Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Zmiany konstrukcyjne - zmiana podrodzaju


ketiw38

Rekomendowane odpowiedzi

Wpadłem w koło DZU. - proszę o przypomnienie, gdzie jest zapisane, że zmiany konstrukcyjne muszą być wykonane na pojeździe zarejestrownym (w Polsce).

Klient zrobił zmianę podrodzaju w swojej firmie (zgodnie z sztuką świadectwa na materiały, świadectwa spawacza, opinia rzeczoznawcy itd.) Niestety pojazd sprowadził z Niemiec i nie rejestrował w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • adam1501

    10

  • blakop

    7

  • danielg539

    7

  • mirek.g

    5

W momencie kiedy badanie "pierwsze" odeszło a w jego miejsce pojawiło się okresowe nie ma już takiego wymogu, bo jak pisze Janusz było ono połączone z badaniem okresowym, którego wówczas nie można było wykonać dla pojazdu nie zarejestrowanego bo musiał przejść badanie pierwsze i zostać zarejestrowany aby można było wykonywać w dalszej kolejności badanie okresowe i dodatkowe. Samego paragrafu na taki stan rzeczy nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w porządku

Ale co mam wypisać w dokumencie indentyfikacyjnym. Dane pojazdu przed zmianami a w dokumencie zmiany konstrukcyjnych właściwy podrodzaj. Przecież jak napiszę w dokumencie identyfikacyjnym inny podrodzaj jak jest w DR niemieckim to w większoci WK mu to odrzucą :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas wymagają aby zmiany robić dla pojazdu zarejestrowanego w kraju,czyli badanie kraj a potem zmiany.Tak jest u nas.Bo rzeczywiście jak wpisać w DIP-ie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane takie jaki samochód widzisz czyli już po zmianach, nie sądzę żeby urząd odrzucił dokumenty jak są wśród nich dokumenty po zmianach konstrukcyjnych czyli zaświadczenie, DIP oraz opis zmian no i jak w grę wchodzi zmiana rodzaju to klient dla WK ma jeszcze zaświadczenie o przebudowie z stosownego zakładu. Wszystkie dokumenty są więc dlaczego odrzucić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w niemieckim DR masz rodzaj pojazdu jako ciężarowy a ma być jako osobowy

 

[ Dodano: 16-08-2010, 18:35 ]

sorki chodzi o podrodzaj w DR jest inny i taki przyjmujemw ustaleniu danych i nowe okresowe po zmianie podrodzaju bo będą inne masy i wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy.

Co sądzicie o zmianach konstrukcyjnych polegających na przebudowie samochodu ciężarowego do 3,5T-skrzyniowy, na pojazd specjalny-pomoc drogowa.

Osobiście wydaje mi się, że przeciwskazań nie ma.

Co jednak za zapisem w Ustawie o podatku VAT Art.86 ust.4 pkt. 2: 4.Przepis ust. 3 nie dotyczy:

2) pojazdów specjalnych - jeżeli[/color] z wyciągu ze świadectwa homologacji lub z odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, wydawanych zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym, wynika, że jest to pojazd specjalny;

 

Mowa jest o homologacji a nie po pojeździe przebudowanym.

Gość (właściciel) będzie chciał odpisywać VAT od paliwa, a po przebudowie pojazd nie spełnia żadnego z 4-rech punktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Przepis ust. 3 nie dotyczy:

1) pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który

oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków

ścianą lub trwałą przegrodą, klasyfikowanych na podstawie przepisów

prawa o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy,

van;

2) pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń,

które oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu

ładunków ścianą lub trwałą przegrodą i u których długość części

przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona po podłodze od

najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić

pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem

do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla

obliczenia proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość

pojazdu stanowi odległość pomiędzy dolną krawędzią

przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi części pojazdu

przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej

wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu

a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi

podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;

3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną

do przewozu ładunków;

4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i

nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie

oddzielne elementy pojazdu;

5) pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w

rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach

wymienionych w załączniku nr 9 do ustawy;

6) pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do

przewozu co najmniej 10 osób łącznie z kierowcą - jeżeli z dokumentów

wydanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym

wynika takie przeznaczenie;

7) przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:

a) odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub

b) oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów)

na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych

umów o podobnym charakterze, i te samochody (pojazdy) są

przez podatnika przeznaczone wyłącznie do wykorzystania

na te cele przez okres nie krótszy niż sześć miesięcy.

5. Spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust.

4 pkt 1-4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego

przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego

zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu

rejestracyjnego pojazdu, zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu

tych wymagań.”,

 

Z poniższego zapisu wynika, że jeśli jest to pojazd specjalny to możliwe jest odliczenie vat bez jakiegokolwiek BT.

Pojazd taki podlega pod pkt.5, którego spełnienie nie jest weryfikowane poprzez dodatkowe BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy.

Co sądzicie o zmianach konstrukcyjnych polegających na przebudowie samochodu ciężarowego do 3,5T-skrzyniowy, na pojazd specjalny-pomoc drogowa.

Osobiście wydaje mi się, że przeciwskazań nie ma.

Co jednak za zapisem w Ustawie o podatku VAT Art.86 ust.4 pkt. 2: 4.Przepis ust. 3 nie dotyczy:

2) pojazdów specjalnych - jeżeli[/color] z wyciągu ze świadectwa homologacji lub z odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, wydawanych zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym, wynika, że jest to pojazd specjalny;

 

Mowa jest o homologacji a nie po pojeździe przebudowanym.

Gość (właściciel) będzie chciał odpisywać VAT od paliwa, a po przebudowie pojazd nie spełnia żadnego z 4-rech punktów.

Ja dostałem kiedy opieprz przez telefon z jakiegoś W.K. za zmianę na samochód specjalny - pomoc drogowa, ponieważ jeśli nie ma homologacji to nie mogłem ustalić takiego rodzaju. Skończyło się na samochód ciężarowy inny przewóz pojazdów. Także bym uważał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dostałem opier... z WK za specjalny

Troche to dziwne, bo w przypadku zakupu podwozia samochodu ciężarowego z pierwszym etapem homologacji (podwozie przeznaczone do zabudowy) po zamontowaniu platwormy przeznaczonej do przewozu samochodów auto należy poddać drugiemu etapowi homologacji lub dokonać BT na SKP. Ponieważ zabudowy takie nie sa wykonywane zbyt często czasami firma dokonująca takiej zabudowy nie przedstawi jej do procesu homologacji a dopuszczenie do ruchu jest wykonywane na podstawie BT w SKP. Nie rozumiem na jakiej podstawie WK może podważyć sklasyfikowanie takiego pojazdu przez SKP jako samochód specjalny? Czym niał by się różnić pojazd po badaniu homologacyjnym od tego dopuszczonego przez SKP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziano mi że samochód specjalny pomocy drogowej ma posiadać wyposarzenie nie tylko do przewozu samochodu ale tez do udzielania np pomocy w warunkach drogowych itp.

I ze zakwalifikować jako specjalny moge np auto ciężarowe o masie pow. 3,5t takie do holowania ciężarowych bo one maja pełne wyposażenie pomocy drogowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziano mi że samochód specjalny pomocy drogowej ma posiadać wyposarzenie nie tylko do przewozu samochodu ale tez do udzielania np pomocy w warunkach drogowych itp

 

Czy aby WK nie pomylił samochodu pomocy drogowej z pojazdem warsztatowym?

Trzeba było zapytac jakie wyposażenie do naprawy pojazdów powinien mieć taki pojazd i na jakiej podstawie prawnej jest ono wymagane.

Myślę, że w tym przypadku WK postapił na zasadzie "własnego widzi mi się" a nie na podstawie aktów prawnych. W niektórych WK to standard :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć że tak jak wpisałem pierwotnie pojazd specjalny (żółta kabina, oznaczenia,pomarańczowe koguty itp.) było prawidłowo i WK niesłusznie mnie zjechał i zbedne było przepisywanie na cięzarowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziano mi że samochód specjalny pomocy drogowej ma posiadać wyposarzenie nie tylko do przewozu samochodu ale tez do udzielania np pomocy w warunkach drogowych itp.

Jeszcze jak by urząd podparł to odpowiednim paragrafem to bym to zmienił. Zawsze ilekroć otrzymuje telefon, że jakiś tam parametr nie gra a jestem przekonany, że wykonałem dobrze swoją robotę to proszę o ustosunkowanie się na piśmie z podaniem, który paragram przekroczyłem (człowiek się uczy zawsze i może o czymś po prostu nie wiem). Ostatnio miałem taką sytuację z ładownością w samochodzie osobowym w DIPie, pani dzwoni do mnie z wyrzutem co nawyczyniałem, jaka ładowność w samochodzie osobowym i w ogóle, więc jak już się pani wygadała poprosiłem ją aby na piśmie dała klientowi odmowę przyjęcia dokumentów do rejestracji z podaniem paragrafu na podstawie, którego mam nie określać ładowności w samochodzie osobowym i tej pozycji nie wypełniać w DIPie. Klienta spotkałem dwa dni później i mówi, że po telefonie pani z niechęcią ale przyjęła dokumenty i pojazd został zarejestrowany. Po cóż ta komedia była, nie wiem i zapewne się nie dowiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacji jakiej? Na co? A na ciężarowy/przewóz pojazdów miałeś homologację, że ustaliłeś?

 

Z tego co pamiętam, to był to jakiś pojazd mniej spotykany produkcji wschodniej. I ponoć homologowany był tylko jako ciężarowy i taki ma pozostać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ponoć homologowany był tylko jako ciężarowy i taki ma pozostać...

Na podstawie którego paragrafu nie wolno zmienić rodzaju pojazdu? Chciałbym aby tak było aby rodzaj był od produkcji do śmierci auta tyko brak umocowań prawnych na dzień dzisiejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.