ixmis Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 sprowadzilem z Francji Peugeota 207 który tam zarejestrowany był jako ciężarowy - zarejestrowałem go u nas jako cięzarowy i przed otrzymaniem "twardego" DR chciałem zmienic jego przeznaczenie na osobówkę - niestety nie wiem jak to zrobic, poniewaz w WK chcą zaświadczenia o przeróbce a ja takowego nie mam - w francuskim dowodzie rejestracyjnym był wpis że ciężarowy i zarejestrowany na 2 osoby. Problem polega na tym, że żaden diagnosta nie chce zrobic mi badania na osobowy bo nie mam zaświadczenia o przeróbce. A auto mimo że wpis był że ciężarowy ma tylny pas siedzeń - jak z fabryki - i pasy oryginalne... czy ktoś z Was miał może kiedyś taki przypadek i może mi podpowiedzieć co z tym fantem zrobić? chciałbym przewozić legalnie 5 osób a nie 2. mogę nawet zaplacic akcyze ale nie żebym sie do tego palił... please help! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Jest rada taka, podjedź do jakiegoś mechanika albo salonu i niech napiszą że kratka zdemontowana. Koszt.... zależy gdzie, ok 50-100zł. Z tym świstkiem na badania zmiany konstrukcyjne koszt 192zł. A fakt że kratki nie było przemilczmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Z tym świstkiem na badania zmiany konstrukcyjne koszt 192zł A czemu tak drogo ja mu za 180 zł zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ixmis Napisano 8 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 8 Styczeń 2011 a czy to musi być warsztat uprawniony do przeprowadzania tego typu "zabiegów" (zmian konstrukcyjnych)? [ Dodano: 08-01-2011, 09:32 ] a no i czy przypadkiem nie będę potrzebował jakichś zaswiadczeń czy atestów na przeróbki i uzyte elementy ? siedzenia pasy (zaznaczam, że to wszytsko mam zamontowane fabrycznie) - czy nikt się o to nie będzie pytał? i robił problemow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Każdy warsztat, mechanik samochodowy może wystawić takie zaświadczenie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ixmis Napisano 8 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 8 Styczeń 2011 a czy w WK nie będa chcieli tych zaświadczweń, certyfikatów, atestów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Nikt nie będzie chciał żadnych faktur paragonów itp. Potwierdzenie o demontażu kratki, a pozostałe przeróbki pasy itp. to poprawność sprawdza diagnosta na OKRĘGOWEJ stacji kontroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Z tym świstkiem na badania A po co potrzebny jest Ci ten "świstek".... OKRĘGOWEJ stacji kontroli. Tylko....???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Tylko....???? Powinieneś się powoli zacząć przyzwyczajać, że tylko ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Problem polega na tym, że żaden diagnosta nie chce zrobic mi badania na osobowy bo nie mam zaświadczenia o przeróbce. A auto mimo że wpis był że ciężarowy ma tylny pas siedzeń - jak z fabryki - i pasy oryginalne... No to jak zrobiłeś okresowe po raz pierwszy w Polsce, że masz w papierach dwa miejsca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 No niestety SKP podstawowe nie mają uprawnień do robienia badań skutkujących zmianą danych w dowodzie rej., a badanie zmiany konstrukcyjnych takim badaniem jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 No niestety SKP podstawowe nie mają uprawnień luket , chodzi o to, że niektóre mają do końca 2015r.,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Powinieneś się powoli zacząć przyzwyczajać, No niby tak...Ale "lekki"chleb prawie w zasięgu ręki... że niektóre mają do końca 2015r.,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Fakt. O tym zapomniałem. A więc wszystkie podstawowe odebrane na nowych zasadach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 zaświadczenie z zakładu o przeróbkach oraz wypis z regonu firmy (45.20.z - po nowemu "chyba - o ile dobrze pamiętam") plus badanie techniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 A więc wszystkie podstawowe odebrane na nowych zasadach. Nie będą miały zmian konstrukcyjnych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ixmis Napisano 8 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 8 Styczeń 2011 ok - czyli podsumowując - jadę do warsztau po zaświadczenie dla picu o przeróbce (w moim przypadku nie ma potrzeby dokonywac zmiany bo nie ma ani kratki anie nie trzeba instalowac tylnej kanapy i pasów bo juz są) - a potem jade do SKP na badanie po zmianach konstrukcyjnych i do WK przerejestrować... to rozumiem - a czy mieliscie doświadczenie, z tym, że US i UC zakwetionowali to że choć samochód pierwotnie był zarejestrowany w kraju jako ciężarowy a przed odbiorem "twardego" DR dostarczono powyższe dokumenty i zminieniono przeznaczenie pojazdu na osobowy nie była opłacona akcyza i wszczęto postępowanie? rzed zmianami może warto pojechać jeszcze przed zmianami do UC i ubiegac się o zaświadczenie, że samochód był ciężarowy (ale to rodzi niebezpieczenstwo ze zobacza ze siedzenia są i nie ma kratki (bo cięzarowy był tylko w świetle przepisów francuskich i nakaża zapłacić akcyzę) - choć może to i bezpieczniejsze... ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 że US i UC zakwetionowali to że choć samochód pierwotnie był zarejestrowany w kraju jako ciężarowy a przed odbiorem "twardego" DR dostarczono powyższe dokumenty i zminieniono przeznaczenie pojazdu na osobowy nie była opłacona akcyza i wszczęto postępowanie? Nie rozumiem co Cię tu dziwi, skoro tak właśnie postępują cwaniacy unikający płacenia akcyzy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 choć może to i bezpieczniejsze... ?? Myślę ze tak..Ale nie do wszystkich to dociera lub nie chce dotrzec.Wcale się jednak nie dziwie.Mając do zaplacenia parę tys.akcyzy a nie płacic nic to jednak jest róznica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ixmis Napisano 8 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 8 Styczeń 2011 wlanie dlatego nie chce grac cwaniaka - bo na tym sie mozna najlatwiej przejechac... wlasnie dlatego nie wiem co zrobic czy najpierw jechac do UC i ew zaplacic akcyze a potem pojechac z tym do WK i zarej jako osobówkę -tylko czy wtedy bede musiał jescze jechac do SKP i zrobić badanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 bo cięzarowy był tylko w świetle przepisów francuskich Nawet w/g francuskich był ciężarowy tylko na papierze bo w dokumentach miał 2 miejsca a naprawdę 5. Nie rozumiem co Cię tu dziwi, skoro tak właśnie postępują cwaniacy unikający płacenia akcyzy ,,, Dokładnie, ja bym się nie zdziwił jakbyś dostał wezwanie do uiszczenia należnej akcyzy wraz z odsetkami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 akbyś dostał wezwanie do uiszczenia należnej akcyzy wraz z odsetkami... Zwłaszcza, że na zachodzie za parę euro załatwisz zmianę na ciężarowy, oni po prostu chcą pozbyć się złomu ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Kilka postów wcześniej padło pytanie kto zrobił przegląd na ciężarowy przed 1 rejestracją skoro już wtedy było 5 miejsc??!! Troche to tak wygląda jakby kolega chciał trochę zaoszczędzić na akcyzie(przy peugeocie 207 to przeciez nie sa jakies kosmiczne pieniądze) a jak się potem okazało w papierach zostanie 2 miejsca to próbuje teraz temat odkręcić i wrócić do osobowego. Nie prościej było od razu zacząć od prostowania zapisów w dowodzie francuzkim? Żeby się z tego jeszcze nie zrobiło ciepło koledze diagnoście który podbił 1 badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 Nikt tu nie wspominał, że pierwsze było zrobione tylko, że klient legitumuje się PCz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 8 Styczeń 2011 Share Napisano 8 Styczeń 2011 sprowadzilem z Francji Peugeota 207 który tam zarejestrowany był jako ciężarowy - zarejestrowałem go u nas jako cięzarowy i przed otrzymaniem "twardego" DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.