Skocz do zawartości

adr 22-09-2009r


arafal25

Rekomendowane odpowiedzi

To jak sprawdzasz tę skuteczność

Właśnie o to się rozchodzi. Dlatego ja chcę przy takim badaniu zaświadczenia z serwisu, który się rozumie na takich sprzętach, który mi napisze, co to jest (jaki typ) i czy jest sprawny technicznie - czyli skuteczny dla danej jednostki transportowej. Może jestem nadgorliwy ale wolę się zabezpieczyć i nie brać tego tylko na własną klatę. Analogicznie jak z ogranicznikiem prędkości dla autobusu do 100 - jak bym chciał sprawdzić jego działanie przez choćby próbę drogową zgodnie z przepisami to musiałbym jechać 200km aby dotrzeć do takiej drogi gdzie mógłbym to sprawdzić i w związku z tym proszę o zaświadczenie z serwisu o sprawności w/w urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    12

  • wrc69

    9

  • zjc

    5

  • arafal25

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dlatego ja chcę przy takim badaniu zaświadczenia z serwisu

 

Załóżmy najgorsze liczmy na najlepsze Co jak międzyczasie czyli po wystawieniu papiera przez serwisa to tatałajstwo się zepsuje i na obt mimo papiera nie jest sprawne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się zepsuje i na obt mimo papiera nie jest sprawne ?

Jeżeli uda mi się to wyłapać to N, jeżeli będzie to usterka niewidoczna to niestety P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddawaj konia... :D

Kto daje i odbiera... :evil:

Na kwicie obok IIA powinno być napisane 44 tony (przeważnie). Jak nie ma to skucha.

Chodzi mi właśnie o

jak międzyczasie czyli po wystawieniu papiera przez serwisa to tatałajstwo się zepsuje i na obt mimo papiera nie jest sprawne ?

ale nie do końca. Na papierze nie będzie napisane że jest sprawne. Będzie napisane że jest.

Jeżeli uda mi się to wyłapać to N

Na czuja. Jak ustrojstwo jest i w kabinie nic się nie świeci to działa. Nie ma możliwości stwierdzić inaczej w realiach SKP.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to nie można nazwać zwalniaczem.

Zależy. "VEB" by VOLVO owszem można.

Jest to kombinacja przysłony, wyprofilowanych odpowiednio krzywek na wałku rozrządu, popychaczy z hydraulicznym kasowaniem luzu zaworowego. Tak z grubsza... Sprzęt jest naprawdę efektywny.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 03-12-2009, 16:12 ]

Aaaa...

To wszystko się nazywa kolokwialnie "hamulcem górskim"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt jest naprawdę efektywny.

 

i producent podaje skuteczność ?

Nie jestem pewny. Dawno temu jak pracowałem w VOLVO nie byłem diagnostą i nie zwracałem uwagi na takie szczegóły.

Miałem przypadek dwóch ciągników FH12 które ciągały paliwo. Montowałem przystawki odbioru mocy na skrzynię biegów i nie pamiętam żeby był na niej jakiś retarder. To było jakoś 2002-2003r.

W tym poście jest załącznik - pismo importera- może autor załącznika pamięta co było w pojeździe?

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 03-12-2009, 16:47 ]

Nękany zdrożną ciekawością zadzwoniłem do zaprzyjaźnionego serwisu. Owszem wystawiali zaświadczenia zwalniacza IIA do 44 ton na samochody wyposażane w hamulec silnikowy VEB.

Serwis jest przekaźnikiem między importerem a właścicielem. Serwis nie wystawia dokumentu na własną rękę, dane pojazdu sprawdza importer i on o tym decyduje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyjaśnienie, po prostu nie pracowałem na Volvo, a przysłony wydechu z którymi się spotkałem nie można było nazwać zwalniaczem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedna oznaka "spełnienia" :evil:

W załączniku jest nalepka o spełnieniu Regulaminu 13, co jest też pewną wskazówką. Co prawda nie zastąpi ochronki odwrotnej strony, ale miło że producent się "poczuwa".

Pozdrawiam

DSC00313.JPG.68f19982a3d1a3d08512e53ebf25f930.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyjaśnienie, po prostu nie pracowałem na Volvo, a przysłony wydechu z którymi się spotkałem nie można było nazwać zwalniaczem.

pozdrawiam

Bo VEB nie jest tylko przysłonką w rurze wydechowej. Jego skuteczność bierze się z takiej zmiany faz rozrządu aby zmienić silnik w ogromną sprężarkę o jak najgorszej sprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo VEB nie jest tylko przysłonką w rurze wydechowej. Jego skuteczność bierze się z takiej zmiany faz rozrządu aby zmienić silnik w ogromną sprężarkę o jak najgorszej sprawności.

 

przy retarderach (zwalniaczach) występuje stopniowanie skuteczności, czy w tym przypadku również? jeśli tak to pewnie przy pomocy odpowiedniego przełożenia skrzyni biegów, czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety hamulec ten działa tylko dwustopniowo, w pierwszym stopniu zamyka się tylko przepływ w rurze wydechowej a w drugim stopniu dochodzi do dodatkowych otwarć zaworów co na tyle psuje sprawność obiegu silnika, że pozwala uzyskać ponad 1100Nm momentu hamującego na wale korbowym silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten działa tylko dwustopniowo

Dobrze mówi :D

W kabinie jest taki przełącznik inny niż wszystkie (jakby z rączką małą). Jeśli jest jednostopniowy - pojazd posiada tylko przysłonę na wydechu i raczej nie spełnia IIA :)

Jeśli przełącznik ma 2 stopnie to 1 - przesłona na wydechu; 2 - VEB.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poszukałem i znalazłem informacje dotyczącą typów badań układów hamulcowych - w skrócie:

 

Wyróżnia się następujące rodzaje badań (zakresy badań) skuteczności działania hamulców:

• badanie typu 0 – obejmuje tradycyjny pomiar skuteczności działania hamulców w stanie zimnym,

• badanie typu I – wykonywane podczas cyklicznego hamowania i rozpędzania samochodu, tak zwana próba oceny stopnia zmniejszenia skuteczności hamowania wraz z nagrzewaniem się hamulców; w tej próbie liczba cyklicznych hamowań wynosi 20, a czas pomiędzy poszczególnymi cyklami wynosi 55–60 s,

• badanie typu II – badanie skuteczności działania hamulców podczas hamowania na długich spadkach drogi, które jest prowadzone na odcinku drogi długości 6 000 m, o nachyleniu 6%, przy średniej prędkości jazdy równej 30 km/h.

• badanie typu II A – badanie skuteczności działania zwalniacza podczas hamowania na długich spadkach drogi, które jest prowadzone na odcinku drogi długości 6 000 m, o nachyleniu 7%, przy średniej prędkości jazdy równej 30 km/h.

 

Dokładny opis i warunki badań w załączniku II

31971L0320_pl.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

czasem trafiają mi sie zaświadczenia z trescią "zwalniacz zgodny z warunkami określonymi w podrozdziale 9.2.3." .Czy to automatycznie oznacza że zwalniacz jest typu IIA?

Niestety znalazły się już stacje, które nie wymagają żadnych zaświadczeń do adr :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety znalazły się już stacje, które nie wymagają żadnych zaświadczeń do adr :-?

 

Bo może nie wiedzą jeszcze że potrzeba. Ale przecież TDT odrzuci zaświadczenie bo niema wpisany jaki rodzaj i kat. ABS. No chyba że z księżyca spisali :razz::razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"zwalniacz zgodny z warunkami określonymi w podrozdziale 9.2.3."

Moim zdaniem to wystarczy. Jeśli ktoś napisał że zgodny z podrozdziałem, znaczy że go przeczytał i wie o czym pisze. Pieczątka musi być producenta lub importera pojazdu na takim kwitku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.