Skocz do zawartości
Grzywacki

Pojazd specjalny agregat - jak to zrobić???

Rekomendowane odpowiedzi

Grzywacki

Witam wszystkich,

 

Prowadzę prace w terenie, do których niezbędny jest agregat prądotwórczy.

W zasadzie to mam go w samochodzie non-stop.

Ostatnimi czasy przebiegi które trzeba zrobić samochodem drastycznie wzrosły, stąd też koszty paliwa stały się " bardziej zauważalne"

 

Istnieje taka klasyfikacja samochodu jak:

Samochód specjalny agregat prądotwórczy/ spawalniczy ( może być tylko prądotwórczy? )

 

Czy możliwe jest przekwalifikowanie mojego samochodu na takowy?

Lub inna metoda na wyrwanie VAT z ceny paliwa?

 

Samochód Nissan Patrol Y60 1990 rok ciężarowy 5 miejsc ( brak jakichkolwiek homologacji czy adnotacji o VAT-x. )

 

 

Jeżeli temat był już wałkowany to przepraszam nie bijcie ;) podeślijcie linka.

 

 

Dziękuję za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

jeśli jest to ciężarowy i ma w podrodzaju van lub wielozadaniowy to wyrzuć tylną kanapę zamontuj przegrodę ,dokonaj zmian na OSKP i wtedy masz vat-1. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
i wtedy masz vat-1.

 

Jeżeli był sklasyfikowany jako van lub wielozadaniowy - był??? Ech... niektórzy to są szybcy z tym vatem...

 

Czy możliwe jest przekwalifikowanie mojego samochodu na takowy?

 

Nie, gdyż głównym zadaniem tego pojazdu musiało by być wytwarzanie prądu. Wrzucenie do osobówki czy ciężarówki agregatu przenośnego niestety nie załatwia sprawy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Istnieje taka klasyfikacja samochodu jak:

Samochód specjalny agregat prądotwórczy/ spawalniczy ( może być tylko prądotwórczy? )

Istnieje taki ale musiałbyś swój pojazd przebudować. Mianowicie ten agregat musiałby być zamontowany na stałe w pojeździe oraz posiadać wyjścia poboru prądu nie tylko z samego agregatu, w przeciwnym wypadku masz samochód ciężarowy (osobowy) z agregatem na pace.

brak jakichkolwiek homologacji czy adnotacji o VAT-x.

Osiągnięcie spełnienia warunków dla VAT1-4 raczej jest niemożliwe, chyba, że twój pojazd ma odkrytą pakę lub jest ona oddzielnym elementem wówczas tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Jeżeli był sklasyfikowany jako van lub wielozadaniowy - był???

 

A wiesz, że nie był? Podaj mi przykłady, kiedy ktoś został "przetrzepany" za coś takiego.... Twierdzisz, że w tym kraju każde auto z VAT-1 poniżej 2004 roku jest "na celowniku" US??? Ja już mam dość walczenia z tym... I nie znam osobiście SKP (oprócz kilku kolegów tutaj w skali kraju), którzy dla VAT-1 wymagają homologacji.

 

Istnieje taki ale musiałbyś swój pojazd przebudować. Mianowicie ten agregat musiałby być zamontowany na stałe w pojeździe oraz posiadać wyjścia poboru prądu nie tylko z samego agregatu

 

Ale gdyby to zrobił.... a nie jest to niemożliwe.... 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzywacki

Witajcie,

 

dzięki za zainteresowanie.

 

Zabudowanie agregatu na stałe zdało by sprawę w 90%, czasem jednak trzeba było by go wyciągnąć ( np. robota na dachu )

Więc faktycznie prawie dobrze... prawie... nie tędy droga znaczy.

z drugiego rzędu siedzeń nie można zrezygnować - ekipa standardowo liczy 3 osoby.

 

Jaka jest klasyfikacja w homo ( van, wielozadaniowy ) pojęcia nie mam gdyż odpisu z takowej nie mam, a coś mi się wydaje że Nissan Polska nie sprowadzał tego modelu samochodu więc ... i homo nie będzie.

 

VAT-3

a co jeżeli zrobię z niego pickupa ?

Czy jeżeli wytnę budę za tylnymi siedzeniami, wstawię ścianę z oknem załapię się jako pickup?

Ile długości min. musi mieć paka?

 

Pozdrawiam

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzywacki
Istnieje taka klasyfikacja samochodu jak:

Samochód specjalny agregat prądotwórczy/ spawalniczy ( może być tylko prądotwórczy? )

istnieje, a pojazd wygląda tak

 

Obrazek

 

http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?p=218198&sid=fcd2ad22087f5e5174d902b1547c20f6

 

::hey

 

 

Tutaj to bym dopiero popłynął na paliwo ;)

Fura git ;)

 

A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
VAT-3

a co jeżeli zrobię z niego pickupa ?

Czy jeżeli wytnę budę za tylnymi siedzeniami, wstawię ścianę z oknem załapię się jako pickup?

Ile długości min. musi mieć paka?

W przypadku VAT-3 nie ma znaczenia długość paki aby była odkryta przestrzeń, natomiast przebudowa takiego auta wyjdzie chyba więcej niż zastosowanie dobrego długiego przedłużacza, bądź konstrukcja agregatu taka aby można go było wypiąć (wymontować) z mocowań i wynieść z pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzywacki
VAT-3

a co jeżeli zrobię z niego pickupa ?

Czy jeżeli wytnę budę za tylnymi siedzeniami, wstawię ścianę z oknem załapię się jako pickup?

Ile długości min. musi mieć paka?

W przypadku VAT-3 nie ma znaczenia długość paki aby była odkryta przestrzeń, natomiast przebudowa takiego auta wyjdzie chyba więcej niż zastosowanie dobrego długiego przedłużacza, bądź konstrukcja agregatu taka aby można go było wypiąć (wymontować) z mocowań i wynieść z pojazdu.

 

Obecnie i tak trzeba go chociaż wystawić z samochodu.

Jeżeli miał by być zabudowany na stałe to podstawową przeróbką było by wyprowadzenie wydechu, wstawienie grodzi + jakieś wietrzenie.

Tak sobie myślę że nie tędy droga.

 

Przeróbka nadwozia jest dość prosta i jak najbardziej do wykonania,

jeżeli będzie wyglądał jak ten poniżej czy wystawi mi ktoś na niego VAT-3 ??

Wówczas stała zabudowa i związane z tym przeróbki odpadają.

 

parchpickup1.png

 

Uploaded with ImageShack.us

parchpickup2.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie widzę szczegółów tej przeróbki z tego foto, ale jeśli zrobione z głową to nie widzę przeszkód dla VAT-3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Poza tymi światełkami :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzywacki

Zdjęcie tylko poglądowe znalezione w Internecie, auto prawie identyczne, też Nissan Patrol long, tyle że k260 nie GR, ale to szczegół.

Nawet kolor by się zgadzał ;)

 

Lampki - chodzi o te na pałąku znaczy? :) nie są niezbędne ;)

 

Chodzi o samą przeróbkę, będzie wykonana jak należy, wszystko pospawane, żadnej tandety.

Czyli co?, ciąć? nie będzie cudów i załapię się na VAT-3 ??

 

Pozdr.

A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Chodzi o samą przeróbkę, będzie wykonana jak należy, wszystko pospawane, żadnej tandety.

Czyli co?, ciąć? nie będzie cudów i załapię się na VAT-3 ??

:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Podepnę się pod temat.

Były już bankowozy,pomoce drogowe.

 

Za dużo szczegółów nie znam,ale klient chce dokonać zmian konstrukcyjnych z samochodu osobowego 5 miejsc (jakieś BMW) na specjalny agregat elektryczny/spawalniczy. Podobno chce kupić taki agregat i umieścić w bagażniku......

 

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat.Jakie przeciwwskazania (najlepiej z podstawą prawną).

 

Może jutro do mnie zadzwonić więc muszę się przygotować :-D

Wszystkie sugestie mile widziane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

No cóż - znów wałek za który diagnostów będą po sądach ciągać. Jeśli to BMW będzie nadal miało 5 miejsc to jest to samochód osobowy z agregatem w bagażniku. Jeśli max 2 to można pomyśleć ale trzeba uważać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Jeśli max 2 to można pomyśleć ale trzeba uważać.

Według mnie nawet przy 2 nie może być.

Jeśli agregat ma być na stałe zamontowany to ja zrobiłbym doświadczenie-uruchomić agregat i kazać właścicielowi siedzieć w samochodzie. :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
GRZEŚ

Przerabialiśmy temat.Uzgodniliśmy ze starostwem jakie warunki samochód musi spełnić:

-agregat zasilany ze zbiornika paliwa samochodu

-uruchamiany z instalacji elektrycznej samochodu (bez własnego zasilania)

-zespolony z samochodem

-wyprowadzenie spalin na zewnątrz jeśli agregat jest w przestrzeni zamkniętej

-wyprowadzenie zasiania z agregatu w poszyciu zewnętrznym pojazdu.

Klient zrezygnował z przeróbki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
-wyprowadzenie spalin na zewnątrz jeśli agregat jest w przestrzeni zamkniętej

 

plus zasysanie powietrza do silnika agregatu :)

 

Klient zrezygnował z przeróbki :)

 

:ok:ok:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vega

W przypadku zmian mas i nacisków osi uwzględnić Dz.U Nr 186 par14ust.4pkt.2 czyli "oświadczenie producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające ,że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi"- co znacznie ogranicza możliwości zmian konstrukcyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

W przypadku zmian mas i nacisków osi uwzględnić Dz.U Nr 186 par14ust.4pkt.2 czyli "oświadczenie producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające ,że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi"- co znacznie ogranicza możliwości zmian konstrukcyjnych.

 

Ten przepis nie ma tutaj zastosowania, bo dotyczy wyłącznie sytuacji kiedy zmienia się rozporządzenie w sprawie warunków technicznych.

 

Przerabialiśmy temat.Uzgodniliśmy ze starostwem jakie warunki samochód musi spełnić:

-agregat zasilany ze zbiornika paliwa samochodu

-uruchamiany z instalacji elektrycznej samochodu (bez własnego zasilania)

-zespolony z samochodem

-wyprowadzenie spalin na zewnątrz jeśli agregat jest w przestrzeni zamkniętej

-wyprowadzenie zasiania z agregatu w poszyciu zewnętrznym pojazdu.

 

Tak z ciekawości - jakaś podstawa prawna na to jest? Czy tylko urzędnicze widzimisię? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
jakaś podstawa prawna na to jest?

Skoro ma być specjalny to ta przebudowa określona powyżej wypełnia definicję pojazdu specjalnego. Każde włożenie tylko agregatu do pojazdu, nawet jego zamocowanie nie wypełni definicji, bo zawsze może to być tylko samochód osobowy - ciężarowy z agregatem w bagażniku.

Analogicznie było z bankowozami, gdzie większość sądziła, że przyspawanie kasetki na pieniądze do bagażnika uczyni go specjalnym. Wymagania dla takich pojazdów pokazały, że nie do końca.

Wszelkie zmiany w pojeździe są dozwolone, tylko musi być zdrowy rozsądek po obu stronach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Skoro ma być specjalny to ta przebudowa określona powyżej wypełnia definicję pojazdu specjalnego.

 

Wiem, że spełnia. Ale chciałem podstawę na spełnienie tych wszystkich punków łącznie, bo jak rozumiem jeśli nie jest spełniony którykolwiek - to pojazd już nie spełnia warunków.

 

tylko musi być zdrowy rozsądek po obu stronach.

 

I chyba tylko to, a nie wszystkie w/w warunki, które nie mają zapewne umocowania w przepisach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Ale chciałem podstawę na spełnienie tych wszystkich punków łącznie, bo jak rozumiem jeśli nie jest spełniony którykolwiek - to pojazd już nie spełnia warunków.

Sadzę, że tu określono zdroworozsądkowo to, co powinno się zawierać przy takich zmianach. Zapewne nie wszystkie punkty muszą być spełnione, jak też nie wszystkie punkty zostały określone, bo nie ma jednego schematu dla zmian konstrukcyjnych. Do każdego przypadku należy podchodzić indywidualnie, z gruntowną znajomością zagadnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dokładnie tak jak adam1501 mówi. Z drugiej strony - wiadomo, że klient chciał zakombinować - więc i SKP zachowała się podobnie...

 

Przy zachowaniu 5 miejsc to w ogóle "kiszka" moim zdaniem. Przy dwóch - hmmm...

 

Co do sposobu zamontowania agregatu wszystko uznaniowe...

 

Ale w sumie zobaczcie - kratka na 4 motylki przykręcona i już jest zmiana konstrukcyjna (ciężarowy/osobowy) - a tu wymyśla się nie wiadomo jakie warunki 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.