Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    12

  • wrc69

    9

  • zjc

    5

  • arafal25

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano

Przecież nie zaszły żadne zmiany w zapisach -jedynie dodano rodzaj pojazdu MEMO

Napisano

doszło w zaświadczeniach "typ zwalniacza" i "klasyfikacja układu przeciwpoślizgowego"

Napisano

a gdzie pisze że od 01-01-2010 przecierz w Dz U. z 21-09-2009r jest wzór zaświadczenia ADR a rozporządzenie w nim zawarte weszło z dniem 22-09-2009 . Tylko nie wiem skąd brać typ zwalniacza "serwis nie wie o co mi chodzi" z wyciągu homologacji nic nie moge ustalić a jeszcze do tego układ przeciwposlizgowy kategorii ??????? Może ma ktoś jakieś "katalogi" z tymi typami i kategoriami czym się różnią.

Napisano

1. Przyczepy, naczepy przyczepy z osią centralną powinny być wyposażone w układ przeciw poślizgowy - kategorii A

- pojazdy silnikowe - kategorii I.

2. Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosowane do badania Typu IIA.

Napisano

andrew oki to jakie musi spełniać to ja wyczytałem , tylko nie mogę znajść innych typów i kategorii i porównać różnicę . np Różnica IIA a jakiś inny np IA , IIB?

Napisano

na te rodzaje abs-u i typ zwalniacza powinno być jakieś zaswiadczenie od producenta czy też wpisujemy poprostu jak wyzej?

Napisano
1. Przyczepy, naczepy przyczepy z osią centralną powinny być wyposażone w układ przeciw poślizgowy - kategorii A

- pojazdy silnikowe - kategorii I.

2. Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosowane do badania Typu IIA.

 

Zgadzam sie.

Napisano
Koledzy znalazłem taką publikację w necie na temat kategorii w/w pojazdów.

Może się komuś przyda.

A mama mówiła uczyć się języków obcych :D:D:D

No to czas się wziąść za naukę :D:D

Napisano

Według mnie to generalnie chodzi oto i czujników i modulatorów posiada układ ABS. Ale mogę się mylić.

Napisano
na te rodzaje abs-u i typ zwalniacza powinno być jakieś zaswiadczenie od producenta czy też wpisujemy poprostu jak wyzej?

Powinno być zaświadczenie ponieważ tylko producent wie jakiego typu jest zwalniacz i jakiej kategorii układ przeciwpoślizgowy. Dla zainteresowanych zamieszczam wzór takiego zaświadczenia:

5ae1a3cbc33cc_ZawiadczenieADR.thumb.jpg.3b08c535615094169fbe545b2c64a0be.jpg

Napisano

jakie samochody podciągnięte są pod obowiązek określenia typu abs i zwalniacza? Jest np cieżarowy z cysterną dmc 17t I rejestr. 09.1990 - na pasku jest zaznaczony zwalniacz do 35t ale nie ma zaświadczenia o jego typie.

A od 1 stycznia wszystkie niebezpieczne maja mieć abs i zwalniacz

Napisano
od 1 stycznia wszystkie niebezpieczne maja mieć abs i zwalniacz

Na dzień dzisiejszy jeśli pojazd nie jest wyposażony w ABS i zwalniacz to może być dopuszczony do ruchu do końca roku???

Od 1 stycznia 2010r nie będzie spełniał wymagań.

Napisano
od 1 stycznia wszystkie niebezpieczne maja mieć abs i zwalniacz

Na dzień dzisiejszy jeśli pojazd nie jest wyposażony w ABS i zwalniacz to może być dopuszczony do ruchu do końca roku???

Od 1 stycznia 2010r nie będzie spełniał wymagań.

Dobrze ale badanie wykonujemy na rok a nie na dwa czy trzy miesiace. O tym ze pojazd nie bedzie się mógł poruszać po drogach po 01.01.2010r. powinien wiedzieć kierowca bo to on za to odpowiada. Czy może się mylę?

Napisano
Od 1 stycznia 2010r nie będzie spełniał wymagań.

To chyba jak ci przyjedzie 1.01.2010r dostanie negatyw. Przed tą datą chyba spełnia wymagania 8) .

  • 3 weeks later...
Napisano

Macie Panowie jakieś źródło gdzie można więcej poczytać o tych kategoriach abs-u i zwalniaczy (po polsku) Przecież to bez sensu żebyśmy przepisywali jak małpy jakieś symbole bez poznania ich znaczenia..... Dołączam ciekawy dokument na temat MEMU -dosyć przystępnie i po polsku :)

2008 01 Samochody Specjalne - MEMU.pdf

Napisano

Diagnosta w samochodzie powyżej 16t. i mogacego ciągnąć przyczepe pow. 10t. daje przegląd na rok ale TDT czerwony pasek wystawia tylko do końca 2009

 

[ Dodano: 26-10-2009, 20:18 ]

Oczywiście zapomniałem napisać pojazd bez ABS i zwalniacza.

Napisano

dziś miałem tel od osoby wydającej "czerwony pasek" w sprawie samochodu o którym pisałem powyzej. Ponieważ nie ma on abs-u i brak jest informacji o typie zwalniacza czerwony pasek dostaje tylko do konca roku. Od nowego roku wszystkie niebezpieczne bez względu na datę pierwszej rejestracji musza mieć abs typu ... i zwalniacz typu .... Oczywiście nieco odmienne zdanie miał pan z informacji technicznej PISKP :-D , wg niego nowe przepisy dotyczą tylko samochodów rejestrowanych po raz pierwszy po 1 st. 2010. Kolejny rebus do rozwiązania :roll:

Napisano

Jeśli Ktoś z tu obecnych robi ADR-y na co dzień, proszę o dwa zdania , jakie dokumenty idą obecnie przy okresowym cysterny FL.

Napisano

Wystawiasz zswiadczenie z bad dodatkowego o przewozie materjałów niebezpiecznych trzeba mieć dozur na cysterne w zaswiadczeniu określasz co to za auto czy lf ox at określasz skuteczność zwalniacza typ ABS i układu antyposlizgowego.

Napisano

Dzięki , czyli świadectwo dopuszczenia Cię nie interesuje w ogóle ???

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.