Skocz do zawartości

Zmiana z ciężarowego na autobus .


Qnick

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sobie pojazd ciężarowy nowy niezarejestrowany i posiada fabryczne miejsca do montażu foteli. W dokumentach widnieje jako ciężarowy. Zostaje wykonana zabudowa tego pojazdu przez firmę uprawnioną do tego rodzaju przeróbek (włożone fotele z homologacją ) liczba osób odpowiada dmc pojazdu itd. niby wszystko ok. Zostaje wykonane badanie po zmianach konstrukcyjnych (OBT+ dodatkowe) wystawione jest zaświadczenie z badania + opis zmian w pojeździe, następuje próba zarejestrowania w WK i Pani "w okienku" stwierdza że potrzebny jest DIP z danymi technicznymi bo inaczej nie zarejestruje :shock:

 

Teraz pytanie po co jej DIP i na jakiej podstawie go może chcieć ?

 

I drugie pytanie jaki termin następnego badania 1 rok czy 6 miesięcy powinno się dać ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd jest nie zarejestrowany więc chce DIPu jak dla pojazdu po "pierwszym" badaniu plus zmiany konstrukcyjne. Jeżeli po tych zmianach stanie się autobusem to 6 miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd jest nie zarejestrowany więc chce DIPu jak dla pojazdu po "pierwszym" badaniu plus zmiany konstrukcyjne.

 

Ale przecież jest wyciąg ze świadectwa homologacji na ciężarowy + badanie po zmianach i wszystkie dane są w papierach :)

 

A nowy autobus ma na rok badanie (przecież to jeszcze nie było rejestrowane) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - badanie po zmianach wykonujesz dla pojazdów zarejestrowanych!! Poczytaj 155!!

 

To jest pojazd nowy bez homologacji. Homologację on ma na pewien etap - ale końcowy etap zabudowy, a tym samym finalny pojazd homologacji nie ma. no i nie musi mieć, jeśli to jednostkowa sprawa, co powinno być poparte stosownym oświadczeniem producenta pojazdu (bo podmiot dokonujący tej zabudowy jest w tym układzie producentem finalnego pojazdu).

 

Przeprowadzasz zatem badanie okresowe przed pierwsza rejestracją - a takie badanie z mocy Dz.U.155 powinno być uzupełnione o DIP (kiedyś takie badanie nazywało się badaniem pierwszym nowego pojazdu nowego typy wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie).

 

Reasumując - Pani ma rację - robisz badanie z DIP i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując - Pani ma rację - robisz badanie z DIP i to wszystko.

 

Czyli wychodzi mi że robię okresowe + zmiany konstrukcyjne a potem okresowe+ DIP przed pierwszą rejestracją :P no nieźle :lol:

 

A jaki termin następnego OBT ::?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robisz zmian konstrukcyjnych w pojeździe nie zarejestrowanym.

 

Czyli najpierw trzeba to zarejestrować jako ciężarowy a potem zmiany konstrukcyjne i na 6 miesięcy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie!

 

Dlaczego pojazd już przerobiony na autobus chcecie rejestrowć jako ciężarowy? :shock:

 

Mam nadzieję, że to tylko sobota tak na Was działa :lol:

 

Przeprowadzasz zatem badanie okresowe przed pierwsza rejestracją - a takie badanie z mocy Dz.U.155 powinno być uzupełnione o DIP (kiedyś takie badanie nazywało się badaniem pierwszym nowego pojazdu nowego typy wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie).

 

I to jest to właśnie, o co w tym temacie chodzi, oczywiście przyjmując założenie, że pojazd nie ma homologacji II etapu, a tak zapewne jest.

 

Ps. zmiana z ciężarowego na autobus to dosyć "śliska" sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. zmiana z ciężarowego na autobus to dosyć "śliska" sprawa..

A jeżeli mozna wiedzeć to jaki to model marka pojazdu. Hm, miałem podobny przypadek z ciężarowego na autobus. Przeróbka wykonana przez firme specjalizującą sie w takich rzeczach było to IVECO. Wyścigałem ten pojazd. siedzenia były w nieorginalnych miejscach kotwiczenia czyli śruby na wylot przez podłoge. Patrząc po wzgledem wykonania tego wszystkiego to bylo ok ale punkty kotoiczenia siedzeń :razz: i po ptakach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie już chyba mniej więcej wiem o co chodzi :D także mogę koledze wytłumaczyć bo to na szczęście nie była moja zagwozdka pytałem w jego imieniu, więc dzięki w jego imieniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
A jeżeli mozna wiedzeć to jaki to model marka pojazdu. Hm, miałem podobny przypadek z ciężarowego na autobus. Przeróbka wykonana przez firme specjalizującą sie w takich rzeczach było to IVECO. Wyścigałem ten pojazd. siedzenia były w nieorginalnych miejscach kotwiczenia czyli śruby na wylot przez podłoge. Patrząc po wzgledem wykonania tego wszystkiego to bylo ok ale punkty kotoiczenia siedzeń :razz: i po ptakach

Co koledzy sądzicie o takiej przeróbce wykonanej przez firmę CARPOL:

5ae1a40cb927a_DSC042571024x768.thumb.JPG.b8447fc29f353e4e28cbaa9cfd94ab84.JPG

5ae1a40ce4b07_DSC042521024x768.thumb.JPG.19c88c35cdfce8c77cb6365814696401.JPG

5ae1a40d15cf1_DSC042501024x768.thumb.JPG.7f0a237c5e1b5f89b472e538a6159a22.JPG

5ae1a40d390be_DSC042251024x768.thumb.JPG.9605a68ad3ee939d63acc517082b55ec.JPG

5ae1a40d51471_DSC042241024x768.thumb.JPG.7d3ea06884337b6703bef87ecd17274e.JPG

5ae1a40d66757_DSC042191024x768.thumb.JPG.bc8b834d94cf1a760f750b40d3c38a8a.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co koledzy sądzicie o takiej przeróbce wykonanej przez firmę CARPOL:

 

Jest to solidna przeróbka, pewnie ma większą wytrzymałość niż oryginał, ale ma jedną wadę - to nie są oryginalne punkty kotwiczenia przewidziane przez producenta... :(

 

9.1.7. Siedzenia Oględziny.

1. Pęknięcie szkieletu siedzenia.

2. Złe zamocowanie grożące samoczynnym przesuwaniem.

3. Złe działanie mechanizmu regulacji położenia siedzenia.

4. Brak zagłówków na siedzeniach (jeżeli są wymagane).

5. Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego

konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu

6. Śruby mocujące siedzenia bez oznaczenia cech

wytrzymałościowych.

 

Dla mnie osobiści, żeby spełnić ten warunek to punkty kotwiczenia muszą być wykonane prze zakład producenta pojazdu (jeśli płyta podłogowa schodząca z taśmy nie ma przewidzianych miejsc na fotele to ma ich tam nie być). Dowolny przedsiębiorca może sobie sam porozmieszczać fotele w SAM-ie własnej produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to solidna przeróbka, pewnie ma większą wytrzymałość niż oryginał, ale ma jedną wadę - to nie są oryginalne punkty kotwiczenia przewidziane przez producenta...

 

Jeżeli firma dokonujaca przebudowy uzyskała homo na zabudowę to wszystko jest OK, jeżeli nie to bez opinii rzeczoznawcy nie podchodzę do tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli firma dokonujaca przebudowy uzyskała homo na zabudowę to wszystko jest OK, jeżeli nie to bez opinii rzeczoznawcy nie podchodzę do tematu

Zależy do tego co rzeczoznawca wpisze w zmianach i jak opisze.

Rzeczoznawcy nieraz takie banialuki piszą że niechce mi się komentować, szkoda słów ale pamiętaj że to Ty się po tym podpisuje rzeczoznawca nie jast żadną podstawą do tego że ty masz z wynikiem P wykonać przyeglą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Psujem i żadne opinie rzeczoznawców tego nie zmienią. Przeróbka wygląda rzetelnie jednak jest niezgodna z 155-tką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Psujem i żadne opinie rzeczoznawców tego nie zmienią. Przeróbka wygląda rzetelnie jednak jest niezgodna z 155-tką.

Przeróbka jest wykonana w lutym 2009 czyli przed wejściem w życie Dz.U.155.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj że to Ty się po tym podpisuje

 

Pamietam, ale jak do tej pory samo żądanie opisu rzeczoznawcy powodowało, że klient zmieniał SKP :-D . Są OSKP, gdzie wszystko przechodzi :( .

 

Przeróbka wygląda rzetelnie jednak jest niezgodna z 155-tką

Czyżby nadchodził zmierzch ery busów? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co koledzy sądzicie o takiej przeróbce wykonanej przez firmę CARPOL:

 

Jest to solidna przeróbka, pewnie ma większą wytrzymałość niż oryginał, ale ma jedną wadę - to nie są oryginalne punkty kotwiczenia przewidziane przez producenta... :(

 

9.1.7. Siedzenia Oględziny.

1. Pęknięcie szkieletu siedzenia.

2. Złe zamocowanie grożące samoczynnym przesuwaniem.

3. Złe działanie mechanizmu regulacji położenia siedzenia.

4. Brak zagłówków na siedzeniach (jeżeli są wymagane).

5. Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego

konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu

6. Śruby mocujące siedzenia bez oznaczenia cech

wytrzymałościowych.

 

Dla mnie osobiści, żeby spełnić ten warunek to punkty kotwiczenia muszą być wykonane prze zakład producenta pojazdu (jeśli płyta podłogowa schodząca z taśmy nie ma przewidzianych miejsc na fotele to ma ich tam nie być). Dowolny przedsiębiorca może sobie sam porozmieszczać fotele w SAM-ie własnej produkcji.

 

Czy obecnie diagnosta może zakwestionować taką przeróbkę jak była dokonana przed wejściem w życie Dz.U 155 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy obecnie diagnosta może zakwestionować taką przeróbkę jak była dokonana przed wejściem w życie Dz.U 155 ?

 

A czy diagnosta może zakwestionować stan techniczny pojazdu który przed wprowadzeniem obowiązku dodatkowych lusterek / ogranicznika prędkości, ich mieć nie musiał?

 

Sorki, że tak pytaniem na pytanie, ale tu widać, że w tym wypadku prawo działa wstecz. Mało tego 155 tylko wniósł do naszych przepisów to co w dyrektywach już było.

 

 

 

Jeżeli firma dokonujaca przebudowy uzyskała homo na zabudowę to wszystko jest OK

Tu też się zgodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy obecnie diagnosta może zakwestionować taką przeróbkę jak była dokonana przed wejściem w życie Dz.U 155 ?

Nie sądzę, natomiast znów przy okazji wyszedł bubel na wierzch bo w DR nie ma adnotacji odnośnie zmian konstrukcyjnych i jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielg539 napisał/a:

Jeżeli firma dokonujaca przebudowy uzyskała homo na zabudowę to wszystko jest OK

 

Tu też się zgodzę.

 

A jakim cudem homo na zmiany w używanym pojeździe? O czym Wy piszecie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, że tak pytaniem na pytanie, ale tu widać, że w tym wypadku prawo działa wstecz. Mało tego 155 tylko wniósł do naszych przepisów to co w dyrektywach już było.

No ja mam tu wątpliwości. W przytoczonych przykładach był wyznaczony termin wejścia przepisu z okresem przejściowym. Pamiętasz może paragraf dotyczący foteli w regulaminie 13 EKG ONZ? Czekam jeszcze na opinię PIMOT dotyczącą badania mocowania foteli CARPOL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.