Skocz do zawartości

Jakie badanie dla samochodu z USA ?


Qnick

Rekomendowane odpowiedzi

a moim zdaniem robisz badanie 1 w kraju +DIP czyli to samo co robiles przed 22 wrzesnia bo USA nie nalezy do UE, EFT'y czy Konfereracji Szwajcarskiej Poza tym dla 'Anglikow' z przelozona kierownica tez robisz pomimo ze to UE

Poczytaj dokladnie PORD a dolkladnie najnowsze zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem wreszcie sam :D. Ze Stanów wszystkie obowiązkowo na okresowe + DIP tylko z UE, EFTA i Konfederacji z ważnym OBT bez przeglądu zarejestrują :-) .

 

Wobec tego inne zjawisko ostatnio zaobserwowane. Z "Niemcowni" sprowadzony pojazd data pierwszej rej. 25.06.2006 r. OBT niemieckie wykonano w 06.2009 ważne do 06.2011 nie chcą zarejestrować bo w Briefie zapisane zostało że pojazd został wyrejestrowany na terytorium Niemiec w lipcu 2009 r. i Pani "Krysia" z okienka powiedziała petentowi że takie OBT jest nie ważne i musi zrobić okresowe + DIP. Ja stwierdziłem że powinni mu zarejestrować bez badania bo ma ważne a klient na to cyt: " Ja się z koniem nie będę kopać wolę zapłacić stówę i miec z głowy a nie bujać się z miejsca na miejsce" . Zrobiłem badanie dostał do 06.2011 i zarejestrował, ale ja chyba z naczelnikiem bym chciał porozmawiać na jego miejscu gdyby to mnie spotkało. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcą zarejestrować bo w Briefie zapisane zostało że pojazd został wyrejestrowany na terytorium Niemiec w lipcu 2009 r. i Pani "Krysia" z okienka powiedziała petentowi że takie OBT jest nie ważne i musi zrobić okresowe + DIP

Nihil-novi u nas WK ma ten sam pretekst zeby klient jechal na SKP.....!!!!! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani "Krysia" z okienka powiedziała petentowi że takie OBT jest nie ważne

 

I de facto miała racja. Zamiast śmiać się z pani Krysi przeczytaj kolego dokładnie nowe zapisy PoRD. Aby uznać zagraniczne badanie, pojazd ma być ZAREJESTROWANY. Są wyroki NSA, które wyraźnie wskazują na to, że pojazdu wyrejestrowanego za granicą nie można traktować jako zarejestrowanego w rozumieniu ustawy.

Lansowany przez MI pogląd, że "tak można" nie ma wielkiego oparcia w przepisach. WK nie znają przyczyn wyrejestrowania - wywóz wcale nie musi być powodem! To sporym naciąganiem przepisów jest przyjmowanie danych z takiego DR... Jak zwykle zawinił ustawodawca...

Ważny termin w DR to nie wszystko - zapisy są tak skonstruowane, ze pojazd musi spełniać tez inne warunki, aby ten zapis uznać. Ich literalne brzmienie jest tak absurdalne, że nie spełnia ich prawie żaden pojazd!!

I znów MI dało ciała, a SKP i WK będą przyklepywać ich błędy na zasadzie "no dobra - będziemy robić tak a tak" - mimo, iz literalny zapis przepisów nijak się do tego ma...

 

a moim zdaniem robisz badanie 1 w kraju +DIP

 

No tu kolega trochę popłynął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem badanie dostał do 06.2011
Rozumiem,że robiąc badanie nie wyznaczyłeś terminu ten termin w/w wyznaczył WK bo jeśli ty wyznaczałeś to zdaje się termin powinien byc do 5 lat od dnia pierwszej rejestracji czyli 25.06.2011r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem badanie dostał do 06.2011
Rozumiem,że robiąc badanie nie wyznaczyłeś terminu ten termin w/w wyznaczył WK bo jeśli ty wyznaczałeś to zdaje się termin powinien byc do 5 lat od dnia pierwszej rejestracji czyli 25.06.2011r.

 

 

Robiłem okresowe więc dlaczego miałem nie wyznaczyć :?: Wyznaczyłem do 25.06.2011 co było równoznaczne z DR niemieckim gdzie miał do 06.2011 czyli teoretycznie do końca czerwca 2011. ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj Pani z okienka powiedziała Panu,który robił u nas bad. dodat. ustalenia danych Golfa z Francji (z 2000r - bad.do 35.05.2010r.), że mu nie zarejestruje, ponieważ we Francji nowe pojazdy dostają przegląd na cztery lata, a potem co dwa i w myśl polskich przepisów ona nie może mu tego poj. zarejesrować. To jest Polska właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj Pani z okienka powiedziała Panu,który robił u nas bad. dodat. ustalenia danych Golfa z Francji (z 2000r - bad.do 35.05.2010r.), że mu nie zarejestruje, ponieważ we Francji nowe pojazdy dostają przegląd na cztery lata, a potem co dwa i w myśl polskich przepisów ona nie może mu tego poj. zarejesrować. To jest Polska właśnie.

Dobre... Bardzo dobre.

Pojazd z Eurokołchozu z ważnym OBT a ona nie może w myśl polskich przepisów.

Ręce opadają. Niech da mu papier (skierowanie) na OBT. Dasz mu na rok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skierowanie na OBT? Nie wiedziałem, że coś takiego w ogóle istnieje. Zawsze robicie okresowe na skierowanie? :)

 

Czy Wy Panowie pisząc te rzeczy znacie w ogóle przepisy je określające? :) No przepraszam Was, ale jakbyście je znali, to może nie było by tego sarkazmu, że badanie nie uznane...

Przepis mówi wyraźnie, że badanie może być uznane, ale tylko wtedy, kiedy zostało wyznaczone zgodnie z Polskimi przepisami. Za granicą jest system badań dwuletnich na starsze auta. U nas coroczny. Więc takie badania z mocy prawa jest nieważne! Więc czemu Wy się tak dziwicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za granicą jest system badań dwuletnich na starsze auta. U nas coroczny. Więc takie badania z mocy prawa jest nieważne!

 

Spoko ,spoko to nie jest tak , że nieważne ....a jak badanie dwuletnie kończy się 20.12.2009??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....a jak badanie dwuletnie kończy się 20.12.2009??

To wtedy jest ważne?????????

Tak brzmi prawidłowa odpowiedź?

Nie pamiętam gdzia to jest napisane. Jak ktoś znajdzie podstawę to proszę napisać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli badanie dwuletnie (mówimy o autach starszych niż 5 lat z grubsza) kończy się w grudniu 2009, tzn. że było przeprowadzone w grudniu 2007. A więc na dzień dzisiejszy pojazd był badany dalej niż rok temu. A ma być badany corocznie! Więc taki pojazd nie ma ważnych badań w świetle PoRD! Art.81.14 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PORD

Art. 81.

 

6. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o

dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o

dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3

lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji

i nie później niż 2 lata od dnia przeprowadzenia poprzedniego badania technicznego, a

następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to

pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu samochodowego

konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do

zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki "SAM", pojazdu zasilanego gazem,

pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu

państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym.

7. Okresowe badanie techniczne ciągnika rolniczego, przyczepy rolniczej oraz motoroweru

przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed

upływem kaŜdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania.

8. Przepisy ust. 6 i 7 dotyczą również pojazdów, o których mowa w ust. 6 i 7,

zarejestrowanych po raz pierwszy za granicą. W tym przypadku za dzień pierwszej

rejestracji, o której mowa w ust. 6 i 7, przyjmuje się dzień pierwszej rejestracji za granicą.

 

Jeśli minął już rok od badania pojazd jest traktowany tak samo jak pojazd z Polski w którym minął rok - ma nie ważne btp. Równe traktowanie, przecież o to chodziło komisji EU :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli badanie dwuletnie (mówimy o autach starszych niż 5 lat z grubsza) kończy się w grudniu 2009, tzn. że było przeprowadzone w grudniu 2007. A więc na dzień dzisiejszy pojazd był badany dalej niż rok temu. A ma być badany corocznie! Więc taki pojazd nie ma ważnych badań w świetle PoRD! Art.81.14

Przecięż ten samochud dopiero do Polski przyjechał i jeszcze nie jest u nas zarejestrowany więc dlaczego nie uznać mu badania w jego kraju?

Czy polska policja zatrzymując samochód np. z Niemiec i sprawdzając mu dowód widzi że ma ważne badanie do grudnia 2009 roku zabiera mu DR bo przecież badanie miał robione w grudniu 2007 więc zgodnie z naszym PoRD!Art 81.14 jest ono NIEWAŻNE!!! :evil:

Moim zdaniem to Wydziały Komunikacji w naszym kraju same wymyśliły sobie taki przepis żeby za bardzo się nie napracować i nie brać na siebie odpowiedzialności, a wrazie Wu. całą winę zwalić na diagnostę gdy on niechcący zrobi jakiś błąd przy wypełnianiu DIPu :razz:

Mo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy polska policja zatrzymując samochód np. z Niemiec i sprawdzając mu dowód widzi że ma ważne badanie do grudnia 2009 roku zabiera mu DR bo przecież badanie miał robione w grudniu 2007 więc zgodnie z naszym PoRD!Art 81.14 jest ono NIEWAŻNE!!! :evil:

 

Tu akurat się kłania Konwencja o ruchu drogowym sporządzona w Wiedniu dnia 08.11.1968

 

więc dlaczego nie uznać mu badania w jego kraju?

 

Bo jeśli ma być u nas zarejestrowany to już jednak trzeba go dostosować do naszych przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy polska policja zatrzymując samochód np. z Niemiec i sprawdzając mu dowód widzi że ma ważne badanie do grudnia 2009 roku zabiera mu DR bo przecież badanie miał robione w grudniu 2007 więc zgodnie z naszym PoRD!Art 81.14 jest ono NIEWAŻNE!!! :evil:

 

A pomyśl - czy policjant zabierze anglikowi DR za kierownicę po złej stronie? Nie. Ale Ty mu przeglądu nie zrobisz, tak? No to jak :)

 

Odpowiedział Ci Psuj - czym innym jest uznawanie pewnych sytuacji w warunkach ruchu drogowego, co reguluje konwencja Wiedeńska, a czym innym jest procedura dopuszczania pojazdu do ruchu w danym kraju.

 

KAŻDY KRAJ CZŁONKOWSKI MA INNY SYSTEM BADAŃ TECHNICZNYCH - ZARÓWNO CO DO PRZEDMIOTU I ZAKRESU BADANIA, JAK I WYZNACZANYCH OKRESÓW WAŻNOŚCI.

Warto o tym wiedzieć. I to, że akurat ustawodawca w tej sytuacji uznał za stosowne odniesienie tego i dostosowanie do krajowych wymagań uważam za rozsądne rozwiązanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak będę się dalej upierał że jeżeli samochód sprowadzony ma ważne badanie techniczne wpisane w dowód danego kraju członkowskiego to powinniśmy to akceptować i go zarejestrować. Datą następnego badania powinna być data przepisana z jego DR .Dopiero jak przyjedzie na pierwsze badanie w naszej stacji to dajemy mu na rok.

Sytuacja była by po prostu taka że przyjeżdżały by do nas na badanie samochody po jednym miesiącu jeżdżenia w polsce po dwuch,trzech i tak dalej aż do roku.

Myślę że ustawodawca miał to na myśli pisząc ustawę ale "Polak wszystko potrafi"

Jeżeli nawet zarejestrowany by został pojazd z kierownicą po prawej , to kulał by się tylko do pierwszego badania w Polsce lub do pierwszej kontroli policji.

I zapomniałem jeszcze dodać że wtedy miał by sens punkt 6.9 "skierowany przez starostę w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji"

Ale po co pan urzędnik ma marnować czas i papier ,lepiej od razu niech jedzie na stację i niech mu diagnosta robi ustalenie danych za friko,i roboty mniej i d-a dalej stołek grzeje :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.