max72 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 wyszła lipa bo VIN w przyczepach wymagany tak jak w pojazdach samochodowych od 01.01.1995 DZ.u. 32 § 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się: 1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 PoRD 33) pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego; czy może mnie ktoś oświecić jak to się ma do przyczepek z Anglii bez numeru VIN, pytam się bo ostatnio miałem podobne pytanie i nie wiedzałem jak odpowiedzieć klientowi z góry dziękuję za "ukierunkowanie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Powiem, że wszystkie przyczepki nawet te z angli mają nr VIN - tylko trzeba poszukać. Najczęściej jest sytuacja, że klient zrywa tabliczkę - bo ma DMC 800 kg - A on chce zarejestrować ją na przyczepę lekką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 wszystkie przyczepki nawet te z angli mają nr VIN - tylko trzeba poszukać ale co w przypadku gdy jednak nie ma numer [ Dodano: 14-04-2011, 13:01 ] może ktoś ma pomysł jak ten temat "ugryźć" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 DZ.u. 32 § 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się: 1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) ... brakło czasu przeczytać dalej 2. Przepisy ust.1 pkt 1, 10, 11, 13 i 18 stosuje się również do przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Powiem, że wszystkie przyczepki nawet te z angli mają nr VIN - tylko trzeba poszukać.Najczęściej jest sytuacja, że klient zrywa tabliczkę - bo ma DMC 800 kg - A on chce zarejestrować ją na przyczepę lekką Zdarzają się jeszcze więksi pajace co wycinają pole numerowe - ordynarnie wspawują kawałek blachy, zrywają tabliczkę następnie przyjeżdżają na stację z decyzją na nabicie numerów i tabliczki bo dumnie twierdzą, że zbudowali "sama" gdy tymczasem jest to oryginalna fabryczna konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 2. Przepisy ust.1 pkt 1, 10, 11, 13 i 18 stosuje się również do przyczepy. dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Besiek Napisano 29 Maj 2011 Share Napisano 29 Maj 2011 Żeby nie zakładać nowego tematu pozwolę się tutaj podpiąć. Pytanie moje dotyczy przyczepy kempingowej zakupionej w Holandii. W holenderskim dowodzie rejestracyjnym widnieje maksymalna masa pojazdu 1600kg a na tabliczce znamionowej widnieje wartość 1500kg. Skąd mogła wziąć się ta różnica i na co zwrócić uwagę w trakcie procedury rejestracji tej przyczepy żeby wszystko odbyło się bez "zgrzytów". Z tego co się orientuję diagnosta wpiszę wartość z TZ, czy urzędnik w WK jeśli zauważy tą różnicę może odmówić rejestracji tej przyczepy? Co powinienem zrobić w tej sytuacji żeby wszystko było OK? Druga sprawa to kwestia osi, przyczepa jest wyposażona w dwie osie gdzie rozstaw między nimi wynosi 0,67m. W oryginalnym holenderskim dowodzie wyraźnie widnieje wpis 1 osiowa przyczepa z osią środkową. Czy nie powinno być z tym problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 29 Maj 2011 Share Napisano 29 Maj 2011 § 4. (22) 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niŜ 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, Wpisz obie DMC, a problemy będą na pewno ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Besiek Napisano 29 Maj 2011 Share Napisano 29 Maj 2011 Dzięki, jeśli chodzi o osie to po lekturze forum tak myślałem że to można podciągnąć pod ten artykuł, chciałem tylko potwierdzenia moich wniosków. Janusz60 rozwinął byś troszkę drugą część swojej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Maj 2011 Share Napisano 30 Maj 2011 Otóż , niedopuszczalne jest, aby DMC w DR i na TZ były różne i normalny WK zechce wyjaśnić skąd się to wzięło,stąd problemy, często dla niektórych wygodniej jest, gdy diagnosta tego nie dopatrzy, bądź TZ zaginie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Besiek Napisano 30 Maj 2011 Share Napisano 30 Maj 2011 Świetnie sobie zdaję z tego sprawę że wartość DMC musi być taka sama we wszystkich wskazanych miejscach. A czy to nie jest tak że przy pierwszej rejestracji jest najważniejszy dla WK jest np. dokument z SKP ? Było by to najłatwiejsze bo po rejestracji we wszystkich dokumentach i na TZ była by ta sama wartość. Chcę tą sprawę wyprostować póki jeszcze przyczepa nie zarejestrowana, żeby w przyszłości nie mieć problemów. Dopuszczam również możliwość zerwania umowy ze sprzedającym na podstawie tego że są niezgodności w podanych wyżej wartościach. Po prostu nie chcę wpakować się na minę, i załatwić sprawę zgodnie z literą prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Maj 2011 Share Napisano 30 Maj 2011 Zaświadczenie z SKP jest tylko dokumentem, który potwierdzi, że coś jest nie tak. Wyjaśnienie tej niejasności to już osobna historia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rokita Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 Panowie a czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem: Przyczepa ciężarowa rolnicza,ascenizacyjna rok produkcji 2003 na numer ramy jest 3-cyfrowy. Co z tym fantem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 Nie wymaga się nr VIN dla p-p rolniczych ,wg mnie jest oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rokita Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 No tak, ale czy może być takie określenie przyczepa ciężarowa rolnicza- ascenizacyjna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 Skoro jest np. ciężarowa rolnicza-uniwersalna to dlaczego nie może być podrodzaj asenizacyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 podrodzaj asenizacyjna Może raczej przeznaczenie tylko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 podrodzaj asenizacyjna Może raczej przeznaczenie tylko ? Niech i tak będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 wg tabelki Klasyfikacji Pojazdów: Rodzaj pojazdu - Przyczepa ciężarowa rolnicza Podrodzaj - Pojemnik Przeznaczenie - Asenizacyjny I coś takiego jest jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 wg tabelki Klasyfikacji Pojazdów:Rodzaj pojazdu - Przyczepa ciężarowa rolnicza Podrodzaj - Pojemnik Przeznaczenie - Asenizacyjny I coś takiego jest jak najbardziej. O to to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rokita Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 To czyli może tak być? A co z tym numerem Vin dla tej przyczepy, jest wymagany czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 A co z tym numerem Vin dla tej przyczepy, jest wymagany czy nie? Nie jest wymagany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 To czyli może tak być?A co z tym numerem Vin dla tej przyczepy, jest wymagany czy nie? Nie musi posiadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rokita Napisano 16 Czerwiec 2011 Share Napisano 16 Czerwiec 2011 Rozumiem, a więc dzięki za informacje i pozdrawiam szanowne grono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 19 Czerwiec 2011 Share Napisano 19 Czerwiec 2011 Panowie a czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem:Przyczepa ciężarowa rolnicza,ascenizacyjna rok produkcji 2003 na numer ramy jest 3-cyfrowy. Co z tym fantem? Być może nie kumam o co chodzi ale nr ramy jest i powinien być. Podobno to się nazywa nr VIN - nawet trzycyfrowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.