adam1501 Napisano 21 Listopad 2018 Share Napisano 21 Listopad 2018 7 godzin temu, Paprock napisał: największy wyświetla kulfonami. Nie kulfonami a ma być podkreślony. 7 godzin temu, Paprock napisał: Na razie rozebrać trzeba co i jak w DiP zapodawać Tak zapodawać jak mówią warunki techniczne. Skoro określają one dopuszczalne wartości dla grup osi (a one są wyższe niż dla pojedynczej) to powinno się taką grupę wskazać i stosownie do niej określić dopuszczalne naciski. Dla zamieszania, co wpisać do DR? O ile w DIPie można to jakoś dookreślić, to jak to zrobić w DR, że rozchodzi się o nacisk dla grupy osi a nie pojedynczą oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 21 Listopad 2018 Share Napisano 21 Listopad 2018 Skoro dla potrzeb kontroli stosuje się wartości rzeczywiste, stoję na stanowisku, że w dowodzie powinno się określać fizyczną liczbę osi w polu (L). Nacisk dopuszczalny wynikający z przepisów. Kontrolujący ma wtedy za zadanie zbadać naciski i zmierzyć rozstawy. Fizyczna liczba osi gwarantuje, że na pojeździe nie przeprowadzono zamian w konstrukcji: w liczbie osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Listopad 2018 Share Napisano 21 Listopad 2018 1 godzinę temu, adam1501 napisał: Nie kulfonami a ma być podkreślony. OK. OK. Jeden podkreśla, drugi też podkreśla i wali kulfonami. A co do danych w dowodzie, to po mojemu stałe rubryki powinny się do pojazdu, do wartości producenckich/konstrukcyjnych odnosić. A na wszelkiego rodzaju sprawy administracyjne, ograniczenia/zezwolenia, kagańce są słuszne przepisy, znaki drogowe oraz adnotacje urzędowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 21 Listopad 2018 Share Napisano 21 Listopad 2018 (edytowane) 21 godzin temu, Jacdiag napisał: i jak teraz opisać taki układ osi proste - liczba osi 7 . przepisać żywcem naciski z TZ , dać N bo zapewne klient będzie chciał odstępstwo na naciski i DMC. Edytowane 21 Listopad 2018 przez piter1973 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Listopad 2018 Share Napisano 21 Listopad 2018 9 godzin temu, adam1501 napisał: to jak to zrobić w DR, że rozchodzi się o nacisk dla grupy osi a nie pojedynczą oś W DR wpisuje się nacisk osi, a nie grupy. "w rubryce „NAJWIĘKSZY DOP. NACISK OSI” – wpisuje się jednoznacznie określoną wartość największego dopuszczalnego nacisku osi pojazdu, wyrażoną w kN;" Dlatego bez sensu w DIP podawać naciski grupy osi, bo potrzebne jest rozbicie na poszczególne osie żeby największy wpisać do DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2018 Share Napisano 22 Listopad 2018 Sens czy nie, nie mam pojęcia. Widzę tylko takie działanie i takie wpisy. Nawet w ŚH były kwiatki w stylu podawania dwóch osi jako jednej. TZ były również wystawiane dla grupy osi i wartości te znajdowały się w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Listopad 2018 Share Napisano 22 Listopad 2018 Sens czy nie - nie ważne. Idzie o to, żeby te kwiatki w końcu przekwitły! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Listopad 2018 Share Napisano 22 Listopad 2018 Wręcz przeciwnie. Kwitną jak nigdy dotąd i mają się na codzień wyśmienicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 22 Listopad 2018 Share Napisano 22 Listopad 2018 A gdzie odstępstwa na długość i szerokość? - osie to pikuś Jeśli w Dip brakuje miejsca to jest jeszcze coś takiego jak uwagi i tam wpisuje się resztę która się nie mieści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 3 Luty 2019 Share Napisano 3 Luty 2019 Wybaczcie, podepnę się. Ciężarówka z Niemiec z trzecią osią podwieszaną. Oś napędowa bliźniaki, zawieszenie pneumatyczne. Oś podnoszona koła pojedyncze i poduszki. Odległość między osiami 138cm. Na TZ dane: dla osi napędowej 11500kg i 12000kg , dla osi podwieszonej 7100kg i 7400kg. Jak określić naciski dla tej grupy osi. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Luty 2019 Share Napisano 3 Luty 2019 A na 19 ton jak w punkcie 7c nie załapie się? 7) grupy osi składającej się z dwóch osi pojazdów silnikowych, w której jedna oś składowa jest osią napędową, a druga osią nienapędową, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) mniejszej niż 1,00 m (d < 1,00) – 11,5 tony, b) nie mniejszej niż 1,00 m i mniejszej niż 1,30 m (1,00 ≤ d < 1,30) – 16 ton, c) nie mniejszej niż 1,30 m i nie większej niż 1,80 m lub w przypadku pojazdów, o których mowa w § 4 ust. 2, nie większej niż 2,00 m (1,30 ≤ d ≤ 1,80 lub 2,00) – 18 ton; dopuszcza się 19 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi składowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; Wychodzi 18600 kg na grupę, czyli pasuje pod 7c jak byk. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 3 Luty 2019 Share Napisano 3 Luty 2019 No właśnie się zastanawiam i nie jestem przekonany. Jeśli dodamy wartości maksymalne to suma nacisków daje nam 19400kg. Zgodnie z pkt 7c dopuszczalny nacisk dla takiej grupy osi wynosi 19000kg bo koła bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne a innych warunków nie ma. Gdyby trzymać się zapisu i rozpatrywać ten układ jako grupę osi to tak powinno się pozostawić. Przepis nic nie mówi o dopuszczalnych naciskach każdej z osi składowych. Czy można ograniczyć wtedy dopuszczalny nacisk osi napędowej do 11500kg skoro nie jest to pojedyncza oś napędowa? Z drugiej strony nigdzie nie ma większego dopuszczalnego nacisku a dla uzyskania 19000kg dla grupy osi trzeba by było przekroczyć tę wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 Czyli to jest takie rozważanie, co by było, gdyby było, jakby na tabliczce tak było: oś napędowa 15000 kg / 15000 kg oś podwieszana 5000 kg / 5000 kg - i teraz pytanie, której ośce obciąć z parę kilo aby administracyjnie 19 ton wyszło do kupy dla grupy, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 23 minuty temu, Paprock napisał: Czyli to jest takie rozważanie, co by było, gdyby było No nie całkiem. Pytanie jest bardzo konkretne. Czy należy w tym przypadku zastosować ograniczenie wynikające z warunku technicznego, który nie dotyczy tego przypadku? Chodzi mi o ograniczenie do 11500kg. Nawet w ustawie o drogach krajowych jest mowa nacisku 11500kg dla pojedynczej osi napędowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 Nie rozumiem... Ograniczamy parametry te, które przekraczają wytyczne podane w przepisach. No to pytam, co tu ograniczać? Dla osi napędowej podano 12000 / 11500 o dla mnie 11500 jest parametrem dopuszczalnym bez potrzeby jego ograniczania. Dla osi podwieszanej podano 7400 / 7100 i dla mnie 7100 jest parametrem dopuszczalnym bez potrzeby jego ograniczania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 Teraz to ja nie rozumiem. Napisałem, że pojazd sprowadzony. Mamy więc wartości maksymalne na TZ i wartości dopuszczalne jakie obowiązywały w kraju, na którego rynek auto było przeznaczone. Należy ustalić, według polskich warunków technicznych obowiązujących obecnie jakie powinny być wartości dopuszczalne w Polsce. Gdzieś popełniam błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 Sorry, ale dla mnie, w tym przypadku punk 7c rozwiązuje cała sprawę. A "nie rozumiem" odniosło się do "przypadku, który nie dotyczy przypadku". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 @Paprock wyjaśnij proszę dlaczego ograniczono do wartości 7100 kg nacisk administracyjny na oś podnoszoną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 A może taka ściągaweczka rozjaśni temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 Na tej ściądze to obie osie tylne wydają się być osiami napędowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 21 minut temu, danielg539 napisał: @Paprock wyjaśnij proszę dlaczego ograniczono do wartości 7100 kg nacisk administracyjny na oś podnoszoną? - sorry, ale nie mam zielonego pojęcia. Napisałem, co bym zrobił na potrzeby DiP-u. A zrobiłbym to, że wartości niższe przyjął jako dopuszczalne i tym samym spełnił warunek z punktu 7c, co nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 2 minuty temu, Paprock napisał: sorry, ale nie mam zielonego pojęcia A to w omawianym przypadku jest powodem całego zamieszania. Dla przypomnienia naciski osi: 1 ???/??? 2 11500/12000 3 7100/7400 Z jakiego powodu obniżono administracyjnie nacisk kół osi trzeciej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 z powodów wytrzymałościowych belki osi ? zapewne nacisk przedniej tez będzie miał 7100 kg , no może 7500 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 1 minutę temu, piter1973 napisał: z powodów wytrzymałościowych belki osi ? Skoro konstrukcyjny jest 7400, to oś musi wytrzymać takie obciążenie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 (edytowane) Dokładnie. Trzeba określić naciski zgodnie z polskimi warunkami (a nie innego kraju). Edytowane 4 Luty 2019 przez michal_k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.