bartek19 Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Witam Ja Mam Takie Pytanie czy jest Mozliwosc przerobienia vw t4 Doka (podwójna kabina) na Pomoc drogową? Dokładniej chodzi mi o to czy mozliwe jest przedłuzenie ramy i dodanie tylnej osi, znalazłem firme co sie tym zajmuje i podobno idzie tak zwiekszyc ładownosc oraz uciąg haka? pod warunkiem ze oni robią przeróbke. Czy jest to Legalne?? Podobno jest potrzebna odnich faktura oraz opinia rzeczoznawcy? prosze o odpowiedz dziękuje i pozdrawiam:) Cytuj
llary Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 No wg mnie i obowiązujących przepisow takie zmiany musiały by za sobą nieść zmiane homologacji na ten pojazd bo sama faktura oraz opinia rzeczoznawcyto dla mnie nic by nie znaczyły przy tego typu zmianachCzy jest to Legalne?? Cytuj
bohdang Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Czy jest to Legalne?? Podobno jest potrzebna odnich faktura oraz opinia rzeczoznawcy? prosze o odpowiedz dziękuje i pozdrawiam:) Przede wszystkim, nie jest możliwe zwiększenie DMC ustalonej fabrycznie (konstrukcyjnie). O tym należy pamiętać. Cytuj
Regan55 Napisano 28 Grudzień 2009 Napisano 28 Grudzień 2009 Czy jest to Legalne?? Ja bynajmniej pod tym bym się nie podpisał....!!!! Cytuj
bartek19 Napisano 28 Grudzień 2009 Autor Napisano 28 Grudzień 2009 a co koledzy powiecie na to : http://www.allegro.pl/item849603204_vw_t4_pomoc_drogowa_autolaweta_laweta_tdi.html orginalnie nie było t4 z 3 osiami i jak sie dowiedziałem samochód jest własnie po takiej preróbce zwiekszone jest dmc oraz ładownosc na haku:) czyli jednak jest to mozliwe?? Cytuj
Nowicjusz Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 a co koledzy powiecie na to : http://www.allegro.pl/ite...laweta_tdi.html Prościutko po przeglądzie Przyznać się kto tam pracuje Cytuj
llary Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Przyznać się kto tam pracuje Jak byłem ostatnio u ciebie na odwiedzinach to mijałem się we wjeździe z taką T4-ką a kierowca był bardzo zadowolony i nie wiedziałem dla czego.......a teraz już wiem Przede wszystkim, nie jest możliwe zwiększenie DMC ustalonej fabrycznie (konstrukcyjnie)Nawet w przypadku p-pki "SAMa" kiedy ustalimy raz DMC to raz ustalone nie podlega zmianą a co dopiero fabryczna konstrukcja, takie są przepisy a że takie przypadki występują no to już inna historia......Miałem u siebie na kanale podobną konstrukcje z dospawaną tylną częścią ramy z klp zawieszaniem i nie powiem żeby było to źle zrobione no ale to jednak ingerencja w konstrukcje nośną. Cytuj
Nowicjusz Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 Jak byłem ostatnio u ciebie na odwiedzinach Chyba ja mam krótką pamięć a kierowca był bardzo zadowolony Bo został miło obsłużony Miałem u siebie na kanale podobną konstrukcje z dospawaną tylną częścią ramy No to właśnie ta odemnie do Ciebie pojechała nie powiem żeby było to źle zrobione no ale to jednak ingerencja w konstrukcje nośną. No nic nie piszesz o wyniku badania A pewnie był na kontrolnym sprawdzeniu Cytuj
adam1501 Napisano 29 Grudzień 2009 Napisano 29 Grudzień 2009 czyli jednak jest to mozliwe?? Wszystko jest możliwe tylko przy takich zmianach konstrukcyjnych oby któryś z nas nie skończył tak jak Mirek wspominany przy wyroku dla diagnosty, bo przepisy nie zabraniają dokonywania zmian konstrukcyjnych tylko jak się coś komuś przydarzy to wówczas tylko diagnosta winny. po takiej preróbce zwiekszone jest dmc Nie prawda, nikt nie może ustanowić większej mmc od tej którą ustalił konstruktor dla danego typu pojazdu. oraz ładownosc na haku Co Ci ze zwiększenia "ładowności" haka jak i tak bez zmian pozostanie mmc zespołu pojazdów, bo znów mamy do czynienia z parametrem nie do przeskoczenia ponad to co podaje konstruktor. Więc zmiana konstrukcyjna takiego pojazdu jest możliwa bo przepisy tego nie zabraniają ale wykonanie tego w zgodzie z warunkami technicznymi, parametrami pojazdu i ekonomią mija się z celem. Natomiast wykonanie czegoś na zasadzie "będzie dobrze" odsyłam znów do Mirka i jego przypadku tam też było dobrze. Cytuj
bartek19 Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Napisano 29 Grudzień 2009 to mozecie mi powiedziec jakie t4 ma 3000kg na haku?? chodzi mi o doke bo w orginale nie spotkałem takiego:) i zastanaiam sie czy warto sie za to brac i przerabiac? Cytuj
arafal25 Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Nawet w przypadku p-pki "SAMa" kiedy ustalimy raz DMC to raz ustalone nie podlega zmianą Mi się wydaje że w przypadku pojazdu marki SAM można zmienić DMC. Cytuj
bartek19 Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Napisano 30 Grudzień 2009 Jeszcze Mam pytanie a jako "Sam" dało by sie to zarejestrowac i zmienic dmc? na internecie znalazłem : Sam to pojazd, przeważnie samochód albo motocykl wykonany samodzielnie lub w warsztacie. Wykonywany jest w jednym egzemplarzu, rzadziej małej serii. Powstaje przez gruntowną przeróbkę seryjnego pojazdu lub zbudowanie od podstaw. tak wiec była by to przeróbka seryjnego pojazdu , masa całkowita sie zmieni oraz dmc chyba tez bedzie jakoś ustalane? Cytuj
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Powstaje przez gruntowną przeróbkę seryjnego pojazdu lub zbudowanie od podstaw Pojazd marki SAM to pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej. Oczywiście, że możesz sobie zbudować taki pojazd prawo tego nie zabrania tylko czy do takich celów (pomoc drogowa) sądzisz, że któryś z diagnostów zrobi Ci badanie nie posiadając dokładnych wyliczeń wytrzymałościowych ramy, układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia...? Nie sądzę chyba, że to będzie jakiś "pocztowiec" to po pierwsze a po drugie gdzie znajdziesz takiego rzeczoznawcę, który wykona całą tę misterną robotę a przede wszystkim za jakie pieniądze. Cytuj
Regan55 Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 że to będzie jakiś "pocztowiec" Adam sądzisz ze wszyscy wyjechali na "wczasy".... po drugie gdzie znajdziesz takiego rzeczoznawcę, który wykona całą tę misterną robotę a przede wszystkim za jakie pieniądze. Za odpowiednie $$$$$$znajdzie bez problemu bo jak sam wiesz nie takie cuda opisywali i podpisywali.... Cytuj
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Nie sądzę, że wszyscy wyjechali i jak bartek19 się postara to zapewne wykona to bez większego problemu. Mnie raczej chodziło o to, że wykonanie obliczeń takiej konstrukcji dla większości rzeczoznawców będzie niewykonalna (po prostu nie potrafią tego wykonać), a ten który się rozumie na czym rzecz polega śpiewnie taką kwotę za swą usługę, że nie będzie się to opłacać. Osobiście bez grubiutkiej teczki z konstrukcji takiego pojazdu nie podejmowałbym tematu. Cytuj
bartek19 Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Napisano 30 Grudzień 2009 Jeszcze Koledzy takie pytanie Lepiej rejestrowac jako "pomoc drogowa" czy "cięzarowy do przewozu samochodów"??? Samochód bedzie uzytkowany sporadycznie, do przewiezienia uszkodzonych samochodów(na uzytek własny) . Jak sie dowiedziałem to koszt rzeczoznawcy całkowity to ok 1000zł wiec to nie jest tak duzo:) i wtedy ładownosc takiego t4 to ok 1600-1700kg a na haku ma 2500-3000kg Pozdrawiam i dziękuje za pomoc:) Cytuj
markes30 Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Za odpowiednie $$$$$$znajdzie bez problemu bo jak sam wiesz nie takie cuda opisywali i podpisywali.... Opisywali ale jest ich coraz mniej jak i diagnostów podpisujących wszystko ! Cytuj
Regan55 Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Opisywali ale jest ich coraz mniej jak i diagnostów podpisujących wszystko Nie mam nic przeciw temu zeby akurat w tym przypadku była tendencja spadkowa..! Cytuj
markes30 Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Nie sądzę, że wszyscy wyjechali i jak bartek19 się postara to zapewne wykona to bez większego problemu. Mnie raczej chodziło o to, że wykonanie obliczeń takiej konstrukcji dla większości rzeczoznawców będzie niewykonalna (po prostu nie potrafią tego wykonać), a ten który się rozumie na czym rzecz polega śpiewnie taką kwotę za swą usługę, że nie będzie się to opłacać. Osobiście bez grubiutkiej teczki z konstrukcji takiego pojazdu nie podejmowałbym tematu. Panowie obliczenia kratownic konstrukcji ramy to nie problem ale zmiana położenia obciążenia w stosunku do środka masy to jest naprawdę duży problem ! Zastanówcie się chwile jak zmienia się obciążenie osi przedniej ( obrazowo: docisk kół do nawierzchni ) im dalej od pierwotnego środka masy mamy położony ładunek tym nacisk jest słabszy. Co z siłami hamowania? Jak zmienić charakterystykę zawieszenia? Co ze stabilnością pojazdu? Na takie pytania odpowiedzi padają w procesie projektowo -homologacyjnym. W związku z powyższym nigdy nie pojął bym sie opisu ani badania tak przerobionego pojazdu! Cytuj
adam1501 Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 W związku z powyższym nigdy nie pojął bym sie opisu ani badania tak przerobionego pojazdu! Właśnie do tego zmierzałem. Cytuj
bartek19 Napisano 1 Styczeń 2010 Autor Napisano 1 Styczeń 2010 znowu znalazłem http://moto.allegro.pl/item871970003_zwiekszanie_rozstawu_osi_autonajazdy_producent.html ciekawi mnie jak oni to robią ze zmieniają ładownosc... takie ducato ma ładownosci ok 1 tony... to chyba maluchy bedzie wozic? Cytuj
Jacdiag Napisano 1 Styczeń 2010 Napisano 1 Styczeń 2010 nawet zawieszenie wzmocnione sprężyną między ramą a mostem Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
bartek19 Napisano 10 Listopad 2010 Autor Napisano 10 Listopad 2010 a ja mam takie Pytanie czy po Dodaniu tylnej osi. opisaniu tego przez rzeczoznawce itp przedstawieniu faktur za robote jest mozliwosc zwiekszenia ładownosci?? wtedy główna rama nie jest przecinana itp lecz tylko ucinana za osią i spawana. widze duzo takich Autolawet i mają ładownosci po 1700kg w dowodzie 3500kg a na haku 2000kg/2500kg/3300kg?? umi to ktoś wyjasnic?? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.