blakop Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Dla niektórych WK to by była rewolucja,,, co nie zmienia faktu, że można tak spróbować ,,, Otóż to!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ADHD 13 Napisano 14 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Samo ustalenie danych finansowo mi się podoba, natomiast jest jeszcze jedna różnica między ciężarowym a osobowym................ Wskaźnik Skutecznośći Hamowania dla osobówki to 50% a dla ciężarówki to 45%, a przy ustaleniu danych tego nie USTALĘ Może samo okresowe i stwierdzenie w uwagach że odpowiada warunkom auta osobowego???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Rodzaj badania jest dodatkowe,natomiast zakres jak koledzy piszą wyżej i to jest ta różnica I o to własnie mi chodziło Przerabiała to ostatnio moja siostra i ja telefonicznie z diagnostą . Kupiła nowe auto (z salonu) jako ciężarowe ale że jej nie potrzebne jest takie i było na 4 osoby chciała zrobić od razu osobowe wobec tego po zarejestrowaniu jako ciężarowe udała się do OSKP żeby wykonać zmianę konstrukcyjną i jak do tej pory wszystko Podczas badania Pan diagnosta poinformował ją że teraz dostanie OBT na dwa lata bo nie może dopełniać do trzech lat i zaczęły sie telefony siostra do mnie o co chodzi ja do diagnosty co on robi, a on spokojnie no przecież robię okresowe+dodatkowe to określam TNBT. Podałem mu odpowiednie paragrafy i tłumaczę że robi tylko czynności badania okresowego i dodatkowe po zmianie konstrukcji a on dalej swoje i powiedział że dzwonił do WK i tak mu powiedzieli. To i ja zadzwoniłem do tego WK rozmawiałem nawet z tym samym Panem co diagnosta i Pan w WK podtrzymał moje stanowisko wobec tego jeszcze raz tel. do diagnosty i mówię zostaw termin OBT wpisz wg.dow.rej. a on że nie może bo przecież robi badanie okresowe+dodatkowe i jak mantrę że on tylko dwa lata, wk.....łem się niemiłosiernie i kazałem siostrze wyjechać z tej SKP (nie zaczeli jeszcze badania). Pojechała na inną i tam diagnosta już nie miał takich dylematów . I co ciekawe ten pierwszy nie chciał zaświadczenia z warsztatu o zmianach p.s. I jeszcze jedno pytanie do bardziej biegłych w tej kwestii jak to możliwe żeby ten sam nowy samochód posiadał dwa wyciągi ze ŚH jeden na ciężarowy a drugi na osobowy toż to przecież czyste przegięcie ze strony importera czy tam dealera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 I co ciekawe ten pierwszy nie chciał zaświadczenia z warsztatu o zmianach To akurat mnie nie dziwi, bo zaswiadczenie to jest potrzebne w WK a nie diagnoście. jak to możliwe żeby ten sam nowy samochód posiadał dwa wyciągi ze ŚH jeden na ciężarowy a drugi na osobowy Czego nie robi się dla marketingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 I jeszcze jedno pytanie do bardziej biegłych w tej kwestii jak to możliwe żeby ten sam nowy samochód posiadał dwa wyciągi ze ŚH jeden na ciężarowy a drugi na osobowy Dziwny z Ciebie człowiek. Zadajesz pytanie, a przecież znasz odpowiedź, bo sam jej udzielasz w następnym zdaniu: toż to przecież czyste przegięcie ze strony importera czy tam dealera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 p.s. I jeszcze jedno pytanie do bardziej biegłych w tej kwestii jak to możliwe żeby ten sam nowy samochód posiadał dwa wyciągi ze ŚH jeden na ciężarowy a drugi na osobowy :mrgreen: toż to przecież czyste przegięcie ze strony importera czy tam dealera. Już kiedyś pisałem że z tego powodu był dym w ITS i poleciał jeden człowiek który poszedł pracować do TDT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Dziwny z Ciebie człowiek. Zadajesz pytanie, a przecież znasz odpowiedź, bo sam jej udzielasz w następnym zdaniu Dziwnie to wygląda jak idziesz do WK z dwoma wyciągami (np. niekumaty gość co kupił nowe auto ). Pokazujesz papiery wyciągi ze ŚH na osobowy i ciężarowy i ...... jak pracownik WK będzie kumaty, i będzie mu się chciało to chyba może trochę smrodu zrobić sprzedawcy "takich aut" W takim razie albo Ci sprzedawcy są tak głupi i dają dwa wyciągi ze ŚH a przecież KP jest na jeden rodzaj pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Już kiedyś pisałem że z tego powodu był dym w ITS i poleciał jeden człowiek który poszedł pracować do TDT I teraz mąci w TDT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 Ale nie mylmy homologacji wielostopniowych, gdzie kilka dokumentów ma prawo istnieć, od sytuacji, gdzie na już dopuszczony do ruchu pojazd po iluś tam latach wystawia się "inne" dokumenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 Ale nie mylmy homologacji wielostopniowych Nie mylimy W tym przypadku były wydane 2 homologacje dla pojazdu kompletnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 A to o niczym nie świadczy akurat. Nie zawsze jest tak, że podstawą do dalszej kompletacji jest pojazd niekompletny. Czasami bazą do takiej czy innej przebudowy jest pojazd kompletny. Np. karetka przerabiana z busa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 Blakop chyba nie łapiesz tematu więc napiszę w wielkim uproszczeniu. Stoi sobie w salonie autko osobowe ,przychodzi klient i chce takie autko ale ciężarowe a dealer wyjmuje z szuflady homo na ciężarowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 Ale przy tych nowych homologacjach to chyba po prostu możliwe (nie ma już wymogu przegrody) - więc dlatego mają podwójne homo... Chodzi mi o homologacje z serii e... 2007... Natomiast przy starszych pojazdach to cóż - każdy pierwotnie miał homo na osobowe, a dopiero po dołożeniu kratki dostawał drugie homo na ciężarówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 Chodzi mi o homologacje z serii e... 2007... Trzeba było tak od razu ,bo już chciałem napisać że my o zupie........ Oczywiście że chodziło o te starsze,jeszcze w tamtym roku znalazłem info w necie na temat kontroli w ITS ale teraz już nie mogę tego odnaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 Stoi sobie w salonie autko osobowe ,przychodzi klient i chce takie autko ale ciężarowe a dealer wyjmuje z szuflady homo na ciężarowe. No dobra a karty pojazdu też ma 2 sztuki tak jak i homologacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 No dobra a karty pojazdu też ma 2 sztuki tak jak i homologacje Z kartą to nie wiem czy były dwie czy też wypisywali kiedy klient już wiedział co chce,czy zmieniali na nową. Może ktoś wie w którym momencie jest wystawiana karta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 Może ktoś wie w którym momencie jest wystawiana karta? Zasadniczo w dowolnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogusław Napisano 16 Kwiecień 2011 Share Napisano 16 Kwiecień 2011 (...) nie ma już wymogu przegrody coś przegapiłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 16 Kwiecień 2011 Share Napisano 16 Kwiecień 2011 Zasadniczo w dowolnym. Zasadniczo jak auto stoi u dealera to już KP zazwyczaj posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 16 Kwiecień 2011 Share Napisano 16 Kwiecień 2011 coś przegapiłem? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8851 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nicolas Napisano 24 Kwiecień 2011 Share Napisano 24 Kwiecień 2011 Zasadniczo jak auto stoi u dealera to już KP zazwyczaj posiada. Zgadza się. To importer / przedstawicielstwo danej marki w Polsce występuje o KP. Tak musi to działać ponieważ aby dealerzy nie musieli wykładać gotówki na samochody które mają na stanie, oddają KP w zastaw instytucjom które finansują im te auta. Dealer dostaje KP dopiero w momencie gdy ma pewność że auto sprzedał - do tego czasu to bank trzyma na niej łapę. Tak to działa w tej branży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2011 Share Napisano 24 Kwiecień 2011 do tego czasu to bank trzyma na niej łapę Możesz to rozwinąć? Jaki bank? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nicolas Napisano 24 Kwiecień 2011 Share Napisano 24 Kwiecień 2011 generalnie chodzi o to że dealer nie kupuje samochodów które ma na stanie za gotówkę, tylko "dostaje" je od importera / przedstawiciela. Fizycznie musi za nie zapłacić dopiero jak je sprzeda. Ale importer nie ma nie wiadomo ile gotówki żeby finansować 90% pojazdów stojących w salonach, więc idzie do banku po kredyt. Żeby go dostać daje w zastaw KP. Inaczej kredyt jest liczony jako niezabezpieczony i jest dużo droższy. A tak KP leży w depozycie w banku, dealer może mieć X samochodów na placu i nie potrzebuje na to kapitału w milionach, dealerzy są zadowoleni ze współpracy z importerem a bank zarabia na odsetkach od bardzo bezpiecznego kredytu (KP nowego pojazdu w depozycie). Przy okazji - zazwyczaj depozyt taki znajduje się w salonie i ma do niego dostęp pracownik banku który na codzień sprzedaje w tymże salonie kredyty samochodowe sorry za off-topic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.