Psuj Napisano 26 Marzec 2010 Share Napisano 26 Marzec 2010 proponuję wystawić tylko paragon za BT własnego auta nie wystawiając faktury za BT. Ale trik polega na tym, że paragon też jest fiskalny, podobnie jak faktura vat. A faktura wewnętrzna nie jest fiskalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Marzec 2010 Share Napisano 26 Marzec 2010 Na paragonie nie będzie danych odbiorcy, a więc pobieramy zaliczkę z kasy wykonujemu BT otrzymujemy paragon, przy pomocy którego rozliczmy się z zaliczki, a firma odprowadza tylko VAT. Problem może tylko polegać na tym czy księgowość honoruje paragony na wyższe kwoty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 26 Marzec 2010 Share Napisano 26 Marzec 2010 FV wewnętrzna załatwia sprawę od A do Z - i niczego mądrzejszego nie wymyślimy. Jako nie objęta podatkiem VAT (nie ma tu żadnej wartości dodanej) nie może być też - z definicji - przerzucona przez urządzenie fiskalne. A sprawa przychodu po stronie SKP i kosztu po stronie tego samego przedsiębiorcy jest załatwiana przez odpowiednie księgowanie wartości netto badania - co jest zadaniem księgowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Marzec 2010 Share Napisano 26 Marzec 2010 FV wewnętrzna załatwia sprawę od A do Z - i niczego mądrzejszego nie wymyślimy. Jako nie objęta podatkiem VAT (nie ma tu żadnej wartości dodanej) nie może być też - z definicji - przerzucona przez urządzenie fiskalne. A sprawa przychodu po stronie SKP i kosztu po stronie tego samego przedsiębiorcy jest załatwiana przez odpowiednie księgowanie wartości netto badania - co jest zadaniem księgowości. A co z odprowadzenie VAT-u? Zgodnie z wytycznymi z ministerstwa (punkt 25) ustawa nie przewiduje mozliwości zwolnienia z opłaty za przeprowadzenie BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 26 Marzec 2010 Share Napisano 26 Marzec 2010 Przyznaję, że nie opieram się na Dz.U., bo lekko nie mam teraz na to czasu. Być może to nie jest też wyłącznie kwestia dzienników, a bardziej ich interpretacji. Ale - od czasu, jak dorobiliśmy w programie opcje związane z Fakturami Wewnętrznymi (obrót wg wartości netto), skończyły się nasze problemy z księgowymi - co daje do myślenia ... Wracając bardziej do Twojego pytania: Podatek VAT to z definicji - Value Added Tax – podatek od wartości dodanej. O jakiej tu wartości dodanej mówimy, skoro ty sam sobie coś robisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Marzec 2010 Share Napisano 26 Marzec 2010 A co z odprowadzenie VAT-u? wystawiając FV masz orginał i kopieorginał - do zaksigowania w kosztach kopia - w przychodach VAT z jednej do wpłacenia do US , a z drugiej do zwrotu ... [ Dodano: 26-03-2010, 12:03 ] http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=65959#65959 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Marzec 2010 Share Napisano 30 Marzec 2010 To my się tu pocimy na temat faktur wewnętrznych,,, Dodzwoniłem się dziś do Biura Krajowej Informacji Podatkowej, godzinę mnie to kosztowało(bo to VAT i dochodowy) ale: -żadnych faktur Vat -żadnych paragonów -żadnych faktur wewnętrznych rejestr badań + OE i na tym koniec mało tego,jeśli firma Auto-Handel jednocześnie prowadzi SKP, tak samo wykonuje badania pojazdów zakupionych w celu odsprzedaży,,, powiedziałem oczywiście, że w bajki nie wierzę, wtedy pani zaleciła wystąpienie z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej (koszt 40zł) dla mnie to rewolucja, ale, że nikt wcześniej o to nie spytał,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 30 Marzec 2010 Autor Share Napisano 30 Marzec 2010 Sorki Janusz60 , chyba nie nadążam co to jest OE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Marzec 2010 Share Napisano 30 Marzec 2010 co to jest OE opłata ewidencyjna, cepik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 30 Marzec 2010 Autor Share Napisano 30 Marzec 2010 Ja nie mam takiej możliwości żeby samą OE wprowadzić do kasy i chyba w tym jest mój problem.Dzięki Psuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 30 Marzec 2010 Share Napisano 30 Marzec 2010 Ja nie mam takiej możliwości żeby samą OE wprowadzić do kasy Możesz pobrać na KP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Marzec 2010 Share Napisano 30 Marzec 2010 cepik Centralna Ewidencja Pojazdów I Kierowców gdyby ktoś jeszcze nie wiedział ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1) z dnia 28 czerwca 2007 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej Dz. U. nr 121 poz. 0839 [ Dodano: 30-03-2010, 17:49 ] aktualny ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1) z dnia 9 grudnia 2009 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej Dz. U. nr 210 poz. 1626 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Marzec 2010 Share Napisano 30 Marzec 2010 Na wszelki wypadek wzór wniosku, o którym wspomniała pani z biura KIP,,, http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/ogolne_prawo_podatkowe/2009/ord-in.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurat Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 Mam pytanie ile pobieracie za badanie jesli policja zabierze dowód rejestracyjny za pękniętą szybę ? Byliśmy wczoraj na szkoleniu i urzędnik z Krakowa powiedział ze takie badanie kosztuje 20 zł za każdą usterkę stwierdzona przez policjanta plus opłata za sprawdzenie amortyzatorów 28 zł. a Wy jak pobieracie? Za odpowiedzi z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 Ja pobieram tylko 20 zł za usterkę . Warto pamietać, że sprawdzenie amortyzatorów dotyczy tylko samochodów osobowych . Trochę dziwna sprawa z tym sprawdzeniem amortyzatorów bo gdy przyjadą dwa takie same auta z których jedno będzie zarejestrowane jako ciężarowe a drugie jako osobowe (oba maja tą samą usterkę) to w jednym trzeba sprawdzić amortyzatory a w drugim nie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurat Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 Tak zgadza sie gdy przyjedzie Cinquecento z kratka jest to ciężarowe i wówczas nie sprawdza się amortyzatorów. Tez jest to sprawa dziwna dla mnie i tego urzędnika z Krakowa ale powiedział takie przepisy są ustalone odgórnie i on musi ich przestrzegac i wymagac od innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 Tez jest to sprawa dziwna dla mnie i tego urzędnika z Krakowa ale powiedział takie przepisy są ustalone odgórnie i on musi ich przestrzegac i wymagac od innych. A jak urzędnik chce sprawdzić czy sprawdzałeś amortyzatory w tej opcji co podałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 A jak urzędnik chce sprawdzić czy sprawdzałeś amortyzatory w tej opcji co podałeś ? Cyba, że ktos ma monitoring . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 Zgadza sie robiąc usterkę techniczna trzeba sprawdzić amorki, zastanawia mnie po jaką cholerę . Co ma piernik do wiatraka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 O co wam chodzi z tymi amortyzatorami?? Przecież pisze jak byk obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, Te amory są dopisane, bo jak ci policmajster stwierdzi, że są nie teges (np jadąc radiowozem za pojazdem, jak zobaczy jak koła "skaczą") to musisz to jakoś sprawdzić a nie ma tego w załączniku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 O co wam chodzi z tymi amortyzatorami?? Przecież pisze jak byk obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, Te amory są dopisane, bo jak ci policmajster stwierdzi, że są nie teges (np jadąc radiowozem za pojazdem, jak zobaczy jak koła "skaczą") to musisz to jakoś sprawdzić a nie ma tego w załączniku 1 Przeczytaj dokładnie Dz U 155 §3.1 pp 2 .... w sposób okreslony w pkt 1-10 działu I zał nr 1 do rozporządzenia oraz pkt 1.2.1 działu I załącznika nr 4 do rozporzadzenia. Zał nr 4 1.2.1 Pomiar skutecznosci tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 Przeczytaj dokładnie Dz U 155 §3.1 pp 2 Tak zgadza się, ale dotyczących układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, Zakładając, że nie ma tego zapisu o amorach a policjant daje ci taką usterkę to jakbyś to sprawdził? I po to jest ten zapis - pokazuje tylko w jaki sposób masz sprawdzić amory jeśli wystąpią w skierowaniu. Tak samo nie sprawdzasz wszystkich pkt 1 do 10 tylko te wymienione w skierowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 A jak urzędnik chce sprawdzić czy sprawdzałeś amortyzatory w tej opcji co podałeś ? Cyba, że ktos ma monitoring . Zgadzam się z Psujem Oczywiście Urzędnik dał to wszystko na piśmie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 Zakładając, że nie ma tego zapisu o amorach a policjant daje ci taką usterkę to jakbyś to sprawdził? Tak jak w p 1.2.1 zał 4 lub ewentualnie organoleptycznie (tak jak w pojazdach których nacisk osi nie pozwala nz sprawdzenie amortyzatorów na przyrządzie). Tak w ogóle to ciekawa interpretacja ale na chwile obecną niczym nie poparta bo nawet w piśmie z ministerstwa kazali sprawdzać przy kazdym skierowaniu(punkt18) . Chciał bym aby ktoś (TDT, ITS) wydał taka interpretacje na piśnie bo propozycja jest rzeczowa i rozwiązuje problem sprawdzania amortyzatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 byłem na tym szkoleniu , poruszany był temat zmian konstrukcyjnych . trzeba robić .okresowe . pokolizyjne i dodatkowe po zmianach. na zadawane pytanie dlaczego tak, pan urzędnik stwierdził że jest to nie logiczne ale zgodnie z prawem szkolenie było w Trąbkach koło Wieliczki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.