz mi czy jetsteś pewny czy Twój analizator spalin w trakcie wykonywania badań technicznych jest sprawny

Bumaga to potwierdza....!!! :D /oczywiście z legalizacji/

Bumaga swoją drogą ale wiedza diagnosty jest nieoceniona. Czy jeżeli sprawdzasz 10 pojazdów i wszystko ok. to przy 11 analizator spalin ci nie podpada? Przecież widzisz wskazania. Mało tego w tej chwili praktycznie każdy analizator wyświetla awarię.

Chodzi o wypowiedz "max72"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi czy jetsteś pewny czy Twój analizator spalin w trakcie wykonywania badań technicznych jest sprawny

Działa. Ma legalizację. Reszta mi koło d... lata. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

 

codziennie po włączeniu muszę zrobić test szczelności sondy poboru spalin, a przed każdym pomiarem test pozostałości HC - musi być mniej niż 20 - większa wartość powoduje "strajk włoski"

takie cwane ustrojstwo z Radiotechniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiacie się analizatora spalin itp rzeczy .Ale czy któryś z panów bedąc takim "szczegółowcem" np. robi pomiar grubości tarczy hamulcowej ??? :P:P:P bo według logiki powinno się /ma wpływ na bezpieczeństwo/ a ... po co mam przytaczać setki takich przykładów proszę sobie dopowiedzieć resztę w jaki sposób przeprowadzacie badania???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy któryś z panów bedąc takim "szczegółowcem" np. robi pomiar grubości tarczy hamulcowej ???

Mozesz podać podst.prawną z której wynika ze muszę tą czynnośc wykonać w trakcie

OBT.... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.