Skocz do zawartości
mirek.g

definicja osi pojedynczej

Rekomendowane odpowiedzi

mirek.g

Wiem,że to trochę śmieszne ,ale proszę o rozjaśnienie zapisu

Dz.U 32 par4

1.Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m........

 

Czyli jeśli odległość jest mniejsza niż 1 m to przyczepa o dwóch osiach oddalony np 0,9 m powinna mieć wpisane ilość osi 1,chyba nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Właśnie o to chodzi, że jeśli mniej niz 1m to sa dwie osie pojedyncze ,,,a jeśli pomiędzy 1m a 1.8m to oś wielokrotna,złożona ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

zapis tego paragrafu dotyczy ustalania max nacisków osi

 

§ 5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:

1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton;

 

czyli w DR liczba osi 2

a nacisk każdej nie może przekroczyć 5 t

bo są traktowane jakby była jedna

 

[ Dodano: 21-08-2010, 11:24 ]

ale jescze jest kwiatek w postaci p 2

§ 5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:

1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton;

2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:

a) mniej niż 1 m (d < 1,0) - 11 ton,

8/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs
Właśnie o to chodzi, że jeśli mniej niz 1m to sa dwie osie pojedyncze ,,,a jeśli pomiędzy 1m a 1.8m to oś wielokrotna,złożona ,,,

Moim zdaniem jeżeli jest więcej niż 1,8m to są dwie osie pojedyncze, jezeli jest pomiędzy 1m a 1,8m to jest oś wielokrotna (w tym przypadku podwójna) a jeśli jest mniej niż 1m to oś pojedyncza, przy czym oś pojedyncza nie oznacza jednej osi jak zauważył kolega w poście powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
a jeśli jest mniej niż 1m to oś pojedyncza, przy czym oś pojedyncza nie oznacza jednej osi jak zauważył kolega w poście powyżej.

 

Dokładnie tak - faktycznie namotałem, pomimo że to rozumiem,,,dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu

Tylko że w wielu przyczepach - lawetach na przykład w DR jes wpis liczba osi 1 mimo że faktycznie są 2 a rozstaw jest poniżej 1 m

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Tylko że w wielu przyczepach - lawetach na przykład w DR jes wpis liczba osi 1 mimo że faktycznie są 2 a rozstaw jest poniżej 1 m

 

I prawidłowo,,,

 

§ 4. (22) 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niŜ 1,8 m lub dwie

sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niŜ 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złoŜony z dwóch lub więcej

osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza

niŜ 1 m i nie większa niŜ 1,8 m.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
czyli w DR liczba osi 2

a nacisk każdej nie może przekroczyć 5 t

bo są traktowane jakby była jedna

 

duchu napisał/a:

Tylko że w wielu przyczepach - lawetach na przykład w DR jes wpis liczba osi 1 mimo że faktycznie są 2 a rozstaw jest poniżej 1 m

 

 

I prawidłowo,,,

To w końcu jak bo się pogubiłem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Tak jak w definicji a naciski się rozkładają na dwie osie,

wpisy do DR z kolei to zasługa dwóch szkół ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
To w końcu jak bo się pogubiłem

A tak

2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:

a) mniej niż 1 m ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

oś jest osią. a czy dwie osie spełniają definicę 1 do nacisków to już inna bajka.

Zastanów się ile widzisz osi i odpowiedz sobie na pytanie sam.

Oś pojedyncza przy naciskach - nie jest równaznaczna z jedną osią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Oś pojedyncza przy naciskach - nie jest równaznaczna z jedną osią

Otóż to ,jeszcze nie oślepłem na tyle żeby widząc trzy napisać 1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elliot

Tak, tylko w DR wpisujemy LICZBĘ osi.

Nie ma rozróżnienia na pojedyncze i wielokrotne.

Jeśli więc są dwie, to według mnie, nawet gdy odległość między nimi jest mniejsza ni 1m. ich liczba to 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

Koledzy! Taka sytuacja: przyczepa z osią typu tandem. Osie oddalone od siebie o 0.90m, DMC przyczepy 3500kg, na TZ brak nacisków osi, w briefie oś 1=150(!?), oś 2=3500, w starym briefie takie same wartości. Co wpisać w DIP żeby WK to zaakceptował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Koledzy! Taka sytuacja: przyczepa z osią typu tandem. Osie oddalone od siebie o 0.90m, DMC przyczepy 3500kg, na TZ brak nacisków osi, w briefie O1=150(!?), O2=3500, w starym briefie takie same wartości. Co wpisać w DIP żeby WK to zaakceptował?

 

Dane dot. nacisku na oś, sumryczna na grupę osi i n osie pojedyncze sa w rubryce 7.0

7.1 , 7.2 , 7.3 to są nciski konstrukcyjne i w rubrykch 8.... naciski administracyjne.

Co masz wpisane w tych rubykach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

Tak jak napisałem. Tylko niefortunnie użyłem dla osi pierwszej symbolu O1, a drugiej O2 (już zmieniłem) :( Jest: 7.1 równe 150, 7.2 równe 3500.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Tak jak napisałem. Tylko niefortunnie użyłem dla osi pierwszej symbolu O1, a drugiej O2 (już zmieniłem) :( Jest: 7.1 równe 150, 7.2 równe 3500.

 

No to zapis jest trochę dziwny.

Jednak jeżeli jest to oś uwazana za pojedynczą to spokojnie możesz wstawic te 3500kg jako nacisk na oś.

Oczywiscie po przeliczeniu na kN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
megalex

abcs napisał/a:

Tak jak napisałem. Tylko niefortunnie użyłem dla osi pierwszej symbolu O1, a drugiej O2 (już zmieniłem) :( Jest: 7.1 równe 150, 7.2 równe 3500

To jest normalny wpis w niemieckim DR , często w pozycji 7.1 podają max nacisk pionowy na urz. sprzęgające, co ciekawe miałem 2 przyczepy wywrotki 2 różnych producentów i różne zapisy jedna 1500 16000 a druga 8000 i 8000 oczywiście naciski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs
To jest normalny wpis w niemieckim DR , często w pozycji 7.1 podają max nacisk pionowy na urz. sprzęgające
Tego to ja się domyśliłem, pytanie jak to napisać dla WK. W naszych dokumentach nie ma rubryki nacisk pionowy na urządzenie sprzęgające. Chyba, żeby to opisać w uwagach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Chyba, żeby to opisać w uwagach.

 

Ja bym tak zrobił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PABEL56

W przyczepie znajdują sie dwie osie oddalone od siebie o:0,76m.

W dowodzie rejestracyjnym jest zapisane,liczba osi: 1.

Czy zapis w dowodzie jest poprawny.Czy jest to oś pojedyncza.

Ale gdy robimy np.pierwsze badanie przyczepy SAM z dwoma osiami

to co wtedy wpisujecie liczbe osi 1 z czterema kołami,czy liczba osi 2 w dokumencie

identyfikacyjnym pojazdu-DIP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Taka oś jest traktowana jako pojedyncza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Czy zapis w dowodzie jest poprawny.

 

§ 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś

oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m

lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o

mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół

złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych

"osiami składowymi", w którym odległość

między sąsiednimi osiami składowymi jest nie

mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m.

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

Dz.U.03.32.262

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

A ciekawe jak jest nacisk podany. Sumarycznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.