michal_k Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Kiedyś nawet zadzwoniłem do ITS-u bo była ta stacja pod ich patronatem to jakiś gościu [nie pamiętam nazwiska ] stwierdził kategorycznie że oddzielnie robić. Twierdzić to oni sobie mogą - niech podadzą podstawę prawną. Jeśli w sprawie badań są tak samo kompetentni jak w sprawie zamówień do katalogu przy rejestracji pojazdów - to szkoda słów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Mylisz się. Nie mówię nie. Ustawa jasno dzieli badania i które po raz pierwszy dla pojazdu sprowadzonego się wykonuje. Poza tym jak ustawa tak i rozporządzenia, a w nich warunki, zakresy dotyczą pojazdów na długości geograficznej od Bugu do Odry i szerokości od Tatr po Bałtyk. I na tym terenie jest jeszcze CEP, a ten łyka tylko DR, PC, PW przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Ustawa jasno dzieli badania i które po raz pierwszy dla pojazdu sprowadzonego się wykonuje. Okresowe wykonuje się zawsze (oczywiście z wyjątkami), ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wykonać również dodatkowe skoro zaszła taka potrzeba (zmiany konstrukcyjne). Poza tym jak ustawa tak i rozporządzenia, a w nich warunki, zakresy dotyczą pojazdów na długości geograficznej od Bugu do Odry i szerokości od Tatr po Bałtyk. To oczywiste. Pojazd sprowadzony z zagranicy w Polsce właśnie tym warunkom i zakresom podlega. I na tym terenie jest jeszcze CEP, a ten łyka tylko DR, PC, PW przecież. Dokumentem potrzebnym do badania jest DR i tenże DR przecież jest (tyle, że zagraniczny). Naprawdę nie wiem gdzie i dlaczego widzisz tu problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Bo nie umiem sprawdzić tzw. "legalności" zagranicznych tablic. Bo wpisując w kompa seria i nr dokumentu DR, PC, PW mam wpisać numery polskiego dokumentu. Bo jak napisali, że dla pojazdu zagranicznego przeprowadza się badanie okresowe po raz pierwszy to chodzi o badanie okresowe, a nie okresowe plus dodatkowe. Bo jak podali, że należy porównać zapisy danych w DR/PC to trzymam się tego i do tych dokumentów mam coś na podstawie oględzin i badań ustalić. Bo na PC jestem uparty, ale to tak między nami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Wrzesień 2013 Share Napisano 19 Wrzesień 2013 Bo na PC jestem uparty, ale to tak między nami. I chyba tylko o to chodzi, ale to tak między nami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Wrzesień 2013 Share Napisano 20 Wrzesień 2013 nie można robić tzn. łączyć badania okresowego +dodatkowe. Robimy wperw dodatkowe a pózniej okresowe.Wszystko zależy od WK. U mnie na ten przykład zalecenie jest takie żeby robić OBT+DBT na jednym numerze w rejestrze (jedno zaświadczenie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Wrzesień 2013 Share Napisano 20 Wrzesień 2013 na Patronacie to po każdej aktualizacji znikało nam okresowe +dodatkowe. i zawsze kiedy wpisaliśmy [bo można było] to je wywalało. Miałem dokładnie to samo,,, Kiedyś nawet zadzwoniłem do ITS-u bo była ta stacja pod ich patronatem to jakiś gościu [nie pamiętam nazwiska ] stwierdził kategorycznie że oddzielnie robić. Ja zadzwoniłem do Patronata i gość mi powiedział, że w słowniku mogę sobie stworzyć rodzaje badań jakie mi się tylko podobają,,, Na tym polega wolna amerykanka w tym kraju ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 26 Marzec 2014 Share Napisano 26 Marzec 2014 To jak jest z tymi miejscami siedzącymi w camperach w przestrzeni mieszkalnej, mogą być, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Marzec 2014 Share Napisano 26 Marzec 2014 Mogą. Patrz przepisy o pasach, zagłówkach, siedzeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Marzec 2014 Share Napisano 26 Marzec 2014 Paprock, akurat zdjęcia dałeś od multivana a nie kampera, ale faktycznie mogą być, tylko: Patrz przepisy o pasach, zagłówkach, siedzeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Czerwiec 2016 Share Napisano 8 Czerwiec 2016 Panowie pociągnę temat - camper 1987 Fiat Ducato- pojazd jest zarejestrowany - z przodu dwa siedzenie z pasami - reszta kanapy z płyt fornirowych i poduszki - zarejestrowany na 5-osób - kanapy bokiem do kierunku jazdy - w/g mnie siedzenia tylne nie odpowiadają żadnym normą przewozu osób - czy w 87 można było przewozić osoby w taki sposób - nie wspomną o braku pasów i jakimkolwiek zabezpieczeniu osób z tyłu - i żeby było jeszcze ciekawiej klient chciałby przewozić nim 6 osób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Czerwiec 2016 Share Napisano 8 Czerwiec 2016 nie wspomną o braku pasów To wynika z warunków technicznych. Na siedzeniach innych niż przednie w 1987 nie były wymagane punkty mocowania i pasy(dla pojazdu innego niż osobowy) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Czerwiec 2016 Share Napisano 8 Czerwiec 2016 DARIO64, To wiem, ale oparcia na tylnych kanapach mają wysokość 25cm - siedzę i próbuję namierzyć jakieś przepisy z tego okresu - może coś masz - przepisy wytyczne czy coś tam jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Czerwiec 2016 Share Napisano 8 Czerwiec 2016 próbuję namierzyć jakieś przepisy z tego okresu - może coś masz Z tamtego okresu jeżeli coś jest ,to może być w Monitorach Polskich .Niestety po Dziennikach Ustaw nastąpiło zmęczenie materiału , na razie mam dość , a trzeba prześwietlić od 1930r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Czerwiec 2016 Share Napisano 9 Czerwiec 2016 Czy ktoś dysponuje przepisami na tamte lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Czerwiec 2016 Share Napisano 9 Czerwiec 2016 To będzie mozolna praca. Ja szukałem sposobu badania układu hamulcowego i przez przypadek trafiłem, bo we właściwym dzienniku było lakoniczne Sposób sprawdzania skuteczności działania hamulców określają odrębne przepisy.. Natomiast nie ma wzmianki o jakie przepisy chodzi, a rozchodziło się o Monitor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Czerwiec 2016 Share Napisano 9 Czerwiec 2016 Panowie pociągnę temat - camper 1987 Fiat Ducato - kurcze trudny temat. Era Nysek Towos.Z raz widziałem takiego starszego kampera co to pod tymi kanapami miał walające się pasy. Poprzykręcane solidnie podobno do ramy śrubami dedykowanymi do pasów. Full Fabryka . Tylko spokoju mi nie dawały te luźne oparcia i siedziska nie wiadomo na czym właśnie. Na paździerzowych skrzynkach. Bo ani to typowy fotel jak dla pasażera tylko jakaś rozkładana siedzenio-prycza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Czerwiec 2016 Share Napisano 11 Czerwiec 2016 I co zrobiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.