Regan55 Napisano 10 Marzec 2010 Share Napisano 10 Marzec 2010 Z homologacji może wynikać że DMC przyczepy jest większe niż różnica wynikająca z DMC pojazdu i DMC zestawu. Jak sam napisałes temat tem był walkowany...Wszystko jest ok.kiedy wartości te z TZ pokrywają się z DR.Jezeli natomiast są roznice pomiędzy TZ a DR tylko i wylącznie wartości z TZ....Oczywiście ze są róznice DMC przyczepy pomiędzy TZ a DR w niektorych typach pojazdów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 10 Marzec 2010 Share Napisano 10 Marzec 2010 Już dawno powinno się odejść od DMC przyczepy, a stosować tylko DMC zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 10 Marzec 2010 Share Napisano 10 Marzec 2010 Regan55, Diagnosta nie ma podstaw do kwestionowania pozycji w dowodzie O1 i O2 porównując je z tabliczką chyba że z niej wynika że pojazd nie może ciągnąć przyczepy lub masy przyczep przekraczają masy administracyjne. Na DMC zestawu jest odpowiednia pozycja w dowodzie - F3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 10 Marzec 2010 Share Napisano 10 Marzec 2010 To może kwestionować, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Marzec 2010 Share Napisano 11 Marzec 2010 Diagnosta nie ma podstaw do kwestionowania pozycji w dowodzie O1 i O2 porównując je z tabliczką chyba że z niej wynika że pojazd nie może ciągnąć przyczepy lub masy przyczep przekraczają masy administracyjne. DOKŁADNIE - i może warto sobie to wydrukować i wywiesić gdzieś na stacji Panowie? Już dawno powinno się odejść od DMC przyczepy, a stosować tylko DMC zestawu. Nie - ponieważ nie w każdym pojeździe określenie tylko F3 dałoby informację ile może ciągnąć przyczepy! Nie w każdym aucie to prosta różnica mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 11 Marzec 2010 Share Napisano 11 Marzec 2010 Diagnosta nie ma podstaw do kwestionowania pozycji w dowodzie O1 i O2 porównując je z tabliczką chyba że z niej wynika że pojazd nie może ciągnąć przyczepy lub masy przyczep przekraczają masy administracyjne. DOKŁADNIE - i może warto sobie to wydrukować i wywiesić gdzieś na stacji Panowie? Nie zgadzam się z takim postawieniem sprawy. Nie będę sie rozpisywał i bił piany w tym temacie ,ale-OCZYWISTE pomyłki zdarzają sie wszędzie (także w WK) i taka pomyłkę ZAKWESTIONUJE tylko ten kto nie pracuje to ich nie popełnia Ale tego nie trzeba drukować i wywieszać w WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Marzec 2010 Share Napisano 11 Marzec 2010 Aby zakwestionować O1i O2 wpisaną do DR potrzebna jest swiadectwo homologacji pojazdu bo tylko tam zawarte wartości są niepodważalne, obliczenia O1 jako roznicy mas z TZ czasami bywają błędne. Ciekaw jestem jakie wartości O1, O2 wpiszecie jesli w homo jest kilka warjantów mas przyczep uzależnionych od nachylenia drogi po której porusza sie zestaw pojazdów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Marzec 2010 Share Napisano 11 Marzec 2010 ale-OCZYWISTE pomyłki zdarzają sie wszędzie (także w WK) Kolego - to już pomówienie - jeszcze jeden taki tekst a spotkamy się w sądzie!! Oczywiście - nawet miałem to dopisać, ale stwierdziłem, że tak czepialskich nie ma... A jednak są Oczywiście - jak w DR samochodu osobowego będzie jakaś kosmiczna przyczepa, czy ogólnie parametr, który doświadczonemu diagnoście podpadnie jako nigdy nie występujący w danym modelu to OK. Natomiast za niedopuszczalne uważam kwestionowanie zapisu typu F1/F2:1850, F3:2500, O1:1500 (np. jakiś francuz - wiadomo o co chodzi) - a diagnosta zakwestionuje to (O1) jako parametr nie będący różnicą F3-F2... Ciekaw jestem jakie wartości O1, O2 wpiszecie jesli w homo jest kilka warjantów mas przyczep uzależnionych od nachylenia drogi po której porusza sie zestaw pojazdów? W wyciągach ze świadectwa homologacji taki zapis się nie zdarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Marzec 2010 Share Napisano 11 Marzec 2010 W wyciągach ze świadectwa homologacji taki zapis się nie zdarza. I tu się kolega "blakop" myli. Dla przykladu Citroen C5 (X7) (chyba było to kombi) w swiadectwie homologacji jest odnośnik przy masach przyczep i chyba na dole jest zapis o uzależnieniu DMC zespołu pojazdu od pochylenia drogi. Poszukaj homo może rejestrowaliście już takie auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 11 Marzec 2010 Share Napisano 11 Marzec 2010 Druga pozycja na tabliczce oznacza DMC zestawu a nie DMC przyczepy A dokładnie "zespołu pojazdów" ale nie sugerujesz chyba, że o tym nie wiedziałem,?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Marzec 2010 Share Napisano 11 Marzec 2010 Ale te warianty to bardziej informacja dla właściciela. Podobne informacje są dla parametru masy własnej (która ulega zmianom przy doposażaniu auta kosztem ładowności) - reguluje to nawet stosowna dyrektywa. Ale podstawowy parametr oznaczony we właściwym punkcie wyciągu z homo jest zawsze parametrem jednoznacznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.