bohdang Napisano 11 Styczeń 2010 Share Napisano 11 Styczeń 2010 Ja to dobrze pamiętam. Dwa lata woziłem ludzi takim zespołem w PKS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 11 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2010 to chyba bardzo dawno było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 11 Styczeń 2010 Share Napisano 11 Styczeń 2010 Lata 1979 - 1981. Dość dawno! A potem to już tylko "nówki", solówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 11 Styczeń 2010 Share Napisano 11 Styczeń 2010 Ja Ogórkiem jako pasażer to jechałem w 1993 lub 1994 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 11 Styczeń 2010 Share Napisano 11 Styczeń 2010 Co to była za okazja? U nas w tych latach po "ogórkach" już nie było śladu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 11 Styczeń 2010 Share Napisano 11 Styczeń 2010 Dość dawno Oj na pewno dawno.Pamiętam ze zawsze pchałem sie do przyczepy...!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srebrny1 Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Panowie w którym D.U. jest napisane ,że nie można przewozić osoby w przyczepie ?.Druga sprawa nie mogę znaleźć przepisu o wyposażeniu pojazdu w kierunkowskazy boczne jeżeli posiada hak-w D.U.nr 75 z 2009r znikneła poprawka z D.U.nr 34 pkt11 pod tabelką ze światłami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 O zakazie przewozu osób w przyczepie (z wyjątkami), mówi art. 63, ust. 3 ustawy PORD - Dz.U. nr 108, poz. 908 z 2005r., z późn. zmianami. Natomiast odnośnik nr 11 do załącznika nr 6 rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów nie zniknął. Jest nadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Natomiast odnośnik nr 11 do załącznika nr 6 rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów nie zniknął. Jest nadal. Tylko nie ma mądrego, który by określił się czy w związku z tym kierunkowskazy boczne w pojazdach mogą być czy muszą być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 W pozycji 3c, załącznika nr 6 rozporządzenia jest zapis - pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli muszą mieć kierunkowskazy boczne w liczbie: 2, czyli po jednym na każdym boku. Natomiast odnośnik 11 pozwala na zamontowanie dodatkowych bocznych kierunkowskazów w przypadku, kiedy pojazd posiada kierunkowskazy boczne mające wspólne źródło światła z kierunkowskazami przednimi. Chodzi tu o kierunkowskazy homologowane jako tzw. przednio-boczne, oznaczone cyfrą 3, lub 4, z kloszem zachodzącym na bok i umożliwiającym widoczność kierunkowskazu z boku pojazdu, mimo że jest to zasadniczo kierunkowskaz przedni. Jeżeli więc pojazd ma takie kierunkowskazy przednio-boczne to można dodatkowo (dla polepszenia widoczności) zamontować kierunkowskazy typowo boczne, z oznaczeniem 5 - dla pojazdów o długości do 6m, lub 6 - dla pojazdów o długości pow. 6m. Jeżeli natomiast pojazd ma przednie kierunkowskazy typowo przednie, z oznaczeniami - 1, 1a, lub 1b, to musi mieć obowiązkowo zamontowane kierunkowskazy boczne. Kiedyś, w starszych rozporządzeniach o warunkach technicznych, w odnośniku 11, były ujęte warunki m.in. dla kierunkowskazów bocznych, takie jak : obowiązkowe dla pojazdów o długości pow. 6m, lub ciągnących przyczepę. W obowiązującym rozporządzeniu tego zapisu już nie ma. Należy więc przyjąć zasady określone w poz. 3c i odnośnika nr 11, załącznika nr 6 rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srebrny1 Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Czyli zgodnie z tą teorią wszystkie pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli musiałyby mieć kierunkowskazy boczne nawet te które fabrycznie nie miały wcześniej zamontowanych .....?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Zazwyczaj prawo nie działa wstecz (z paroma wyjątkami ). Tak więc pojazdy wyprodukowane i zarejestrowane przed datą wejścia w życie nowej wersji rozporządzenia, czyli przed 13.03.2003r., mogą nie spełniać tego wymogu jeśli ich długość nie przekracza 6m i nie są przystosowane do ciągnięcia przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 W pozycji 3c, załącznika nr 6 rozporządzenia jest zapis - pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli muszą mieć kierunkowskazy boczne w liczbie: 2, czyli po jednym na każdym boku. Tylko, że paragraf drugi tego rozporządzenia brzmi "§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:". Nie mówi, że muszą być zamontowane tylko jeżeli są zamontowane a jeżeli nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 To niestety jest efektem niechlujności i niekompetencji naszych "twórców prawa". No, chyba że wiedzieli co piszą i według nich wymagania należy stosować do wszystkich zamontowanych na pojeździe świateł. Chyba należałoby ich samych o to spytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Styczeń 2010 Share Napisano 12 Styczeń 2010 Obawiam się, że nie szybko doczekamy się tego, cóż Oni mieli na myśli Podejrzewam, że taki impas będzie trwał aż do momentu kiedy pojazdy bez kierunkowskazów umrą śmiercią naturalną a życie potoczy się swoją drogą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Marzec 2010 Share Napisano 9 Marzec 2010 Taki przypadek: T- 4 osobowy (9 osób) sprowadzony z Niemiec, DMC oraz DMC zespołu w DR o około 400kg wyższe od tych wartości na tabl.znamionowej. To wyjątek czy norma w podobnych przypadkach ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 9 Marzec 2010 Share Napisano 9 Marzec 2010 To wyjątek czy norma w podobnych przypadkach ??? Raczej takich rzeczy nie spotykam...Mozliwe ze było coś zmieniane jeszcze w Niemczech ale z reguly wymieniają TZ....Moze I rej.zrobiona pod potrzeby klienta... Niech dostarczy ksero briefu z WK....lub swiad.homo jak coś takiego ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Marzec 2010 Share Napisano 9 Marzec 2010 sprowadzony z Niemiec, DMC oraz DMC zespołu w DR o około 400kg wyższe od tych wartości na tabl.znamionowej. Kowal wykonał pierwsze badanie techniczne. Niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym i normą powinno być N i sprostowanie zapisów czy to poprzez wymianę tabliczki bądź DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 9 Marzec 2010 Share Napisano 9 Marzec 2010 Niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym i normą powinno być N i sprostowanie zapisów czy to poprzez wymianę tabliczki bądź DR. Oczywiście taki powinien być końcowy efekt OBT.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Marzec 2010 Share Napisano 9 Marzec 2010 Kowal wykonał pierwsze badanie techniczne Nie kowal, ja miałem taki przypadek, pisząc DR właśnie "brif" miałem na myśli,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Marzec 2010 Share Napisano 9 Marzec 2010 Przepraszam nie zrozumiałem kwestii. Zawsze w takich przypadkach podawałem masy z tabliczki znamionowej pojazdu ze stosowną informacją w zaświadczeniu skąd takie parametry i nigdy nie było problemu przy rejestracji ani w późniejszych badaniach bo nasz DR był zgodny z pojazdem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 9 Marzec 2010 Share Napisano 9 Marzec 2010 ja robię jak adam1501, do DIP masy z tabliczki i na odwrocie zaświadczenia "Masy i naciski zgodne z tabliczką znamionową" i tylko raz zdarzył mi się zwrot gdy zapomniałem napisać regułki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Migi60 Napisano 9 Marzec 2010 Share Napisano 9 Marzec 2010 ja robię jak adam1501, Oczywiście ze robię w ten sam sposób...Przy tamtej odpowiedzi zrozumiałem ze pojazd ten posiada juz nasz DR...i to juz kolejne OBT...Szybciej dumalem niz czytalem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Marzec 2010 Share Napisano 10 Marzec 2010 U mnie też poszło gładko, zrobiłem DIP dokładnie tak jak Wy z informacją, tylko obciąłem Dmc przyczepy z hamulcem (do wartości z tabliczki) i gość nie bardzo był zadowolony,,, Chciałbym jeszcze dodać, że te różnice mas nie byłyby może, aż tak ważne gdyby nie to powiedzenie Niemców "Ordnung muss sein", widać nie do końca ten porządek mają ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 10 Marzec 2010 Share Napisano 10 Marzec 2010 Już na forum był poruszany temat DMC przyczepy. Druga pozycja na tabliczce oznacza DMC zestawu a nie DMC przyczepy! Z homologacji może wynikać że DMC przyczepy jest większe niż różnica wynikająca z DMC pojazdu i DMC zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.