arafal25 Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 mam pytanko wypełniał ktoś nowy druk zaświadczenia Cytuj
bohdang Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Jeszcze nie wypełniałem, ale w czym problem? Cytuj
kowal Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Przecież nie zaszły żadne zmiany w zapisach -jedynie dodano rodzaj pojazdu MEMO Cytuj
Robert OSKP Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 doszło w zaświadczeniach "typ zwalniacza" i "klasyfikacja układu przeciwpoślizgowego" Cytuj
kowal Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 Tak faktycznie masz racje kolego -01.01.2010 już nie długo Cytuj
arafal25 Napisano 28 Wrzesień 2009 Autor Napisano 28 Wrzesień 2009 a gdzie pisze że od 01-01-2010 przecierz w Dz U. z 21-09-2009r jest wzór zaświadczenia ADR a rozporządzenie w nim zawarte weszło z dniem 22-09-2009 . Tylko nie wiem skąd brać typ zwalniacza "serwis nie wie o co mi chodzi" z wyciągu homologacji nic nie moge ustalić a jeszcze do tego układ przeciwposlizgowy kategorii ??????? Może ma ktoś jakieś "katalogi" z tymi typami i kategoriami czym się różnią. Cytuj
andew Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 1. Przyczepy, naczepy przyczepy z osią centralną powinny być wyposażone w układ przeciw poślizgowy - kategorii A - pojazdy silnikowe - kategorii I. 2. Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosowane do badania Typu IIA. Cytuj
arafal25 Napisano 30 Wrzesień 2009 Autor Napisano 30 Wrzesień 2009 andrew oki to jakie musi spełniać to ja wyczytałem , tylko nie mogę znajść innych typów i kategorii i porównać różnicę . np Różnica IIA a jakiś inny np IA , IIB? Cytuj
Arton Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 na te rodzaje abs-u i typ zwalniacza powinno być jakieś zaswiadczenie od producenta czy też wpisujemy poprostu jak wyzej? Cytuj
mietek Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 1. Przyczepy, naczepy przyczepy z osią centralną powinny być wyposażone w układ przeciw poślizgowy - kategorii A - pojazdy silnikowe - kategorii I. 2. Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosowane do badania Typu IIA. Zgadzam sie. Cytuj
Stacja Diagnost Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Koledzy znalazłem taką publikację w necie na temat kategorii w/w pojazdów. Może się komuś przyda. Your guide to ABS and EBS.pdf Cytuj
Nowicjusz Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Koledzy znalazłem taką publikację w necie na temat kategorii w/w pojazdów.Może się komuś przyda. A mama mówiła uczyć się języków obcych No to czas się wziąść za naukę Cytuj
Stacja Diagnost Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Według mnie to generalnie chodzi oto i czujników i modulatorów posiada układ ABS. Ale mogę się mylić. Cytuj
markes30 Napisano 7 Październik 2009 Napisano 7 Październik 2009 na te rodzaje abs-u i typ zwalniacza powinno być jakieś zaswiadczenie od producenta czy też wpisujemy poprostu jak wyzej? Powinno być zaświadczenie ponieważ tylko producent wie jakiego typu jest zwalniacz i jakiej kategorii układ przeciwpoślizgowy. Dla zainteresowanych zamieszczam wzór takiego zaświadczenia: Cytuj
Arton Napisano 7 Październik 2009 Napisano 7 Październik 2009 jakie samochody podciągnięte są pod obowiązek określenia typu abs i zwalniacza? Jest np cieżarowy z cysterną dmc 17t I rejestr. 09.1990 - na pasku jest zaznaczony zwalniacz do 35t ale nie ma zaświadczenia o jego typie. A od 1 stycznia wszystkie niebezpieczne maja mieć abs i zwalniacz Cytuj
andmat Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 od 1 stycznia wszystkie niebezpieczne maja mieć abs i zwalniacz Na dzień dzisiejszy jeśli pojazd nie jest wyposażony w ABS i zwalniacz to może być dopuszczony do ruchu do końca roku??? Od 1 stycznia 2010r nie będzie spełniał wymagań. Cytuj
Andrzej65 Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 od 1 stycznia wszystkie niebezpieczne maja mieć abs i zwalniacz Na dzień dzisiejszy jeśli pojazd nie jest wyposażony w ABS i zwalniacz to może być dopuszczony do ruchu do końca roku??? Od 1 stycznia 2010r nie będzie spełniał wymagań. Dobrze ale badanie wykonujemy na rok a nie na dwa czy trzy miesiace. O tym ze pojazd nie bedzie się mógł poruszać po drogach po 01.01.2010r. powinien wiedzieć kierowca bo to on za to odpowiada. Czy może się mylę? Cytuj
Jackow Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 Od 1 stycznia 2010r nie będzie spełniał wymagań. To chyba jak ci przyjedzie 1.01.2010r dostanie negatyw. Przed tą datą chyba spełnia wymagania . Cytuj
tomo Napisano 26 Październik 2009 Napisano 26 Październik 2009 Macie Panowie jakieś źródło gdzie można więcej poczytać o tych kategoriach abs-u i zwalniaczy (po polsku) Przecież to bez sensu żebyśmy przepisywali jak małpy jakieś symbole bez poznania ich znaczenia..... Dołączam ciekawy dokument na temat MEMU -dosyć przystępnie i po polsku 2008 01 Samochody Specjalne - MEMU.pdf Cytuj
lisek Napisano 26 Październik 2009 Napisano 26 Październik 2009 Diagnosta w samochodzie powyżej 16t. i mogacego ciągnąć przyczepe pow. 10t. daje przegląd na rok ale TDT czerwony pasek wystawia tylko do końca 2009 [ Dodano: 26-10-2009, 20:18 ] Oczywiście zapomniałem napisać pojazd bez ABS i zwalniacza. Cytuj
Arton Napisano 27 Październik 2009 Napisano 27 Październik 2009 dziś miałem tel od osoby wydającej "czerwony pasek" w sprawie samochodu o którym pisałem powyzej. Ponieważ nie ma on abs-u i brak jest informacji o typie zwalniacza czerwony pasek dostaje tylko do konca roku. Od nowego roku wszystkie niebezpieczne bez względu na datę pierwszej rejestracji musza mieć abs typu ... i zwalniacz typu .... Oczywiście nieco odmienne zdanie miał pan z informacji technicznej PISKP , wg niego nowe przepisy dotyczą tylko samochodów rejestrowanych po raz pierwszy po 1 st. 2010. Kolejny rebus do rozwiązania Cytuj
JANUSZ60 Napisano 3 Listopad 2009 Napisano 3 Listopad 2009 Jeśli Ktoś z tu obecnych robi ADR-y na co dzień, proszę o dwa zdania , jakie dokumenty idą obecnie przy okresowym cysterny FL. Cytuj
darkdog Napisano 3 Listopad 2009 Napisano 3 Listopad 2009 Wystawiasz zswiadczenie z bad dodatkowego o przewozie materjałów niebezpiecznych trzeba mieć dozur na cysterne w zaswiadczeniu określasz co to za auto czy lf ox at określasz skuteczność zwalniacza typ ABS i układu antyposlizgowego. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 3 Listopad 2009 Napisano 3 Listopad 2009 Dzięki , czyli świadectwo dopuszczenia Cię nie interesuje w ogóle ??? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.