Nowicjusz Napisano 27 Marzec 2010 Share Napisano 27 Marzec 2010 Moje zapytanie odnosi się do nacisków umieszczonych ta tabliczce znamionowej samochodu osobowego kombi - jast napisane w poz.2 przy naciskach 935kg/975kg i pytam do kombi jest pierwsze 935kg czy 975kg bo mam rozbierzne opinie. Przy ciężarówkach to jest do osi z kołami pojedynczymi i z bliźniakami. A w osobówkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 27 Marzec 2010 Share Napisano 27 Marzec 2010 pytam do kombi jest pierwsze 935kg czy 975kg bo mam rozbierzne opinie Ja jak pamięcią sięgam wpisywałem i wpisuje zawsze pierwsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 27 Marzec 2010 Autor Share Napisano 27 Marzec 2010 Ja jak pamięcią sięgam wpisywałem i wpisuje zawsze pierwsze... Ja też A czego dotyczy ta druga Zapasowa czy co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Marzec 2010 Share Napisano 27 Marzec 2010 A czego dotyczy ta druga Zapasowa czy co Z przyczepą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 27 Marzec 2010 Share Napisano 27 Marzec 2010 według mojej wiedzy jest to dopuszczalny nacisk w przypadku montazu haka czy tez ciągnięcia p-py np MB A-klasa.,często w niemieckich briefach w uwagach też są takie dopiski.Ja wpisuję pierwszą cyfre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Marzec 2010 Share Napisano 27 Marzec 2010 według mojej wiedzy jest to dopuszczalny nacisk w przypadku montazu haka czy tez ciągnięcia p-py np MB A-klasa.,często w niemieckich briefach w uwagach też są takie dopiski.Ja wpisuję pierwszą cyfre. Jeżeli jest to nacisk na oś podniesiony przez producenta (na hak, teściową czy co tam jeszcze...) a my mamy wpisać maksymalny nacisk osi to dlaczego wpisujecie mniejszy parametr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 27 Marzec 2010 Share Napisano 27 Marzec 2010 a my mamy wpisać maksymalny nacisk osi to dlaczego wpisujecie mniejszy parametr? A dlaczego mam wpisywać większy skoro i tak do końca ja przynajmniej tego dokladnie nie wiem o co biega...Niejednokrotnie właśnie przy tych dwóch wartościach dlaczego w briefie/bo praktycznie chyba tylko Niemcy podają te parametry/wpisana jest wartość mniejsza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Marzec 2010 Share Napisano 27 Marzec 2010 A dlaczego mam wpisywać większy skoro Ponieważ w DIPie mamy podać maksymalny nacisk osi a skoro do jakiś celów producent podaje różnicę mas a my mamy odnotować maksymalny nacisk to nie możemy podać mniejszego, bo wówczas przy montażu haka (jeżeli ta masa się do tego odnosi) należałoby wykonać badanie na zmiany konstrukcyjne w pojeździe zwiększając jego maksymalny nacisk osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 27 Marzec 2010 Share Napisano 27 Marzec 2010 Ponieważ w DIPie mamy podać maksymalny nacisk osi Ok mamy podać większy-na jakiej podstawie ,w DR z zagranicy wpisany jest przeciez mniejszy...Fakt na TZ są wpisane 2 ale nas chyba obowiązuje porownanie stanu faktycznego z zapisem w DR/mam na myśli BO przed I rej./Wpisze większą wartość WK moze to zakwestionować bo przeciez tej wartosci nie ma wpisanej w DR...Kumaty klient moze mi urzadzic "jazdę"...Jak ja się wtedy jemu wytłumaczę skoro wartości wpisane do DR i na TZ są zgodne...Bo jak się nie myle to spis z natury juz zniknął..?? Na takie postrzeganie sprawy mogę sobie jedynie pozwolić przy OBT kiedy skończył się DR,ustalenie danych niezgodnych z DR itp...Taki jest mój tok rozumowania w tej sprawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Marzec 2010 Share Napisano 29 Marzec 2010 Miałem podobny przypadek w M-B 220. Na tabliczce znamionowej dopuszczalny nacisk osi tylnej 1060 kg a w austryjackim DR 1060/1120 kg pasowało by podać w DIP większą wartość ale DR zawierał tez parametry ogumienia z których wynikało, że nośność opony wynosi 530 kg. Czy podwyższony nacisk osi tylnej w przypadku ciągnięcia przyczepy zezwala na przekroczenie nośności ogumienia? Wydaje mi się, że NIE. Jednocześnie problematyczne jest wpisanie wyższej wartości nacisku osi tylnej do DIP kiedy TZ zawiera tylko niższą wartość bo doprowadzi to do niezgodności DR z TZ. Uważam, że nie powinno się brać pod uwagę zwiększonej nośności osi tylnej podczas wypełniania DIP w przypadku gdy to jednoznacznie nie wynika z TZ, a jedynie można podac ten parametr w uwagach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 6 Kwiecień 2010 Share Napisano 6 Kwiecień 2010 Według mojej wiedzy to ta druga wartość określa dopuszczalny nacisk na oś w czasie holowania przyczepy, nie po zamontowaniu haka ale tylko i wyłącznie podczas jazdy z przyczepą. Taki nacisk można zwiększyć i nawet przekroczyć dopuszczalną nośność opon ponieważ holowanie przyczepy odbywa się przy ograniczonej prędkości.Indeksy nośności wyznacza się dla prędkości bodajże 120 km/h dla opon przeznaczonych dla samochodów osobowych a zmniejszenie prędkości jazdy daje możliwość bezpiecznego użytkowania opony nawet przy nacisku przekraczającym ten wynikający z indeksu nośności. To samo dotyczy wytrzymałości samej osi. Niektórzy producenci osi podają dopuszczalną nośność w zależności od prędkości. W dokumentach musimy podać niższą wartość nacisku na oś ponieważ ona odnosi się do użytkowania w dowolnych warunkach i beż żadnych ograniczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Kwiecień 2010 Share Napisano 6 Kwiecień 2010 Według mojej wiedzy to ta druga wartość określa dopuszczalny nacisk na oś w czasie holowania przyczepy, nie po zamontowaniu haka ale tylko i wyłącznie podczas jazdy z przyczepą. Taki nacisk można zwiększyć i nawet przekroczyć dopuszczalną nośność opon ponieważ holowanie przyczepy odbywa się przy ograniczonej prędkości.Indeksy nośności wyznacza się dla prędkości bodajże 120 km/h dla opon przeznaczonych dla samochodów osobowych a zmniejszenie prędkości jazdy daje możliwość bezpiecznego użytkowania opony nawet przy nacisku przekraczającym ten wynikający z indeksu nośności. To samo dotyczy wytrzymałości samej osi. Niektórzy producenci osi podają dopuszczalną nośność w zależności od prędkości. W dokumentach musimy podać niższą wartość nacisku na oś ponieważ ona odnosi się do użytkowania w dowolnych warunkach i beż żadnych ograniczeń. Twoje sugestie wydają się słuszne i logiczneale ale aby je zweryfikować trzeba by przeszukać wiele aktów prawnych odnoszacych sie do homologowania pojazdów i ich ogumienia, z których większość to Dyrektywy Unijne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek81 Napisano 12 Luty 2011 Share Napisano 12 Luty 2011 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 GRUDNIA 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. Nr 32 poz. 0262) Załącznik nr 4 WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne - po lewej i maksymalne - po prawej stronie; Witam wszystkich forumowiczów. Podczas przygotowań do egzaminu praktycznego znalazłem taką odpowiedz z aktu prawnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 14 Luty 2011 Share Napisano 14 Luty 2011 i o co chodzi ? dane takie sa podawane na tabliczkach w dwóch kolumnach ; dopuszczalne i maksymalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert4444 Napisano 17 Listopad 2018 Share Napisano 17 Listopad 2018 witam , mam taki problem nie może mi wyjść po obliczeniach .... największy dopuszczalny nacisk osi chodzi o to że w Gofie 4 u brata przeliczam z tabliczki znamionowej cięższą oś czyli tak jak jest napisane 0950 kg razy 9,81 i mecyje mi wychodzą 9,3 a w D.R jest 8,00 kN czemu tak ? i sprawdzałem też w Golfie 3 u kolegi 0,765 razy 9,81 i to samo .. a w D.R jest też 8,00 kN .... poproszę o wyjaśnienie czemu takie cyfry i w dwóch DR JEST WBITE PO 8,00 kN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Listopad 2018 Share Napisano 17 Listopad 2018 Pytaj tego co wpisywał. Musiałbyś dotrzeć w WK do dokumentów źródłowych na jakiej podstawie wpisano tak, a nie inaczej. Podpowiem Ci, że jakiś czas temu masowo (a po części kto wie czy nie do dzisiaj) parametry takie jak nacisk osi czy masę przyczepy wpisywało się w wielu pojazdach "na oko" - zarówno w WK, jak i na SKP. Nikt nie bawił się w sprawdzanie tabliczek. Każde kompaktowe autko klasy golfa dostawało nacisk 8kN i tyle. Wychodzono z założenia, że określenie tego parametru dla osobówki nie jest istotne i trudne do jakiejkolwiek weryfikacji (bo niby kto, kiedy i po co miałby to robić), dlatego stosowano taką praktykę. Szczególnie dla aut zza granicy, gdzie w DR z kraju pochodzenia potrafiło być niewiele parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Listopad 2018 Share Napisano 17 Listopad 2018 Najlepiej było by spytać człowieka który robił pierwsze badanie. No sorry, ja kawy nie pijam by z fusów powróżyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Listopad 2018 Share Napisano 18 Listopad 2018 10 godzin temu, Robert4444 napisał: razy 9,81 Powinieneś przyjąć 9,8, czyli mnożyć kg x 0,0098. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Listopad 2018 Share Napisano 18 Listopad 2018 Ale on mnożył tony x wskażnik ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 18 Listopad 2018 Share Napisano 18 Listopad 2018 1 godzinę temu, michal_k napisał: Powinieneś przyjąć 9,8 Jest w którejś ustawie dokładnie napisane że mnożymy razy 9,8 a nie 9,81 ?? Często zdarza się że naciski obliczone różnią się o te 0,01 kN, wiadomo niby głupota ale zawsze lepiej napisać poprawnie ;). Co do sytuacji wyżej - jest to zwyczajny błąd w dowodzie. Kolega dobrze liczy i należało by to sprostować przy następnym badaniu ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Listopad 2018 Share Napisano 18 Listopad 2018 W ROZPORZĄDZENIU! Jest opisany ciężar tony! 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: 3) ciężarze 1 tony – rozumie się przez to ciężar spowodowany obciążeniem masą jednej tony, który odpowiada 9,8 kiloniutona (kN); Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 18 Listopad 2018 Share Napisano 18 Listopad 2018 3 godziny temu, Logen napisał: należało by to sprostować przy następnym badaniu nie wiem po co, ja przeliczałem z kg na kN a wk i tak nie poprawiał, czasami jak klient poszedł po sprostowanie to dzwonią z pretensjami, dodatkowo po ostatniej kontroli TDT otrzymałem ustną radę, nie poprawiać w przypadku gdy np. nacisk osi jest nieprzeliczony z kg na kN, dlatego teraz to już ol.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Listopad 2018 Share Napisano 18 Listopad 2018 Bo do któregoś roku faktycznie nie przeliczało się wg schematu, że 1t=9,8kN i przeliczanie dla tych pojazdów jest de facto nieuzasadnione. Tylko teraz wiedzieć kiedy i dla których? Więc może i faktycznie lepiej nie wnikać A grupa VW z kolei to faktycznie miała hopla na tym punkcie i z dokładnością do 2 miejsca po przecinku obliczała. Zawsze był z tym problem, bo co innego było w ITS, a co innego wpisywali w homo i potem przez różnicę jednej setnej w nacisku często rejestracja wisiała miesiąc albo lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 18 Listopad 2018 Share Napisano 18 Listopad 2018 Ostatnio wk wysyłał do its rozkodowanie modelu bo nie było w słownikach cepik i kazali poprawić nacisk osi bo z przelicznika wychodził 9.84 kn na 9.80 kn , chyba wracają do zaokrągleń jak poniżej 5 to w dół a powyżej to w górę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 18 godzin temu, blakop napisał: Bo do któregoś roku faktycznie nie przeliczało się wg schematu, że 1t=9,8kN i przeliczanie dla tych pojazdów jest de facto nieuzasadnione. Do któregoś roku motorowery nie podlegały OBT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.