Qnick Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Jest sobie pojazd ciężarowy nowy niezarejestrowany i posiada fabryczne miejsca do montażu foteli. W dokumentach widnieje jako ciężarowy. Zostaje wykonana zabudowa tego pojazdu przez firmę uprawnioną do tego rodzaju przeróbek (włożone fotele z homologacją ) liczba osób odpowiada dmc pojazdu itd. niby wszystko ok. Zostaje wykonane badanie po zmianach konstrukcyjnych (OBT+ dodatkowe) wystawione jest zaświadczenie z badania + opis zmian w pojeździe, następuje próba zarejestrowania w WK i Pani "w okienku" stwierdza że potrzebny jest DIP z danymi technicznymi bo inaczej nie zarejestruje Teraz pytanie po co jej DIP i na jakiej podstawie go może chcieć ? I drugie pytanie jaki termin następnego badania 1 rok czy 6 miesięcy powinno się dać ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Pojazd jest nie zarejestrowany więc chce DIPu jak dla pojazdu po "pierwszym" badaniu plus zmiany konstrukcyjne. Jeżeli po tych zmianach stanie się autobusem to 6 miesięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 23 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Pojazd jest nie zarejestrowany więc chce DIPu jak dla pojazdu po "pierwszym" badaniu plus zmiany konstrukcyjne. Ale przecież jest wyciąg ze świadectwa homologacji na ciężarowy + badanie po zmianach i wszystkie dane są w papierach A nowy autobus ma na rok badanie (przecież to jeszcze nie było rejestrowane) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Kwiecień 2010 Share Napisano 23 Kwiecień 2010 Kolego - badanie po zmianach wykonujesz dla pojazdów zarejestrowanych!! Poczytaj 155!! To jest pojazd nowy bez homologacji. Homologację on ma na pewien etap - ale końcowy etap zabudowy, a tym samym finalny pojazd homologacji nie ma. no i nie musi mieć, jeśli to jednostkowa sprawa, co powinno być poparte stosownym oświadczeniem producenta pojazdu (bo podmiot dokonujący tej zabudowy jest w tym układzie producentem finalnego pojazdu). Przeprowadzasz zatem badanie okresowe przed pierwsza rejestracją - a takie badanie z mocy Dz.U.155 powinno być uzupełnione o DIP (kiedyś takie badanie nazywało się badaniem pierwszym nowego pojazdu nowego typy wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie). Reasumując - Pani ma rację - robisz badanie z DIP i to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2010 Share Napisano 24 Kwiecień 2010 A nowy autobus ma na rok badanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2010 Reasumując - Pani ma rację - robisz badanie z DIP i to wszystko. Czyli wychodzi mi że robię okresowe + zmiany konstrukcyjne a potem okresowe+ DIP przed pierwszą rejestracją no nieźle A jaki termin następnego OBT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 24 Kwiecień 2010 Share Napisano 24 Kwiecień 2010 Nie robisz zmian konstrukcyjnych w pojeździe nie zarejestrowanym. Tylko okresowe przed I rej. +DIP Termin rok od daty I rej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2010 Nie robisz zmian konstrukcyjnych w pojeździe nie zarejestrowanym. Czyli najpierw trzeba to zarejestrować jako ciężarowy a potem zmiany konstrukcyjne i na 6 miesięcy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 24 Kwiecień 2010 Share Napisano 24 Kwiecień 2010 dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 24 Kwiecień 2010 Share Napisano 24 Kwiecień 2010 Nie! Dlaczego pojazd już przerobiony na autobus chcecie rejestrowć jako ciężarowy? Mam nadzieję, że to tylko sobota tak na Was działa Przeprowadzasz zatem badanie okresowe przed pierwsza rejestracją - a takie badanie z mocy Dz.U.155 powinno być uzupełnione o DIP (kiedyś takie badanie nazywało się badaniem pierwszym nowego pojazdu nowego typy wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie). I to jest to właśnie, o co w tym temacie chodzi, oczywiście przyjmując założenie, że pojazd nie ma homologacji II etapu, a tak zapewne jest. Ps. zmiana z ciężarowego na autobus to dosyć "śliska" sprawa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 24 Kwiecień 2010 Share Napisano 24 Kwiecień 2010 Ps. zmiana z ciężarowego na autobus to dosyć "śliska" sprawa.. A jeżeli mozna wiedzeć to jaki to model marka pojazdu. Hm, miałem podobny przypadek z ciężarowego na autobus. Przeróbka wykonana przez firme specjalizującą sie w takich rzeczach było to IVECO. Wyścigałem ten pojazd. siedzenia były w nieorginalnych miejscach kotwiczenia czyli śruby na wylot przez podłoge. Patrząc po wzgledem wykonania tego wszystkiego to bylo ok ale punkty kotoiczenia siedzeń i po ptakach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 24 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2010 Dzięki Panowie już chyba mniej więcej wiem o co chodzi także mogę koledze wytłumaczyć bo to na szczęście nie była moja zagwozdka pytałem w jego imieniu, więc dzięki w jego imieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 A jeżeli mozna wiedzeć to jaki to model marka pojazdu. Hm, miałem podobny przypadek z ciężarowego na autobus. Przeróbka wykonana przez firme specjalizującą sie w takich rzeczach było to IVECO. Wyścigałem ten pojazd. siedzenia były w nieorginalnych miejscach kotwiczenia czyli śruby na wylot przez podłoge. Patrząc po wzgledem wykonania tego wszystkiego to bylo ok ale punkty kotoiczenia siedzeń i po ptakach Co koledzy sądzicie o takiej przeróbce wykonanej przez firmę CARPOL: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Co koledzy sądzicie o takiej przeróbce wykonanej przez firmę CARPOL: Jest to solidna przeróbka, pewnie ma większą wytrzymałość niż oryginał, ale ma jedną wadę - to nie są oryginalne punkty kotwiczenia przewidziane przez producenta... 9.1.7. Siedzenia Oględziny.1. Pęknięcie szkieletu siedzenia. 2. Złe zamocowanie grożące samoczynnym przesuwaniem. 3. Złe działanie mechanizmu regulacji położenia siedzenia. 4. Brak zagłówków na siedzeniach (jeżeli są wymagane). 5. Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu 6. Śruby mocujące siedzenia bez oznaczenia cech wytrzymałościowych. Dla mnie osobiści, żeby spełnić ten warunek to punkty kotwiczenia muszą być wykonane prze zakład producenta pojazdu (jeśli płyta podłogowa schodząca z taśmy nie ma przewidzianych miejsc na fotele to ma ich tam nie być). Dowolny przedsiębiorca może sobie sam porozmieszczać fotele w SAM-ie własnej produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Jest to solidna przeróbka, pewnie ma większą wytrzymałość niż oryginał, ale ma jedną wadę - to nie są oryginalne punkty kotwiczenia przewidziane przez producenta... Jeżeli firma dokonujaca przebudowy uzyskała homo na zabudowę to wszystko jest OK, jeżeli nie to bez opinii rzeczoznawcy nie podchodzę do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Jeżeli firma dokonujaca przebudowy uzyskała homo na zabudowę to wszystko jest OK, jeżeli nie to bez opinii rzeczoznawcy nie podchodzę do tematu Zależy do tego co rzeczoznawca wpisze w zmianach i jak opisze. Rzeczoznawcy nieraz takie banialuki piszą że niechce mi się komentować, szkoda słów ale pamiętaj że to Ty się po tym podpisuje rzeczoznawca nie jast żadną podstawą do tego że ty masz z wynikiem P wykonać przyeglą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Zgadzam się z Psujem i żadne opinie rzeczoznawców tego nie zmienią. Przeróbka wygląda rzetelnie jednak jest niezgodna z 155-tką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Zgadzam się z Psujem i żadne opinie rzeczoznawców tego nie zmienią. Przeróbka wygląda rzetelnie jednak jest niezgodna z 155-tką. Przeróbka jest wykonana w lutym 2009 czyli przed wejściem w życie Dz.U.155. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 pamiętaj że to Ty się po tym podpisuje Pamietam, ale jak do tej pory samo żądanie opisu rzeczoznawcy powodowało, że klient zmieniał SKP . Są OSKP, gdzie wszystko przechodzi . Przeróbka wygląda rzetelnie jednak jest niezgodna z 155-tką Czyżby nadchodził zmierzch ery busów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Co koledzy sądzicie o takiej przeróbce wykonanej przez firmę CARPOL: Jest to solidna przeróbka, pewnie ma większą wytrzymałość niż oryginał, ale ma jedną wadę - to nie są oryginalne punkty kotwiczenia przewidziane przez producenta... 9.1.7. Siedzenia Oględziny.1. Pęknięcie szkieletu siedzenia. 2. Złe zamocowanie grożące samoczynnym przesuwaniem. 3. Złe działanie mechanizmu regulacji położenia siedzenia. 4. Brak zagłówków na siedzeniach (jeżeli są wymagane). 5. Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu 6. Śruby mocujące siedzenia bez oznaczenia cech wytrzymałościowych. Dla mnie osobiści, żeby spełnić ten warunek to punkty kotwiczenia muszą być wykonane prze zakład producenta pojazdu (jeśli płyta podłogowa schodząca z taśmy nie ma przewidzianych miejsc na fotele to ma ich tam nie być). Dowolny przedsiębiorca może sobie sam porozmieszczać fotele w SAM-ie własnej produkcji. Czy obecnie diagnosta może zakwestionować taką przeróbkę jak była dokonana przed wejściem w życie Dz.U 155 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Czy obecnie diagnosta może zakwestionować taką przeróbkę jak była dokonana przed wejściem w życie Dz.U 155 ? A czy diagnosta może zakwestionować stan techniczny pojazdu który przed wprowadzeniem obowiązku dodatkowych lusterek / ogranicznika prędkości, ich mieć nie musiał? Sorki, że tak pytaniem na pytanie, ale tu widać, że w tym wypadku prawo działa wstecz. Mało tego 155 tylko wniósł do naszych przepisów to co w dyrektywach już było. Jeżeli firma dokonujaca przebudowy uzyskała homo na zabudowę to wszystko jest OK Tu też się zgodzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Czy obecnie diagnosta może zakwestionować taką przeróbkę jak była dokonana przed wejściem w życie Dz.U 155 ? Nie sądzę, natomiast znów przy okazji wyszedł bubel na wierzch bo w DR nie ma adnotacji odnośnie zmian konstrukcyjnych i jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 danielg539 napisał/a: Jeżeli firma dokonujaca przebudowy uzyskała homo na zabudowę to wszystko jest OK Tu też się zgodzę. A jakim cudem homo na zmiany w używanym pojeździe? O czym Wy piszecie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 O czym Wy piszecie Nie wiem... ale jak będą mieli to ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Maj 2010 Share Napisano 24 Maj 2010 Sorki, że tak pytaniem na pytanie, ale tu widać, że w tym wypadku prawo działa wstecz. Mało tego 155 tylko wniósł do naszych przepisów to co w dyrektywach już było. No ja mam tu wątpliwości. W przytoczonych przykładach był wyznaczony termin wejścia przepisu z okresem przejściowym. Pamiętasz może paragraf dotyczący foteli w regulaminie 13 EKG ONZ? Czekam jeszcze na opinię PIMOT dotyczącą badania mocowania foteli CARPOL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.