cubitus Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Witam serdecznie Mam pytanie które ciągle mnie przesladuje... Jak w końcu jest z tą opłatą za pierwsze badanie auta sprowadzonego z zagranicy?? Czy pobiera się tylko np. 1.2 (98zł) czy 1.2 + 6.9 (98 + 60) ??? Kolega starszy ze stacji mówi mi wciąz że ta druga wersja. Ja jestem za pierwszą bo tak teraz obowiązuje z tego wyczytałem.... Kto w końcu ma rację bo naprawdę nie wiem co mam robić i nie chcę żeby mnie TDT pózniej ścigało ..... Móglibyście mi to jak najbardziej trafnie wyjaśnić żebym miał jakieś podstawy do obrony?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Kto w końcu ma racjęTY masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Jak w końcu jest z tą opłatą za pierwsze badanie auta sprowadzonego z zagranicy?? Jakie pierwsze ??? Nie wiem o co wy się sprzeczacie??? Jeśli dodatkowe ustalenie danych to 6.9,,, jeśli okresowe to jakie 60 zł ??? 5. Wykonujàc okresowe badanie techniczne, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, uprawniony diagnosta wystawia dokument identyfikacyjny badanego pojazdu, który stanowi zaΠàcznik do zaÊwiadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym. Wzór dokumentu identyfikacyjnego pojazdu okreÊla zaΠàcznik nr 3 do rozporzàdzenia,,, a może nie macie tego dziennika i Twój kolega robi jeszcze pierwsze ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Tak jest tylko 98 a dip do pierwszego jest tylko dodatkiem (gratis). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 U mnie tylko pozycja z cennika 1.2, ale słyszałem o takich co pobierają 1.2 + 6.9 a nawet mówili, żeby tak pobierać na szkoleniu organizowanym przez pewną Firmę konkurencyjną do Norcomu (wszyscy pewnie wiedzą o kogo chodzi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 ale słyszałem o takich co pobierają 1.2 + 6.9 a nawet mówili, żeby tak pobierać W tym całym zamieszaniu to należy przyznać im troche racji, do w Dz U 155 zal 1 pkt 1.1.1 w kol. 3 jest zapis: Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w zal nr 3 do rozporzadzenia Czyli jak w dokumentach przedstawionych na BT przed pierwsza rejestracją brak jest jakiegokolwiek parametru, który należy podać w DIP-ie to wynik BT powinien być negatywny, chyba, że klient zaplaci 60 zł za ustalenie tego parametru. Nie wiem, czy taka interpretacja przepisów jest poprawna ale coś w tym jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 1 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2010 No dobrze w Brief-ie nie ma podawanej daty produkcji. Ale przecież moim obowiązkiem jest określenie niby tej daty na podstawie VIN-u więc dlaczego negatyw. Datę trzeba wpisywać w DIP.... Więc opłata 98 zł. A ten stary ode mnie ze stacji wciąz chrzani że wtedy tylko samo ząswiadczenie powino byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Czyli jak w dokumentach przedstawionych na BT przed pierwsza rejestracją brak jest jakiegokolwiek parametru, który należy podać w DIP-ie to wynik BT powinien być negatywny, chyba, że klient zaplaci 60 zł za ustalenie tego parametru. Nie wiem, czy taka interpretacja przepisów jest poprawna ale coś w tym jest. Ja nie mówię, że tak nie powinno być a nawet twierdzę że powinno kasować jak czegoś brakuje w zagranicznym DR to ustalamy i bierzemy kasę (szef by się cieszył ) bo czasem w zagranicznym DR poza numerem nadwozia i datą I rejestracji nie ma za wiele i wszystko trzeba szukać, tylko co ja mam "biedny żuczek" począć jak wszyscy w koło biorą tylko 98 Pln, jak się wyłamię to nie będę robic badań z zagranicy bo nikt nie przyjedzie. Już i tak mam trochę mniej klientów z racji ustalania roku produkcji samochodu bo często wychodzi że auto jest rok starsze niż w papierach a klient nie chce mieć rok starszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 1 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2010 No to panowie ustalmy w końcu jak ma być własciwie..... . 98 zł czy 98 zł + 60 zł???????? Tu konkretnie auto z Niemiec.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 co ja mam "biedny żuczek" począć jak wszyscy w koło biorą tylko 98 Pln, Do tego należy dodat, że TDT lub osoby kontrolujace SKP z ramienia starosty nie maja zastżeżeń do tych 98 zł. Już i tak mam trochę mniej klientów z racji ustalania roku produkcji samochodu bo często wychodzi że auto jest rok starsze niż w papierach a klient nie chce mieć rok starszego To Twój WK łyka wszystko jak leci? Sa WK, które w przypadku watpliwości sprawdzaja rok produkcji. Miałem kiedyś nawet jednego klienta co wrócił na poprawkę z wydrukiem z programu AutoVIN, który dostał od WK. No to panowie ustalmy w końcu jak ma być własciwie Skonsultuj to ze swoim WK, wiekszość SKP w tym przypadku pobierze tylko 98 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Datę trzeba wpisywać w DIP.... Więc opłata 98 zł Ciekawe rozumowanie ,,, A ten stary ode mnie ze stacji wciąz chrzani że wtedy tylko samo ząswiadczenie powino byc Jeśli nie robisz okresowego to wystarczy zaświadczenie,,, No to panowie ustalmy w końcu jak ma być własciwie..... zaczynam współczuć Twemu zmiennikowi ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 zaczynam współczuć Twemu zmiennikowi ,,, A ja nie. Nawet dobrze że drąży temat zamiast się upierać przy swoim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 To Twój WK łyka wszystko jak leci? Sa WK, które w przypadku watpliwości sprawdzaja rok produkcji Jak SKP wpisze rok produkcji to WK chyba już nie sprawdza ale pewien nie jestem, natomiast nie spotkałem się żeby klient wrócił z WK z powodu złego roku produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Jak SKP wpisze rok produkcji to WK chyba już nie sprawdza ale pewien nie jestem, natomiast nie spotkałem się żeby klient wrócił z WK z powodu złego roku produkcji. U nas jak ma wątpliwości to sprawdza u głównych importerów. I dostaje odpowiedzi zanim skończy się ważność czasówki. My za okresowe przed rejestracją pobieramy 98 zł - WK i TDT żadnych zastrzeżeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Qnick napisał/a: Jak SKP wpisze rok produkcji to WK chyba już nie sprawdza ale pewien nie jestem, natomiast nie spotkałem się żeby klient wrócił z WK z powodu złego roku produkcji. U nas WK bardzo tego pilnuje i jak coś się niepodoba to piszą do producęta z zapytaniem o rozkodowanie i klijent gania na stacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 jak coś się niepodoba to piszą do producęta z zapytaniem o rozkodowanie i klijent gania na stacje. pod szczególnym nadzorem są pojazdy z datą PR ze stycznia XY i rokiem prod XY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 pod szczególnym nadzorem są pojazdy z datą PR ze stycznia XY i rokiem prod XY Oj nie tylko ja ostatnio miałem golfa z datą I rej 03.1998 a jak się okazało data produkcji 09.1997 także trochę sobie gdzieś postał nierejestrowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Oj nie tylko ja ostatnio miałem golfa z datą I rej 03.1998 a jak się okazało data produkcji 09.1997 To ja miałem chyba rekordziste...Nie pamietam marki ale wiem ze "zółtek"..Nie duzo ale 3 lata roznicy.. Odnosnie kasy za OBT przed I rej; 1/ Pojazdy z Niemiec-98.- 2/ Pozostale kraje-98.- + 60.-/no chyba ze ma homo.../ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Panowie ja jeszcze zanim zostałem diagnostą miałem lepszy przypadek ze swoim znajomym.Kupił Toledo z niemiec i wszystko byłoby ok,tylko ja doczytałem się w briefie że pierwszym i jedynym właścicielem pojazdu była szkoła jazdy.Po dokładnych oględzinach znalazłem ślady po dodatkowych pedałach itd.Ale to wszystko nic.Na pasach,szybach itd była data produkcji 1994 w brifie data 1 rejestracji 1996 . Według VIN produkcja 1996. Po wizycie w serwisie seata znajomy dostał taka odpowiedź : "auto zostało fabrycznie wyprodukowane pod naukę i 2 lata stało w hiszpanii na placu fabrycznym a vin nabili dopiero jak wpłynęło zamówienie na taki pojazd."Czy jest w ogóle taka możliwość??? To już jest stara historia bo z 2000 roku ,ale ciekaw jestem czy ktoś kiedyś miał już podobny przypadek,żeby pojazd wyszedł z taśmy bez Vin i dopiero potem został nabity?? Czy tylko serwis na odczepnego wymyślił taką historie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisek Napisano 1 Grudzień 2010 Share Napisano 1 Grudzień 2010 Miałem Hondę na ustalenie roku produkcji.Klient poszedł do krakowskiego autoryzowanego serwisu hondy i dostał papier na którym rok produkcji był 2008. WK napisał do przdstawiciela hondy w Polsce odpisali 2007. Po kilku tygodniach wrócił i prosił o zmianę roku produkcji. Na wszelki wypadek podpiołem obydwa ksera do zaswiadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 2 Grudzień 2010 Share Napisano 2 Grudzień 2010 2/ Pozostale kraje-98.- + 60.-/no chyba ze ma homo.../ Sens to ma,,, choćby ze względu na stopień trudności ,,, "auto zostało fabrycznie wyprodukowane pod naukę i 2 lata stało w hiszpanii na placu fabrycznym a vin nabili dopiero jak wpłynęło zamówienie na taki pojazd." myślę, że jest to możliwe, choć nie znam z praktyki ,,, Klient poszedłdo krakowskiego autoryzowanego serwisu hondy i dostał papier na którym rok produkcji był 2008. WK napisał do przdstawiciela hondy w Polsce odpisali 2007. Coraz częściej zdarza się to już w europejskich autach,,, w autach z Japonii produkowanych na Europę natomiast ma miejsce często antycypowanie daty produkcji o ok 6 m-cy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubitus Napisano 2 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 2 Grudzień 2010 Janusz jak chcesz to możesz wspólczuć mojemu zmienikowi. Twoja sprawa. Poprostu ja jestem dociekliwy i nie chcę stracić uprawnień a tym bardziej pracy. Chciałbym się upewnić co do tych opłat i reakcji TDT na to podczas kontroli stacji. Na tym forum są ludzie którzy mają dużo większą praktykę ode mnie i więc to raczej nic złego się doradzić. Mnie szkolono jeszcze według starych zasad (5 lat temu) kiedy opłata za auta sprowadzone była dużo większa i jasno określona. Co do VIN to moi koledzy pracujący w Hondzie pokazywali mi zdjęcie z szkolenia na których była Honda Accord bez... VIN-u . Auto przyjechało tak z Japoni z pełną dokumentacją i naturalnie kompletne do sprzedaży. Podczas kontroli w porcie okazało się że czegoś haha brakuje. Po zgłoszeniu tego błedu fabryka błyskawicznie wysłała nowe auto z lepszym wyposażeniem za tą samą cene by nie stracić klienta. A w/w auto trafiło do Centrali Hondy na polskę w celach szkoleniowych. Ciekaw kto musiał popełnic chara-kiri za to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
astrah Napisano 2 Grudzień 2010 Share Napisano 2 Grudzień 2010 Psuj pisze że bierze 98 zł.( ja też) ale znam stacje które w tym mieście biorą 98+60 i ten sam WK to łyka. To jak to jest? Przecież ten sam TDT nas kontroluje. Odnosnie kasy za OBT przed I rej; 1/ Pojazdy z Niemiec-98.- 2/ Pozostale kraje-98.- + 60.-/no chyba ze ma homo.../ Moim zdaniem to kompletny brak konsekwencji.I tak i tak musisz ustalać brakujące dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Grudzień 2010 Share Napisano 2 Grudzień 2010 znam stacje które w tym mieście biorą 98+60 i ten sam WK to łyka. To jak to jest? Przecież ten sam TDT nas kontroluje. Na TDT i WK jest taki sposób, że najpierw trzeba poprosić klienta, aby podpisał oświadczenie, że prosi o ustalenie danych pojazdu potrzebnych do jego rejestracji a po ustaleniu tych danych trzeba je wpisać w DIP-ie. Jeżeli klient nie wyrazi zgody na ustalenie danych, to dostaje N na BT a w DIP-ie są tylko te dane, które były podane na dokumentach przedstawionych do BT. Jeżeli klient pójdzie do WK z takimi dokumentami to dostanie skierowanie na ustalenie brakujacych danych i też będzie musiał zapłacić 60 zł. Podobno są takie SKP, co tak postepują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 2 Grudzień 2010 Share Napisano 2 Grudzień 2010 Psuj pisze że bierze 98 zł.( ja też) ale znam stacje które w tym mieście biorą 98+60 i ten sam WK to łyka WK zawsze łyknie przecież na zaświadczeniu czy DIP nie ma ceny badania jest tylko na paragonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.