adam1501 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 Panowie mie mowcie mi ze to wina własciciela,kazdy analiztor ma na wyswietlaczu nastepny termin legalizacji inie bedzie wykonywal wpełnej alalizy oraz nie wykonasz wydruku spalin. Idziesz i zgłaszasz właścicielowi a on mówi, że ok on to zrobi ale nie teraz i masz w dalszym ciągu wykonywać badania techniczne. Cóż uczynisz jak jesteś jedynym żywicielem rodziny z pięcioma kredytami do spłaty i gromadką dzieci na utrzymaniu? Życie nie jest tak proste jakby Ci się wydawało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 ADAM1501 napisał: Cóż uczynisz jak jesteś jedynym żywicielem rodziny z pięcioma kredytami do spłaty i gromadką dzieci na utrzymaniu?[/color] Życie nie jest tak proste jakby Ci się wydawało. moge Ci tylko powiedziec pamietaj,za masz to najcenniejsze-dzieci... i rob tak by CIe nie straciły. Zapewniam CIe ,ze zaden przedsiebiorca za to ze odmówisz wykonania takiego BT []NIE UKAZE CE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 kazdy analiztor ma na wyswietlaczu nastepny termin legalizacji inie bedzie wykonywal wpełnej alalizy oraz nie wykonasz wydruku spalin. Moj tak nie ma, a moze by wyszlo przy braku legalizacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Czesc Zapewniam CIe ,ze zaden przedsiebiorca za to ze odmówisz wykonania takiego BT NIE UKAZE CE Mlody jestes jeszcze kolego co??? Zazdroszcze CI tej pewnosci siebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Mlody jestes jeszcze kolego co??? Zazdroszcze CI tej pewnosci siebie... [prowadze SKP od 1991 R.to sam przemysl czy młody? a jesli nawet młody-? tzn wg CIebie ze nie mam racji kolego TYTUS pamietaj ostarej zasadzie RWD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Panowie mie mowcie mi ze to wina własciciela,kazdy analiztor ma na wyswietlaczu nastepny termin legalizacji inie bedzie wykonywal wpełnej alalizy oraz nie wykonasz wydruku spalin. jak łatwo kogoś osądzić kolego, niestety jesteś w błędzie ponieważ, nie każdy analizator posiada na wyświetlaczu następny termin badania a tak na marginesie, co z badaniami wykonywanymi analizatorami które w trakcie legalizacji okazały się niesprawne i musiały zostać poddane ponownej kalibracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 proszę o skasowanie mojego postu z załacznikem możesz sam to zrobić Post można zmieniać przez 2880 minut, = 48 h od momentu jego wysłania [ Dodano: 16-11-2009, 10:53 ] ale już przepadło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 a tak na marginesie, co z badaniami wykonywanymi analizatorami które w trakcie legalizacji okazały się niesprawne i musiały zostać poddane ponownej kalibracji jesli robisz BT w okresie waznosci legalizaji to masz wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 jesli robisz BT w okresie waznosci legalizaji to masz wszystko ok nie chcę wchodzić w niepotrzebną polemikę, ale wg. Ciebie w takim przypadku (analizator niesprawny ale posiadający ważną legalizację ponowną) robimy badanie techniczne pojazdowi czy DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 nie chcę wchodzić w niepotrzebną polemikę, ale wg. Ciebie w takim przypadku (analizator niesprawny ale posiadający ważną legalizację ponowną) robimy badanie techniczne pojazdowi czy DR? KOlego jesli nie sprawny to nie robisz BTwidze.ze nie ma dyskutowac. ROb jak uwazasz ale potem niech nie lamentuje co ma zrobic bo wynik kontroli jest taki a nie inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Siemka Ta sama rzecz ma sie do dymomierzy,Panowie przeceiz w pamieci dymomierza mozan do tylu sprawdzic 3- 60badan i porownac z rejestrem. Mozesz kolego rozwinac co to za dymomierz ktory zapamietuje wbrew naszej woli wykonane badania??? Bo moj tego nie potrafi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Troszkę nie w temacie ale może komuś się przyda.Jak mamy analizator popsuty albo w legalizacji to zawsze możemy sprawdzić pojazd wyposażony w pokładowe systemy diagnostyczne OBDII/EOBD przyrządem który musi mieć każda skp. Jest to dopuszczalne zgodnie z dz.u.155 nie trzeba zamykać stacji i cztery litery bezpieczne.Wykonujemy badania pojazdów z OBDII i diesle.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Które auta mają OBDII/EOBD? Generalnie należy przyjąć iż auta homologowane po: - 1 stycznia 1996 roku w USA - 1 stycznia 2001 roku w UE - 1 stycznia 2002 roku w Polsce maję OBDII/EOBD. Po naszych drogach jeździ bardzo wiele samochodów okresu przejściowego, to znaczy wyposażonych w standaryzowane złącza OBDII, podłączonych jednak do sterowników starszego typu nie mających nic wspólnego z OBDII (np. Ford, Volkswagen, Daewoo). Dodatkowe zamieszanie spowodowała również prowadzona na szeroką skalę polityka prowadzona przez koncerny motoryzacyjne. Polega ona na tym, iż te same pojazdy w zależności od kraju w którym mają być sprzedawane wyposażane są lub nie w system OBDII/EOBD. A jak przyjedzie pojazd starszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Które auta mają OBDII/EOBD?Generalnie należy przyjąć iż auta homologowane po: - 1 stycznia 1996 roku w USA - 1 stycznia 2001 roku w UE - 1 stycznia 2002 roku w Polsce maję OBDII/EOBD. Po naszych drogach jeździ bardzo wiele samochodów okresu przejściowego, to znaczy wyposażonych w standaryzowane złącza OBDII, podłączonych jednak do sterowników starszego typu nie mających nic wspólnego z OBDII (np. Ford, Volkswagen, Daewoo). Dodatkowe zamieszanie spowodowała również prowadzona na szeroką skalę polityka prowadzona przez koncerny motoryzacyjne. Polega ona na tym, iż te same pojazdy w zależności od kraju w którym mają być sprzedawane wyposażane są lub nie w system OBDII/EOBD. A jak przyjedzie pojazd starszy To odstepujemy od badania.Chodzi mi o to że w dużej części skp jest tylko jeden analizator i w razie awarii lub legalizacji może wykonywać badania pojazdów z OBDII i diesli.W wiekszości właściciele skp mają ciśnienie na obrót i średnio interesuję ich to że diagnosta nadstawia cztery litery.W razie kontroli TDT zamkną stację do czasu powrotu analizatora a diagnosta może stracić uprawnienia za wykonanie badań niezgodnie z dz.u. A tak jak będziemy robić przez ten czas OBDII i diesle to mam nac nie zrobią.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 W wiekszości właściciele skp mają ciśnienie na obrót i średnio interesuję ich to że diagnosta nadstawia cztery litery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Koledzy ja nie bardzo rozumiem co to za nowe prawo tworzycie. Aby SKP mogła wykonywać badania techniczne musi posiadać poświadczenie TDT, które stwierdza, że stacja spełnia warunki lokalowe i wyposażenia. Awaria jakiegokolwiek urządzenia automatycznie wyłącza SKP z funkcjonowania, gdyż przestaje spełniać warunki. I nie piszcie tu pierdół, że jak się zepsuł analizator spalin to można wykonywać badania tylko diesli albo samochodów z OBDII/EOBD bo żaden przepis nie przewiduje takiej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 Koledzy ja nie bardzo rozumiem co to za nowe prawo tworzycie. Aby SKP mogła wykonywać badania techniczne musi posiadać poświadczenie TDT, które stwierdza, że stacja spełnia warunki lokalowe i wyposażenia. Awaria jakiegokolwiek urządzenia automatycznie wyłącza SKP z funkcjonowania, gdyż przestaje spełniać warunki. I nie piszcie tu pierdół, że jak się zepsuł analizator spalin to można wykonywać badania tylko diesli albo samochodów z OBDII/EOBD bo żaden przepis nie przewiduje takiej możliwości. przeczytaj dział IV dz.u.155 szczegółowy sposób pomiaru emisji itd.Jest tam taka możliwość.Mi chodzi o to że diagnosta odpowiada swoją d.... za to jak wykonuję badanie a właściciel to w razie czego zatrudni nowego diagnostę.Rozmawiałem z panem z TDT jak był na kontroli i powiedział że w podanym wyżej przypadku konsekwecję będą dotyczyły tylko właściciela a nie diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 konsekwecję będą dotyczyły tylko właściciela a nie diagnosty. a, świstaki siedziały i ...... [ Dodano: 17-11-2009, 21:04 ] Awaria jakiegokolwiek urządzenia automatycznie wyłącza SKP z funkcjonowania, gdyż przestaje spełniać warunki zgadzam się z Tobą, ale powiedz mi czy jetsteś pewny czy Twój analizator spalin w trakcie wykonywania badań technicznych jest sprawny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Listopad 2009 Share Napisano 17 Listopad 2009 ale powiedz mi czy jetsteś pewny czy Twój analizator spalin w trakcie wykonywania badań technicznych jest sprawny Bumaga to potwierdza....!!! /oczywiście z legalizacji/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 ale powiedz mi czy jetsteś pewny czy Twój analizator spalin w trakcie wykonywania badań technicznych jest sprawny Bumaga to potwierdza....!!! /oczywiście z legalizacji/ Bumaga swoją drogą ale wiedza diagnosty jest nieoceniona. Czy jeżeli sprawdzasz 10 pojazdów i wszystko ok. to przy 11 analizator spalin ci nie podpada? Przecież widzisz wskazania. Mało tego w tej chwili praktycznie każdy analizator wyświetla awarię. Chodzi o wypowiedz "max72" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 powiedz mi czy jetsteś pewny czy Twój analizator spalin w trakcie wykonywania badań technicznych jest sprawny Działa. Ma legalizację. Reszta mi koło d... lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 codziennie po włączeniu muszę zrobić test szczelności sondy poboru spalin, a przed każdym pomiarem test pozostałości HC - musi być mniej niż 20 - większa wartość powoduje "strajk włoski" takie cwane ustrojstwo z Radiotechniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iras Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 Czepiacie się analizatora spalin itp rzeczy .Ale czy któryś z panów bedąc takim "szczegółowcem" np. robi pomiar grubości tarczy hamulcowej ??? bo według logiki powinno się /ma wpływ na bezpieczeństwo/ a ... po co mam przytaczać setki takich przykładów proszę sobie dopowiedzieć resztę w jaki sposób przeprowadzacie badania??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 18 Listopad 2009 Share Napisano 18 Listopad 2009 Ale czy któryś z panów bedąc takim "szczegółowcem" np. robi pomiar grubości tarczy hamulcowej ??? Mozesz podać podst.prawną z której wynika ze muszę tą czynnośc wykonać w trakcie OBT.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 19 Listopad 2009 Share Napisano 19 Listopad 2009 I ciekawe jak to zrobić bez demontażu ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.