Skocz do zawartości

t4 Doka


bartek19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Ja Mam Takie Pytanie czy jest Mozliwosc przerobienia vw t4 Doka (podwójna kabina) na Pomoc drogową?

Dokładniej chodzi mi o to czy mozliwe jest przedłuzenie ramy i dodanie tylnej osi, znalazłem firme co sie tym zajmuje i podobno idzie tak zwiekszyc ładownosc oraz uciąg haka? pod warunkiem ze oni robią przeróbke. Czy jest to Legalne?? Podobno jest potrzebna odnich faktura oraz opinia rzeczoznawcy? prosze o odpowiedz dziękuje i pozdrawiam:) ::claus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wg mnie i obowiązujących przepisow takie zmiany musiały by za sobą nieść zmiane homologacji na ten pojazd bo sama

faktura oraz opinia rzeczoznawcy
to dla mnie nic by nie znaczyły przy tego typu zmianach
Czy jest to Legalne??
:roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to Legalne?? Podobno jest potrzebna odnich faktura oraz opinia rzeczoznawcy? prosze o odpowiedz dziękuje i pozdrawiam:) ::claus

Przede wszystkim, nie jest możliwe zwiększenie DMC ustalonej fabrycznie (konstrukcyjnie). O tym należy pamiętać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznać się kto tam pracuje
Jak byłem ostatnio u ciebie na odwiedzinach to mijałem się we wjeździe z taką T4-ką :-D a kierowca był bardzo zadowolony :evil: i nie wiedziałem dla czego.......a teraz już wiem :x
Przede wszystkim, nie jest możliwe zwiększenie DMC ustalonej fabrycznie (konstrukcyjnie)
Nawet w przypadku p-pki "SAMa" kiedy ustalimy raz DMC to raz ustalone nie podlega zmianą a co dopiero fabryczna konstrukcja, takie są przepisy a że takie przypadki występują no to już inna historia......

Miałem u siebie na kanale podobną konstrukcje z dospawaną tylną częścią ramy z klp zawieszaniem i nie powiem żeby było to źle zrobione no ale to jednak ingerencja w konstrukcje nośną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem ostatnio u ciebie na odwiedzinach

Chyba ja mam krótką pamięć :D

a kierowca był bardzo zadowolony

Bo został miło obsłużony :D

Miałem u siebie na kanale podobną konstrukcje z dospawaną tylną częścią ramy

No to właśnie ta odemnie do Ciebie pojechała :D

nie powiem żeby było to źle zrobione no ale to jednak ingerencja w konstrukcje nośną.

No nic nie piszesz o wyniku badania :x

A pewnie był na kontrolnym sprawdzeniu :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak jest to mozliwe??

Wszystko jest możliwe tylko przy takich zmianach konstrukcyjnych oby któryś z nas nie skończył tak jak Mirek wspominany przy wyroku dla diagnosty, bo przepisy nie zabraniają dokonywania zmian konstrukcyjnych tylko jak się coś komuś przydarzy to wówczas tylko diagnosta winny.

po takiej preróbce zwiekszone jest dmc

Nie prawda, nikt nie może ustanowić większej mmc od tej którą ustalił konstruktor dla danego typu pojazdu.

oraz ładownosc na haku

Co Ci ze zwiększenia "ładowności" haka jak i tak bez zmian pozostanie mmc zespołu pojazdów, bo znów mamy do czynienia z parametrem nie do przeskoczenia ponad to co podaje konstruktor.

Więc zmiana konstrukcyjna takiego pojazdu jest możliwa bo przepisy tego nie zabraniają ale wykonanie tego w zgodzie z warunkami technicznymi, parametrami pojazdu i ekonomią mija się z celem. Natomiast wykonanie czegoś na zasadzie "będzie dobrze" odsyłam znów do Mirka i jego przypadku tam też było dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mozecie mi powiedziec jakie t4 ma 3000kg na haku?? chodzi mi o doke bo w orginale nie spotkałem takiego:) i zastanaiam sie czy warto sie za to brac i przerabiac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w przypadku p-pki "SAMa" kiedy ustalimy raz DMC to raz ustalone nie podlega zmianą

Mi się wydaje że w przypadku pojazdu marki SAM można zmienić DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze Mam pytanie a jako "Sam" dało by sie to zarejestrowac i zmienic dmc? na internecie znalazłem : Sam to pojazd, przeważnie samochód albo motocykl wykonany samodzielnie lub w warsztacie. Wykonywany jest w jednym egzemplarzu, rzadziej małej serii. Powstaje przez gruntowną przeróbkę seryjnego pojazdu lub zbudowanie od podstaw. tak wiec była by to przeróbka seryjnego pojazdu , masa całkowita sie zmieni oraz dmc chyba tez bedzie jakoś ustalane? :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstaje przez gruntowną przeróbkę seryjnego pojazdu lub zbudowanie od podstaw

Pojazd marki SAM to pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej.

Oczywiście, że możesz sobie zbudować taki pojazd prawo tego nie zabrania tylko czy do takich celów (pomoc drogowa) sądzisz, że któryś z diagnostów zrobi Ci badanie nie posiadając dokładnych wyliczeń wytrzymałościowych ramy, układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia...? Nie sądzę chyba, że to będzie jakiś "pocztowiec" to po pierwsze a po drugie gdzie znajdziesz takiego rzeczoznawcę, który wykona całą tę misterną robotę a przede wszystkim za jakie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że to będzie jakiś "pocztowiec"

Adam sądzisz ze wszyscy wyjechali na "wczasy".... :razz:

po drugie gdzie znajdziesz takiego rzeczoznawcę, który wykona całą tę misterną robotę a przede wszystkim za jakie pieniądze.

Za odpowiednie $$$$$$znajdzie bez problemu bo jak sam wiesz nie takie cuda

opisywali i podpisywali.... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, że wszyscy wyjechali i jak bartek19 się postara to zapewne wykona to bez większego problemu. Mnie raczej chodziło o to, że wykonanie obliczeń takiej konstrukcji dla większości rzeczoznawców będzie niewykonalna (po prostu nie potrafią tego wykonać), a ten który się rozumie na czym rzecz polega śpiewnie taką kwotę za swą usługę, że nie będzie się to opłacać. Osobiście bez grubiutkiej teczki z konstrukcji takiego pojazdu nie podejmowałbym tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze Koledzy takie pytanie Lepiej rejestrowac jako "pomoc drogowa" czy "cięzarowy do przewozu samochodów"??? Samochód bedzie uzytkowany sporadycznie, do przewiezienia uszkodzonych samochodów(na uzytek własny) . Jak sie dowiedziałem to koszt rzeczoznawcy całkowity to ok 1000zł wiec to nie jest tak duzo:) i wtedy ładownosc takiego t4 to ok 1600-1700kg a na haku ma 2500-3000kg Pozdrawiam i dziękuje za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za odpowiednie $$$$$$znajdzie bez problemu bo jak sam wiesz nie takie cuda

opisywali i podpisywali.... :evil:

Opisywali ale jest ich coraz mniej jak i diagnostów podpisujących wszystko !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisywali ale jest ich coraz mniej jak i diagnostów podpisujących wszystko

Nie mam nic przeciw temu zeby akurat w tym przypadku była tendencja spadkowa..!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, że wszyscy wyjechali i jak bartek19 się postara to zapewne wykona to bez większego problemu. Mnie raczej chodziło o to, że wykonanie obliczeń takiej konstrukcji dla większości rzeczoznawców będzie niewykonalna (po prostu nie potrafią tego wykonać), a ten który się rozumie na czym rzecz polega śpiewnie taką kwotę za swą usługę, że nie będzie się to opłacać. Osobiście bez grubiutkiej teczki z konstrukcji takiego pojazdu nie podejmowałbym tematu.

Panowie obliczenia kratownic konstrukcji ramy to nie problem ale zmiana położenia obciążenia w stosunku do środka masy to jest naprawdę duży problem ! Zastanówcie się chwile jak zmienia się obciążenie osi przedniej ( obrazowo: docisk kół do nawierzchni ) im dalej od pierwotnego środka masy mamy położony ładunek tym nacisk jest słabszy. Co z siłami hamowania? Jak zmienić charakterystykę zawieszenia? Co ze stabilnością pojazdu? Na takie pytania odpowiedzi padają w procesie projektowo -homologacyjnym. W związku z powyższym nigdy nie pojął bym sie opisu ani badania tak przerobionego pojazdu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

a ja mam takie Pytanie czy po Dodaniu tylnej osi. opisaniu tego przez rzeczoznawce itp przedstawieniu faktur za robote jest mozliwosc zwiekszenia ładownosci?? wtedy główna rama nie jest przecinana itp lecz tylko ucinana za osią i spawana. widze duzo takich Autolawet i mają ładownosci po 1700kg w dowodzie 3500kg a na haku 2000kg/2500kg/3300kg?? umi to ktoś wyjasnic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.