Grzywacki Napisano 12 Sierpień 2010 Share Napisano 12 Sierpień 2010 Witam wszystkich, Prowadzę prace w terenie, do których niezbędny jest agregat prądotwórczy. W zasadzie to mam go w samochodzie non-stop. Ostatnimi czasy przebiegi które trzeba zrobić samochodem drastycznie wzrosły, stąd też koszty paliwa stały się " bardziej zauważalne" Istnieje taka klasyfikacja samochodu jak: Samochód specjalny agregat prądotwórczy/ spawalniczy ( może być tylko prądotwórczy? ) Czy możliwe jest przekwalifikowanie mojego samochodu na takowy? Lub inna metoda na wyrwanie VAT z ceny paliwa? Samochód Nissan Patrol Y60 1990 rok ciężarowy 5 miejsc ( brak jakichkolwiek homologacji czy adnotacji o VAT-x. ) Jeżeli temat był już wałkowany to przepraszam nie bijcie podeślijcie linka. Dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 13 Sierpień 2010 Share Napisano 13 Sierpień 2010 jeśli jest to ciężarowy i ma w podrodzaju van lub wielozadaniowy to wyrzuć tylną kanapę zamontuj przegrodę ,dokonaj zmian na OSKP i wtedy masz vat-1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Sierpień 2010 Share Napisano 13 Sierpień 2010 i wtedy masz vat-1. Jeżeli był sklasyfikowany jako van lub wielozadaniowy - był??? Ech... niektórzy to są szybcy z tym vatem... Czy możliwe jest przekwalifikowanie mojego samochodu na takowy? Nie, gdyż głównym zadaniem tego pojazdu musiało by być wytwarzanie prądu. Wrzucenie do osobówki czy ciężarówki agregatu przenośnego niestety nie załatwia sprawy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Sierpień 2010 Share Napisano 13 Sierpień 2010 Istnieje taka klasyfikacja samochodu jak:Samochód specjalny agregat prądotwórczy/ spawalniczy ( może być tylko prądotwórczy? ) Istnieje taki ale musiałbyś swój pojazd przebudować. Mianowicie ten agregat musiałby być zamontowany na stałe w pojeździe oraz posiadać wyjścia poboru prądu nie tylko z samego agregatu, w przeciwnym wypadku masz samochód ciężarowy (osobowy) z agregatem na pace. brak jakichkolwiek homologacji czy adnotacji o VAT-x. Osiągnięcie spełnienia warunków dla VAT1-4 raczej jest niemożliwe, chyba, że twój pojazd ma odkrytą pakę lub jest ona oddzielnym elementem wówczas tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Sierpień 2010 Share Napisano 13 Sierpień 2010 Jeżeli był sklasyfikowany jako van lub wielozadaniowy - był??? A wiesz, że nie był? Podaj mi przykłady, kiedy ktoś został "przetrzepany" za coś takiego.... Twierdzisz, że w tym kraju każde auto z VAT-1 poniżej 2004 roku jest "na celowniku" US??? Ja już mam dość walczenia z tym... I nie znam osobiście SKP (oprócz kilku kolegów tutaj w skali kraju), którzy dla VAT-1 wymagają homologacji. Istnieje taki ale musiałbyś swój pojazd przebudować. Mianowicie ten agregat musiałby być zamontowany na stałe w pojeździe oraz posiadać wyjścia poboru prądu nie tylko z samego agregatu Ale gdyby to zrobił.... a nie jest to niemożliwe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywacki Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 13 Sierpień 2010 Witajcie, dzięki za zainteresowanie. Zabudowanie agregatu na stałe zdało by sprawę w 90%, czasem jednak trzeba było by go wyciągnąć ( np. robota na dachu ) Więc faktycznie prawie dobrze... prawie... nie tędy droga znaczy. z drugiego rzędu siedzeń nie można zrezygnować - ekipa standardowo liczy 3 osoby. Jaka jest klasyfikacja w homo ( van, wielozadaniowy ) pojęcia nie mam gdyż odpisu z takowej nie mam, a coś mi się wydaje że Nissan Polska nie sprowadzał tego modelu samochodu więc ... i homo nie będzie. VAT-3 a co jeżeli zrobię z niego pickupa ? Czy jeżeli wytnę budę za tylnymi siedzeniami, wstawię ścianę z oknem załapię się jako pickup? Ile długości min. musi mieć paka? Pozdrawiam Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Sierpień 2010 Share Napisano 13 Sierpień 2010 Istnieje taka klasyfikacja samochodu jak:Samochód specjalny agregat prądotwórczy/ spawalniczy ( może być tylko prądotwórczy? ) istnieje, a pojazd wygląda tak http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?p=218198&sid=fcd2ad22087f5e5174d902b1547c20f6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywacki Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 13 Sierpień 2010 Istnieje taka klasyfikacja samochodu jak:Samochód specjalny agregat prądotwórczy/ spawalniczy ( może być tylko prądotwórczy? ) istnieje, a pojazd wygląda tak Obrazek http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?p=218198&sid=fcd2ad22087f5e5174d902b1547c20f6 Tutaj to bym dopiero popłynął na paliwo Fura git A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Sierpień 2010 Share Napisano 13 Sierpień 2010 VAT-3a co jeżeli zrobię z niego pickupa ? Czy jeżeli wytnę budę za tylnymi siedzeniami, wstawię ścianę z oknem załapię się jako pickup? Ile długości min. musi mieć paka? W przypadku VAT-3 nie ma znaczenia długość paki aby była odkryta przestrzeń, natomiast przebudowa takiego auta wyjdzie chyba więcej niż zastosowanie dobrego długiego przedłużacza, bądź konstrukcja agregatu taka aby można go było wypiąć (wymontować) z mocowań i wynieść z pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywacki Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 13 Sierpień 2010 VAT-3a co jeżeli zrobię z niego pickupa ? Czy jeżeli wytnę budę za tylnymi siedzeniami, wstawię ścianę z oknem załapię się jako pickup? Ile długości min. musi mieć paka? W przypadku VAT-3 nie ma znaczenia długość paki aby była odkryta przestrzeń, natomiast przebudowa takiego auta wyjdzie chyba więcej niż zastosowanie dobrego długiego przedłużacza, bądź konstrukcja agregatu taka aby można go było wypiąć (wymontować) z mocowań i wynieść z pojazdu. Obecnie i tak trzeba go chociaż wystawić z samochodu. Jeżeli miał by być zabudowany na stałe to podstawową przeróbką było by wyprowadzenie wydechu, wstawienie grodzi + jakieś wietrzenie. Tak sobie myślę że nie tędy droga. Przeróbka nadwozia jest dość prosta i jak najbardziej do wykonania, jeżeli będzie wyglądał jak ten poniżej czy wystawi mi ktoś na niego VAT-3 ?? Wówczas stała zabudowa i związane z tym przeróbki odpadają. Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Sierpień 2010 Share Napisano 13 Sierpień 2010 Nie widzę szczegółów tej przeróbki z tego foto, ale jeśli zrobione z głową to nie widzę przeszkód dla VAT-3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Sierpień 2010 Share Napisano 13 Sierpień 2010 Poza tymi światełkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywacki Napisano 13 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 13 Sierpień 2010 Zdjęcie tylko poglądowe znalezione w Internecie, auto prawie identyczne, też Nissan Patrol long, tyle że k260 nie GR, ale to szczegół. Nawet kolor by się zgadzał Lampki - chodzi o te na pałąku znaczy? nie są niezbędne Chodzi o samą przeróbkę, będzie wykonana jak należy, wszystko pospawane, żadnej tandety. Czyli co?, ciąć? nie będzie cudów i załapię się na VAT-3 ?? Pozdr. A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Sierpień 2010 Share Napisano 13 Sierpień 2010 Chodzi o samą przeróbkę, będzie wykonana jak należy, wszystko pospawane, żadnej tandety.Czyli co?, ciąć? nie będzie cudów i załapię się na VAT-3 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Wrzesień 2014 Share Napisano 23 Wrzesień 2014 Podepnę się pod temat. Były już bankowozy,pomoce drogowe. Za dużo szczegółów nie znam,ale klient chce dokonać zmian konstrukcyjnych z samochodu osobowego 5 miejsc (jakieś BMW) na specjalny agregat elektryczny/spawalniczy. Podobno chce kupić taki agregat i umieścić w bagażniku...... Jakie jest Wasze zdanie na ten temat.Jakie przeciwwskazania (najlepiej z podstawą prawną). Może jutro do mnie zadzwonić więc muszę się przygotować Wszystkie sugestie mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Wrzesień 2014 Share Napisano 23 Wrzesień 2014 No cóż - znów wałek za który diagnostów będą po sądach ciągać. Jeśli to BMW będzie nadal miało 5 miejsc to jest to samochód osobowy z agregatem w bagażniku. Jeśli max 2 to można pomyśleć ale trzeba uważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Wrzesień 2014 Share Napisano 23 Wrzesień 2014 Jeśli max 2 to można pomyśleć ale trzeba uważać. Według mnie nawet przy 2 nie może być. Jeśli agregat ma być na stałe zamontowany to ja zrobiłbym doświadczenie-uruchomić agregat i kazać właścicielowi siedzieć w samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GRZEŚ Napisano 24 Wrzesień 2014 Share Napisano 24 Wrzesień 2014 Przerabialiśmy temat.Uzgodniliśmy ze starostwem jakie warunki samochód musi spełnić: -agregat zasilany ze zbiornika paliwa samochodu -uruchamiany z instalacji elektrycznej samochodu (bez własnego zasilania) -zespolony z samochodem -wyprowadzenie spalin na zewnątrz jeśli agregat jest w przestrzeni zamkniętej -wyprowadzenie zasiania z agregatu w poszyciu zewnętrznym pojazdu. Klient zrezygnował z przeróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 24 Wrzesień 2014 Share Napisano 24 Wrzesień 2014 -wyprowadzenie spalin na zewnątrz jeśli agregat jest w przestrzeni zamkniętej plus zasysanie powietrza do silnika agregatu Klient zrezygnował z przeróbki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vega Napisano 24 Wrzesień 2014 Share Napisano 24 Wrzesień 2014 W przypadku zmian mas i nacisków osi uwzględnić Dz.U Nr 186 par14ust.4pkt.2 czyli "oświadczenie producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające ,że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi"- co znacznie ogranicza możliwości zmian konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Wrzesień 2014 Share Napisano 24 Wrzesień 2014 W przypadku zmian mas i nacisków osi uwzględnić Dz.U Nr 186 par14ust.4pkt.2 czyli "oświadczenie producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające ,że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi"- co znacznie ogranicza możliwości zmian konstrukcyjnych. Ten przepis nie ma tutaj zastosowania, bo dotyczy wyłącznie sytuacji kiedy zmienia się rozporządzenie w sprawie warunków technicznych. Przerabialiśmy temat.Uzgodniliśmy ze starostwem jakie warunki samochód musi spełnić:-agregat zasilany ze zbiornika paliwa samochodu -uruchamiany z instalacji elektrycznej samochodu (bez własnego zasilania) -zespolony z samochodem -wyprowadzenie spalin na zewnątrz jeśli agregat jest w przestrzeni zamkniętej -wyprowadzenie zasiania z agregatu w poszyciu zewnętrznym pojazdu. Tak z ciekawości - jakaś podstawa prawna na to jest? Czy tylko urzędnicze widzimisię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Wrzesień 2014 Share Napisano 24 Wrzesień 2014 jakaś podstawa prawna na to jest? Skoro ma być specjalny to ta przebudowa określona powyżej wypełnia definicję pojazdu specjalnego. Każde włożenie tylko agregatu do pojazdu, nawet jego zamocowanie nie wypełni definicji, bo zawsze może to być tylko samochód osobowy - ciężarowy z agregatem w bagażniku. Analogicznie było z bankowozami, gdzie większość sądziła, że przyspawanie kasetki na pieniądze do bagażnika uczyni go specjalnym. Wymagania dla takich pojazdów pokazały, że nie do końca. Wszelkie zmiany w pojeździe są dozwolone, tylko musi być zdrowy rozsądek po obu stronach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Wrzesień 2014 Share Napisano 24 Wrzesień 2014 Skoro ma być specjalny to ta przebudowa określona powyżej wypełnia definicję pojazdu specjalnego. Wiem, że spełnia. Ale chciałem podstawę na spełnienie tych wszystkich punków łącznie, bo jak rozumiem jeśli nie jest spełniony którykolwiek - to pojazd już nie spełnia warunków. tylko musi być zdrowy rozsądek po obu stronach. I chyba tylko to, a nie wszystkie w/w warunki, które nie mają zapewne umocowania w przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Wrzesień 2014 Share Napisano 24 Wrzesień 2014 Ale chciałem podstawę na spełnienie tych wszystkich punków łącznie, bo jak rozumiem jeśli nie jest spełniony którykolwiek - to pojazd już nie spełnia warunków. Sadzę, że tu określono zdroworozsądkowo to, co powinno się zawierać przy takich zmianach. Zapewne nie wszystkie punkty muszą być spełnione, jak też nie wszystkie punkty zostały określone, bo nie ma jednego schematu dla zmian konstrukcyjnych. Do każdego przypadku należy podchodzić indywidualnie, z gruntowną znajomością zagadnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Wrzesień 2014 Share Napisano 24 Wrzesień 2014 Dokładnie tak jak adam1501 mówi. Z drugiej strony - wiadomo, że klient chciał zakombinować - więc i SKP zachowała się podobnie... Przy zachowaniu 5 miejsc to w ogóle "kiszka" moim zdaniem. Przy dwóch - hmmm... Co do sposobu zamontowania agregatu wszystko uznaniowe... Ale w sumie zobaczcie - kratka na 4 motylki przykręcona i już jest zmiana konstrukcyjna (ciężarowy/osobowy) - a tu wymyśla się nie wiadomo jakie warunki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.