Skocz do zawartości

Motocykl- Zmaina silnika?


dneprdriver

Rekomendowane odpowiedzi

Wyczytałem takie coś:

Natomiast § 14 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 21 sierpnia 2002r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133, poz. 1123 ze zm.) stanowi, iż w przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej z wprowadzenia w pojeździe zarejestrowanym zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, do zawiadomienia dołącza się:

a) dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy,

b) zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki te iczne pojazdów.

 

O jakim przedsiębiorcy mowa w punkcie a? Bo ktoś w końcu tej przeróbki dokonać musiał, zanim przywiozę silniejszy motocykl na OSKP.

 

Dokument od przedsiębiorcy nie jest potrzebny bo nie zmieniasz rodzaju pojazdu.

Natomiast zaświadczenie z DBT po zmianach konstrukcyjnych jest ci jak najbardziej potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wkładam nowy silnik, jadę na (O)SKP, pokazuję nową pojemność nabitą na cylindrze (bo tylko tym się ten silnik różni) i robię badania?

 

Co jest badane w przypadku DBT motocykla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wkładam nowy silnik, jadę na (O)SKP, pokazuję nową pojemność nabitą na cylindrze (bo tylko tym się ten silnik różni) i robię badania?

 

Co jest badane w przypadku DBT motocykla?

 

badanie po zmianach 82 zł połączone z okresowym 98 zł.

Razem 180 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Marku.

 

A pytanie źle sformułowałem. Co się sprawdza w przypadku takiego badania?

Wiadomo, że OBT to światła, hamulce, spaliny, amortyzatory, lusterka, opony etc. A te dodatkowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Marku.

Tu wdzięczność wyraża się za pomocą tego wirtualnego "piwa" :cool:

 

A pytanie źle sformułowałem. Co się sprawdza w przypadku takiego badania?

Wiadomo, że OBT to światła, hamulce, spaliny, amortyzatory, lusterka, opony etc. A te dodatkowe?

 

Sprawdzenie czy po dokonaniu zmian pojazd spełnia wymagania przepisów ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych.

W przedmiotowej sprawie sprawdzenie prawidłowości kompletacji pojazdu i użytych do tego części.

Ustalenie nowych danych pojazdu, pojemności i mocy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okresowe motocykla = 62 zł :!:

czyli razem 144 :D

Mnie tam zastanawia jak w motocyklu zrobić/wykonać te za 94. :D

 

Fakt!

Za poprawkę mojego błędu - piwo! :ok

Ale z dodawania raczej 1... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z dodawania raczej 1... :lol:

to potrafisz uzyskać inny (niż 144) wynik z dodania 62 i 82 :?::shock:

 

No tak...podwójna wtopa :oops:

Trochę się tu Dariem zasugerowałem, no ale tak to jest jak się mnie siedzi przed cennikiem..

 

[ Dodano: 27-12-2011, 20:30 ]

36 złotych nie w kij dmuchał. :)

Co nie znaczy, że byś tyle więcej zapłacił.

Na szczęście klika się w pozycję na cenniku a z samej pamięci jak widać potrafi być zawodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, Marku.

Tu wdzięczność wyraża się za pomocą tego wirtualnego "piwa" :cool:

Piwo? Szkoda, że zamiast tego nie ma małej ikonki "Kanisterek" :) W każdym razie "Piwo" poszło do Ciebie. I do Jacdiaga za poprawkę kwoty.

Sprawdzenie czy po dokonaniu zmian pojazd spełnia wymagania przepisów ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych.

W przedmiotowej sprawie sprawdzenie prawidłowości kompletacji pojazdu i użytych do tego części.

Ustalenie nowych danych pojazdu, pojemności i mocy silnika.

Kompletności - czyli np. że nowy silnik ma wydech, osłony itp. wynalazki? Upraszczając - jeśli pojazd w oryginalnym stanie przeszedł BT, to po zmianie silnika jeśli zmieni się tylko rozmiar niektórych części , to nie mam się tu nad czym głowić?

 

Pojemność, moc itp. ustala się na podstawie pomiarów i wydruku z hamowni czy z chamowni ("na chama" spisane z karty katalogowej silnika)? Nie wiem czy i jakich papierów żądać nabywając nowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie mam się tu nad czym głowić?

 

Pojemność, moc itp. ustala się na podstawie pomiarów i wydruku z hamowni czy z chamowni ("na chama" spisane z karty katalogowej silnika)? Nie wiem czy i jakich papierów żądać nabywając nowy silnik.

 

W tym wypadku nie jest to zbyt rozbudowane badanie.

Parametry silnika najlepiej żeby wynikały z ewentualnych dokumentów dostarczonych do rejestracji np. faktury zakupu silnika.

Jeśli ich brak to trzeba by wchodzić w zależności marki, modelu typu silnika i szukać tych danych w innych bazach danych technicznych a wtedy możesz narażacić się na te + 60 zł za ustalenie nieznanych danych bo są takie stacje na których chcą dodatkowo za to kasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście dostanę dokładną kartę katalogową, pytałem sprzedawcę. Czyli powinno "bez bólu" przejść.

 

Kolejny projekt (dopiero gdzieś w maju) to będzie przekładka silnika w innym motocyklu z dwusuwa na czterosuw, tej samej pojemności, podobnej mocy (spadek z 18 na 17 koni). Nie zmienia się P.1 i P.3, niby o jakiś tam ułamek w dół zmieniłyby się wartości w P.2 i Q. Taką zamianę też należy "legalizować"? To już nadgorliwość czy normalna procedura tak samo jak przy zmianie na większy i zwyczajnie należy się wykonanie takowej? Bo pojazd nie mój, ja tylko będę pomagał w przekładce, ale nie wiem czy przekonywać do takiego kroku właściciela. Tutaj jest trochę więcej zmian, bo muszą być wykonane 2 blachy zmieniające rozstaw mocowań i założony inny wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest trochę więcej zmian, bo muszą być wykonane 2 blachy zmieniające rozstaw mocowań

 

jesli fabrycznie taki silnik nie był montowany w tym motorze lub jego odmianie to ja bym nie podpisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Nie będzie chopperów?

Komisja Europejska wzięła sobie nowy obiekt na celownik, tym razem są to wydłużone widelce chopperów. Czy te customowe motocykle w przyszłości znikną z ulic?

Temat zakazu modyfikacji jednośladów jest już znany i spotykał się z wielokrotnymi protestami grup motocyklowych. Plany ograniczenia tuningu objęły już samodzielne prace nad zwiększeniem mocy pojazdów, a także dodatek obowiązkowego ABS w jednośladach o pojemności przewyższającej 50 cc. Rozważa się także wprowadzenie bardziej rygorystycznych norm emisji spalin.

Według magazynu MCN projekt ograniczenia tuningu posunął się jeszcze dalej, a najbardziej mogą odczuć je posiadacze chopperów. Komisja Europejska chce zakazać wykorzystania przedłużonych widelców, które są głównym atrybutem tych motocykli. :o Motorcycle Action Group już przygotowało list protestacyjny w tej sprawie i trudno się tu dziwić. Gdyby takie przepisy weszły w życie, byłby to kolejny krok do ograniczenia możliwości przy tworzeniu customowych jednośladów.

 

Ciekawe co jeszcze w przyszłości będzie zakazane???

 

http://moto.onet.pl/1657419,1,nie-bedzie-chopperow,artykul.html?node=41837

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat już znany przy okazji Wielkiej Orkiestry.

 

Jedna z atrakcji do wylicytowania - prawo rocznego posiadania choppera legendarnej firmy OCC, znanej z popularnych programów TV (Discovery) miał z góry założone zastrzeżenie, że po dostarczeniu do Polski, jako członka UE, nie będzie mógł zostać dopuszczony do ruchu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.